Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2016, 20:15   #141
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Het probleem zit zich hier me dunkt vooral in het feit dat die ene een ongelijke behandeling gerechtvaardigd vindt tov zijn boers, zussen. Er scheelt vrees ik meer met die afvallige zoon dan dit artikel laat vermoeden.

Een losbandige levensstijl van de zoon vs armoede van de moeder (sommige mensen maken schulden om hun kinderen te laten studeren of werken er hun hele leven hard voor - wat geen slaagkans van de kinderen garandeert) zou hier één en ander kunnen verklaren.
Er zijn mooiere manieren om het nest uit te gaan.

Hoe dan ook als je elke dag de pootjes onder tafel wil steken en verlangt dat was en plas voor je gedaan worden in deze tijden zonder een cent huur, electriek, KI, verwarming, ... te betalen, dan ben je wereldvreemd en zoals gezegd zal het echte leven als zelfstandige inwonende dan nog hard aankomen.
Voeding kan trouwens afhankelijk van de gewoontes ook al stukken van mensen kosten, zeker voor een man.

Benieuwd hoe hij dat met zijn toekomstige zal regelen.

Erg voor de moeder, zal er moeilijk van te overtuigen zijn dat ze erin geslaagd is enkele elementaire waarden bij te brengen in de opvoeding.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 28 februari 2016 om 20:16.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 20:18   #142
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Voortplanting is in de eerste plaats een instinct of een natuurlijke drift, en heeft niets te maken met egoïsme of sociale druk.

Ik vind het vreemd dat zelfs de meest simpele basisprincipes sommigen geheel onbekend zijn.

Echte egoïsten willen trouwens geen kinderen, ze zijn te tijdrovend, te duur, te onvoorspelbaar en ze gaan met alle aandacht lopen.
2
Eens je ze hebt, is het 99% van de tijd puur jezelf opofferen en in deze tijd lang niet de zekerheid dat je de zorg of last met twee kan delen.
Oud 28 februari 2016, 20:24   #143
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
is kopen voor jou bol.com, mastercard en volgende dag leveren

zijn ze van mij (eigendom) zou ik ze bv kunnen verbieden te verhuizen, verbieden te werken, relaties aan te gaan,..

kinderen zijn geen eigendom. je hebt verplichtingen, gekoppeld aan leeftijd, en vanaf een bepaald moment vervallen die verplichtingen.
incorrect. Wil je verder opvoeden en ze laten verder ontwikkelen leer je ze dat leven geld kost en dat de zon niet voor niets opgaat of dat zelfstandig wonen de volgende stap is.

Je voedt een kind toch niet op opdat het heel zijn leven in de wieg blijft en pampers nodig heeft zeker? Ooit een vogel gezien die voor eeuwig in het nest bleef om gevoerd te worden?
Oud 28 februari 2016, 20:44   #144
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voortplanting is in de eerste plaats een instinct of een natuurlijke drift, en heeft niets te maken met egoïsme of sociale druk.

Ik vind het vreemd dat zelfs de meest simpele basisprincipes sommigen geheel onbekend zijn.

Echte egoïsten willen trouwens geen kinderen, ze zijn te tijdrovend, te duur, te onvoorspelbaar en ze gaan met alle aandacht lopen.
Ja tot dat je op een punt komt dat als je een kind op de aarde zet je eerder een destructieve daad begaat dan een creatieve daad. Dat als er iemand op zijn sterfbed ligt allerlei mensen als aasgieren rondfladderen om een deel van de koek te krijgen. Dat vluchtelingen elkaar uit boten gooien om een plekje te hebben tot de kust van Griekenland. Dan doe je meer mee aan zelfmoord dan overleven.

Vrouwen kunnen zich bezighouden met muziek, poezie, werk of wat dan ook in plaats van kinderfabriek te spelen....
TV-verslaafde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 20:51   #145
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja tot dat je op een punt komt dat als je een kind op de aarde zet je eerder een destructieve daad begaat dan een creatieve daad. Dat als er iemand op zijn sterfbed ligt allerlei mensen als aasgieren rondfladderen om een deel van de koek te krijgen. Dat vluchtelingen elkaar uit boten gooien om een plekje te hebben tot de kust van Griekenland. Dan doe je meer mee aan zelfmoord dan overleven.
Dat mensen slecht kunnen zijn heeft niets te maken met de voortplantingsdrang van een soort.

Citaat:
Vrouwen kunnen zich bezighouden met muziek, poezie, werk of wat dan ook in plaats van kinderfabriek te spelen....
Op welke planeet leef jij ? Alsof mannen nooit kinderen willen en het enkel de vrouwen zijn die kinderen willen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 20:55   #146
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mensen slecht kunnen zijn heeft niets te maken met de voortplantingsdrang van een soort.
.
Slecht zijn... uiteindelijk komt het op een punt dat ik iemand een kogel door zijn kop moet jagen om huisvestiging te krijgen voor een redelijke prijs. Dan is dat appartement eindelijk vrij. Zo'n toestanden zijn we niet ver van verwijderd.
TV-verslaafde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 20:57   #147
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Slecht zijn... uiteindelijk komt het op een punt dat ik iemand een kogel door zijn kop moet jagen om huisvestiging te krijgen voor een redelijke prijs. Dan is dat appartement eindelijk vrij. Zo'n toestanden zijn we niet ver van verwijderd.
Ah we zijn er.

"Ik heb wat problemen dus de hele menselijke soort moet eraan en iedereen die baby's krijgt is een dikke egoïst en daarmee basta."
Oud 28 februari 2016, 20:58   #148
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
incorrect. Wil je verder opvoeden en ze laten verder ontwikkelen leer je ze dat leven geld kost en dat de zon niet voor niets opgaat of dat zelfstandig wonen de volgende stap is.
dat wist ik al op m'n 10e

we spreken hier over een 27 jarige volwassen man waarvan sommige beweren dat de ouders nog steeds voor hem moeten zorgen

een beetje relativering
toen mijn pa 27 was ging ik al bijna naar de lagere school.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 22:17   #149
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
27j is even extreem.
Je discours, alsof een moeder haar puber zonder reden wil buitengooien, gaat hier echt niet op
Extreem?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2306282

Zonen verlaten pas gemiddeld op hun 26ste het ouderlijk huis. Dus dat wil zeggen dat de helft van de zonen nog thuis woont op hun 26ste. En dan zegt gij dat op uw 27ste nog thuis wonen extreem is.

In mediterrane landen gaat het gemiddelde zelfs tot 30j.

En als ge de prijzen van de huizen ziet is dat logisch. Niet iedereen wilt in een kruipkot van 10m² gaan wonen.
Oud 28 februari 2016, 23:06   #150
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Zonen verlaten pas gemiddeld op hun 26ste het ouderlijk huis. Dus dat wil zeggen dat de helft van de zonen nog thuis woont op hun 26ste. En dan zegt gij dat op uw 27ste nog thuis wonen extreem is.
statistiek geeft me ongelijk, snappen zal ik het niet maar dat is natuurlijk irrelevant

hoe kom je erbij te eisen dat een moeder verplicht zou zijn om voor haar 27j zoon te moeten blijven zorgen, los vh feit hoe goed/slecht ze overeenkomen.
omdat in Italie 7O% op z'n 30e nog thuiswoont?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 23:12   #151
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Sommigen blijven hun hele leven bij hun ouders/moeder/vader wonen, dat trekt het gemiddelde natuurlijk wel wat scheef. Niettemin, ik had het idee dat ik laat ben uitgevlogen, door pas op mijn 24e op mezelf te gaan wonen... Blijkbaar niet. Maar het was wel vanzelfsprekend om bij te dragen aan het huishouden, zoniet financieel, dan op zijn minst door mee te helpen in het huishouden. En zolang ik geen vaste job had, hielp ik mee op het bedrijf. Mijn ouders hadden het niet breed, dus vond ik dat maar normaal...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2016, 23:59   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In vele landen misbruiken ze kinderen als pensioen, in veel landen verkopen ze hun kinderen (slavernij),...
da's dus geen argument om een 80j te verplichten voor haar 60j zoon te zorgen of een 60j moeder te dwingen haar 30j zoon te pamperen
In vele landen zorgen families nog voor elkaar.

Maar in ons land verkopen kinderen hun ouders ....aan het meest biedende tehuis.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 01:44   #153
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Dat hangt af van hoeveel je ouders je aanrekenen. Voor sommigen is lang bij hun ouders blijven wonen een psychische marteling.

Voor 250 euro kan je al makkelijk een kamer huren in een huis, waarbij je dan zaken zoals keuken en badkamer met je huisgenoten deelt.
Dat is niet op jezelf wonen
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 01:44   #154
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Dat hangt af van hoeveel je ouders je aanrekenen. Voor sommigen is lang bij hun ouders blijven wonen een psychische marteling.

Voor 250 euro kan je al makkelijk een kamer huren in een huis, waarbij je dan zaken zoals keuken en badkamer met je huisgenoten deelt.
Dat is niet op jezelf wonen
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 06:14   #155
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In vele landen zorgen families nog voor elkaar.

Maar in ons land verkopen kinderen hun ouders ....aan het meest biedende tehuis.
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet bekijken.
Uw ouders verkopen vind ik geen goed woord.
Die tehuizen betalen echt niet zoveel maar vreten eerder uw eventuele erfenis op.
Alleen mensen met een hoog inkomen kunnen het zich veroorloven.
Anders kunt ge ze beter in een hoekje in een zetel droppen en hun pensioentje opstrijken. Misschien kan mer er nog een huisje in het buitenland mee kopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 06:36   #156
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind het vreemd dat niemand opmerkt hoe redelijk ik me hier opstel.
Ik dacht dat je zei dat inwonende kinderen hun loon moeten afgeven aan hun ouders en daarbij nog wat petsen krijgen?
Oud 29 februari 2016, 06:52   #157
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jij bekijkt het vanuit je eigen persoonlijke ervaring, hetgeen dus van nul en generlei waarde is.
Ik bekijk voortplanting vanuit een biologisch standpunt, hetgeen een flink pak wetenschappelijker en objectiever is. Elke soort, inclusief de mensheid, probeert zichzelf zoveel mogelijk voor te planten, of jij nu baalt over je leven of niet.

Emotionele argumenten opgooien inzake één van de hoofdkenmerken van leven is onzinnig en belachelijk.
Ja mag ik , als vrij mens denken... in deze achterlijke slaafse klote wereld , of gaat ge mij ook nog aan de ketting leggen, ik ben een ouder vrouw die genoeg meegemaakt heb ook met familie, uw biologisch standpunt trekt op gene zak tussen haakjes we zijn overbevolkt en alles loopt stilaan nog goed dus .... als je de problematiek bekijkt in de steden alleen al ... van de rest gaan we maar zwijgen anders we zitten hier voor 24 u ....verder op te noemen wat de gevolgen gaan zijn binnenkort met uw biologische standpunten...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2016, 06:57   #158
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah we zijn er.

"Ik heb wat problemen dus de hele menselijke soort moet eraan en iedereen die baby's krijgt is een dikke egoïst en daarmee basta."
Gooi er maar nog een pak mislukte baby' s bij en ga ze liefst gaan fabriceren in Brazilië aanrader ,
Oud 29 februari 2016, 07:01   #159
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In veel landen wonen ouders kinderen zussen neven en nonkels al ganse generaties samen. 1 (oude) mens alleen in een enorm huis op een paar aren grond is (gelukkig) niet overal de gangbare manier van leven.
er bestaan moderne service flatjes in onze gemeente....
Oud 29 februari 2016, 07:35   #160
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja mag ik , als vrij mens denken... in deze achterlijke slaafse klote wereld , of gaat ge mij ook nog aan de ketting leggen, ik ben een ouder vrouw die genoeg meegemaakt heb ook met familie, uw biologisch standpunt trekt op gene zak tussen haakjes we zijn overbevolkt en alles loopt stilaan nog goed dus .... als je de problematiek bekijkt in de steden alleen al ... van de rest gaan we maar zwijgen anders we zitten hier voor 24 u ....verder op te noemen wat de gevolgen gaan zijn binnenkort met uw biologische standpunten...
1. Leer schrijven.

2. Leer redeneren.

Het feit dat er overbevolking is, bevestigt net mijn standpunt dat voortplanting een natuurlijk gegeven is dat boven elk rationeel of emotioneel aspect staat. Mensen planten zich nu éénmaal voort, overbevolking of niet.

Bedankt om mijn gelijk te bewijzen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be