![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het probleem zit zich hier me dunkt vooral in het feit dat die ene een ongelijke behandeling gerechtvaardigd vindt tov zijn boers, zussen. Er scheelt vrees ik meer met die afvallige zoon dan dit artikel laat vermoeden.
Een losbandige levensstijl van de zoon vs armoede van de moeder (sommige mensen maken schulden om hun kinderen te laten studeren of werken er hun hele leven hard voor - wat geen slaagkans van de kinderen garandeert) zou hier één en ander kunnen verklaren. Er zijn mooiere manieren om het nest uit te gaan. Hoe dan ook als je elke dag de pootjes onder tafel wil steken en verlangt dat was en plas voor je gedaan worden in deze tijden zonder een cent huur, electriek, KI, verwarming, ... te betalen, dan ben je wereldvreemd en zoals gezegd zal het echte leven als zelfstandige inwonende dan nog hard aankomen. Voeding kan trouwens afhankelijk van de gewoontes ook al stukken van mensen kosten, zeker voor een man. Benieuwd hoe hij dat met zijn toekomstige zal regelen. Erg voor de moeder, zal er moeilijk van te overtuigen zijn dat ze erin geslaagd is enkele elementaire waarden bij te brengen in de opvoeding. Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 28 februari 2016 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Eens je ze hebt, is het 99% van de tijd puur jezelf opofferen en in deze tijd lang niet de zekerheid dat je de zorg of last met twee kan delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je voedt een kind toch niet op opdat het heel zijn leven in de wieg blijft en pampers nodig heeft zeker? Ooit een vogel gezien die voor eeuwig in het nest bleef om gevoerd te worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen kunnen zich bezighouden met muziek, poezie, werk of wat dan ook in plaats van kinderfabriek te spelen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slecht zijn... uiteindelijk komt het op een punt dat ik iemand een kogel door zijn kop moet jagen om huisvestiging te krijgen voor een redelijke prijs. Dan is dat appartement eindelijk vrij. Zo'n toestanden zijn we niet ver van verwijderd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
"Ik heb wat problemen dus de hele menselijke soort moet eraan en iedereen die baby's krijgt is een dikke egoïst en daarmee basta." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() we spreken hier over een 27 jarige volwassen man waarvan sommige beweren dat de ouders nog steeds voor hem moeten zorgen ![]() een beetje relativering toen mijn pa 27 was ging ik al bijna naar de lagere school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2306282 Zonen verlaten pas gemiddeld op hun 26ste het ouderlijk huis. Dus dat wil zeggen dat de helft van de zonen nog thuis woont op hun 26ste. En dan zegt gij dat op uw 27ste nog thuis wonen extreem is. In mediterrane landen gaat het gemiddelde zelfs tot 30j. En als ge de prijzen van de huizen ziet is dat logisch. Niet iedereen wilt in een kruipkot van 10m² gaan wonen.
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
hoe kom je erbij te eisen dat een moeder verplicht zou zijn om voor haar 27j zoon te moeten blijven zorgen, los vh feit hoe goed/slecht ze overeenkomen. omdat in Italie 7O% op z'n 30e nog thuiswoont? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Sommigen blijven hun hele leven bij hun ouders/moeder/vader wonen, dat trekt het gemiddelde natuurlijk wel wat scheef. Niettemin, ik had het idee dat ik laat ben uitgevlogen, door pas op mijn 24e op mezelf te gaan wonen... Blijkbaar niet. Maar het was wel vanzelfsprekend om bij te dragen aan het huishouden, zoniet financieel, dan op zijn minst door mee te helpen in het huishouden. En zolang ik geen vaste job had, hielp ik mee op het bedrijf. Mijn ouders hadden het niet breed, dus vond ik dat maar normaal...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in ons land verkopen kinderen hun ouders ....aan het meest biedende tehuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw ouders verkopen vind ik geen goed woord. Die tehuizen betalen echt niet zoveel maar vreten eerder uw eventuele erfenis op. Alleen mensen met een hoog inkomen kunnen het zich veroorloven. Anders kunt ge ze beter in een hoekje in een zetel droppen en hun pensioentje opstrijken. Misschien kan mer er nog een huisje in het buitenland mee kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Ik dacht dat je zei dat inwonende kinderen hun loon moeten afgeven aan hun ouders en daarbij nog wat petsen krijgen?
![]() |
#157 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
2. Leer redeneren. Het feit dat er overbevolking is, bevestigt net mijn standpunt dat voortplanting een natuurlijk gegeven is dat boven elk rationeel of emotioneel aspect staat. Mensen planten zich nu éénmaal voort, overbevolking of niet. Bedankt om mijn gelijk te bewijzen. |
|
![]() |
![]() |