Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2016, 10:07   #101
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat is het nu? Veel of een minderheid?
Veel maar toch een minderheid?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 10:13   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De overheid moet daarom er ook op toezien dat het zijn personeel niet meer betaalt dan hun marktwaarde.
Ik zie niet echt iets spectaculairs in de verloningen van onderwijzend personeel....eerder een eerlijke verloning ivgl met andere (ontwikkelde) landen......En in vgl met landen waar het onderwijs zeer hoog staat aangeschreven als in Denemarken bv zijn ze onderbetaald.
In sommige landen zitten ze zelfs na 6 jaren dienst op hun maximum loon....als dat niet mooi is

http://www.vacature.com/carriere/sal...acht-het-meest

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 april 2016 om 10:19.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 10:18   #103
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zie niet echt iets spectaculairs in de verloningen van onderwijzend personeel....eerder een eerlijke verloning ivgl met andere (ontwikkelde) landen......En in vgl met landen waar het onderwijs zeer hoog staat aangeschreven als in Denemarken bv zijn ze onderbetaald.

http://www.vacature.com/carriere/sal...acht-het-meest
Finland scoort het best en daar verdient een leerkracht maar 2/3 van hier.
Bovendien moet het daar een universitair zijn.
Oud 11 april 2016, 10:22   #104
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja .....maar in veel landen zitten ze al op hun maximum verloning na amper 10 jaar.
En in Schotland al na amper 6 jaren
Zelfs in Mexico is dat zo en ik dacht niet dat het onderwijs in Mexico heel hoog staat aangeschreven ....( maar goed misschien heb je daar ook eerder publiek en internationaal privé onderwijs)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 april 2016 om 10:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 10:26   #105
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja .....maar in veel landen zitten ze al op hun maximum verloning na amper 10 jaar.
En in Schotland al na amper 6 jaren
Zelfs in Mexico is dat zo en ik dacht niet dat het onderwijs in Mexico heel hoog staat aangeschreven ....( maar goed misschien heb je daar ook eerder publiek en internationaal privé onderwijs)
Men moet de verloning in het onderwijs eigenlijk totaal moeten herzien, sommigen zouden iets meer moeten krijgen maar anderen veel, veel, veel minder.
Maar niemand durft dat.
Gaat ook niet gebeuren, tenzij men politieke zelfmoord wil plegen.
Oud 11 april 2016, 10:29   #106
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Je kan je dan ook afvragen waarom die privé bediende dan geen regent is geworden ? Ik heb een vriend bediende in de privé .....leuke man ...simpel maar niet dom ...maar ik betwijfel sterk of hij de kwaliteiten zou hebben om regent te worden...
Bij die privé bedienden die niet veel meer doen dan wat facturen opmaken zitten er natuurlijk heel veel die in feite niet veel meer aankunnen....en in de meeste gevallen nooit bekwaam waren om te slagen in een of ander examen....anders zouden ze wel rap weg zijn geweest
Elke FOD stikt van de papierschuivers die tot weinig meer in staat zijn dan dat. Typevoorbeelden van wat je zo uit de Collega's zou zien weglopen. Maar uiteraard moet je die de facto vergelijken met hoger kader; ze hebben immers allemaal een examen afgelegd .
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 10:30   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelf universitair zijnde, ben ik er van overtuigd dat universitairen per definitie ongeschikt zijn om les te geven in kleuter, lager en lager middelbaar onderwijs.

Dat is gelijk Tom Boonen aanstellen tot sportleerkracht in het derde kleuterklaske om de kindjes te leren fietsen. Bij wijze van spreken.
Hij zou er niks van terecht brengen.

Maar als ge de definitie van de normaalschool wijzigt, en zegt dat de opleiding tot onderwijzer of kleuterjuf vanaf nu ook "universitair" heet, dan kan je gelijk hebben.
Maar dan moet je de definitie van het universitair onderwijs ook wijzigen.
Want dat gaat over heeel iets anders.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 10:31   #108
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men moet de verloning in het onderwijs eigenlijk totaal moeten herzien, sommigen zouden iets meer moeten krijgen maar anderen veel, veel, veel minder.
Maar niemand durft dat.
Gaat ook niet gebeuren, tenzij men politieke zelfmoord wil plegen.
Het is een heel verzuild en gepolitiseerd systeem. Variabele verloning zou enkel maar leiden tot vriendjespolitiek.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 10:38   #109
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Elke FOD stikt van de papierschuivers die tot weinig meer in staat zijn dan dat. Typevoorbeelden van wat je zo uit de Collega's zou zien weglopen. Maar uiteraard moet je die de facto vergelijken met hoger kader; ze hebben immers allemaal een examen afgelegd .
Kadaster in Leuven.
Mensen uren laten wachten in de gang.
De indruk dat het voortdurend koffiepause was.
En s'middags mosselen friet aan 2 euro, alleen voor hen uiteraard, niet voor de mensen die er al uren zaten.
Als je zoiets moet aanschouwen dan weet je onmiddellijk waarom we failliet aan het gaan zijn.
Oud 11 april 2016, 10:41   #110
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een heel verzuild en gepolitiseerd systeem. Variabele verloning zou enkel maar leiden tot vriendjespolitiek.
Variatie natuurlijk naar gelang het vak dat je moet geven.
Ons bomma kan godsdienst geven, maar geen integraalrekenen.
Oud 11 april 2016, 10:42   #111
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelf universitair zijnde, ben ik er van overtuigd dat universitairen per definitie ongeschikt zijn om les te geven in kleuter, lager en lager middelbaar onderwijs.

Dat is gelijk Tom Boonen aanstellen tot sportleerkracht in het derde kleuterklaske om de kindjes te leren fietsen. Bij wijze van spreken.
Hij zou er niks van terecht brengen.

Maar als ge de definitie van de normaalschool wijzigt, en zegt dat de opleiding tot onderwijzer of kleuterjuf vanaf nu ook "universitair" heet, dan kan je gelijk hebben.
Maar dan moet je de definitie van het universitair onderwijs ook wijzigen.
Want dat gaat over heeel iets anders.

.
In Finland moet zelfs een kleuterjuf universitair zijn.
Oud 11 april 2016, 10:42   #112
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Kadaster in Leuven.
Mensen uren laten wachten in de gang.
De indruk dat het voortdurend koffiepause was.
En s'middags mosselen friet aan 2 euro, alleen voor hen uiteraard, niet voor de mensen die er al uren zaten.
Als je zoiets moet aanschouwen dan weet je onmiddellijk waarom we failliet aan het gaan zijn.
Voil�*, typevoorbeeld inderdaad van de doorsnee FOD of bij uitbreiding elke ambtenarendienst.

De FOD van de fiscus moet daarbij wel zowat het summum zijn. Als ik van sommige Belgen hoor dat ze nog steeds op hun afrekening van de belastingen aan het wachten zijn, dan weet je wel genoeg. Typevoorbeeld van inefficiëntie en ineffectiviteit; prachtvoorbeeld van geldversmossing.
Oud 11 april 2016, 10:48   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�*, typevoorbeeld inderdaad van de doorsnee FOD of bij uitbreiding elke ambtenarendienst.

De FOD van de fiscus moet daarbij wel zowat het summum zijn. Als ik van sommige Belgen hoor dat ze nog steeds op hun afrekening van de belastingen aan het wachten zijn, dan weet je wel genoeg. Typevoorbeeld van inefficiëntie en ineffectiviteit; prachtvoorbeeld van geldversmossing.
Ik ben nog steeds op mijn afrekening van 2014 aan het wachten. Twee loontrekkenden met pensioensparen, hypotheek. Ik heb wel gedurfd om in een jury te zitten voor een overheidsinstantie, en die vergoeding die ik daar voor kreeg in te vullen op mijn belastingbrief.

Ik vermoed dat dat ene cijfertje, dat aan 33 % wordt belast, te moeilijk is om te verwerken. Ergo de massale vertraging.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 10:56   #114
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben nog steeds op mijn afrekening van 2014 aan het wachten. Twee loontrekkenden met pensioensparen, hypotheek. Ik heb wel gedurfd om in een jury te zitten voor een overheidsinstantie, en die vergoeding die ik daar voor kreeg in te vullen op mijn belastingbrief.

Ik vermoed dat dat ene cijfertje, dat aan 33 % wordt belast, te moeilijk is om te verwerken. Ergo de massale vertraging.
Jarenlang de burger pesten voor 20 euro , dat kunnen ze als de besten , maar BTW-carousels waarbij soms honderden miljoenen ontdoken worden verjaren steevast of de vervolging wordt nietig verklaard wegens procedurefouten.
Oud 11 april 2016, 10:58   #115
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ze hebben zelfs tijdens de zomer ambtenaren die controleren of ze niet te warm zitten, en of ze dan geen recht hebben om te stoppen met werken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 11:07   #116
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat ze beginnen met de weddes gelijk te trekken, en de bonus afhankelijk te maken van de slaagkansen in het hoger onderwijs;.. Dat zou pas een revolutie zijn in onderwijsland

Een tweede hervorming is de beschikbaarheid als onderwijzer zou dus 20 dagen vakantie moeten zijn zoals de privé, en de rest moeten ze opvullen met 'educatief recreatief' omgaan met leerlingen in een beurtrol systeem. Wie zich onttrekt daaraan verliest dus 2 maand inkomen.

Een derde hervorming zou zijn, dat ze hun opleidingen, en bijkomende administratieve dingen niet meer moeten doen terwijl leerlingen les moeten krijgen... En dat ze ook geen verbeter'vakantie' nemen al 2 weken voor het einde van elke trimester. Dus lesgeven tot de laatste dag, verbeteren in de vakantie, en delibereren in de tweede week van de vakantie. Tijdens de vakantie kunnen de leerlingen educatief recreatief projecten doen op school, zodat je geen kinderopvang meer moet organiseren in de steden

Een vierde hervorming zou zijn dat ze in het middelbaar voor klassen van 30-50leerlingen zouden mogen lesgeven.

Een vijfde hervorming zou zijn dat de subsidies niet meer naar de school gaan, maar gekoppeld aan de leerling worden, waar de ouders beslisen wat ze met dat budget doen. Dus de school die goedkoper lest geeft of meer kans heeft op een doorstroomfunctie zou dus zich kunnen profileren als beter of goedkoper;.. naargelang het doel dat je ontdekt in de leerling

Zesde hervorming zou zijn dat de leerlingen elk jaar een talentscouting project moeten doen waar ze technologisch, stage-ervaring, werkervaring, ecologisch, sociaal, empatisch hun talent kunnen scouten... zodat ze beter beroepskeuzes kunnen maken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 11:08   #117
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben nog steeds op mijn afrekening van 2014 aan het wachten.
Dat an sich is toch al genoeg om revolutie te prediken eigenlijk?
Dat is twee jaar renteloze lenen dat je doet aan de staat. En als je nu nog geen nieuws hebt gekregen, mag je er op rekenen dat het pas ergens in juli of augustus terug op je rekening staat.

Enfin, je bent niet de enige naar ik hoor.

Gewoon ff naar NL kijken vanuit België; de keer dat ik daar belastingsplichtig was, was alles vanaan aangifte tot en met teruggave geregeld op een maand of 3/4, inclusief interest.
Oud 11 april 2016, 14:05   #118
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga niet naar de kerk maar betaal toch mee voor mijnheer pastoor.

Maar je hebt gelijk dat overheid en openbare diensten goed moeten zijn gereguleerd en functioneren....daar heeft de belastingbetaler meer dan recht op.
Maar om jullie allemaal terug op het RECHTSE spoor te zetten: kunnen en mogen de politie diensten nu hun ziektedagen niet meer opsparen ?
Of gaat JJ weer een uitzonderings maatregel in het leven roepen, zoals eerder het vervroegde pensioen of GRATIS naar de dokter voor politieker en politie ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 14:10   #119
Tavek
Banneling

Standaard

Ik zal alvast een dag opvang moeten voorzien voor mijn kinderen, de onderwijsmannen gaan staken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2016, 14:13   #120
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal alvast een dag opvang moeten voorzien voor mijn kinderen, de onderwijsmannen gaan staken.
Dat ze staken.
Een aantal video's en de helft ervan kan blijven staken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be