Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2016, 09:11   #41
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Heb je die Oranjes al eens bekeken ?
Toch geen lelijk wijf die Maxima.
Prins pils zijn ogen waren alvast op dat moment niet troebel.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 09:29   #42
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We gaan hier toch geen Bavaria zuipen in een land waarin minstens 100 bieren beter zijn dan het beste bier van Nederland.
Hoe? Sinds wanneer brouwen ze in Nederland bier?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 09:49   #43
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe? Sinds wanneer brouwen ze in Nederland bier?
En ze serveren dat dan nog in cola glazen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 11:44   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prins Pils heeft het beste er allang afgereden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 15:16   #45
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Die IPA van 't IJ valt anders best te pruimen, Henri1. Uit chauvinistische redenen moet ik natuurlijk zeggen dat Heineken snertbier is, en de meeste pilsen en lagers zijn er zowaar even "goed" als bij ons. Ook de variatie is bij ons nog steeds vele malen groter. Toch zijn ze niet zo slecht bezig, hoor, die 'Ollanders. Brouwerijen als 't IJ, De Molen, Emelisse, Jopen... doen leuke dingen met nieuwe bierstijlen, en pakweg Brand, Budelse of Gulpener Brouwerij doen het niet zo slecht bij de traditionelere brouwerijen.
Van 't IJ (wat sinds kort overigens in handen is van Duvel-Moortgat) heb ik ooit bij Lange Leo in Amsterdam eens iets geproefd (niet de IPA) en dat was zo erg niet mijn ding dat ik hem half heb laten staan... Het smaakte een beetje als vloeibare snoep.
Bij gelegenheid ga ik die IPA wel eens proberen al denk ik dat ik dat ooit al beloofd heb maar de gelegenheid is nog niet gepasseerd.

Die Jopen kom ik ook regelmatig tegen maar ook nog nooit geprobeerd. Die ga ik toch ook eens een kans gunnen.
Oud 12 mei 2016, 15:24   #46
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Beschouw het maar als de redding van de Palm-brouwerij.
Dank zij hun mede-Brabanders uit Nederland zal deze brouwerij nog een gouden toekomst tegemoet gaan.
De bieren uit de Palm-stal zijn nu niet onmiddellijk de meest populaire meer.
Maar een groter afzetgebied, de huidige Bavaria-markt, zal een enorme impuls geven aan het assortiment van Palm Breweries.

Dit is een verhaal waar alle partners er alleen maar beter van worden.
Zolang Palm (en de anderen) kunnen profiteren van het grotere afzetgebied is dat inderdaad een win-win situatie maar wat als dat grotere afzetgebied niet echt te vinden is voor de specifieke Palm-smaak? Een grote brouwerij als Bavaria gaat echt geen tegenvallend verkopend bier naar alle uithoeken van de wereld sleuren.

En dan ontstaan meestal de problemen. Prutsen aan de smaak. Zorgen dat iedereen Palm gaat lusten. Het specifieke eraf vijlen, wat zoeter maken,... Kortom: de Leffe-toer opgaan. Gebruik maken van de naamsbekendheid en het typerend etiket om een bier te verkopen dat nog weinig te maken heeft met de originele Palm.
En ook al ben ik niet de grootste Palm-fan, zulke werkwijzes verarmen het Belgisch bierpatrimonium enkel maar.
En dat kan ik moeilijk toejuichen al ben ik bereid Bavaria voorlopig het voordeel van de twijfel te gunnen.
Oud 12 mei 2016, 15:31   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Waar is de tijd dat ik als klein mormel met mijn moeder en vader een kilo superverse ongepelde garnalen ging kopen in Oostende gewikkeld in gazette papier. Toen gingen we dat het op het terras van de Belgica opeten met een Rodenbach. Mijn moeder kon ze niet op tijd pellen.

Denk dat ik nog rap eens een Rodenbach drink vooraleer die Hollandse barbaren de smaak verkloten.
Als prototype van een ferme kwak stinkende (franco-)belgicistische anti-Nederlandse vooringenomenheid kan dat tellen! Wordt wakker man. Nederlandse ondernemingen doen het in veel gevallen een heel stuk beter dan de "Belgische". Was die brouwerij overgenomen door een Franse groep dan zou je niet gepiept hebben.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2016, 17:56   #48
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Tiet vur een stukske muziek.
https://www.youtube.com/watch?v=le6uFnLwqYU
Oud 12 mei 2016, 18:16   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als prototype van een ferme kwak stinkende (franco-)belgicistische anti-Nederlandse vooringenomenheid kan dat tellen! Wordt wakker man. Nederlandse ondernemingen doen het in veel gevallen een heel stuk beter dan de "Belgische". Was die brouwerij overgenomen door een Franse groep dan zou je niet gepiept hebben.
Zolang ze de brouwer in kwestie maar laten doen maakt het in principe niet veel verschil uit of het Hollanders dan wel Fransozen zijn die met onze brouwerijen aan de haal gaan.
Maar meestal wordt er na verloop van tijd aan de smaak gemorreld (de grote brouwerijen zijn immers eerder gesteld op verkoop dan op smaak) en dan gaat het mis. Want als de Belgische bierliefhebber ergens niet op zit te wachten is het op eenheidsworst.
Oud 13 mei 2016, 14:15   #50
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan hier toch geen Bavaria zuipen in een land waarin minstens 100 bieren beter zijn dan het beste bier van Nederland.
Niemand verplicht je om Bavaria te drinken.
Het zou me zelfs verwonderen dat er nu massaal Bavaria in België zou geimporteerd worden. Trouwens, Duvel-Moortgat heeft al een goeie pils op de Belgische markt.
En als je de vergelijking zou maken met Alken-Maes. Zij zijn ook eigendom van een Nederlandse brouwersgroep, Heineken, en toch zijn zowel Alken als Maes-pils volop blijven bestaan, en allicht groter geworden.
Oud 13 mei 2016, 19:03   #51
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Dat we geen goed bier hebben in Nederland, is onzin.

Kom eens langs in mijn prachtige Den Haag en ik neem u mee naar een klooster in de oude binnenstad. Prachtbieren brouwen ze daar.

http://www.haagschebroeder.nl/

Komt bij dat Nederland gaarne bereid is te investeren in Vlaanderen terwijl die Walen de Vlamingen alleen maar kosten.
Oud 13 mei 2016, 19:59   #52
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Op economisch gebied heb ik geen taal voorkeuren. En het is niet omdat gij een slapende luiaard zijt dat ik niet wakker ben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:37   #53
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Dat we geen goed bier hebben in Nederland, is onzin.
Ja, en dat er in de Sahara geen water te vinden is is ook onzin. Hier en daar vind je inderdaad wel een drupje.
Toegegeven: hier en daar vind je een uitzondering maar dat is dan ook de euh, uitzondering. Hertog Jan Grand Prestige is er volgens mij zo eentje.
Maar verder leert mijn ervaring dat je er vooral heel veel platte, slap smakende troep vind die naast niet eens lekker ook amper te zuipen is. Ik heb me in die context bv eens laten verleiden tot een Bikse Tripel. Enkel al het typen van die merknaam doet mijn sluitspier nog steeds spontaan ontspannen.

Citaat:
Kom eens langs in mijn prachtige Den Haag en ik neem u mee naar een klooster in de oude binnenstad. Prachtbieren brouwen ze daar.
Waarom zou ik half Nederland doorkruisen om uiteindelijk in Den Haag het eerste goeie bier tegen te komen terwijl ik hier in Belgie de schitterende bieren lintbebouwingsgewijs op een boogscheut van elkaar kan vinden?

Citaat:
Komt bij dat Nederland gaarne bereid is te investeren in Vlaanderen terwijl die Walen de Vlamingen alleen maar kosten.
Al eeuwen brouwen wij hier schitterende bieren zonder de inbreng van florijnen. Die hebben we nu ook nog steeds niet nodig om ons werk te doen.

Laatst gewijzigd door BigF : 14 mei 2016 om 13:38.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 01:59   #54
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Waar is de tijd dat ik als klein mormel met mijn moeder en vader een kilo superverse ongepelde garnalen ging kopen in Oostende gewikkeld in gazette papier. Toen gingen we dat het op het terras van de Belgica opeten met een Rodenbach. Mijn moeder kon ze niet op tijd pellen.

Denk dat ik nog rap eens een Rodenbach drink vooraleer die Hollandse barbaren de smaak verkloten.
Lieshout ligt gewoon in Brabant hoor. Overigens zeg ik als Brabander, dat het niet m'n favoriete Brabantse bier is (Zundert, La Trappe zijn veel beter). Een overname ligt gewoon erg moeilijk bij onze tere buren; een fusie (verkapte overname) was slimmer geweest. Toch is het samen verder gaan van Palm en Bavaria wel een slimme zet.
Oud 16 mei 2016, 09:36   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Zolang ze de brouwer in kwestie maar laten doen maakt het in principe niet veel verschil uit of het Hollanders dan wel Fransozen zijn die met onze brouwerijen aan de haal gaan.
Maar meestal wordt er na verloop van tijd aan de smaak gemorreld (de grote brouwerijen zijn immers eerder gesteld op verkoop dan op smaak) en dan gaat het mis. Want als de Belgische bierliefhebber ergens niet op zit te wachten is het op eenheidsworst.
De Belgische bierliefhebber heeft er uiteindelijk toch zelf voor gezorgd. Meerdere jaren geleden zat Rodenbach in slechte papieren en op een bepaald ogenblik ging in de Rodenbachstad zelfs het gerucht de ronde dat de brouwerij zou sluiten. Hoe zou dat komen, denkt u?

En eenheidsworst? Heel veel Belgische bieren zijn een variatie op hetzelfde thema. Rodenbach bijvoorbeeld past in het rijtje van de zogenaamde bieren Oud Bruin.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 11:21   #56
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Belgische bierliefhebber heeft er uiteindelijk toch zelf voor gezorgd. Meerdere jaren geleden zat Rodenbach in slechte papieren en op een bepaald ogenblik ging in de Rodenbachstad zelfs het gerucht de ronde dat de brouwerij zou sluiten. Hoe zou dat komen, denkt u?

En eenheidsworst? Heel veel Belgische bieren zijn een variatie op hetzelfde thema. Rodenbach bijvoorbeeld past in het rijtje van de zogenaamde bieren Oud Bruin.
De liefhebber drinkt vooral zelfbrouw .

Drinkt U bier @Jan? Wat kan U plezieren? Hoge of lage gisting?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 11:46   #57
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Lieshout ligt gewoon in Brabant hoor. Overigens zeg ik als Brabander, dat het niet m'n favoriete Brabantse bier is (Zundert, La Trappe zijn veel beter). Een overname ligt gewoon erg moeilijk bij onze tere buren; een fusie (verkapte overname) was slimmer geweest. Toch is het samen verder gaan van Palm en Bavaria wel een slimme zet.
So what? Voor zover ik weet wordt Rodenbach in Roeselare gebrouwen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 12:40   #58
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Juist: "OP DAT MOMENT".

Daarmee is alles gezegd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2016, 18:08   #59
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja, en dat er in de Sahara geen water te vinden is is ook onzin. Hier en daar vind je inderdaad wel een drupje.
Toegegeven: hier en daar vind je een uitzondering maar dat is dan ook de euh, uitzondering. Hertog Jan Grand Prestige is er volgens mij zo eentje.
Maar verder leert mijn ervaring dat je er vooral heel veel platte, slap smakende troep vind die naast niet eens lekker ook amper te zuipen is. Ik heb me in die context bv eens laten verleiden tot een Bikse Tripel. Enkel al het typen van die merknaam doet mijn sluitspier nog steeds spontaan ontspannen.

Waarom zou ik half Nederland doorkruisen om uiteindelijk in Den Haag het eerste goeie bier tegen te komen terwijl ik hier in Belgie de schitterende bieren lintbebouwingsgewijs op een boogscheut van elkaar kan vinden?

Al eeuwen brouwen wij hier schitterende bieren zonder de inbreng van florijnen. Die hebben we nu ook nog steeds niet nodig om ons werk te doen.
Volgens mij krijgt u om de hoek al heimwee.
Oud 16 mei 2016, 18:41   #60
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Weer een stuk van het Groene Hart weg!
http://www.heinekennederland.nl/~/me...shot%2002.ashx

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be