|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  26 april 2016, 07:38 | #1 | 
| Banneling Geregistreerd: 16 oktober 2002 
					Berichten: 11.763
				 |  Ik denk dat iedereen dat wel weet. “De invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens was heel belangrijk”, beaamde de directeur-generaal. “We zullen naar een dergelijk systeem voor personenwagens moeten gaan. Ik denk dat iedereen dat wel weet. Het is niet erg populair, maar elke dag langer in de file staan is dat ook niet. Ik denk dat we die noot zullen moeten kraken.” http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160318_0...ssa-waanzinnig Iedereen weet dat de volgende taxatie er zit aan te komen. Iedereen weet dat de bedrijfswagens zullen afgeschaft worden. | 
|   |   | 
|  26 april 2016, 07:45 | #2 | 
| Banneling Geregistreerd:  2 september 2013 
					Berichten: 29.811
				 |   Demonen, ze komen achter alles waar geld zit nu.  Maar investeren in een nieuwe centrale, wie bepleit dat nu he? | 
|   |   | 
|  26 april 2016, 08:00 | #3 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 18 april 2006 
					Berichten: 10.570
				 |   Citaat: 
 In een andere draad heb ik uitgelegd dat de opkomst van de vrachtwagens een gevolg was van Just In Time omdat de rente op kaskredieten te duur werd en men slechts bestelde als men ze bijna nodig had. Nu is die rente drastisch gedaald en zijn de ondernemers weer bereid om een voorraad aan te leggen. Gevolg: de goederen per trein of met het schip vervoeren is weer in. Ik sprak tijdens het WE met een schipper en hij wist mij te zeggen dat hij nu al meer vracht krijgt. Het vervoer per schip is niet alleen goedkoper maar intussen moet de klant ook geen taksen betalen wegens de vrachtwagentaks. Dus beter voor het vervoer per schip door eigen volk en slechter voor het vervoer per vrachtwagen, meestal door ex Oostblok chauffeurs. | |
|   |   | 
|  26 april 2016, 08:10 | #4 | 
| Minister-President |   Bedrijven hebben hun magazijnen afgeschaft om het te duur is, het just in time systeem verlegd de kosten van het bedrijf naar de staat (wij dus). Hun magazijnen bevinden zich op de baan, en daar draaien wij voor op. 
				__________________ De VRT brengt geen onafhankelijke journalistiek, maar eenzijdige persoonlijke interpretaties van de werkelijkheid. Socialist Jules Destrée "Sire, u regeert over twee volkeren. In België zijn er de Walen en de Vlamingen; er zijn geen Belgen." | 
|   |   | 
|  26 april 2016, 08:21 | #5 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 18 april 2006 
					Berichten: 10.570
				 |   Citaat: 
 Verklaar mij eens waarom de kosten van het bedrijf naar de staat verhuisden: hier mis ik blijkbaar iets. Wiens magazijnen bevinden zich op de baan? Die van de leverancier of die van de klant? Volgens mij geen van beiden. Zeker niet van de leverancier want die gaat die zeker bij zijn productiefabriek hebben en de klant die zal die bij zijn winkel hebben. | |
|   |   | 
|  26 april 2016, 08:44 | #6 | |
| Minister-President |   Citaat: 
 Nu zijn er geen magazijnen meer maar moet er voor elk onderdeeltje gereden worden, dat kost de staat een hoop geld, meer verkeer, meer files, meer slijtage aan de weg, meer belasting voor het milieu. Het kost ons dus geld. 
				__________________ De VRT brengt geen onafhankelijke journalistiek, maar eenzijdige persoonlijke interpretaties van de werkelijkheid. Socialist Jules Destrée "Sire, u regeert over twee volkeren. In België zijn er de Walen en de Vlamingen; er zijn geen Belgen." | |
|   |   | 
|  26 april 2016, 08:52 | #7 | 
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 10 oktober 2013 
					Berichten: 10.570
				 |   Arme moderne mensjes. Straks moeten ze ook nog betalen om in de file te mogen staan. | 
|   |   | 
|  26 april 2016, 08:59 | #8 | 
| Eur. Commissievoorzitter Geregistreerd: 12 augustus 2014 
					Berichten: 8.497
				 |   Dergelijk systeem voor personenwagens, iedere automobilist in België betaalt toch al wegentaks. Gaan ze dan de wegentaks afschaffen of komt er weeral een belasting bij? | 
|   |   | 
|  26 april 2016, 09:03 | #9 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Citaat: 
 Betalen treinen taks voor het gebruik van de ijzeren wegen ? Of moeten wij zes keer betalen voor al het teveel aan stakend personeel bij de nmbs ? . 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | |
|   |   | 
|  26 april 2016, 09:05 | #10 | 
| Banneling Geregistreerd: 27 april 2015 
					Berichten: 6.892
				 |   Of moeten wij zes keer betalen voor al het teveel aan stakend personeel bij de zelfstandige vrachtvervoerders ? | 
|   |   | 
|  26 april 2016, 12:05 | #11 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 september 2009 
					Berichten: 101.921
				 |   Citaat: 
 
				__________________ Citaat: 
 | ||
|   |   | 
|  26 april 2016, 12:07 | #12 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 21 september 2009 
					Berichten: 101.921
				 |   Citaat: 
 Binnenkort betalen we per kilometer en staan we in de file. 
				__________________ Citaat: 
 | ||
|   |   | 
|  26 april 2016, 12:10 | #13 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 maart 2013 Locatie: Kinshasa aan de Dender 
					Berichten: 41.412
				 |   Citaat: 
  https://www.youtube.com/watch?v=qU2pE0F669E | |
|   |   | 
|  26 april 2016, 14:29 | #14 | ||
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 21 september 2006 Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe 
					Berichten: 15.917
				 |   Citaat: 
 Vroeger bestelde ik mijn koopwaar bij Belgische groothandels die een grote stock moesten aanleggen vanwege allerlei invoerproblemen en verplichtingen. Nu bestel ik mijn koopwaar via een Belgische groothandel of filiaalhouder. De koopwaar wordt vanuit elk Europees land rechtstreeks geleverd. EN de groothandelaar heeft slechts een zeer beperkte stock Dat is maar één rit waar dat vroeger twee ritten waren. Daarbij komt dan nog dat de groothandelaar nu maar weinig stock kan en wil inleggen, omdat zijn waar te rap 'gedateerd' is. Wie een stock GSM's inlegt zit 2 jaar later met oude rommel. Wie vroeger telefoons inlegde kon die 10 jaar later nog verkopen. Dat er veel meer verkeer is kunnen we enkel vaststellen. Maar daar zijn meerdere redenen voor. O.a. de stijgende beroepsbevolking. Citaat: 
 Het aantal werknemers dat woon-werkverkeer doet is dus minstens met 31% gestegen. In feite kunnen we veronderstellen dat dit meer zijn. De stijging is vooral een gevolg van het feit dat in de meeste gezinnen men nu met 2 gaat werken. Dat betekent dat niet alle twee de werknemers dicht bij hun werk kunnen gaan wonen zoals vroeger, maar ook dat mensen nog eens extra moeten rijden om hun kinderen naar een opvang te brengen. Maar hoeveel nieuwe wegen of verbredingen heeft de Vlaamse regering al aangelegd sinds ze daarvoor bevoegdheid waren? Ik stel vast dat ze wel geld hebben om wegversmallingen aan te leggen, en flitspalen te plaatsen. Maar om tegemoet te komen aan de noden van deze tijd...... En nu gaan ze de automobilisten die noodgedwongen met de wagen moeten rijden nog eens extra belasten. Ze kunnen mij veel vertellen, maar niet dat de burger schuldig is. De hoofdoorzaak voor onze fileproblemen is m.i. de overheid. Kijk maar naar Nederland, daar heeft men dezelfde nieuwe economische en demografische omstandigheden als België, en daar verminderen de files. PS hoeveel zijn de registratierechten in Nederland? Waar zou je het meeste verliezen bij de verkoop van de eigen woning om dichter bij de werkplek te gaan wonen, België of Nederland? Laatst gewijzigd door pajoske : 26 april 2016 om 14:30. | ||
|   |   | 
|  26 april 2016, 15:41 | #15 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd:  8 september 2013 
					Berichten: 6.210
				 |   De zoveelste extra belasting op arbeid dus. 
				__________________ "Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." | 
|   |   | 
|  26 april 2016, 15:43 | #16 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 15 juli 2008 Locatie: GROOT LUIK (Liège) 
					Berichten: 64.878
				 |   Citaat: 
 Laatst gewijzigd door Henri1 : 26 april 2016 om 15:43. | |
|   |   | 
|  26 april 2016, 15:46 | #17 | 
| Europees Commissaris Geregistreerd:  8 september 2013 
					Berichten: 6.210
				 |   Ik denk dat het deze keer weleens anders zou kunnen aflopen. Denk maar een keertje terug aan het laatste fiasco met de bedrijfswagenbelasting van Di Pippo. 
				__________________ "Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." | 
|   |   | 
|  26 april 2016, 16:01 | #18 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 14 april 2008 
					Berichten: 29.283
				 |   Citaat: 
 Stel dat je gelijk hebt met die just in time , wat ik best wel wil geloven. Wat verdiende de staat op de magazijnen van vroeger : niets. Nu rijden ze rond en verdient de staat accijnzen op de diezel en die putten in de weg die herstellen ze toch niet (of nauwelijks). | |
|   |   | 
|  26 april 2016, 17:41 | #19 | ||
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd:  7 februari 2006 
					Berichten: 19.121
				 |   Citaat: 
 
				__________________ Citaat: 
 Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both                 atheists. I just believe in one fewer god than                 you do. When you understand why you dismiss all                 the other possible gods, you will understand why                 I dismiss yours." | ||
|   |   |