![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik denk dat dat gewoon een ideologische insteek is gelijk een ander: niks mag heilig of onaantastbaar zijn. Alles moet bespot kunnen worden.
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin zeg, ze hebben elkaar bijna vermoord toen de giften binnen stroomden na de aanslag op Charlie. Ik dacht dat je minder naief was dan dat. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
bron?
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Gouverneur
|
2 van die catoons zijn alvast hilarisch, die moslima aan hetbrad van fortuin bvb is schitterend.
Die andere vond ik nietvzo grappig. Ik ga me niet boosmaken omdat er eens een mindere cartoon tussen zit, ik heb geen abbonement. Laatst gewijzigd door Odol : 30 maart 2016 om 20:09. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Altijd prijs!
|
|
|
#47 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
Inderdaad, toen ze gore dingen over de paus of Le Pen brachten hoorden we die kwieten niet.
|
|
|
#49 |
|
|
Of ge hebt het compleet gehallucineerd die keer dat uw makkers voor de lol een trip in uw cola hadden gesmeten.
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik werk nu al 10-15 jaar langer dan de doorsnee Vlaming en moet morgen terug paraat staan op het bedrijf om 8 uur. Tenzij ge me een waanzinnig bedrag betaald zal ik het nu opzoeken. |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
|
Citaat:
Gij preekt tegen de verkeerde wat dat betreft.
|
|
|
|
#52 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
En dan nog, moet je alles gratis doen als je een overtuiging hebt!? |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is best mogelijk, ja.
|
|
|
#54 |
|
Europees Commissaris
|
Als "de Belgen" boos zijn, dan zijn "de moslims" ook terroristen, akkoord?
|
|
|
#55 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik kan u ook verzekeren dat geen moslim "mohammedcartoons ed." grappig, plezant of leuk vindt en eerder onnozel, zielig of walgelijk. Maar als een niet-moslim per se zo'n cartoons moet maken en die wel heel leutig vindt, moet dat van mij ook zonder levensgevaar kunnen. Alleen is er bij niet-moslims vaak onbegrip voor de negatieve reacties van moslims op zulke cartoons, zoals blijkt uit de westerse (sociale) media. Terwijl nu de media vol staat met negatieve reacties op de Charlie cartoons en daar blijkbaar ook begrip voor is onder de bevolking. Zie jij het verschil? Dat vind ik onfair. |
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#57 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
Denk ik er ook van. Aandachtshoeren die zich storen aan cartoons. Mensen die hengelen naar clicks. Ik kan cartoons op twee manieren smaken. Omdat ze goed gevonden zijn en/of omdat ik het er mee eens ben. (Vermoedelijk kan ik ze op nog wel andere manieren goed vinden maar dat doet hier niet terzake) Beginnen jammeren op het internet over een cartoon die wrang smaakt zal ik niet doen, laat staan de straat opgaan, de miljoenen vervoegen, vandalisme plegen of mensen vermoorden.
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij het ene vallen er doden, bij het andere niet. Wat heb ik gewonnen ? |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Minister
|
Eten wat de spot schaft !
Of moet die halal zijn..? Citaat:
Ik ben een niet-moslim en ik kan best begrijpen dat moslims het niet leuk vinden indien er gespot wordt met hun geloof. Ik kan het ook begrijpen dat gehandicapten het niet leuk vinden wanneer er gespot wordt met hun. Ik kan het ook begrijpen dat linkiewinkies het niet leuk vinden dat er gespot wordt met hun. We leven in een samenleving waar er bijzonder veel spot is, wat begrip en onbegrip met zich meebrengt. Maar er is een verschil tussen 'iets niet leuk vinden en ergens aanstoot aan nemen' en 'actie ondernemen opdat zulke 'spot' onmogelijk gemaakt wordt'. Voor dat eerste heb ik alle begrip, voor dat laatste geen enkel. En dat moet je zelfs niet willen verwachten..! Maar 'spot onmogelijk maken' lijkt de laatste jaren wel de ondertoon te zijn van velen in de samenleving. Als moslim mag je gerust laten weten dat iets je niet aan staat.. dat mag je als Jood ook.. en ook als vrijzinnige.. iedereen mag dat. Daar is begrip en onbegrip voor. Maar er mag verwacht worden van al die partijen dat ze minstens een keer een inspanning leveren om te snappen waarom er spot is, vanwaar die komt en wat men daarmee bereiken wil. Mijn inziens, verruimt goede spot de geest.. zowel die van de spotter, als die van de bespotte.. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 31 maart 2016 om 11:30. Reden: knip/plak ging verkeerd. |
|
|
|
|