![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb geen adviezen met achterbakse bedoeling nodig.
Ik draag verantwoording voor hetgeen ik doe en schrijf. Ik weet dat dit risico's inhoudt. Destijds toen Tindemans met het wetboek op het spreekgestoelte van het parlement sloeg en riep : "De wet is geen vodje papier! Ik ga van hieruit naar de koning en biedt het ontslag van deze regering aan!" dacht ik ook en besefte dat hij toe was aan zijn laatste zwanenzang. Tindemans werd bij de rommel gegooid. Een broedermoord meer of minder moet kunnen. Ik ben Tindemans niet. Maar ik heb wel mijn eergevoel. Ik handel dus liefst met mensen die nog een heel klein beetje geweten hebben. Met anderen is het tijdsverlies. Die catalogeer ik en ze mogen het weten. En niet achterbaks dus. De mogen hun gelijk afdwingen bij de moderator. Maar als deze het spelletje meespeelt dan kan ik niks blijven doen op dit forum. Wanneer diplomatie vereist dat men vals speelt heeft diplomatie ook voor mij geen waarde meer. En evenmin een forum. ![]() Zoemende wespen rond mijn kop mogen zich vroeg of laat verwachten aan een dodelijke mep. Dat is mijn aard en waarde gevoel. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wereldvreemdheid, is dat een typische eigenschap van alle leerkrachten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan maar beweren dat men iets over het onderwijs weet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 mei 2016 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb alleen een paar vragen gesteld op dit forum. En ik weet dat goed les geven zonder degelijke voorbereiding niet vanzelfsprekend is. Je moet me dus geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb. En op zichzelf is les geven en voorbereiding nog niet de zwaarste factor. Maar als je moet les geven in een beroepsklas van teveel personen waaronder een gedeelte idioten kunnen zitten dan is dat heel zwaar. Er is nu eenmaal een categorie die niet naar school komt om te leren maar wel om hun broek te verslijten. En wat nog erger is, die categorie moet blijven komen de zaak verpesten. Destijds kregen wij een paar kletsen tegen de domme kop. Toen waren sommige zaken nog oplosbaar. Tegenwoordig loop je het risico dat nog dommere ouders op uwe kop komen slaan. Dat allemaal afwegen is soms nog zwaarder dan het lesgeven op zichzelf. En......ik ben er mij terdege van bewust hoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() Loodzwaar is dat beroep van onderwijzer. Het is in de moderne maatschappij anno 2016 ongezien dat mensen slechts 4 maand verlof per werkjaar hebben. Men zou van minder depressief worden. Bovendien leidt het halftime (bijgod parttime) arbeidsregime tot ongekende hoeveelheden werkuren per week. Negentien (19 !!!) tot vierentwintige (24 !!!) werkuren per week. Een mens zou van minder instorten. Ja het moeten sterke mensen zijn die leraren dat ze voor een meer dan behoorlijk loon (vergelijkbaar met de privé waar dan wel 40 uur voor moet gewerkt worden) zulke onmenselijke condities vol houden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten heb jij mij nog niks gevraagd. Dus je hoeft ook niks te krijgen. Maak je dus niet ongerust. Als ik je iets te melden heb doe ik dat in het vizier. Niet in de rug dus met gebruik van een mes. Maar ik moet wel serieus gaan overwegen of er op dit forum nog positieve bijdragen te leveren zijn. Want het wordt wel kantje boordje. Plezier is hier niet veel te beleven. En voor achterbakse oorlogsvoering heb ik totaal geen zin. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik maar opmerkingen krijgen dat ik mensen persoonlijk viseer! Ik begrijp het niet meer hoor. Als ik soms een wesp die voortdurend rond mijne kop hangt te zoemen; met slechte intenties nog wel; een mep geef dan kan die wesp; als ze nog leeft; op dat driehoekje drukken en de hulp van de moderator inroepen om te pogen een ferme steek te geven. Wie is er dan in fout gegaan? Is het de wesp of is het degene die de ellende moe wordt? Mijn verstand is te klein om dit te begrijpen. Wespen krijgen hier voorrang dus? Waarvan akte. ![]() Vroeg of laat ga ik mij dus uit de zon zetten. Daar komen minder wespen. Want die zijn momenteel een beschermde diersoort. ![]() Het ligt niet in mijn aard om dit blijvend te tolereren. Ik maak hier verduiveld inbrengen; op uitdrukkelijke vraag zelfs nog wel; van een hele bladzijde; en ook uit beleefdheid nog wel; en om mijn ingenomen standpunten te staven. Nougabollen! Zoem zoem zoem en hopla; we zijn ermee weg. Straks komen we opnieuw onnozel doen. Het beroep van lesgever kan zwaar zijn. Maar deelnemen aan een forum kan ook zwaar zijn. Ik zal er zelf een oplossing aan moeten geven. Want debatteren over politiek is niet de intentie van vele forumleden. Simpele vaststelling maar.....waarheid. ![]() Een dodelijke waarheid zelfs. Zoem, zoem, zoem!!!! En degenen die hier; te pas en te onpas; op dat driehoekje zitten te drukken noem ik gewoon lafaards. Zij die zich gecatologeerd voelen bij die bende mogen weer opnieuw bij de moderator gaan klagen. Als ik er om die reden uit vlieg zal ik het beschouwen als een bevrijding. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 16 mei 2016 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 mei 2016 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn laatste bijdrage.
Mijn vader lag overhoop met een familielid met zeer hoge politieke functie. Daardoor overkwam mij zowel als mijn vader de ene smeerlapperij na de andere. Ik werd dus overtuigd Vlaams voelend. Nam ook deel aan de plaatselijke politiek. De inzet was groot. Op zeker ogenblik; ingevolge het kiesresultaat; ging de partij in coalitie met de partij van dat familielid. De partij kreeg twee schepenen en een hoge functie aan het stadsbestuur. Voor de resterende sociale werking bleef 4 % over van de dotatie. Deze 4 % werden grotendeels opgebruikt voor benoeming van kinderen van.....overlopers uit andere partijen. Barbertje moest echter hangen. Met medewerking dus van de eigen partij. Na de eenmalige bestuursperiode bleek de partij totaal aan de grond te zitten. Men heeft gepoogd Barbertje opnieuw op te vissen via waardeloze beloften. Een niet meer verkiesbare 2de plaats op de onvolledige kieslijst werd in het vooruitzicht gesteld. Barbertje heeft echter niet meer toegehapt. De partij verdween. De nieuwe Vlaamse partij kwam er aan. De charette van "De Wever" werd vol geladen met diploma's. Diploma's die voorheen nooit enige uiting gaven van Vlaming zijn. Ook het ventje met de hoge betrekking deed nog mee als enige. Noblesse oblige! De nieuwe partij had Barbertje ditmaal niet meer nodig. Er werd teveel goud in het vooruitzicht gesteld. Ditmaal was er dus een strijd om op de lijst een verkiesbare plaats te krijgen. Resultaat verkiezingen? Zeven verkozenen ditmaal die.....in de oppositie zitten. Er was een cordon sanitaire tegen de N-VA. Alle andere partijen hadden coalitie gemaakt reeds voor de stembusdag. Er zijn doden gevallen in de partij op plaatselijk vlak. En dan.......komt de dag dat je eens uw mening wilt zeggen tegen een De Wever. Je stuurt een mail. En je krijgt laconiek bericht terug dat je mail in de vuilbak is beland omdat..... je niet beleefd genoeg was. De waarheid vertellen kan dikwijls hard zijn en onbeleefd lijken. Maar goed. De N-VA zit nu in de regering. Maar mij maakt dat totaal niets meer uit. Ik heb kennis gemaakt met platvoers politiek eigenbelang en kruiperij van twee schepenen die achteraf dan zelfs doodgekitteld werden door dezen waarvoor ze gekropen hebben. Van die Vlaamse fierheid moet ik dus niks meer hebben. De Wever zit dus in Antwerpen op een te hoge troon en voor mijn part mag hij er blijven. En zulke vernieuwing......hoeft zelfs voor mij ook niet meer. Dat wilde ik zeggen op dit forum. En nu zal ik de boeken toe doen. Men wilde mij doen zwijgen. Ook op dit forum. Wel ik spreek nog. En nu stop ik dus. Die zogezegde Vlaamse zooi kan mij gestolen worden. En mocht de N-VA ooit in een "'Cordon Sanitaire"' terecht komen; ik zal de laatste zijn om er nog van wakker te liggen. Met mijn kl.... speelt geen enkele Vlaming nog omdat hij kan denken dat dit kan omdat ik naïef was in het verleden. Ze kunnen den boom in. Ze mogen De Wever zelfs "Burgemeester van Staat" maken in de toekomst. Dan zal hij alleszins nog meer bereikt hebben dan ondergetekende werd gegund en dit ondanks hem veel werd afgenomen. Als je in het daglicht van maffiosi terecht komt dan kun en mag je niet inschatten wat je kan overkomen. ![]() Nog de groetjes aan iedereen. Misschien kom ik ooit nog terug maar ik denk noch hoop dat dit het geval zal zijn. Forums waar de deelnemers zelf "omerta's" invoeren en uitoefenen op een geniepige manier liggen mij niet. Dus........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Banneling
|
![]() Altijd leuk, die verhalen over vroeger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet doen! Uw proza is onbetaalbaar en bevat soms grote waarheden inderdaad. En dat is gemeend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Brusselse gemeenten als bijvoorbeeld Molenbeek, Anderlecht (cfr. Kuregem), Vorst en/of St.Gillis, zal lera(a)r(es) zeker wel een zeer zwaar beroep zijn.
![]() |
#278 |
Europees Commissaris
|
![]() Absoluut niet! Ik heb hier gezegd wat ik moest zeggen. Trouwens Jack; jij hebt toch ook al eens op het driehoekje gedrukt om mij te liquideren! Jij vond het dus wel erg dat ik hier aanwezig was ? Geen nood dus. Je geraakt wel van mij af. Groetjes. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die vaak op het rode driehoekje duwen zijn maar 'little'. Zoveel is zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet. |
|
![]() |
![]() |