Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2016, 08:34   #61
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
steek zeker ergens een notenmix of granola met havermout in je voeding, je zal merken dat je daar rustig van wordt en dat je spijsvertering rustiger wordt ook ... geen drang meer naar knabbels en suikers.
Zakken noten heb ik, van die gezouten zonnebloempitten ook.
Veel fruit en water. Maar ik ervaar nu al dat ik weinig zal eten vandaag.
Normaal had ik nu al een halve liter koffie op, 2 sigaretten of 1 j.
Mijn concentratie laat het al afweten, ik ga onder.

Laatst gewijzigd door Peche : 9 maart 2016 om 08:34.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 08:34   #62
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat gaat niet lukken,

met koffie is t nog meer zo dan met nicotine ...

1 of 2 koppen is nog moeilijker vol te houden dan helemaal geen.

maar zoals ik al in t begin zei, van al je uitdagingen zal koffie de zwaarste blijven. (zelfs na een half jaar of een jaar)
Nooit gerookt?
Nooit dagelijks paar liter cola gedronken?
Nooit suikerverslaving gehad?
Koffie is peanuts tegenover bovenstaande
Oud 9 maart 2016, 08:35   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het zijn maar 40 dagen en 40 nachten. Maar toegegeven, ik wil op de knop duwen. Ik wil koffie zetten. Amai!!!!!!
Maar tegelijk, ik bibber minder en zweet minder.
Ik ben een probleemgebruiker van koffie. Ik hheb een probleem
rustig maar, t is maar één kopje dat je niet neemt. dat eerste
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 08:36   #64
Peche
Banneling

Standaard

Ik heb een hele thermos van doen, en bij mijn laatste kop maak ik meteen een 2de die ik meestal 3/4 leegdrink.
Ik wil roken , ik wil echt roken en ineens iets goed
Oud 9 maart 2016, 08:36   #65
Peche
Banneling

Standaard

Misschien moet ik mezelf wat krediet geven de eerste dag
Oud 9 maart 2016, 08:38   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Nooit gerookt?
Nooit dagelijks paar liter cola gedronken?
Nooit suikerverslaving gehad?
Koffie is peanuts tegenover bovenstaande
yep, gerookt als een turk, tot 2 pakjes v 25 op uitgangsdagen
yep, ook cola met sloten en dagelijks 2 thermossen koffie
yep, en ja in alles suiker
been there done those ... daarom ook dat ik op voorhand wist dat koffie de moeilijkste ging zijn.

nu drink ik alleen nog plat water.
en als ik iets wil zoeten, een beetje honing erin. maar dat gebeurt ook niet te dikwijls meer, zoet is echt gewoon een slechte gewoonte, daar ben je op 30 dagen compleet vanaf
Oud 9 maart 2016, 08:39   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een hele thermos van doen, en bij mijn laatste kop maak ik meteen een 2de die ik meestal 3/4 leegdrink.
Citaat:
vooral stoppen met je zelfbeklag, begin gewoon te doen wat je nog moet doen vandaag ipv zo te focussen op wat je niet wil/mag.
Oud 9 maart 2016, 08:40   #68
Peche
Banneling

Standaard

Maar suiker zit bijna in alles. Gisteren extra op gelet, zoek maar eens iets zonder suiker in.
't moeilijkste is bij mij roken.... de koffie roept me wel, maar mijn keel smeekt om rookwaar. "Smoke me baby, I know you want me"
Oud 9 maart 2016, 08:46   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
doe deze. je eet daar s ochtends een schep of 4 van, en je hebt buiten water, niks meer nodig tot de middag.

Granola basics op een rijtje

- Gebruik als basis (onbewerkte) havervlokken, ongeveer 150 gram. Tegenwoordig vind je deze ook steeds vaker bij supermarkten.
- Combineer met je favoriete (onbewerkte en ongezouten) noten. Denk aan walnoten, hazelnoten, pistachenoten, amandelen, cashewnoten, paranoten en pecannoten. Ook zo’n 150 gram.
- Dan je favoriete zaden of pitten. Zoals bijvoorbeeld lijnzaad, pompoenpitten, zonnebloempitten of pijnboompitten. Zo’n 50 gram.
- Hou je van kokos? Dan voeg je ook nog 50 gram kokosvlokken of geraspte kokos toe.
- Voor het zoete kleverige meng je met honing, ahornsiroop of agavesiroop. Ik knijp altijd even flink in de fles, dat zal zo’n 4 eetlepels zijn gok ik.
- Beetje vet erbij in de vorm van plantaardige olie of kokosolie. Zo’n 3 eetlepels.
- Als laatste nog wat specerijen. Denk aan kaneel, gember (of gembersiroop) en kardemom. Een klein snufje nootmuskaat doet ook wonderen. En onbewerkte cacaopoeder erdoor is helemaal te gek. Kaneel en cacao mag je flink mee strooien (denk aan een volle theelepel, of 2) met de andere doe je wat voorzichtiger.

Dit alles gooi je bij elkaar in een bak en meng je goed. Vervolgens schep je het op een met bakpapier bekleed bakblik en schuif je ‘m 15-25 minuten in de oven op 175 graden. Ik schep het tussentijds altijd 2 keer door, zodat alle kanten gelijkmatig geroosterd worden. Ik houd van een goed geroosterd smaakje en laat het bakblik daarom vrij lang in de oven staan. Vind jij het na 15 minuten wel genoeg, haal dan het bakblik er gewoon vast uit. Laat het vervolgens afkoelen en schep goed door zodat je geen klonten hebt. Na het afkoelen komen de laatste stappen:

- Voeg er gedroogd fruit aan toe naar smaak. Dat kunnen rozijnen, cranberries, abrikozen en pruimen zijn. Maar ook bijvoorbeeld gedroogde stukjes banaan, ananas, mango of ander tropisch fruit. Pas dan wel op dat je de onbewerkte versie hebt, zonder toegevoegd suiker.
- Pak een grote weckpot en schep hier je granola in over. Als het goed is kun je hier zo’n 1 tot 2 weken mee verder en daarna is het weer tijd voor een nieuwe batch.

ingredienten:

- 150gr havervlokken
- 75gr hazelnoten
- 75gr amandelen
- 75gr gepofte quinoa
- 50gr lijnzaad
- 4el vloeibare honing
- 3el gesmolten kokosolie
- 1 volle tl (gerookte) kaneel
- 1 flinke snuf kardemom
- na het roosteren voeg nog rozijnen en als je wil gevriesdroogde frambozen toe.

ps persoonlijk : cranberry's !! vergeet ze niet, ze voegen een friszure toets bij
pps ik kruid ook altijd af met zout, vind die toets onmisbaar, maar da's ook persoonlijk. (natuurlijk zeezout uiteraard)
Oud 9 maart 2016, 08:55   #70
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef het op, denk aan die heeerlijke kop koffie die daar voor je neus staat en die van jou per direct een gelukkig man kan maken. Doen !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2016, 08:55   #71
Peche
Banneling

Standaard

Ziet er lekker gezond uit. Probleem is dat ik 's ochtends niet kan eten zonder een bepaalde routine. Mijn levensgewoontes zijn aangepast op bepaalde rituelen en ik wil ze in vraag stellen. Persoonlijke verantwoordelijkheid nemen. Misschien is vandaag wat te vroeg daar aan te beginnen (lol). Sterven doen we allemaal, maar ik zag familieleden vroeg sterven aan kanker door hun doen en laten. Waarom zou ik dan eens niet stil staan bij mijn doen en laten? Matig kan ik moeilijk aanhouden door mijn stoornis, dus beter niets dan he?

Gezonde voeding is wel top, misschien moet ik mij vandaag eens bezig houden met uw lijstje Anna Het interieur volzetten met eetwaren.
Oud 9 maart 2016, 08:57   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat je maar eens goed gaan. Je hebt tenslotte toch al tot 8u36 de moed er kunnen inhouden. Toppie.
Oud 9 maart 2016, 08:57   #73
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geef het op, denk aan die heeerlijke kop koffie die daar voor je neus staat en die van jou per direct een gelukkig man kan maken. Doen !
Dat is het probleem een beetje he. De filters die mij een goed man maken zijn afhankelijk van externe bronnen. Kan ik niet gewoon intern mijn geluk oogsten?
Oud 9 maart 2016, 08:58   #74
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt. Neem een lekkere verse croissant bij je koffie. Dat zal je moraal opbeuren.
Oud 9 maart 2016, 08:59   #75
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ziet er lekker gezond uit. Probleem is dat ik 's ochtends niet kan eten zonder een bepaalde routine. Mijn levensgewoontes zijn aangepast op bepaalde rituelen en ik wil ze in vraag stellen. Persoonlijke verantwoordelijkheid nemen. Misschien is vandaag wat te vroeg daar aan te beginnen (lol). Sterven doen we allemaal, maar ik zag familieleden vroeg sterven aan kanker door hun doen en laten. Waarom zou ik dan eens niet stil staan bij mijn doen en laten? Matig kan ik moeilijk aanhouden door mijn stoornis, dus beter niets dan he?

Gezonde voeding is wel top, misschien moet ik mij vandaag eens bezig houden met uw lijstje Anna Het interieur volzetten met eetwaren.
mijn lijstje ttz ik doe nooit ahorn, algavesiroop, wel de kokosolie (da's een witte harde pasta, niet in de koelkast zetten!) maar niet de kokosschilfers (niet zo zot van)

ik denk eigenlijk net dat het breken met je routines kan helpen met het breken van je slechte gewoonten (nicotine, cafeïne, suiker) ook ... en idd focussen op activiteiten (noem het mindfulness, zen, karma, wat dan ook)...
Oud 9 maart 2016, 09:01   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klopt. Neem een lekkere verse croissant bij je koffie. Dat zal je moraal opbeuren.

maar echt, doe eens een maand allemaal niet, je gelooft niet hoeveel je je beter voelt ... lijkt na(!) die tijd wel echt allemaal vergif ... en echt geef mij nu een croissant en ik ben er minstens drie uur echt grondig misselijk van.
Oud 9 maart 2016, 09:01   #77
Peche
Banneling

Standaard

Misschien moet ik stap per stap leren lopen ja. Maar koffie brengt drang naar roken. En roken is afschuwelijk. Je kan niet geloven wat voor een afschuwelijke gewoonte ik dat vind. Misschien toch maar een bakje troost zetten en nicorette gaan kopen als de apotheker open is.
Oud 9 maart 2016, 09:03   #78
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het probleem een beetje he. De filters die mij een goed man maken zijn afhankelijk van externe bronnen. Kan ik niet gewoon intern mijn geluk oogsten?
Laat mij u helpen, bier man, bier is de oplossing.
Oud 9 maart 2016, 09:03   #79
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

maar echt, doe eens een maand allemaal niet, je gelooft niet hoeveel je je beter voelt ... lijkt na(!) die tijd wel echt allemaal vergif ... en echt geef mij nu een croissant en ik ben er minstens drie uur echt grondig misselijk van.
Jaja, zwak is de geest en zondig is Peche. The Force laat mij wel wat koffie toe en inspireert mij nicorette te kopen.
Anna List, ben je veganist?
Oud 9 maart 2016, 09:07   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
mss ook eens iets lezen over macrobiotische voeding...

let op, ik doe dat niet hoor, da's me een beetje te extreem ... maar de principes die je daarin leest en leert, die kloppen wel ... bvb suikers, je lijkt die nodig te hebben, maar die creëren alleen maar pieken, hoogtes en laagtes die je daarna weer lijkt te moeten compenseren en corrigeren ... zo blijf je bezig, en vooral ze putten je voorraden mineralen uit. suikers kosten je in elk geval meer dan ze je toevoegen. dat merk je al na één week als je ze weglaat.

vlees eet ik nog ongeveer één keer per week zo'n 120g of zo. vis eet ik wel regelmatig en graag. en veel groene groenten hé

klinkt wel heel sissie als ik t zo allemaal schrijf ... maar echt, ondanks hoe t klinkt, ik voel me zoveel beter, fitter én sterker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be