![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.816
|
![]() Mobiele telefoons die na 12 uur leegetrokken zijn, is irritant. Een week zonder opladen is een stuk praktischer..
Drones kunnen ipv 20, maar liefst 1 1/2 uur in de lucht blijven. Mochten de hydrogen mobiele telefoons tot geroosterde castratie leiden, blijven dan de drones over; begrijp ik ? Ps ik ben er niet over uit waarom waterstof wel tot time endurance leidt bij electronica en drones en niet bij auto's.. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 28 april 2016 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 april 2016 om 23:10. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.816
|
![]() Citaat:
Dat waterafval probleem slaat nergens op; gewoon opslaan of bij een alarm belletje ff legen. De waterstofcell en waterstof gaan in die mobiel. Appel heeft er meen ik al een patent op. B sorry 20 minuten is de tijd voor een lithium drone/quadcopter 1 1/2 uur voor een waterstof drone. @ Check google. Leuk dat er vliegtuigen op batterijen vliegen, maar betreft drones is zeer actueel en gaat de wereld veranderen, probleem met deze lithium zoomers is dat deze maar heel kort in de lucht blijven. Kunnen deze langer in de lucht blijven is het hek echt van de dam. Waterstof misschien ? C Je bedoelt neem ik aan als een waterstofphone in je broekzak ontploft. # consequenties ? Zoiets bedoel je met euh... D Begrijp ik; maar ook geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag = quadcopters en electronica hebben en veel langere time endurance met waterstof dan met batterijen; waarom gaat dit verschil met auto's niet op !! @In dat opzicht kan ik met PORSCHE meegaan dat Tesla de boel loopt te foppen. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 april 2016 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.816
|
![]() correctie A & D - electronica schrappen - nog niet technisch haalbaar voor de consumentenmarkt # drones wel.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 april 2016 om 01:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
En wslk neem je dat laatste @ .... ook terug zeker? Integendeel Tesla maakt ze alle wakker, iedereen wil nu Tesla kopiëren, zelfs de marketing enz... te laat ... the Tesla momentum heeft nu Tesla... Gisteren nog de chef Volkswagen op de D-tv gehoord. hahaha de slaapkoppen: Citaat:
![]() Tesla wagens bestaat dus echt hoor, ze rijden al ook op Duitse snelwegen met honderden, onlangs nog eentje 50 km gevolgd aan 130 kmh. Toen moest ik een andere snelweg nemen. Was trouwens eentje met een Tsjechische nummerplaat. Blijkbaar is men daar niet zo 20e eeuws of hebben een electrofobie. ![]() VW-groep wil natuurlijk als eerste van zijn sjoemeldieselimage afgeraken, ik hoop voor hun dat het hun gaat lukken die achterstand snel in te halen, hun geldreserve en vooral wereldwijde productiemogelijkheden zouden nog altijd ruim genoeg zijn ondanks hun uitstaande miljardenboetes. Dus ik verwacht tegen 2019-2020, betaalbare pure E auto´s van VW, Audi, Skoda, Seat, en natuurlijk Porsche, dit natuurlijk met minstens 60 kW accupack en natuurlijk nieuwe aerodynamische modellen, zowat met CW waarde 0,19 �* 0,22. VW heeft daar trouwens nog een eigen model van, de XL1 met CW van 0,19. Prost!
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 08:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.219
|
![]() Citaat:
En als een bonus: de Mercedes Vito E-cell (in tegenstelling tot de B-electric geen aandrijflijn van Tesla): 27.6 kWh/100 km voor 3.05 ton... Dus, niet de Cd*A, nog het gewicht bepalen de efficiëntie alleen, er zijn nog factoren in rekening te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.219
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.439
|
![]() Citaat:
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
![]() Niet meer dan logisch hé, bijna 2 van de 5 Noorwegers wonen al in en rondom Oslo (Oslo-agglomeratie heeft 1,9 milj inw.), daarbij nog de inwoners die verder wonen (of binnen 50 km) en die er gaan werken ofzo, die hebben genoeg aan het rijbereik van een daar zéér goedkope Golf E of Nissan Leaf. Daarbij kan men in Oslo parkeren en laten bijladen dat het een lieve lust is. Als je dan weet dat een E-Golf in Noorwegen ook nog tot **8.800 € goedkoper is als een gewone fossiele vergelijkbare Golf, verwondert dat toch niemand. Van een gemiddelde Tesla S kan je spreekwoordelijk 3 Golf E kopen. Citaat:
Citaat:
Zelfs de tweedehands Tesla S kosten minstens 2,5 maal meer: https://www.autouncle.dk/da/brugte-b...esla/Model%20S Zelfs de goedkoopste versie S 70 of 70 kW gaat ca. 700.000 kronen kosten: hier een occasie S 70 met 5800 km op de teller: Citaat:
![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 12:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
Uw vergelijk loopt daar dus mank. Kijk Aurora er zijn momenteel geen pure E-limousines van meer dan 2,1 ton (en CW ~ 0,24) die je met een Tesla S kunt vergelijken. Bovendien moeten ook de PK´s van de electromotoren vergelijkbaar zijn, een Tesla Performance85 met krachtigere motoren gaat ook meer verbruiken als een gewone S 85, dat heb ik toch al getoond. Alhoewel een dual drive een gewone dan, iets zuiniger is als een evne sterke single drive wegens betere krachtverdeling op het wegoppervlak, enz.... Er is wel sprake van bepaalde prototypes van Audi-E-tron quattro en Porsche Mission die wslk ook zoveel wegen en met 90 kW of zelfs # 95 kW ~ hetzelfde rijbereik kunnen halen -op papier- dan de Tesla S 90D. Zoek maar eens. Even zelf gezocht de Porsche Mission limousine benadert het beste de Tesla S: Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 13:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Model S: 9.98 Wh/(100km*kg) i3: 12.06 Wh/(100km*kg) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.219
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.685
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 april 2016 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
https://www.teslamotors.com/nl_BE/models?redirect=no berekening-wielen kiezen. (de bandenbreedte is op papier gelijk maar de bredere velg trekt de band iets breder op de velg/wegdek en natuurlijk zal CW x A navenant ietsjes verhogen). Idem Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 22:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.219
|
![]() Bij lage snelheden (60 ~ 70 km/h vermoed ik) zal rolweerstand domineren. Wat vooral een rol speelt is de efficiëntie van de elektromotor, of het nu een IM of PMSM type is, de hoogste efficiëntie wordt steeds bij hogere belasting behaald. Die Vito heeft maar een motor van 60 kW (de helft van een i3 !) en zal dus bijna steeds in de hoogste efficiëntie draaien. Nadeel van zo'n kleine motor is dat de max. snelheid slechts 90 km/u is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Citaat:
https://steinbuch.files.wordpress.co...prediction.jpg https://steinbuch.wordpress.com/2013...rd-the-report/ Rolweerstand kun je ook serieus verlagen door een zeer hoge bandendruk en zo kun je aan ~ 35,4 kmh of 22 mph gemiddelde ook bijna 900 km rijbereik halen met een Tesla 85D: Citaat:
Citaat:
90 kmh max? En de Europese NEFZ-normtest van het verbruik is in de eindfaze 100/120 kmh... ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 29 april 2016 om 23:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Zeg mannekes, thanks for stating the obvious he
![]() D = 1/2*rho*V^2*S*Cd |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.335
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.465
|
![]() Zelfs de kleur van de wagen kan een rol spelen, hoe minder lang hoe minder sterk de airco moet koelen hoe verder de auto rijdt...
https://www.youtube.com/watch?v=ZS95...ature=youtu.be Elke 100 W zorgt voor 0,1 liter meerverbruik (vuistregel fossiele wagen).
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
![]() |
![]() |