![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://newsmonkey.be/article/66137 |
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als men het erfrecht bestempelt als een 'belasting op overlijden' dan zou het de oorzaak zijn die belast wordt en niet de transactie zelf. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je komt er nog wel |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
in feite niet, nu geef je de ambtenaren teveel geld, zij stapelen het geld op hun rekening en dan pak je dat bij erfenis terug af
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Minister
|
Citaat:
Je hebt geen idioot gedoe nodig als in die post, je hebt structurele maatregelen nodig. Niet binnen 30 jaar, maar nu. Breng het gemiddelde van de ambtenarenpensioenen naar het gemiddelde van de privé-pensioenen, en je hebt los al meer dan 7 miljard. Knikker de NMBS buiten en je hebt nog eens 3 miljard. Knikker de Lijn, de MIVB en de TEC buiten en je hebt nog eens 2 miljard. Reduceer de aantallen ambtenaren naar niveau's vergelijkbaar met nog maar de EU, en je bespaart opnieuw miljarden. Streef er naar om beter te doen dan dat Europese gemiddelde en je bespaart een veelvoud. Maar daarvoor heb je visie en durf nodig bij de Belgische politici en zo'n politici hebben jullie gewoonweg niet. Easy as that. |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Voor dat geld hebben de ambtenaren gewerkt. Ik zal er wel voor zorgen dat de staat niet teveel krijgt van mijn erfenis. Iedere dag dat ik in pensioen ben, taxike nemen en de stad in gaan. Iets gaan eten, iets gaan drinken en de centjes zullen vlug op zijn. En af en toe iets cash geven aan mijn dochter. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat heeft dat "werk" van de ambtenaren dan opgebracht ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gewoon schandalig wat je als uitwijkmogelijkheid hebt. http://forum.politics.be/showthread.php?t=230946 |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
aangezien ambtenaren geen btw rekenen op hun gratis dienstverlening heeft hun dienst geen toegevoegde waarde per definitie van btw stelsel, en als ambtenaren hun diensten alleen maar kunnen verkopen als ze gratis zijn, of gedumpt op de markt zetten hebben ze per definitie terug geen toegevoegde waarde omdat niemand wil betalen voor hun dienstverlening. En finaal als de ambtenaren geen target en objectieven moeten halen van volume werk, En als ze permanent in een systeem van overdreven ziektedagen en uitgestelde inhaalrust en elkaar opfokken om om ter meest sociale kweekvijvers te zwemmen, dan zijn ze gewoon gedoemd om terug een factor minder efficiënt zijn in toegevoegde waard dan de privé en derhalve hebben ze terug een factor minder toegevoegde waarde dan de,prive
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 april 2016 om 20:46. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Minister
|
Laat ons uitgaan van een herenhuis dat een waarde heeft van 400 000 euro. Zoals eerder uitgerekend, moet er 60 000 euro successierechten worden betaald bij overdracht van vader op zoon.
We gaan uit van een vader die sterft op zijn 85ste, de zoon is dan 60, en de kleinzoon is bvb 35. In theorie is de volledige waarde van het huis betaald in successierechten als het 7 generaties wordt doorgegeven van vader op zoon. En als in 1 van die generaties het huis wordt doorgegeven door iemand die geen kinderen heeft (bvb aan de broer) dan zitten we in no time aan 55 a 65% successierechten. Dat is geen erfenis, maar onteigening.
|
|
|
#37 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat is er mis met rijk zijn door erfenis? En in feite, wat is het doel van rijk worden als je je bezittingen niet mag doorgeven om de toekomst van je kinderen veilig te stellen? Ik zou het met je eens zijn als rijk zijn door erven verhindert dat anderen kansen krijgen, maar dat is niet zo. Overigens wordt Vlaanderen steeds dichter bevolkt door groeiende populatie, waardoor de prijzen van bouwgronden in 1 generatie quasi vertienvoudigd zijn. En toch worden we gestimuleerd om tegen astronomische prijzen te blijven bouwen. Ikzelf heb een universitair diploma, en kan het huis van mijn lager opgeleide ouders niet laten bouwen wegens te dure bouwgrond. Mijn idee is om een pand van mijn ouders te huren tegen een schappelijke prijs, zodat de opbrengst van de huur in eigen familie blijft en bij erfenis weer in mijn bezit komt. Maar een zware lening bij de bank om een modale woning te laten bouwen, waarop mijn eigen kinderen ook nog eens dikke successierechten op betalen om het te krijgen.. no thanks By the way, in Latijns Amerika is er een groeiende trend dat kinderen bij hun ouders blijven wonen, omdat salarissen zo laag zijn dat het bouwen van een nieuw huis hun leven bijna onmogelijk maakt. Dat is geen vrijwillige keuze, maar een noodzaak. Stel eens voor dat Jan Modaal in Belgie die zelfde strategie hanteert. Tijdelijk bij de ouders wonen om met een maandsalaris van 1600 euro alleen je hobbies te financieren. Geen dikke hypotheek bij de bank, geen dikke auto, geen autoverzekering, geen benzinekosten. Het leven zou er nogal anders uitzien. En ik zie niet in wat daar mis mee is
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 22 april 2016 om 03:22. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij redeneert over het 'piketty' probleem, dat is dat geld zich teveel concentreert in bepaalde structuren, terwijl het daar zit niets te doen.. Het wordt niet gebruikt
Volgens mij als ik daar zo over nadenk bestaat er iets als de American Dream en dan kun je dat zo zien dat je 'blanco risico financiering krijgt' dat je de kans krijgt om u te ontplooien... Laten we nu eens kijke of we in Belgie hetzelfde fenomeen kennen... Dan heb je bvb een fenomeen zoals Coucke, Declercq en daarnaast zijn er nog een clubje miljardairs die niet noodzakelijk in de spotlight lopen, maar het is best wel mogelijk in Belgie;... Tenzij, tenzij;.. ik moet wel zeggen de blanco financiering in Belgie niet zo hard aanwezig is. NU dat los je niet op door een erfenisbelasting in te voeren... Het andere aspect: er bestaan inderdaad families waar rijkdom zich concentreert... En die met hun gat in de boter gevallen zijn... zoals bvb ABinbev...maar bon die hebben da nblijkbaar nooit genoeg en doen dan nog eens alles om via belastingsontwijking nog meer geld te hebben. Goed... NU waar volgens mij het Piketty probleem stelt zich in Belgie vooral in vennotschappen die opgezet zijn om erfenislasten te ontwijken... En dus geld die gevangen zit bij de vakbond, ziekenbond, afvalverwerkende intercommunales, parastatale instellingen, etc |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De tarieven (zeker voor vererving naar derden toe) vind ik ook belachelijk hoog. Een maximum van een % of 10 lijkt me veel rechtvaardiger.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 april 2016 om 07:47. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gezien de gemiddelde leeftijd waarop mensen sterven is ons erfrecht echt volledig achterhaald. Een 30-jarige is veel meer gebaat met een erfenis dan zijn 55- �* 60-jarige ouders die de erfenis van de 85-jarige bompa krijgen. |
|
|
|
|