Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2016, 19:35   #101
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het enige dat duidelijk is, is de achterlijkheid van je boodschap. De moslims die daar zijn doen dat om hun eigen redenen, vermoedelijk gewoon menselijkheid net zoals bij de andere mensen die daar zijn. Die mensen moeten zich voor niemand legitimeren, net zoals niemand anders dat doet.
Of om Israëlische vlaggen te verscheuren ...
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 19:35   #102
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet naar af. In tegenstelling tot de leiders van de verschillende christelijke gemeenschappen heeft Echallaoui niet deelgenomen aan het openbaar gebed.

Daarom ook kan ik hier mijn eerdere vraag herhalen: waarom bidden de islamitische leiders niet in het openbaar voor de slachtoffers van deze aanslagen?
Als fundamentalistisch christene wil je blijkbaar de acties van andersdenkenden afmeten aan de eigen rites en rituelen ? Waar haal je het idee uit dat iedereen die naar een wake gaat daar gaat 'bidden' ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 19:40   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als fundamentalistisch christene wil je blijkbaar de acties van andersdenkenden afmeten aan de eigen rites en rituelen ? Waar haal je het idee uit dat iedereen die naar een wake gaat daar gaat 'bidden' ?
Ik heb het niet over "iedereen". Lees maar eens goed waar ik het over heb.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 19:47   #104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over "iedereen". Lees maar eens goed waar ik het over heb.
Goed. Laat ik het woord iedereen vervangen door iemand. Waarom zou iemand die naar dat evenement gaat daar moeten 'bidden' ?
Oud 28 maart 2016, 21:24   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed. Laat ik het woord iedereen vervangen door iemand. Waarom zou iemand die naar dat evenement gaat daar moeten 'bidden' ?
U hebt het schijnbaar nog steeds niet door dat we hier hebben over de vertegenwoordigers van de verschillende religieuze gemeenschappen. Niet over de doorsnee deelnemer.
Oud 28 maart 2016, 21:28   #106
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Jvdb is terug. Welkom jongen!

https://www.youtube.com/watch?v=K2QAMqTgPKI

Komaan nu gasten.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2016 om 21:32.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 21:33   #107
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hij liep over het water en ving voor 5.000 mensen vis.
Hij veranderde water in wijn maar dat doen wijnboeren nu ook.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 21:48   #108
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hij veranderde water in wijn maar dat doen wijnboeren nu ook.
En ik ook. So what bud?

Drinkt U dan echt liever water? Be my guest. Dat loopt in oninbeeldbare hoeveelheden door de sloop.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 28 maart 2016 om 21:55.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2016, 21:50   #109
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het enige dat duidelijk is, is de achterlijkheid van je boodschap. De moslims die daar zijn doen dat om hun eigen redenen, vermoedelijk gewoon menselijkheid net zoals bij de andere mensen die daar zijn. Die mensen moeten zich voor niemand legitimeren, net zoals niemand anders dat doet.
Dat is wel heel makkelijk, het past niet in uw kraam en hup, deze keer smijten we is met een achterlijk begrip. Dat is eens iets anders dan facist, nazi of extreem rechtse zak.

1)
Waar heb ik gezegd dat zij zich moeten legitimeren???
Ik zeg gewoon dat ze eigenlijk hypocriet/achterlijk zijn wanneer ze dat als moslim doen. Voor vrede zijn en een achterlijke oorlogsmisdadiger als rolmoddel nemen, dat gaat gewoon niet.

2)
Met het vetgedrukte ben ik het altijd eens geweest, belangrijk is het woord menselijkheid daarin. Ze doen dat omdat ze menselijk zijn , niet omdat ze moslim zijn.

Dat is eigenlijk NET wat IK zeg, en dat vindt U dan achterlijk zeker?

Ik ken verschillende moslims, ik schiet er best mee op. Alleen vermoed ik dat ze even gelovig zijn als mijn neefje dat zijn plechtige communie doet en gretig de cadeautjes in ontvangst nemen, ook al doen ze mee aan de ramadan. Ik zwijg met hen over godsdienst, zij ook. Maar best ook denk ik .

Ik heb niets tegen moslims an sich, maar ken de ware aard van de Islam, van hun profeet. Genoeg is genoeg.

Natuurlijk zijn er moslims zat die menselijk zijn ondanks hun geloof. Net daarom zouden ze hun geloof moeten afwerpen, want het is intrinsiek geweldadig. Het is natuurlijk moeilijk omdat ze moslim zijn, hun ouders, familie, vrienden, hun identiteit ....

3)
Mijn booschap, Mohammed was een moordenaar die genocide pleegde, oorlogsbuit maakte bij de vleet.
=> Vindt U dat een achterlijke bewering?

Er kunnen dan nog 'Europese Imams' zijn of een (onmogelijke) 'Europse Islam'
Het aanbidden van zo een barbaarse profeet zal altijd leiden tot bomaanslagen, geweld en destructie van de vrije (atheistische) wereld en gedachtengoed.

Laatst gewijzigd door Odol : 28 maart 2016 om 21:58.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 04:56   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt het schijnbaar nog steeds niet door dat we hier hebben over de vertegenwoordigers van de verschillende religieuze gemeenschappen. Niet over de doorsnee deelnemer.
Gewone deelnemer of vertegenwoordiger van een religieuze gemeenschap, mij eender. De vraag blijft waarom zo iemand een reden moet opgeven waarom hij/zij beslist van niet mee te doen aan een gezamenlijk gebed. Aanwezig zijn, de eigen gemeenschap vertegenwoordigen : daar gaat het om.
Oud 29 maart 2016, 05:00   #111
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat is wel heel makkelijk, het past niet in uw kraam en hup, deze keer smijten we is met een achterlijk begrip. Dat is eens iets anders dan facist, nazi of extreem rechtse zak.

1)
Waar heb ik gezegd dat zij zich moeten legitimeren???
Ik zeg gewoon dat ze eigenlijk hypocriet/achterlijk zijn wanneer ze dat als moslim doen. Voor vrede zijn en een achterlijke oorlogsmisdadiger als rolmoddel nemen, dat gaat gewoon niet.

2)
Met het vetgedrukte ben ik het altijd eens geweest, belangrijk is het woord menselijkheid daarin. Ze doen dat omdat ze menselijk zijn , niet omdat ze moslim zijn.

Dat is eigenlijk NET wat IK zeg, en dat vindt U dan achterlijk zeker?

Ik ken verschillende moslims, ik schiet er best mee op. Alleen vermoed ik dat ze even gelovig zijn als mijn neefje dat zijn plechtige communie doet en gretig de cadeautjes in ontvangst nemen, ook al doen ze mee aan de ramadan. Ik zwijg met hen over godsdienst, zij ook. Maar best ook denk ik .

Ik heb niets tegen moslims an sich, maar ken de ware aard van de Islam, van hun profeet. Genoeg is genoeg.

Natuurlijk zijn er moslims zat die menselijk zijn ondanks hun geloof. Net daarom zouden ze hun geloof moeten afwerpen, want het is intrinsiek geweldadig. Het is natuurlijk moeilijk omdat ze moslim zijn, hun ouders, familie, vrienden, hun identiteit ....

3)
Mijn booschap, Mohammed was een moordenaar die genocide pleegde, oorlogsbuit maakte bij de vleet.
=> Vindt U dat een achterlijke bewering?

Er kunnen dan nog 'Europese Imams' zijn of een (onmogelijke) 'Europse Islam'
Het aanbidden van zo een barbaarse profeet zal altijd leiden tot bomaanslagen, geweld en destructie van de vrije (atheistische) wereld en gedachtengoed.
ja ja... mohamed is slecht, islam is achterlijk, barbaars, rovershoofdman enz enz.
Die plaat blijft hangen.
Als een moslim op die uitnodiging ingaat doet hij dat om zijn eigen redenen, en die zijn even goed als die van alle andere deelnemers die in een andere stripfiguur geloven.
Oud 29 maart 2016, 06:24   #112
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja ja... mohamed is slecht, islam is achterlijk, barbaars, rovershoofdman enz enz.
Die plaat blijft hangen.
Als een moslim op die uitnodiging ingaat doet hij dat om zijn eigen redenen, en die zijn even goed als die van alle andere deelnemers die in een andere stripfiguur geloven.
Ja maar je ontkent toch niet dat er een probleem is? Na jarenlang gepamper heeft de moslimgemeenschap het verbrod. Wordt het niet eens tijd voor repressie? De zachte hand werkt precies niet.

Zoals de Franse minister gisteren toegaf dat er nog 1000'den Molenbeken zijn in Frankrijk.

En stop met importeren van dat volk totdat al die wijken zijn opgekuist....

Of ben jij echt van het type dat gelooft in de goede natuur van elke mens dus repressie is nooit nodig....
Oud 29 maart 2016, 06:32   #113
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Durf je het te ontkennen?
Niet me dunkt.
Blijf maar om de hete brij draaien.

ISIS leeft perfect het leven van Mohammed, oorlog voeren, onthoofden en verkrachten ...

Laatst gewijzigd door Odol : 29 maart 2016 om 06:32.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 09:08   #114
lofderzotheid
Vreemdeling

Standaard

Wat, wie, hoe, wanneer is "gematigde moslim" ?
lofderzotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 09:23   #115
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja maar je ontkent toch niet dat er een probleem is? Na jarenlang gepamper heeft de moslimgemeenschap het verbrod. Wordt het niet eens tijd voor repressie? De zachte hand werkt precies niet.

Zoals de Franse minister gisteren toegaf dat er nog 1000'den Molenbeken zijn in Frankrijk.

En stop met importeren van dat volk totdat al die wijken zijn opgekuist....

Of ben jij echt van het type dat gelooft in de goede natuur van elke mens dus repressie is nooit nodig
....
Zeg ik dat misschien ? Ik dacht van niet...
Ik herhaal wat ik hier al minstens 10 keer schreef : IS terroristen mag en moet men elimineren. Fysiek dus.
De overheid zou er werk moeten van maken om salafistische predikanten uit te wijzen indien mogelijk, het functioneren onmogelijk maken indien uitwijzing niet lukt. Salafisme is de motor van zowel Al Qaeda als IS.
Gettovorming in grootsteden is quasi onvermijdelijk, maar is niet de kern van het probleem. Het probleem is IS die erin slaagt om terroristen te laten infiltreren hier.
Zagen en zeveren over Mo, dat hij een rover was, zitten kakken op de islam enz enz zal niets oplossen en zal niets opleveren behalve nog wat extra problemen. Godsdienstvrijheid is wat het is, en daar kan niemand iets aan veranderen.

edit : diegenen die denken dat er een oplossing kan komen door continu een volledige groep mensen gelijk te stellen met een terroristen organisatie dwalen. Je kunt niet in conflict gaan met 1/5 van de wereldbevolking...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 maart 2016 om 09:27.
Oud 29 maart 2016, 09:29   #116
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Tony Blair: ‘Islam nu fundamenteel incompatibel met de moderne wereld’

Meent meneer Blair wat hij zegt, want Verhofstadt heeft ooit ook nog eens iets in die aard gezegd ; en zie wat er nu van hem is geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 09:52   #117
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Sorry, het was een grapje.

Het blijft verdacht stil vanuit die hoek.
Tja, als een Mars tegen angst niet wordt toegelaten om veiligheidsredenen maar extreemrechtse hooligans vrij spel krijgen, moet je niet verbaasd zijn.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 10:05   #118
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Tja, als een Mars tegen angst niet wordt toegelaten om veiligheidsredenen maar extreemrechtse hooligans vrij spel krijgen, moet je niet verbaasd zijn.
toen ik nog in Anderlecht woonde, werd de gemeente bijna volledig afgebroken omdat zo'n kutmarokkaantje iets te brutaal werd gearresteerd door de politie.
Het zal dus niet een eventueel verbod zijn, dat hen belet van spontaan op straat te komen, en "hun afschuw uit te schreeuwen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 10:15   #119
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die plaat blijft hangen.
De Mo was een psychopaat, een pedofiel, hallucineerde , zag dingen die er niet waren, kon niet schrijven , beroofde caravanen en vond dat iedereen die hem niet volgde mocht afgemaakt worden.
Wat is daar niet slecht, niet achterlijk en niet barbaars aan?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 10:18   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewone deelnemer of vertegenwoordiger van een religieuze gemeenschap, mij eender.
Mij niet, juist omdat het gaat om een bijeenkomst die gedragen wordt door een aantal religieuze leiders die er aan wilden deelnemen. Dan blijft het heel merkwaardig dat de christenen wel bidden voor de slachtoffers, terwijl de moslims niet op dat publieke forum willen komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be