![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Je beschouwt paleontologie als belangrijkste tak om een bewijs te leveren, maar dit is niet zo: Hier vind je een 30-tig tal bewijzen voor macro-evolutie: http://www.talkorigins.org/faqs/comdesc/ Hier nog een karrevracht bewijs: http://www.talkorigins.org/faqs/homs/ Citaat:
http://www.talkorigins.org/faqs/comd...ermediates_ex3 Die paleontologische bewijzen zijn niet nodig, en kan je als aanvulling zien. Voor de mens, een waterdicht niet-paleontologisch bewijs: http://www.motherjones.com/politics/...nism-evolution
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet of U bekend bent met mij, maar ik klik niet gauw op links.
Tenzij daar een woordje uitleg bij wordt gegeven, als ik dat in twijfel trek kan ik dat zelf na kijken. Uw links gaan over macro evolutie, dat is uw discussie met Guinevere, niet met mij. Ik vraag U nogmaals: Is het zo dat de mens zijn evolutie een van de best onderbouwde is? En zoja, gebaseerd op wat? Wat als de Homo Erectus gewoon familie van ons was, wij er al waren, maar die uitgestorven is? Van alle gestorven organismes die ooit geleefd hebben, hoeveel % kan je daarvan opgraven en met zekerheid iets over concluderen? Ik ben vooral benieuwd naar de evolutie van de mens. U zegt dat die de meest onderbouwde van al is, maar ik zeg U nu al: dat is niet zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen zijn nog niet zo heel veel 'anders' dan apen.
Bij hen is de evolutie nog niet zo ver geëvolueerd.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.indiana.edu/~ensiweb/lessons/molb.ws.pdf Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Dat U dat tentoon stelt in K&K maar bij levensovertuigingen zo zwijgzaam bent?
Ik kom er later op terug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kom aan .... dat is toch poepsimpel. Er zijn geen moeilijke wiskundige formules zoals bij de relativiteit theorie. Geen uitzonderlijke verbeelding nodig om de Kwantummechanica te begrijpen.
Laatst gewijzigd door geertvdb : 23 april 2016 om 13:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En de tussenvormen ontbreken niet massaal want er is niet zoiets als een 'tussenvorm'. De evolutie gaat namelijk geleidelijk aan. Net zoals Middel- Nederlands geen tussenvorm is tussen Nederlands en Frankisch. Oud Nederlands was gewoon een taal op zich. De enige reden waarom u de evolutietheorie afwijst is omdat ze in tegenspraak is met de Koran. Voor de rest hebt u geen flauw benul wat de evolutietheorie is, en het interesseert u ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan verwantschap bij levende organismes aantonen zo, maar niet waar wij mensen vandaan komen. Of ik moet iets missen? Een stamboom genereren, hoe dan voor de mens? Leg eens concreet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, en dat is niet Tobback.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Kijkt Dirk A,
Dat stukje DNA is 400 000 jaar oud. Het is reeds een mens! Daarbovenop verwijst je link door naar: mens is ouder dan gedacht. Er leefden verschillende mensensoorten bij elkaar. Waaruit dikwijls misleid kan worden dat wij daarvan afkomstig zijn, terwijl ze gewoon uitgestorven zijn, maar gewoon naast ons leefden. De interpretatie ervan kan iedere kan uit gaan, vindt U ook niet? Is dat dan de evolutie van de mens in kaart brengen? Ik wil best aannemen dat verwantschap kan aantonen, men kan onderzoeken doen op beenderen tot een anderhalf jaar oud Dan stopt het en daar zijn wij al reeds mensachtig. Je weet niet waar deze vandaan komen . Je weet niet eens hoe de gemeenschappelijke voorouder er met de apen uitziet. Ik las zelfs een link dat verwantschap tussen mens en een rat/muis aantoonde. Hier dat artikel: http://www.dailymail.co.uk/sciencete...years-ago.html Geef toe het is van de pot gerukt ![]() Laatst gewijzigd door Peche : 24 april 2016 om 05:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Bekijk volgende figuur: ![]() Dit is het resultaat van het vergelijken van cytochrome C, tussen verschillende soorten. Dit zijn de aminozuren van Cytochrome C bij mens en aap: Human, Chimpanzee. N K N K G I I W G E D T L M E Y L E N P K K Y I P G T K M I F V G I K K K E E R A D L I A Y L K K A T N E Rhesus monkey........ N K N K G I T W G E D T L M E Y L E N P K K Y I P G T K M I F V G I K K K E E R A D L I A Y L K K A T N E Hoe minder verschil tussen het cytochrome c, hoe groter de verwantschap tussen de 2 soorten. Het verschil tussen mens en rhesus aap, is 1 aminozuur. D.w.z. dat mens en rhesus aap, sterk verwant zijn. Het verschil in cytochrome c tussen mens en schildpad, is 17 aminozuren. De schildpad is verder verwijderd van de mens, dan de rhesus aap. Als je al deze verschillen, tussen cytochrome c, in een computer steekt en er een algoritme op loslaat, dan bekom je de figuur hierboven. Als je naar deze figuur kijkt, en je kijkt naar de schildpad, en je volgt de lijntjes van schildpad naar de mens, dan verkrijg je: 4,9+3,3+1,1+6,9+0,8 = 17 aminozuren. Maar ook met de andere dieren, klopt dit, met het werkelijke verschil in aminozuren. Dit is het absolute bewijs van evolutie, want het is objectief: - verschillen tussen cytochrome C zijn meetbaar - computer berekent de fylogenetische boom (het algoritme, berekent de som van de mutatieafstanden in deze tree en gaat zoeken naar een boom, met de laagste totaal afstand) Dit bewijst, dat cytochrome c, aan mutaties onderhevig is geweest, gedurende miljoenen jaren, en dat je hiermee een verwantschapsboom, kan maken. Voor wat betreft de gemeenschappelijke voorouder(s), tussen bijvoorbeeld schildpad en mens. Die wordt met het computer programma berekend en is fictief. Het vinden van een fossiel (exact op het kruispunt van lijnen in de figuur), is niet nodig. De positie zelf van de fictieve voorouder, is een statistische gegeven en is afhankelijk van de statistische kans dat een mutatie in het DNA van cytochrome c voorkomt, de kans dat een back mutation voorkomt (mutatie die mutatie terug teniet doet) en het feit dat er geen 1 op 1 relatie bestaat tussen DNA en eiwitten. Maar de statistische afwijking, kan wel volledig theoretisch berekend worden. Bijvoorbeeld: 4,9+3,3+1,1=9.3 en 6,9+0,8=7.7, terwijl je 17/2 zou verwachten. Als je dezelfde oefening doet, niet met eiwitten, maar met DNA, dan is de accuraatheid van de gemeenschappelijke voorouder, groter. Citaat:
Als we mytochondriaal DNA nemen, ook van fossielen, als basis, dan bekom je het volgende: ![]() Dus, ook tussen mens en aap kan deze techniek gebruikt worden voor het maken van stambomen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Hoe mooi dat ook uitgelegd wordt, en ik moet toegeven met forse toewijding, ik blijf dat verhaal sterk betwijfelen.
Vooral het plaatje dat je me vraagt te bekijken. Dat de mens eerst al die voorgangers was vind ik moeilijk te verteren. Maar wel fantastisch uitgelegd. Knap verwoord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat de natuur de mens een eigenschap van suprematie, heeft meegegeven, is normaal. Stel dat we die eigenschap niet hebben. Bij de eerste confrontatie, van een andere dier, zouden we ons moeten opzij schuiven. Stel je voor, dat je een rat tegenkomt, en je zou zelfmoord plegen, om dit diertje plaatst te geven, dat zou niet werken, he. Het zou beter zijn dat wat meer mensen denken, dat we apen zijn. We zijn apen, met zeer veel fantasie. Als we meer zouden denken, met ons verstand en niet met foute fantasieën, dan pas kunnen we zeggen, dat we apen overstijgen. Het is wetenschap, dat de sleutel is tot beschaving.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 24 april 2016 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Ik blijf het moeilijk verteren. Dat de mens uit al die voorgangers komt. De mens past helemaal niet thuis in de natuur. We zijn er wel, maar het past moeilijk in het plaatje.
Maar het is wel zo dat U het mooi kan verwoorden. |
![]() |
![]() |