![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die ganse wetgeving moet helemaal hervormd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vind het op zichzelf een pensioenspaarplan een product is die eenuitgesteld inkomen is en dus aftrekbaar mag zijn, zoniet moet je anders het superroyaal ambtenarenpensioen extra belastbaar maken als voordeel in natura en als verborgen loon |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is dat niet veel anders dan de "regeling" waar gebruik gemaakt word van buitenlandse aannemers die goedkoper dezelfde arbeid presteren. Niet dat er geen fiscale verlaging van lonen zich opdringen, maar nu worden ze discriminerend toegepast. Lagere arbeiders hebben nergens voordelen, hogere bedienden hebben vele voordelen. Bij eender welke besparing...die om de zovele maanden telkens weer opnieuw tevoorschijn komen...worden de besparingen en saneringen op kap van de lagere doorgevoerd terwijl de hogere bedienden ontzien worden en uit die besparingen voor zichzelf loonsverhogingen of bonussen toekennen. Dikwijls zelfs met lange terug werkende krachten uit de vrijgekomen financiën door ontslagen toe te kennen in de lagere arbeidsposten. t 'is niet dat allemaal niet gezien word hoor. Economie draait nu wel om koopkracht en koopkracht beperkt zich niet tot een begoede klasse. Integendeel zelfs. Firma wagen, pensioen verzekering, eco cheque, tankkaart, onkosten vergoedingen...iedereen kan dat gebruiken. Niet enkel de directeur en zijn staf.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 7 maart 2016 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de meesten geldt dat het krijgen van een auto gelijk staat met een lager bruto- en dus nettoloon. En ja, ze betalen een voorheffing op het voordeel in natura. Nogmaals, het voordeel is grotendeels voor de werkgever. Bovendien denk ik niet dat zo'n afgunstige als Rahowa zou gaan springen als hij dezelfde flexibiliteit (vaak zonder extra verloning) aan de dag moet leggen als hogere bedienden of kaderleden. Citaat:
Hij zal snel passen. Nogmaals, het kan mij geen zier schelen als ze morgen zouden zeggen dat de bedrijfswagen hier moet ingeleverd worden.
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Dit is nog een factor die negatief zou uitdraaien indien men van vandaag op morgen de bedrijfswagens zou afschaffen. De bedrijfswagen zijn het gevolg van torenhoge loonkosten voor vooral die profielen die nu met zo'n wagen rondrijden. Het zijn ook die profielen die het meest bijdragen aan vadertje staat.
![]() |
![]() |
#108 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() Enige vraag die dan relevant is, is in welke richting je die hervorming ziet. Een hervorming voor je maatschappij, of een hervorming voor het de cliëntelistische spilzucht van de staat. Een hervorming die nog meer eenzelfde groep gaat uitpersen, of een hervorming die aan die groep terug ademruimte gaat geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan dan bijvoorbeeld de schaal van 50% afschaffen (of het percentage verlagen). Dat komt (bijna) iedereen ten goede en hoe meer je verdient hoe meer je erbij wint. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 maart 2016 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat zal er gebeuren als die "foert" zeggen denkt u? Wat deden ze voor ze een bedrijfswagen hadden denkt u? Foert zeggen?
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
De werkgevers van die hogere profielen zullen wel andere uitgangen zoeken. Win-win voor werknemer en werkgever. De verliezer is vadertje staat. Daarbovenop zouden wel eens heel wat werkgevers van lagere profielen foert kunnen zeggen. Hoeveel KMO's zijn er niet met een boekhouder en IT'er in dienst? Neem hun bedrijfswagen af en het kost de werkgever een extra €1000-€1500. Het wordt voor de werkgever ineens een pak interessanter om de diensten van die boekhouder en IT'er uit te besteden naar externe dienstverleners. En neen, die dienstverleners gaan niet elke boekhouder of IT'er in dienst nemen.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 7 maart 2016 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zoals ik al eerder zei dus, die mensen hebben daar duidelijk een nepstatuut.
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Fiscaal voordeel bedrijfswagens afschaffen en schaal 50 % omhoog schroeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je 40 of 60k per jaar verdiend zal je heus wel een credit krijgen om je zelf een wagen te gaan aanschaffen.
Als je eerder in de 13 ?* 15k zit zoals de meesten geraak je al wat moeilijker aan een wagen en op je werk...en aan een credit.
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De partijen die ik het hardst zie afgeven op de salariswagen zijn tevens ook de partijen die spreken over hogere uitkeringen, over niet saneren bij overheden/ambtenaren(statuten) enz. Dat is natuurlijk allemaal niet te combineren zonder een geld schijtend ezeltje.
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() Wie heeft een nepstatuut?