Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2016, 11:02   #1281
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je hebt hier één echte schrijver: Bem. En een kliek nietswaardige toeschrijvers van de trollenbende.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 11:04   #1282
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Je bent in de leer geweest bij Jan Van den Berghe, zoveel is duidelijk.
Ik stel niet eindeloos vragen. Ik geef antwoorden. Tot je je totaal onmogelijk maakt.
Oud 16 april 2016, 11:05   #1283
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waar precies wordt er mee gelachen dan ?

Coralie noemt het een afrekening. Daar vind ik in het boek alvast niks van terug...
Lees maar eens goed wat hier geschreven wordt. Uw eigen schrijfsels inbegrepen.
Oud 16 april 2016, 11:05   #1284
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat ik hiervan vind? Dat ik ook moeite zou hebben om te houden van een moeder die mij niet gelooft en misschien niet de moeite deed om de zaak te onderzoeken toen ik haar vertelde dat een familielid mij misbruikte.
Bovendien gaat het om een adoptie-moeder, ik ken mensen die om diverse redenen niet meer van hun bloedeigen moeder houden.
Verder wordt hier licht over die adoptie gegaan. Jaren geleden ontmoette ik een Koreaans meisje tijdens een opleiding, eveneens hier in België geadopteerd die volledig gebrouilleerd was met haar adoptie-ouders. Ze werd nijdig als ik erover sprak.
Verder ken ik het geval van twee Koreaanse jongens die door Europese ouders geadopteerd werden en die bijna slaande ruzie kregen met hun adoptie-ouders.
Er is hier een problematiek die niet vele mensen begrijpen maar die zeker bestaat. Heel lang hebben Westerse mensen zonder kinderen, de arme Koreaantje, Vietnameesjes enzovoort geadopteerd uit een goedbedoeld gevoel van medelijden en "kijk eens wat voor goede mensen wij zijn". Er is veel te weinig rekening gehouden met wat dit voor die kinderen betekent als ze opgroeien en zich realiseren waar ze vandaan komen, dat ze niemand van hun eigen bloedverwanten kennen, dat ze ontworteld zijn. Hoeveel verhalen zijn er niet van kinderen - ook zij die gelukkig werden in onze landen - die toch hun familie trachten te op te sporen en welk een emoties brengt dat niet mee!
Natuurlijk kan het soms goed aflopen cfr de zus van Bembem maar in vele gevallen veroorzaken die adopties fel onderschatte trauma's en frustraties.
Tja, het klinkt heel cru als Bembem zegt "de dag dat m'n moeder doodvalt ben ik weg" maar probeer eens door die zin door te kijken en denk na over alle emoties die in die simpele woorden tot uiting komen.
Daarom ben ik ook tegen adoptie uit andere werelddelen. Hier zitten ook veel weeskinderen maar die zijn veel moeilijker te adopteren, daarom kiezen veel mensen voor kinderen van vreemde origine en natuurlijk ook omdat het goed staat een Afrikaantje te adopteren in bepaalde kringen. Ik ken mensen die zes jaar moeten wachten hebben op een blank kindje.
Ze zeggen dikwijls afkomst speelt geen rol, het is maar waar en hoe je opgevoed wordt, maar toch denk ik dat rare dingen met mensen doen, je kan er niet omheen.
Oud 16 april 2016, 11:06   #1285
Hoomer

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wanneer publiceert Hoomer zijn lasterboek over de bizarre eenzame zonderling op zijn eiland waar iedereen omheen loopt? Die niet op de Apañada mag komen? Iedere eersteklas uitgever zal daar direct een bestseller willen van maken.
Nee mijne vriend, geen ambitie in die richting.
Oud 16 april 2016, 11:07   #1286
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is tamelijk veel vijandigheid in deze draad.
2
Ik begrijp dat niet. Er moet jaloezie in het spel zijn omdat Bembem iets gedaan heeft waar vele anderen van dromen.
Maar als ik dat zeg, zitten ze natuurlijk weer allemaal direct op hun hoge toren stoom af te blazen.
Oud 16 april 2016, 11:11   #1287
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Daarom ben ik ook tegen adoptie uit andere werelddelen. Hier zitten ook veel weeskinderen maar die zijn veel moeilijker te adopteren, daarom kiezen veel mensen voor kinderen van vreemde origine en natuurlijk ook omdat het goed staat een Afrikaantje te adopteren in bepaalde kringen. Ik ken mensen die zes jaar moeten wachten hebben op een blank kindje.
Ze zeggen dikwijls afkomst speelt geen rol, het is maar waar en hoe je opgevoed wordt, maar toch denk ik dat rare dingen met mensen doen, je kan er niet omheen.
Mee eens. Ik ben ook tegen adoptie uit andere werelddelen zelfs uit landen in Europa die qua mentaliteit teveel verschillen van ons land.
Oud 16 april 2016, 11:14   #1288
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik hiervan vind? Dat ik ook moeite zou hebben om te houden van een moeder die mij niet gelooft en misschien niet de moeite deed om de zaak te onderzoeken toen ik haar vertelde dat een familielid mij misbruikte.
Bovendien gaat het om een adoptie-moeder, ik ken mensen die om diverse redenen niet meer van hun bloedeigen moeder houden.
Verder wordt hier licht over die adoptie gegaan. Jaren geleden ontmoette ik een Koreaans meisje tijdens een opleiding, eveneens hier in België geadopteerd die volledig gebrouilleerd was met haar adoptie-ouders. Ze werd nijdig als ik erover sprak.
Verder ken ik het geval van twee Koreaanse jongens die door Europese ouders geadopteerd werden en die bijna slaande ruzie kregen met hun adoptie-ouders.
Er is hier een problematiek die niet vele mensen begrijpen maar die zeker bestaat. Heel lang hebben Westerse mensen zonder kinderen, de arme Koreaantje, Vietnameesjes enzovoort geadopteerd uit een goedbedoeld gevoel van medelijden en "kijk eens wat voor goede mensen wij zijn". Er is veel te weinig rekening gehouden met wat dit voor die kinderen betekent als ze opgroeien en zich realiseren waar ze vandaan komen, dat ze niemand van hun eigen bloedverwanten kennen, dat ze ontworteld zijn. Hoeveel verhalen zijn er niet van kinderen - ook zij die gelukkig werden in onze landen - die toch hun familie trachten te op te sporen en welk een emoties brengt dat niet mee!
Natuurlijk kan het soms goed aflopen cfr de zus van Bembem maar in vele gevallen veroorzaken die adopties fel onderschatte trauma's en frustraties.
Tja, het klinkt heel cru als Bembem zegt "de dag dat m'n moeder doodvalt ben ik weg" maar probeer eens door die zin door te kijken en denk na over alle emoties die in die simpele woorden tot uiting komen.
Eindelijk eens een goed doorwrochte reactie over het thema moederliefde & adoptie. .
Oud 16 april 2016, 11:17   #1289
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mee eens. Ik ben ook tegen adoptie uit andere werelddelen zelfs uit landen in Europa die qua mentaliteit teveel verschillen van ons land.
Ik ben voor zo ruim mogelijke adoptie. Communicatiebreuken zullen er altijd zijn voor welke redenen dan ook. Je zou moeten kijken (in studies)of die meer optreden bij adoptie dan bij niet-adoptieve gezinsverhoudingen
Oud 16 april 2016, 11:18   #1290
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
2
Ik begrijp dat niet. Er moet jaloezie in het spel zijn omdat Bembem iets gedaan heeft waar vele anderen van dromen.
Maar als ik dat zeg, zitten ze natuurlijk weer allemaal direct op hun hoge toren stoom af te blazen.
Dan begrijp je het wel. Ik ben ook jaloers.
Bovendien is het gewoon trolzucht. K&K modus.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 april 2016 om 11:26.
Oud 16 april 2016, 11:20   #1291
Hoomer

Standaard

Citaat:
2
Jaloezie dat denk ik niet maar zelfs grapjes worden door de beschermheer der "zwakkeren" genomen als persoonlijke aanvallen, dan begrijp je toch dat er achter de schermen hartelijk gelachen wordt en dat de postings een beetje op het randje worden.
Maar over een boek schrijven het is niet mijn droom of zo, maar wat geweldig zou zijn is een stripverhaal over deze draad alleen nog maar, ik wou dat ik dat kon en moest er iemand hier dat kunnen awel dan zou ik misschien wel eens jaloers op die persoon kunnen worden. Let wel een stripverhaal gezien langs onze kant hé niet langs de kant van de haters uit, dan was het niet humoristisch meer. Begrijp je?

Laatst gewijzigd door Hoomer : 16 april 2016 om 11:26.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 11:28   #1292
eno2
Banneling

Standaard

Ja iemand herhaaldelijk en ongestraft voor idioot uitmaken is echt humoristisch. Humor voor trolls.
Oud 16 april 2016, 11:31   #1293
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wens je een leuke erfenis,
Het summum van handje ophouden: azen op een erfenis.
Het is niet voldoende dat de gemeenschap maandelijks een pak poen in de hangmat komt werpen, neen, de begeerte gaat uit naar de vruchten van de arbeid van de naaste familie.
Maar soit, vanuit mijn standpunt en dat van de belastingbetaler, is het al bij al wenselijker dat een vriend of familiant de leeggangers onderhoudt, hetzij vrijwillig, hetzij als ze er geen weet meer van hebben als ze op de strooiweide liggen de verwaaien.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 april 2016 om 11:31.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 11:38   #1294
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat denk je dat haar moeder ervan vindt bij het lezen?
Dat ze beter in haar broek had gescheten dan een koreaantje te adopteren ?

En in tweede instantie dat ze een afspraak met haar notaris moet maken om een testament op te stellen waarin ze haar ondankbare dochter zoveel als mogelijk onterft ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2016, 11:39   #1295
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben altijd een nettobijdrager geweest. Al dat ongelimiteerd en onafgestraft gescheld van leeghanger, hangmatter en profiteur van een sociaalterrorist is puur en ontoelaatbaar persoonlijk getrol.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 april 2016 om 11:41.
Oud 16 april 2016, 11:40   #1296
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees maar eens goed wat hier geschreven wordt. Uw eigen schrijfsels inbegrepen.

Wees concreet, Koster, concreet !

Je hebt gewoon niets.
Oud 16 april 2016, 11:42   #1297
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees concreet, Koster, concreet !

Je hebt gewoon niets.
Jij begrijpt gewoon niets of je wil niets begrijpen.
Oud 16 april 2016, 11:44   #1298
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oud 16 april 2016, 11:44   #1299
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze beter in haar broek had gescheten dan een koreaantje te adopteren ?
Dan heeft de afrekening goed gewerkt.

Citaat:
En in tweede instantie dat ze een afspraak met haar notaris moet maken om een testament op te stellen waarin ze haar ondankbare dochter zoveel als mogelijk onterft ?
Dat soort afrekening klopt niet. Ze kan enkel een voorafname van 40% naar de zus van Bem laten gaan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 april 2016 om 11:45.
Oud 16 april 2016, 11:45   #1300
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij begrijpt gewoon niets of je wil niets begrijpen.
Ad hominem. Bij gebrek aan argumenten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be