![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.798
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteraard is met automobilisten ook vrachtvervoer, (snel)bussen enz... bedoelt die schuiven netjes mee aan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2016 om 12:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
![]() Gebruik van gemotoriseerd verkeer extra belasten met kilometervergoeding of pokkeduur wegenvignet (ook voor Buitenlanders). Maak het zo duur dat mensen niet meer als zondagstoeristen gaan rond rijden. Het is nu veeeeeeeeeeeel te goedkoop!!! Dat geeft automatisch een verzadiging van het wegennet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.668
|
![]() Gewoon trein stoppen met subsidiëren net zoals de auto niet gesubsidieerd wordt, en je laat de mensen kiezen waar ze hun geld aan spenderen, desnoods gaan ze met een elektrische fiets, maar je zult zien dat ze de goedkoopste en economisch meest efficiënte oplossing gaan kiezen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.668
|
![]() belgium failed state... zelfs onder NVA lijkt er geen verandering in te komen. De ambtenarij trekt de budgetten naar beneden... en voila de ministers voeren uit wat de ambtenaren hen voorkouwen. Wij willen betaald worden tot onze dood, maar of wij nog moeten plannen maken voor nieuwe wegen ? Waarom zouden we dat doen.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...urbeleid.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Burger
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 186
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ik die kwijt wil... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.668
|
![]() [quote=warpozio;8100130]Bedoel je afschaffen van de firmawagen? (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141001_01299094)
Ik weet niet of ik die kwijt wil...[/QUOTE Als ik een eerlijker model voor ogen zou houden Ik bedoel dat je iedereen een mobiliteitsbudget geeft van 300 euro per maand. Dat iedereen ofwel zijn auto ermee betaalt, ofwel een trein, ofwel zijnfiets En dat de bedrijfswagen en zelfs een dienstwagen, of gemeenschappelijk vervoer georganiseerd door het werk een systeem is waar je bvb dan geen mobiliteitsbudget krijgt omdat je Vervoer hebt.. Zo simpel toch ? De trein krijgt geen subsidies maar verkoopt abonnementen inclusief btw, inclusief CO2 taksen, inclusief infrastructuurkosten inclusief alle sociale lasten en sociale passieve , uiteraard een aangepast model,die leefbaar is, dus als de trein moet geautomatiseerd worden dan is dat zo... Als de,infrastructuur moet gebetonneerd worden ipv die,ouderwetse ijzerwinkel dan is dat ook zo... Duidelijk ? Verder beperk je het budget tot 300 euro, wat goed is om 600km per maand te rijden, of 15km van uw werk. wie verder woont betaalt dus bij of rijdt met een goedkopere,auto.. En wie duurder met een Bentley bijvoorbeeld rijdt , betaalt bijvoorbeeld nog 500 euro per maand vOordeel in natura. Het kan toch maar eenvoudige wiskunde zijn, je subsidieert dus niemand,om gans zijn leven 150 km te pendelen naar zijn werk met een lexus hybrid of zelfs met een tesla. Je betaalt 300 en de rest moeten ze uit eigen zak betalen. Voor de rest kun je nog hooguit vermoeden dat er nog een debat kan zijn voor gezinskilometers. Dan kun je ofwel een. Meter installeren waar je een knopje indrukt voor prive kilometers versus bedrijfskilometers. Maar bon die discussie zal altijd bestaan. Sowieso, geloof het of niet, maar wiskundig is het goedkoper voor de economie om een auto maximaal te gebruiken incombinatie met het gezin, dan dat je zou verbieden dat een auto alleen voor het werk gebruikt wordt... Dus geloof het niet, het is goedkoper om een instrument maximaal te gebruiken en niet teveel van die,lullige,jaloezieregels uit te werken. Ist duidelijk zo mijnheer ?
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 mei 2016 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.668
|
![]() Citaat:
Er is nog juist een probleem voor de studenten in dat systeem maar bon er bestaan altijd oplossingen
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 mei 2016 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.668
|
![]() Citaat:
Aangezien je btw heft op de trein in dat model moet je mensen gewoon ook die twintig procent btw extra geven als,budget. Dus het zal daardoor alleen 360 euro kunnen zijn.anderzijds werken die meeste een maand niet en sommige gelopen zelfs vier maand niet...
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 mei 2016 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burger
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 186
|
![]() Is dat dan 300€ per persoon of per volwassene of per werkende volwassene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.668
|
![]() Citaat:
De rest betaalt zijn auto zelf met zijn forfait. Dus die moet je niet veranderen, je kunt hooguit die forfait gelijktrekken dus ook wat meer of minder voor de ene of de ander De bedrijfswagens betalen nu voordeel in natura gemakkelijk driehonderd euro per maand. Dus daar maakt het ook niet veel verschil Doppers, en gepensioneerden , zieken , vakantie krijgen dus geen woon-werkverkeer. Het verschil is dat niemand nog betaald wordt om te ver, van zijn Werk te wonen. De andere effectieve besparing die zal gebeuren is dat iedereen die ver woont met een drie liter ecosippende wagen naar zijn werk zoeft, endat diegene die driehonderd meter van zij. Werk woont drieduizend euro in zijn huis stopt. Dus,die kan effectief in een duurdere tewerkstellings zone wonen met dat budget en geen vervoer meer kopen Dan is de redenering volgens mij zuiver op de graad. Niemand krijgt nog subsidies en niemand krijgt zijn woon-werkverkeer gratis. Je betaalt het met uw forfait. Het grootste voordeel is dat de trein competitief met de auto zal moeten zijn, auto's rijden vanaf vijftien tot dertig cent per,kilometer. De trein kost tot,zestig cent per kilometer. Dus de,macro-economische impact zal zijn dat pendelaars naar Brussel,zullentuffen met tien cent per kilometer wagens. En dit verschil in hun zak gaan steken, samen zijn we dus goedkoper af. Het zal.ook duidelijk zijn wat de burgers willen, auto of trein ? De discussie over files zal zich verleggen waar ze moet liggen, meer wegen zin functie van de behoefte.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 mei 2016 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.928
|
![]() "Overheidsbemoeienis" met het financieren van verplaatsingsmethoden is onefficient en zelfs ronduit contra-productief geworden.
Het is al lang duidelijk dat de jaarlijkse dotatie aan de NMBS om openbaar personenvervoer in Belgie te garanderen gewoon weggegooid geld is.Het is alsof we met zijn allen gereedschap helpen kopen voor de NMBS om de put nog dieper te graven. Het is een soort mentale aandoening dat "we" steeds maar hetzelfde doen en hopen dat er ooit een andere uitkomst zal zijn. Laatst gewijzigd door kelt : 20 mei 2016 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.668
|
![]() Citaat:
Er werkt daar blijkbaar 20000 man teveel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Burger
Geregistreerd: 12 juni 2008
Berichten: 186
|
![]() Citaat:
Voor lopen koop je misschien ieder jaar speciale loopschoenen van 100€, that's it. Voor een fiets koop je misschien om de 5 jaar een fiets van 1000€. Maar voor een auto begin je met minstens 15000 € (Ford Fiesta achtige auto), belasting, verzekering, benzine, ...
__________________
Gentenaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
![]() Citaat:
Sommige bedrijven halen zelfs personeel op met bussen en er is ook nog zoiets als een taxi. Hoe doen ze het als het nog eens staking is? |
|
![]() |
![]() |