Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2016, 12:28   #41
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dus ze vinden nergens anders in eigen regio ander werk? Als ik mag kiezen tussen 2000 euro netto maar elke dag naar Brussel pendelen of 1600 euro netto op 1 kilometer van mijn deur dan zou ik wel weten wat kiezen. Maar ik moet niet kiezen. Zoals eigenlijk niemand moet kiezen. Maar ik blijf het zeggen : simpele geesten die voor 400 euro meer 300 euro oprijden en elke dag 3 uur in de file staan.
Feit is en blijft dat de meeste werkgelegenheid zich concentreert rond Brussel en Antwerpen. En dat zal dus altijd veel verkeer blijven genereren.

Feit is en blijft (voorlopig) ook zo dat de werkgevers die daar gelegen zijn beter betalen en vaak ook vooruitstrevender zijn wat allerhande nieuwerwetse voordelen betreft. Om over carrieremogelijkheden nog te zwijgen.

Dat jij het nodig vindt die mensen simpele geesten te noemen zal weinig aan de zaak veranderen en al helemaal niets aan de file's.

Laatst gewijzigd door JBM : 20 mei 2016 om 12:32.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:35   #42
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Niet in eigen boerendorp willen werken omdat je dan niet tegen uw geburen kan zeggen dat je in Brussel of Antwerpen woont. In eigen regio werken = iedereen weet wat je doet. In steden werken ze allemaal onder de noemer "manager". Zelfs de kuisvrouw is daar een manager. Kijk eens op vacature sites en merk op hoeveel openstaande jobs er zijn binnen een straal van pakweg 10 kilometer. Maar mensen gaan liever 50 kilometer verder en na 3 uur filerijden werken. Dus die verdienen al zeker geen bedrijfswagen en mogen van mij een pak kilometerheffing gaan ophoesten. En ja dat noem ik dus gepeupel eerste klas!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:35   #43
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Niet in eigen boerendorp willen werken omdat je dan niet tegen uw geburen kan zeggen dat je in Brussel of Antwerpen woont. In eigen regio werken = iedereen weet wat je doet. In steden werken ze allemaal onder de noemer "manager". Zelfs de kuisvrouw is daar een manager. Kijk eens op vacature sites en merk op hoeveel openstaande jobs er zijn binnen een straal van pakweg 10 kilometer. Maar mensen gaan liever 50 kilometer verder en na 3 uur filerijden werken. Dus die verdienen al zeker geen bedrijfswagen en mogen van mij een pak kilometerheffing gaan ophoesten. En ja dat noem ik dus gepeupel eerste klas!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:41   #44
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Betalen om te gaan werken voor een loon waarvan meer dan de helft naar de overheid gaat. Het kan altijd nog kafkaiaanser zeker?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:44   #45
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Kom nu niet vertellen dat je als je ergens heen rijdt je de bedrijfswagen laat staan en de privéwagen van vb. je vrouw gaat nemen? Zelfs voor de meest nutteloze verplaatsing. Omdat het toch gratis is. Daarom zou een kilometerheffing veel kunnen oplossen. Als dan elke werkgever nog een onderscheid zou maken tussen werk- en privé kilometers dan is het perfect. Maar beter is dat de werkgevers de bedrijfswagens zouden weg doen. Een salariswagen is enkel een vorm van verdoken loon. En werkgevers gaan ze enkel willen en kunnen weg doen als ze wettelijk verplicht worden. Of door het afschaffen van het fiscaal voordeel, dan dooft het voordeel van een bedrijfswagen ook uit.

Zoals altijd heb je voor- en tegenstanders. De voorstanders hebben een salariswagen en de tegenstanders hebben er geen. Dus laat de EU nu eens 1 ding goed doen en er voor zorgen dat dit voordeel wegvalt. Geen geruzie meer tussen voor- en tegenstanders.
Mijn vrouw rijdt met haar eigen wagen nog 25000 km/j (grotendeels woon/werk). Ik doe zo'n 50-55k km puur jobgerelateerd. Hoeveel tijd blijft er nog over om ergens naar toe te rijden als onze fulltime job gedaan is om ca 19 u. Alleen nog wat winkelen en een cinema of etentje in de weekend. Degene die hun bedrijfswagen prive gebruiken zijn diegene die 95% van de tijd op de bedrijfsparking staan.

Maar zoals altijd zijn de beroepschauffeurs mee het slachtoffer van dit soort gezeik
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:46   #46
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Betalen om te gaan werken voor een loon waarvan meer dan de helft naar de overheid gaat. Het kan altijd nog kafkaiaanser zeker?
Is er dan een verschil in Brussel, Antwerpen of Tollembeek bij Urbanus? Je betaalt belastingen waar je woont, niet waar je werkt. Dus nog zotter is gaan werken voor een loon waarvan meer dan de helft naar de overheid gaat, maar daarvoor nog eens enkele honderden euro's per maand te gaan op rijden en in de files te gaan staan.

Ik geef je wel gelijk : in loondienst werken is goed voor huisje-tuintje-kindjes maar je zal er nooit een rijkelijk leven mee kunnen hebben. Op dat vlak is gaan werken voor een baas wel het lompste dat een mens kan doen, met of zonder bedrijfswagen

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 20 mei 2016 om 12:46.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:46   #47
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze hebben natuurlijk groot gelijk en iedereen weet dat.

Ivm. de energievoorziening hebben ze ook (voor een groot deel) gelijk: België moet NU beslissen hoe ze de base load van de elektriciteit vanaf 2025 gaat produceren (en het is al rijkelijk laat).

Alleen hun (impliciete) aanbeveling om de kerncentrales langer open te houden is voor discussie vatbaar (alhoewel er voorlopig geen ander alternatief is).
Elektrisch rijden is een utopie en al helemaal geen oplossing voor de files.

Verder : hoeveel centrales draaien nog op mazout ?
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:47   #48
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze hebben natuurlijk groot gelijk en iedereen weet dat.

Ivm. de energievoorziening hebben ze ook (voor een groot deel) gelijk: België moet NU beslissen hoe ze de base load van de elektriciteit vanaf 2025 gaat produceren (en het is al rijkelijk laat).

Alleen hun (impliciete) aanbeveling om de kerncentrales langer open te houden is voor discussie vatbaar (alhoewel er voorlopig geen ander alternatief is).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Feit is en blijft dat de meeste werkgelegenheid zich concentreert rond Brussel en Antwerpen. En dat zal dus altijd veel verkeer blijven genereren.

Feit is en blijft (voorlopig) ook zo dat de werkgevers die daar gelegen zijn beter betalen en vaak ook vooruitstrevender zijn wat allerhande nieuwerwetse voordelen betreft. Om over carrieremogelijkheden nog te zwijgen.

Dat jij het nodig vindt die mensen simpele geesten te noemen zal weinig aan de zaak veranderen en al helemaal niets aan de file's.
Er zal ook meer werkloosheid zijn agv
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:51   #49
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Mijn vrouw rijdt met haar eigen wagen nog 25000 km/j (grotendeels woon/werk). Ik doe zo'n 50-55k km puur jobgerelateerd. Hoeveel tijd blijft er nog over om ergens naar toe te rijden als onze fulltime job gedaan is om ca 19 u. Alleen nog wat winkelen en een cinema of etentje in de weekend. Degene die hun bedrijfswagen prive gebruiken zijn diegene die 95% van de tijd op de bedrijfsparking staan.

Maar zoals altijd zijn de beroepschauffeurs mee het slachtoffer van dit soort gezeik
Moet ik nu medelijden krijgen omdat jullie job pas om 19 uur gedaan is? Daar kies je zelf voor. En als er dan geen +4000 euro netto op je loonbrief staat dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Neem het aantal uren dat je echt voor je werk bezig bent. Dus vanaf je thuis in de wagen stapt tot je 's avonds terug thuis uit stapt. Deel je netto maandloon door het aantal uren en je weet hoeveel je per uur waard bent. Het zal geen vette meer zijn!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 12:54   #50
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Is er dan een verschil in Brussel, Antwerpen of Tollembeek bij Urbanus?
Het verschil is uiteraard dat je in Tollembeek hoogstens een job als mestkruier kan vinden, als de vorige net is komen te sterven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik geef je wel gelijk : in loondienst werken is goed voor huisje-tuintje-kindjes maar je zal er nooit een rijkelijk leven mee kunnen hebben. Op dat vlak is gaan werken voor een baas wel het lompste dat een mens kan doen, met of zonder bedrijfswagen
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken. Maar ik ben een gelukkig mens, werk voor een baas en heb géén bedrijfswagen
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 14:00   #51
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Elektrisch rijden is een utopie en al helemaal geen oplossing voor de files.

Verder : hoeveel centrales draaien nog op mazout ?
Dat eerste betwist ik niet.

Punt 2: Volgens mij draaien er geen meer op mazout (of enkele kleinere). Wat ik wou zeggen is dat men tegen 2025 de kerncentrales zal moeten vervangen door iets (of ze nog langer open houden).

Dat 'iets' moet een goedkope brandstof hebben (gas en mazout vallen af) en ook als de zon niet schijnt of als de wind niet waait produceren.
Dus ofwel:

1) nieuwe kerncentrales
2) nieuwe steenkoolcentrales (zoals Duitsland, die doen het met bruinkool)
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 14:37   #52
Numawan
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 22 april 2016
Berichten: 31
Standaard

Met welk recht bemoeien de Eurocraten zich met zulke questies? Ik vind dat ongelooflijk arrogant!
Numawan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 19:33   #53
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Moet ik nu medelijden krijgen omdat jullie job pas om 19 uur gedaan is? Daar kies je zelf voor. En als er dan geen +4000 euro netto op je loonbrief staat dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig. Neem het aantal uren dat je echt voor je werk bezig bent. Dus vanaf je thuis in de wagen stapt tot je 's avonds terug thuis uit stapt. Deel je netto maandloon door het aantal uren en je weet hoeveel je per uur waard bent. Het zal geen vette meer zijn!
Maakt dat de discussie over privé gebruik anders ? Heb je nog andere argumenten ?

En verder vind ik jouw uitspraak een tamelijk bizarre uitspraak voor iemand die veronderstelt wordt om een zelfstandige te zijn.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 20 mei 2016 om 19:34.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 20:48   #54
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.688
Standaard

Ik heb bij mijn bedrijf al voorgesteld om de etensregeling uit België over te nemen en de autoregeling uit Duitsland.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 20:56   #55
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Maar neen, zelfs zonder bedrijfswagen liggen de lonen in Brussel een stuk hoger dan op sommige andere plaatsen. Bovendien zal het verlies van die wagen door de werkgevers op een andere manier gecompenseerd worden. Die gaan hun mensen niet zomaar willen afgeven he.

Bovendien is het aandeel bedrijfswagens voor mensen die geen wagen nodig hebben voor de uitoefening van hun job behoorlijk klein op het totale aantal voertuigen op onze wegen. De winst die daarmee geboekt wordt zal al snel weer teniet gedaan worden door de stijging van het aantal voertuigen die er jaarlijks nog altijd is.
Ik zou het fantastisch vinden als bedrijven inderdaad niet meer rekenen op fiscale overheidstussenkomsten om te verhinderen dat ze hun mensen moeten "afgeven".

Ik vind het helemaal niet fantastisch dat er bedrijven zijn die zich vestigen op plaatsen waar ze lokaal vrijwel geen "geschikt" personeel vinden (zeg maar WILLEN vinden) en dan van de overheid willen dat deze HUN EIGEN FOUTE KEUZE van vestigingsplaats op een of andere manier financieel rechttrekt.Het is des te verbijsterend dat nog steeds veel "kantoorbedrijven",die eigenlijk geen fysieke goederenstromen hebben,wel blijven "vleesstromen" veroorzaken in deze tijd van het internet....

inclusief de overheid overigens

Laatst gewijzigd door kelt : 20 mei 2016 om 21:02.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 21:12   #56
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hoeveel mensen zullen nog naar Brussel willen pendelen iedere dag als ze geen firmawagen meer krijgen ?

De files zullen wel degelijk dalen hoor.
http://www.tijd.be/ondernemen/auto/B...sstream_recent
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 21:15   #57
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Dat een bedrijfswagen loon is (niet eens verdoken) zal ik niet ontkennen. Dat de fileproblemen samen daarmee zullen verdwijnen zal echter een bittere illusie blijken te zijn.
Een heel bittere illusie want de impact op de economie zal significant zijn.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 21:18   #58
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numawan Bekijk bericht
Met welk recht bemoeien de Eurocraten zich met zulke questies? Ik vind dat ongelooflijk arrogant!
We geven Brussel aan de EU en stappen zelf uit de EU. Terug naar internationale samenwerking i.p.v. supranationale instellingen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 22:30   #59
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Febiac is geen relevante bron, het is een automobielfederatie. Naar wie zijn mond spreken die denk je ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2016, 22:33   #60
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Maar neen, zelfs zonder bedrijfswagen liggen de lonen in Brussel een stuk hoger dan op sommige andere plaatsen. Bovendien zal het verlies van die wagen door de werkgevers op een andere manier gecompenseerd worden. Die gaan hun mensen niet zomaar willen afgeven he.

Bovendien is het aandeel bedrijfswagens voor mensen die geen wagen nodig hebben voor de uitoefening van hun job behoorlijk klein op het totale aantal voertuigen op onze wegen. De winst die daarmee geboekt wordt zal al snel weer teniet gedaan worden door de stijging van het aantal voertuigen die er jaarlijks nog altijd is.
Een paar % minder wagens op onze wegen heeft een grote impact op de files.

Overigens als je iedere dag 200 km rijdt voor je werk, naar brussel, met je eigen wagen, ben je gemakkelijk +-800 euro netto kwijt per maand (afschrijving wagen, taxen, onderhoud, diesel, verzekering...). Dus dat doe je niet. Dan zoek je werk in je eigen streek. Of verhuis je.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be