![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.794
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() Brother Paul rekent de trein mee als kost bij het spoorverkeer maar de auto niet als kost bij het wegverkeer ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() DB liet vorig jaar een verlies optekenen van 1.3 miljard euro en heeft decennialang ondergeïnvesteerd in haar infrastructuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Citaat:
En dan vandaag die brief van de veiligheidsdiensten en politie in Zaventem luchthaven. Dat ze de verantwoordelijken nu eens op een héél grote mat roepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.485
|
![]() wel interesseert mij niet, als ze in belgie een fossiel willen in leven houden door een baxter aan te hangen ten koste van mijn belastinggeld dan vind ik dat ze de baxter er mogen uit trekken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.485
|
![]() Citaat:
je hebt een spoorweg die volle capaciteit gebruikt wordt, dus er kan in principe op vele momenten geen trein meer bij je hebt een infrastructuur waar 700miljoen wordt in geinvesteerd per jaar je hebt een select gebruikersclubje van ambtenaren en sociaal kiesvee die allemaal daar gratis mogen van gebruik maken en nu de vraag van vier miljard: als het al gratis niet goedkoper kan zijn dan de auto, moet je dan echt zo'n fossiel in leven houden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.485
|
![]() Citaat:
De auto kost inclusief afschrijving, inclusief benzine met taxen, inclusief 21% btw, inclusief nafte etc 0.2 tot 0.5euro per km en onderhoud snelwegen kost 60miljoen, of een belachelijk weggesaneerd bedrag van 0.001euro per km, en investering in nieuwe wegen is beschamend laag nog geen 1Miljard perjaar op 90miljard personenkm of 0.01 euro per km Ik denk dat ik mag veronderstellen dat die kostprijs betaald wordt via de belastingen die geheven wordt op de auto ? als je dat wilt uitrekenen doe dat bv bhier http://www.autogids.be/financieel-ad...per-maand.html De trein kost 3miljard subsidies zonder taxen, zonder 21% btw, zonder lasten op energie, 0.5 euro per personenkilometer en 700miljoen infrastructuurkosten of 0.1euro per personenkilometer, dus ik tel de infrastructuurkost niet dubbel en verondertsel correct dat de 700 miljoen aangerekend worden aan de NMBS. Wat ik niet tel is het bedrag van de tickets die betaald worden, het is een bedrag van nog geen 1 miljard, Moest daar niet concurentievervalsen een btw op geheven worden dan komt het treinticket uit op 0.8 euro per km uit. Je kunt al een heel dure auto kopen met dat budget. het enige dat ik niet doe is daar allerlei externaliteiten bijtellen. Ik reken dus niet de vervuiling, de politiediensten. Nu betaalt de auto 12miljard lasten, dus het zou nogal bizar zijn dat die 12miljard lasten niet voldoende zijn om al die externaliteiten te betalen.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2016 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Citaat:
Schade aan wegen, schade aan milieu, de kost van de file, schade aan de gezondheid van de mensen, enz... Dit heeft u niet bij het openbaar vervoer. Als u a zegt moet u ook ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.485
|
![]() Citaat:
De schade aan milieu en gezondheid wordt volgens mij met 12 miljard en gezien het magere 0,5miljard wegenbouw in return ruimschoots betaald De schade aan de wegen zit in het onderhoudsmiddelen van of niet ? De kost van de file gaan we toch het gebrek aan investeringen van de overheid als kostprijs gaan rekenen OMG ![]() En je gaat toch niet beweren dat je sneller op uw werk bent met de trein dan met de auto ? Tenzij als je bij het station woont en bij het station werkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Lees ik hier enige nuancering? U maakt voortaan een onderscheid tussen NMBS en OV?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.485
|
![]() Citaat:
Connecting the dots, denk ik ook vooruit, als er binnen 5 jaar elektrische ubertaxi google cars rondrijden dan vraag ik mij af, hoe je als spoor nog gaat concurreren daartegen: je hebt dan een mobiliteit over de weg die sneller u van huis tot aan de firma brengt dan wat de trein doet. En dan ga je uw mobiliteit goedkoper kunnen uitvoeren dan met de trein... en goedkoper dan met uw eigen auto... omdat die auto chaufeurloos en dag en nacht zal kunnen rijden De enige reden waarom die mobiliteit niet economisch zal doorbreken is de fout die belgie zal maken, dat is de ambtenaar zal gratis op de trein zitten en redeneren dat hij die ubertaxi niet kan gebruiken omdat die niet gratis komt. De andere drogreden zal zijn de ambtenaar zal op de trein zitten en denken, ik moet dit voordeel blijven behouden... Nog een drogreden die de ambtenaar zal gebruiken: hij zal de voordeel in natura herbekijken en zitten denken dat de privé de luxe heeft om volgens hem duurdere auto te gebruiken. Terwijl in feite de auto goedkoper is dan het spoor zoals reeds berekend...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 6 april 2016 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
|
![]() Citaat:
Hoe meer mensen het openbaar vervoer gaan gebruiken hoe minder dat gaat kosten per personenkilometer, hoe minder mensen het openbaar vervoer gaan gebruiken hoe hoger de onberekenbaar hoge kosten van de kankerverspreidende milieuvernietigende moslimterrorismesponsorende blikken op wielen. We moeten dichter bij elkaar gaan wonen en daartoe nieuwe technologieën ontwikkelen. Auto's zijn enkel nog voor rijke egoïsten die de realiteit van een wereld met 9 miljard mensen ontkennen. Een kind dat aan kanker sterft had een multinational kunnen oprichten of een vaccin tegen aids kunnen ontwikkelen. Uw wereld is er één waarin buitenkomen onmogelijk wordt tenzij in een auto, een wereld van enkel nog beton en metaal. In één woord : ziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Citaat:
De meeste doden vallen door auto ongevallen. Berekend daar de kost eens van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |