![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In de taalwet staat aangegeven wat toegelaten is op de luchthaven van Zaventem.
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 4 mei 2016 om 14:06. |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, ...in alle talen aangezien iedereen evenveel rechten heeft en hoe kun jij vandaag bepalen welke van de talen er op een bepaald moment het meest zullen vertegenwoordigd zijn in de luchthaven. Ik denk bv. aan Pools of aan Russisch of om het even wat.
Laatst gewijzigd door Garry : 4 mei 2016 om 14:21. |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ze eens eindelijk haar op de tanden hebben en zeggen," In Vlaanderen ( eender waar) Nederlands en dat ze in Wallonië Frans tateren. ( En op Sint Anneke mosselen). Laatst gewijzigd door Garry : 4 mei 2016 om 14:31. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
de wet vh gezond verstand.
|
|
|
#30 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga eens in Engeland of Rusland kijken op de vlieghavens in welke taal daar alles aangemeld wordt. In Italië bv Rome Fiumicino Airport. Ik denk dat, als ge geen Italiaans kunt , ge gaat verloren lopen hoor. En al helemaal wanneer ge op Ciampino land. Ik zal zelfs meer zeggen; Internationale radiocommunicatietaal is Engels maar het is ook toegestaan de landstaal te gebruiken . Stel de vraag maar eens aan een piloot. Wanneer ge boven Parijs oproept naar de verkeerstoren raad ik u aan het in het Frans te doen hoor. Eenmaal dat ze geantwoord hebben kun je dan trachten verder te gaan in het Engels maar roep je op in het Engels is de kans dat ge (zogezegd niet gehoord bent) ongeveer honderd keer groter dan wanneer ge uw oproep doet in het Frans. Laatst gewijzigd door Garry : 4 mei 2016 om 14:46. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er is blijkbaar geen verplichte tweetaligheid voor universitaire ziekenhuizen. De redelijkheid brengt de VUB ertoe hun service aan te bieden in drie talen (Nederlands, Frans, Engels), terwijl de ULB service in het Frans is. Nederlandstaligen krijgen op de website te horen "onder constructie". Met een kluitje in het riet dus. Men wil in feite helemaal geen Nederlandstalige service aanbieden. Men wil het Nederlands zo veel mogelijk uitroeien in Brussel. Zelfs het Arabisch is er nog meer welkom voor de Fracofonie. Deze situatie past perfect in de houding van systematisch en historisch misprijzen tegenover alles wat Nederlands is door de Franstaligen in Brussel. Wil je Nederlands spreken in Brussel dien je rekening te houden met systematische discriminaties.
En in die context begint de Francofonie dan eisen te stellen in Vlaanderen zelf. Waar is de wederkerigheid? Waar is de redelijkheid? Het gaat hen niet eens om luchthavenveiligheid op zich (anders zou men niet alleen frans eisen) Het gaat hen om de verfransing. Om hun ego. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 mei 2016 om 14:50. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar natuurlijk, 't zouden geen Franstaligen zijn moeste ze weer eens niet moeilijk doen over niets eigenlijk. Die vinden het toilet nog niet als er WC op staat. Ooit vroeg mij te Oostende een franstalige, aan de hoek van de Visserskaai en de Kapellestraat, naar de Rue de la Chapelle. Ik kon het niet laten maar ik heb hem geantwoord dat die niet bestaat in Oostende. Laatst gewijzigd door Garry : 4 mei 2016 om 15:02. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het evacuatieplan dient vooral om mensen te evacueren. Als men vermoed dat die evacuatie beter verloopt indien het ook in het Frans uithangt, dan zie ik daar eerlijk gezegd geen probleem in. Verkrampte dwazen zullen hier natuurlijk Frans imperialisme inzien, maar hoeven we met die dwazen werkelijk rekening te houden? Quantité négligeable, qualité négligeable.
|
|
|
|
#38 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet één iets: in Charleroi en in Luik moet je op de luchthavens al zeker niet gaan vragen om Nederlandstalige evecuatieplannen. Als ze u al verstaan in het Nederlands dan nog zal je een dikke middenvinger krijgen.
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|