![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#222 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#223 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#224 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In sommige beroepen geldt het beroepsgeheim. Dat betekent dat personen met bepaalde functies niets mogen bekendmaken van wat u hen in hun functie heeft verteld. Het beroepsgeheim geldt in de eerste plaats voor gezondheids- en welzijnsberoepen, zoals arts, apotheker of maatschappelijk werker. Politieagenten en leerkrachten moeten zich eveneens aan het beroepsgeheim houden. Ook werknemers die door hun beroep op de hoogte zijn van fabrieksgeheimen, zakengeheimen of andere geheimen, moeten die vertrouwelijke informatie voor zich houden. Het beroepsgeheim blijft altijd gelden, ook wanneer de vertrouwensrelatie beëindigd is of als de arbeidsovereenkomst afgelopen is. Wat kan een geheim zijn? Niet alle zaken die u een persoon toevertrouwt, zijn als geheim te beschouwen. Informatie waarbij alle concrete namen en details zijn weggelaten, zodat het een situatiebeschrijving in algemene termen wordt, behoort niet tot het beroepsgeheim. De volgende informatie is wel geheim: alles wat nadrukkelijk of stilzwijgend aan de vertrouwenspersoon werd toevertrouwd alle informatie die gezien of gehoord wordt informatie over derden fabrieksgeheimen, zoals de formule van een geneesmiddel … Wanneer schendt u het beroepsgeheim? U schendt het beroepsgeheim wanneer u opzettelijk geheimen bekendmaakt, ook wanneer u niet de bedoeling heeft om iemand schade of nadeel te berokkenen. Wanneer u een geheim bekendmaakt door nalatigheid of onoplettendheid, is er geen sprake van schending van het beroepsgeheim. Hoe u een geheim kenbaar maakt, is van geen belang: u kunt een geheim doorvertellen of in een e-mail vermelden, u kunt documenten doorgeven of iemand bewust op uw scherm laten meekijken. Ook als u een bekend feit bevestigt, schendt u het beroepsgeheim. http://www.belgium.be/nl/justitie/privacy/beroepsgeheim |
|
|
|
|
|
|
#228 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik hoop dan dat u nooit in een ziekenhuis terechtkomt. Er lopen daar ook wat HBO5-verplegers/verpleegsters rond.
|
|
|
|
|
|
#230 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is de zin daarvan? Het allerbelangrijkste van een kleuterjuf is haar pedagogische bekwaamheid. Uit mijn jarenlange ervaring als onderwijzer - en de talrijke stagelopende beginners die ik zag passeren - weet ik dat je dit vaak niet kan aanleren. Het is bijna een aangeboren talent. Daarom ook heb ik al uitermate slimme studenten zien struikelen bij hun stage. Grote onderscheiding halen op je cursus pedagogie is geen boterbriefje om goed te kunnen les geven.
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan leg je het welslagen of onderuitgaan van een student dus louter bij de leraar middelbaar onderwijs. Dat is natuurlijk een groteske karikatuur.
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Banneling
|
Welke persoonlijke aanvallen ? Ik zie er geen. En ik kan er ook niet aan doen dat je niet in staat bent om zowel de vraag kant als de aanbod kant van vraag en aanbod te bekijken. Tja, 2 dingen tegelijk is een moeilijk gegeven.
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Banneling
|
|
|