![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, hoor, ik hoef die "waarde" mij geenszins eigen te maken. In een democratie heb ik alle vrijheid om naar verandering te streven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U slaat trouwens op heel rare manier af. Waar meent u van mij een pleidooi te hebben gelezen om in onze seculiere samenleving vrouwen niet dezelfde rechten te geven als mannen? Die bewering lijkt me eerder een ferme uitschuiver van u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk, en waarom niet? Als een jongeman meent dat zijn ouders een goede wederhelft voor hem kunnen zoeken, en dat meisje het ook zo ziet, welke problemen hebt u daar dan mee? Gearrangeerde huwelijken komen trouwens ook voor in orthodoxe joodse milieus. Ooit gehoord dat ze gedwongen worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij zo'n zandzak in bed wil mij niet gelaten....
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Samen de dingen des levens ontdekken, is des te spannender. Mijn vrouw en ik hebben ons dat nooit beklaagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom maken mensen het zich zo moeilijk ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat denk ik niet. Laat ik beginnen met uw boerkini, zwembaden worden beheerd door de gemeente, zij bepalen wat als gangbare zwemkledij gedragen kan worden, wij moeten de boerkini niet aanvaarden. Wij mogen zeggen" wie wil zwemmen kan kiezen tussen een badpak, bikini, en voor mannen een short of zwembroek, zolang die short niet een halve tent is van navel tot onder de knie". Die vrijheid hebben wij als gemeenschap. Laten we die dan ook gebruiken om apartheid op basis van religie ook geen ingang te doen vinden in zwembaden. En nee, individuele vrijheid staat daar niet voor. De overheid staat gelovigen niets in de weg, kan een moslim niet vrij de vijf pijlers van zijn geloof beleven? Kunnen gelovigen niet vrij de grote momenten van het leven invullen? Wel dus en meer moet dit niet zijn, je kunt je niet op " vrijheid van religie" beroepen om de samenleving regels op te leggen louter en alleen omdat je geloof dit zou voorschrijven. Dus kun je geen individuele vrijheid aanroepen om met bourkini te zwemmen, tenzij de gemeente dit toelaat. Vrijheid en gearrangeerde huwelijken? Echt? Mag een moslima trouwen met een ongelovige? Gearrangeerde huwelijken draaien om verblijfsdocumenten hoor. We kunnen dit niet verbieden, maar wel veel strengere voorwaarden stellen en op Europees niveau. Zo heeft Nederland veel strengere voorwaarden met als gevolg dat Nederlandse moslims zich hier vestigen, als EU burger geldt geen enkele regel voor hen. Koppel voorwaarden aan dat verblijf, spreek je na drie jaar de taal nog niet, slaag je niet voor een inburgeringsexamen, en geen opleiding gevolgd die je een kans biedt op de arbeidsmarkt? geef dan geen permanent verblijf, ook niet voor EU burgers. De islam schrijft kinderen gehoorzaamheid voor, wanneer je ouders iets beslissen, moet je jezelf daar aan onderwerpen. Dus wanneer pa en ma zeggen" je trouwt met die of die, hoor je dit te doen, vaak zijn kinderen al bij geboorte aan mekaar belooft. Vrijheid? Het ligt er maar aan wat je daaronder verstaat. Kijk, ik heb honderden gesprekken met moslims gevoerd. Daar baseer ik me op, wanneer dit voor u veralgemenen is, mij goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed hoor maar wanneer ze dit niet wil hoort niemand haar een strobreed in de weg te leggen.Laat dit nu net voor gelovigen erg moeilijk liggen, vrijheid die de wet biedt en beperkingen die religie oplegt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar sociale woningen, ziet u daar veel jonge Joodse moeders met kinderen? Ik zie anders wel erg veel jonge moslima's met kinderen, gescheiden, en daar komt er weer eentje over van het Rifgebergte...dat is gewoon handel in verblijfsdocumenten hoor.Afrikanen hebben die weg trouwens ook ontdekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoelt u niet "moslims" met het woord "gelovigen"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel heb ik de indruk dat u met veel opgekropte negatieve gevoelens zit jegens Kerk en gelovigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan staat u daar te schilderen... Ook die vrijheid heeft de gemeente, nietwaar?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |