![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#721 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wie iets anders daarover zegt is van kwade wil en is zonder argumentatie een bepaalde positie aan het verdedigen. Verder is het ook totaal debiel om een kleuterjuf op een paar 100 euro na even goed te vergoeden als een master in de wiskunde. |
|
|
|
|
|
|
#722 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#723 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#724 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
alleen als ze eerst naar 't toilet gingen.
|
|
|
#725 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als mijn eigen ervaring zo is, dan vertel ik het zo. Zonder te beweren dat mijn ervaring geldt voor alles en iedereen; ik geef toe dat ik maar zes kleinkinderen heb. Wat verloning van onderwijzenden betreft, weet ik niet zoveel. Ik meen dat enkele jaren terug, men drie categorieën gelijk geschakeld heeft: kleuterjuffen, onderwijzers en regenten. De masters hebben meer; ik dacht zelfs tamelijk wat meer. Zelfs al moeten ze flink wat jaren draaien, eer ze hun laatste jaren aan de univ, dat ze niet konden verdienen, inhalen op de anderen, die wel al konden werken en inkomens hebben. Er is geen maatschappelijk draagvlak op dit ogenblik, voor wat ikzelf misschien wel voor onderwijzenden zou in hun soep draaien: de schoolvakanties flink inkorten, en vervangen door meer "uitstappen, sport en spel" voorzien tijdens gans het schooljaar. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#726 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toch even nuanceren. Opleiding aan een hogeschool duurt meestal drie tot vier jaar, een masteropleiding vier tot vijf jaar. |
|
|
|
|
|
|
#727 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#728 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Veel te weinig, Tavek. Veel te weinig.
't Leven zou zoveel schoner kunnen zijn, mochten ze het niet zo gecompliceerd maken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#729 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar niet inhoudsvoller dan die van bijvoorbeeld een sociaal assistent of die van een interieurarchitect welke nooit 4100 euro bruto zullen verdienen. Op wat is die verloning van een kleuterjuf eigenlijk gebaseert? Op de natte vinger? Ik zeg u : als ze het morgen voor 1000 euro minder moeten doen, blijven ze allemaal zitten. Het kan niet zijn dat er in de privé de wetten van de vrije markt moeten gelden en aan de staat andere, die van het communisme. |
|
|
|
|
|
|
#730 |
|
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
Zeg die studenten zijn bijna de helft van het jaar thuis,als ze willen kunnen ze al serieus wat geld verdienen tijdens de vakanties,en aan 100% van hun loon hee!
|
|
|
|
|
|
#731 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien verbaast het u, maar enorm veel Vlaamse studenten klussen ook bij tijdens de vakanties. Het academiejaar is voor iedereen hetzelfde trouwens.
|
|
|
|
|
|
#732 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Of los van het feit dat uw stelling twijfelachtig is, houdt niemand een sociaal assistent of interieurarchitect tegen om zich (kort) te herscholen en in het kleuteronderwijs te stappen.
|
|
|
|
|
|
#733 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ooit gehoord over CAO's in de private sector? Over loonafspraken binnen een bedrijf, onderhandeld met de vakbonden en besproken in de ondernemingsraad? U doet alsof men in de private sector maar een loon kan toekennen op basis van totale willekeur.
|
|
|
|
|
|
#734 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En waarom hebben ze dan die enveloppe uitgevonden: omdat anders mensen geen verschil in inkomen hadden als werkende of zieke;.. Dus konje netzogoed gemiddeld één maand ziek zijn per jaar Toen heeft men die statistiek waargenomen en contraintuitief afgesproken dat die maand gecumuleerd over 40 jaar carriere 5 jaar vervroegd pensioen kon opleveren... Dit om de mensen te motiveren om niet om dehaverklap ziek te zijn... Dus het systeem wordt nu achteruigeschroefd, maar in feite is de fout er nog niet uit... De fout is precies dat je geen inkomensverlies hebt terwijl je ziek bent... |
|
|
|
|
|
|
#735 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De richting zit vol met TSO en BSO studenten waarvan het gros ook slaagt. Het niveau van kleuterjuffen , onderwijzers en regenten daalt al 30 jaar stelselmatig. Het is niet voor niets dat Rik Torfs er voor pleit deze beroepen ook open te stellen voor universitaire masters om de stelselmatige niveauverlaging een halt toe te roepen. |
|
|
|
|
|
|
#736 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#737 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#738 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik pleit er ook niet voor dat de kleuterjuf wordt uitgebuit hé, enkel dat haar loon wat meer marktconform zou zijn. |
|
|
|
|
|
|
#739 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#740 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal niet, u verwart immers intellectuele kwaliteiten met pedagogische. Bij een aantal intellectuele sterkte studenten luidt na één jaar het verdict dat ze beter iets anders zoeken: het blijkt immers niet iedereen gegeven te zijn op een vormende manier om te gaan met kinderen.
|
|
|
|