![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#502 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoe omschrijft u die "doorsnee ambtenaar"? Kenmerken? Profiel?
|
|
|
|
|
|
#503 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vooreerst wordt er in het onderwijs geen enkele forfaitaire verplaatsingskost uitbetaald. Het is trouwens pas een vijftiental jaar geleden dat kosten voor OV en fietsvergoeding (terug)betaald krijgt. Dit moet steeds gaan om effectief gemaakte onkosten of afgelegde kilometers. Maaltijdcheques zijn totaal onbekend in het onderwijs. U kent er gewoon niets van. |
|
|
|
|
|
|
#504 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een kleuterjuf heeft geen werkweek van 26 uur. Als u over zesentwintig uur spreekt, dan hebben we het over de lesopdracht. Net als een onderwijzer heeft een kleuterjuf immers een drieledige opdracht: werk-, school- en hoofdopdracht. Die 26 uur zijn daar maar een deel van.
|
|
|
|
|
|
#505 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#506 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal niet. Ongelooflijk welke onzin er in bepaalde hoofden rondspookt.
|
|
|
|
|
|
#507 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#508 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Elgin Marbles terug naar Griekenland. En onze Vlaamsche schilders terug naar ons! |
|
|
|
|
|
|
#509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#510 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus waarom moet Belgie voor de diefstal van Frankrijk opdraaien? Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 12 april 2016 om 21:35. |
|
|
|
|
|
|
#511 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Waar haal je die gegevens ? Indien dat zo zou zijn, zou iedereen bij het onderwijs willen werken. |
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Banneling
|
De gemiddelde luchtverkeersleider verdient 12000 bruto per maand (bron: de tijd).
Ronald Reagan, where are you. Ontsla deze smeerlappen toch allemaal. Vorder ze ten minste op, manu militari, om hun job te doen. Laatst gewijzigd door Tavek : 12 april 2016 om 23:54. |
|
|
|
|
|
#513 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
je krijgt geen bedrijfswagen, maar een gratis treinabonnement je krijgt geen maaltijdcheques maar een warme maaltijd voor een prikje je krijgt geen groepsverzekering maar uw pensioenspaarplan is zodanig royaal dat je nooit gewoonweg nooit moet bijsparen met een pensioen van 2000euro heb je gewoonweg nooit iets tekort. Omdat te sparen moet de privé zichzelf 4 maandweddes ontzeggen en weet je wat, als jij dat allemaal niet krijgt, benjij volgens mij de meest idiote leerkracht met totaal geen ogen op zijn gat ? |
|
|
|
|
|
|
#514 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
statistisch gezien is 16u het gemiddelde dat een leerkracht lesgeeft en dit komt dus neer op een povere 3 uur per dag werken... Niemand heeft zo'n job
en ja ik ken het mythische verhaal van de lesvoorbereiding, en begrijp dan iet waarom ze voorgedrukte boeken van die keure gebruiken. En ja ik ken het mytische verhaal van al die uren verbeterwerken , terwijl ze in het hogere nauwelijks 4 ondervragingen per jaar hebben. En ja ik ken het mytische verhaal van al dat werk dat jullie verzetten in de vakantie... Maar weet je, sommige van uw 'foert' collega's pakken 2 maand vakantie, en zorgen dat ze nauwelijks verbeterwerk hebben, en pakken hun cursus van elk jaar hetzelfde en hebben gewoonweg geen werk aan hun les etc |
|
|
|
|
|
#515 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
wel ik moet zeggen soms voel ik mij een dommekloot.
|
|
|
|
|
|
#516 | |
|
Banneling
|
Citaat:
- Behalve in hotelscholen zijn warme maaltijden op scholen quasi totaal verdwenen (als het er is > dure sodexhotroep) - Mijn pensioenspaarplan is al onder Di Rupo aangepast, en nu opnieuw. Aan dat tempo zal er niet veel meer overblijven van dat "plan" tegen dat het zover is. |
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn schoonzus heeft thuis niets meer te doen. Lessen voorbereiden zeker? Al 25 jaar hetzelfde. Dat kan ze ondertussen wel op authomatische piloot. Een leerkracht verbetert tijdens de lessen. En thuis wat heeft die daar nog te doen? Herhalen hoe de regel van 3 weer precies in elkaar zit? |
|
|
|
|
|
|
#518 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#519 |
|
Minister
|
D�*t zijn de gevallen waar je een controlearts op afstuurt, waarna ze hunne C4 kunnen krijgen.
|
|
|
|
|
|
#520 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gisteren zat ik op de trein naast 2 leerkrachten die bezig waren over het gebruik van de nieuwe middelen zoals whiteboard ed. De ene leerkracht maakte er al gebruik van, met allerlei toepassingen die rekening hield met het niveau van zijn leerlingen, enz enz. De andere wil dat nu ook gaan doen maar ze waren er over bezig dat om het te leren heel hun groot verlof kost en dat het nadien elke vakantie bijhouden is. het is constant op zoek gaan naar nieuwe toepassingen, nieuwe powerpoints of dergelijke maken, altijd op zoek naar verbeteringen. Allé, zoals bij de meeste jobs zeker? Beiden vonden dat het dat wel de moeite waard was. Ze gingen het maw beiden (blijven) doen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|