![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want voor het overige heb je gelijk, hoor. De wetten van dit land geven mij (en jou) het recht mij te gedragen zoals IK het wens, niet zoals JIJ het wenst. Want laten we nu eventjes de politieke correctheid achterwege, hé. jij hebt mij niet te vertellen hoe ik moet leven, hoe ik mij moet gedragen, hoe ik moet denken. daarvoor ben je nu eens echt niet belangrijk genoeg. Ik zal dat wel allemaal zelf bepalen. zijt je daartegen? Dikke pech, je kan de pot op en je kan gaan bleiten bij uw o zo democratische en vrijheidlievende samenleving waar jij van droomt. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bedoelt de vrijheid om te brainwashen. Verbloem het niet zo.
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet in God gelooft. Ben je vrij en geen slaaf meer; maar vrij om.wat te doen? Godsdienst = Slavernij Geen godsdienst = vrijheid. Maar vrijheid om wat te doen?!
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat gebeurt, door het dragen van hoofddoeken die ongehoofddoekte vrouwen zonder tot wild maakt, hoeren, omdat Islam bepaald hoe " goede vrouwen" zich horen te gedragen. Doen alle moslims dit? Nee maar veel wel, getuige hun gedrag tegenover ongehoofddoekte vrouwen. Beschermt daar ons die " individuele vrijheid" waar u graag mee schermt? Nee, dat begrip staat ver weg van islam en Islamitische visie op een samenleving. UIt naam van individuele vrijheid worden artsen geweigerd op basis van geslacht, en waar is onze individuele vrijheid wanneer er een film zoals submission of een cartoon wordt getekend? Bent u blind? Ik vind dat boerkini's verboden mogen worden en dat de overheid de gore plicht heeft dit te doen. Omdat ze anders daar ook de norm worden voor hoe vrouwen nog mogen zwemmen. Wanneer intolerante groepen want dat zijn helaas veel moslims,wanneer het over standpunten gaat zoals de anderen en hun vrijheden, steeds proberen om de samenleving aan hun intolerantie aan te passen, heeft de overheid geen andere keuze dan duidelijker te zijn in standpunten, over wat we willen van iedere burger ongeacht levensovertuiging. Dat doet de overheid niet, ze sturen ambtenaren op pad om burgers te adviseren dat wanneer je een buurtfeestje houdt je voor aparte barbeques moet zorgen, voor halalvlees, aparte tenten voor vrouwen, en geen alcohol , ook niet voor niet moslims want anders komen moslims niet. Vrijheid? Blijkbaar niet voor wie de principes van deze samenleving ook belangrijk vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waardeloos dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees een beetje consequent. U kan binnen de vrijheid niet het ene verbieden (louter omdat het u niet aanstaat) en het andere toestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Los daarvan is uw pleidooi weer eens een regelrechte aanval op onze vrijheden. U wil blijkbaar al tussenkomen in de eet- en omgangsgewoonten van de mensen. Wat u hier allemaal bepleit, ruikt niet meer fris. Dit zweeft in de richting van het totalitarisme. In naam van de vrijheid snoert u de riemen heel dicht aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is zonde?
![]() |
![]() |
#253 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nogmaals, jij bekijkt het probleem eenzijdig, vanuit jouw eigen perspectief. En je vergeet daarbij het principe van de individuele vrijheid toe te passen. Heel kort door de bocht, als ik geen goesting heb te praten tegen een ongesluierde vrouw omdat ik haar als een hoer beschouw, dan heb ik dat recht. Maar ik heb het recht niet om haar de huid vol te schelden, haar te verkrachten, te pesten, weet ik wat nog. Indien ik dat zou doen, dan kan de vrouw haar eigen individuele vrijheid aanwenden om klacht tegen mij neer te leggen, of te weigeren tegen mij te praten, of zich te verdedigen tegen het geweld naar haar toe. Citaat:
Ja, dit is een ex absurdo argument. Citaat:
Nogmaals, ga het EVRM arrest lezen inzake het Frans verbod op de burka, het is verhelderend van hoe het systeem in elkaar zit. Citaat:
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het andere geval krijg je oetlullen die IS als een goed voorbeeld zien als partycrashers. De mensen die zo'n muzelonvriendelijk feest kunnen organiseren zonder debielen die de feestvreugde vergallen zijn modellekes als de Hell's Angels. Je kan het ook zien als de reden waarom PETA leden wel verfbommen op madammekes me ne botjas gooien, maar wijselijk niet hetzelfde doen op een harley treffen.
![]() |
![]() |
#255 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer dat ik deze discussie niet van in het begin volgde. Formidabele posting ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op basis van een religieus argument een kledingstuk verbieden is problematisch en zou doordat het specifiek gericht is tegen moslimas een beperking zijn van hun individuele rechten. Als de inrichter (= de gemeente) dat wil doen, zal ze het op basis van andere motieven moeten doen. Bijvoorbeeld alle levensbeschouwelijke uiterlijke tekenen verbieden in het reglement waarmee men akkoord gaat bij het aankopen van een ingangsticket. Maar dan ben je quasi zeker van een principiële discussie te krijgen die maanden gaat duren. Of bijvoorbeeld via voorgeschreven kledij met als motivatie uniforme hygiëne redenen. Zo zijn in de meeste zwembaden de lange shorts verboden. Een zwembadreglement kan perfect voorschrijven dat voor vrouwen enkel zwemkledij toegelaten is in textiel die het lichaam nauw omsluit en armen, benen en de hals + hoofd vrijlaat. De dames kunnen dan kiezen uit een badpak of een bikini, en de hele heisa rond bourkini's is vermeden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Banneling
|
![]() wat denk je van "jongeren" anders ?
de Vlaamse media gebruiken dat eufemisme nu al twintig jaar, k heb jou daar nog niet te dikwijls zo met zien lollen of die hypocrisie zien doorprikken ... terwijl uw kinderen daar toch ferm door gestigmatiseerd worden ook he Panda ... o ja, das waar : "uw" ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |