Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2016, 09:59   #121
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Lekker weer? Ge moet eens in Saigon gaan rondwandelen bij een temperatuur van rond 40 graden bij de hoge vochtigheidsgraad die daar is.

Ik kan u ook zeggen dat een bezoek aan het 'War Remnants Museum' in Saigon voor mensen van onze leeftijd erg confronterend is. En als ge dan nog wat misvormde mensen tegenkomt als gevolg van die oorlog weet ge dat het leven vroeger niet beter was dan nu. Dan mag diene Tim Page vertellen wat hij wil.
Dat het warm en vochtig is in ZO Azie weet ik ook wel...en dan vnml in April en Mei.

De rest van het jaar is het heerlijk zomers weer.....ideaal zacht strand en surf weer....

Nu is het zo dat de meeste militaire acties in Vietnam plaatsvonden bij zonsondergang of (minder) net voor zonsopgang.Tijdens de warmste uren van de dag was er weinig actie.

Nu vind ik Saigon toch nog altijd lekkerder zijn in Mei voor militaire actie dan Stalingrad van oktober tot April ....In Stalingrad zijn enorm veel soldaten gekomen ingevolge de barre winter....Ik heb weinig weet van soldaten die in Vietnam zouden zijn omgekomen door de warmte
In Thailand en Vietnam krioelt het nu van de toeristen ondanks de tropische hitte.....
En dat oorlog altijd en overal wreed is en zinloos daar zijn we het over eens.

Maar ondanks alles volg ik de mening van Tim Page......Tijdens de Vietnam oorlog kreeg de soldaat iets retour voor alle leed het weer was ondanks de hete maanden geen verschrikking...je had lekker eten....mooie meisjes ...drugs...drank...leuke muziek...en je verlof kon je slijten in Thailand Pattaya.

En laten we wel wezen .....Tim Page heeft wel iets meer ervaring en ondervinding met de Vietnam oorlog dan jij (en ik)
Trouwens heel veel foto's in het museum zijn net van Tim Page

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 mei 2016 om 10:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 00:42   #122
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De laatste tijd is het hier slechter en slechter aan het worden.

Ik wens niet een een maatschappij te leven die als hoofddoel heeft het verzorgen van een inkomen voor gepensioneerden.
Straf toch,ik heb mijn hele beroepsloopbaan bijgedragen voor de gepensioneerden en dit zonder klagen...

Volgend jaar ga ik met pensioen....

En u als totaal verzuurde vindt uiteraard nadat ik dan al 45 jaar heb bijgedragen aan andermans pensioen op niets vanwege u hoef te rekenen aangezien u liever alles voor uzelf houdt....

Het is genoteerd mijnheer de egoïst....

Val dan nu maar dood wat mij betreft,dan hoeft u voor mij helemaal niets meer bij te dragen....

Laatst gewijzigd door Svennies : 22 mei 2016 om 00:43.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 01:03   #123
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2*35 is te weinig als u 2*80 jaar wordt.

Hebt u enige garantie op die leeftijd....

Of moet u het net zoals ik maar afwachten....

Ik kan u vertellen,de enige die dat haalde was mijn moeder,87 jaar notabene...

Mijn Vader was 69 en mijn zus 52...

Samen hebben die 89 jaar afgedragen aan die sociale zekerheid....

de return was 22 jaar voor mijn moeder en slechts 4 jaar voor mijn vader,en noppes voor mijn zus...

89 bijgedragen jaren versus 26 ontvangen jaren waarbij dit nog een op zelfstandige basis berekend pensioen betreft,nog een stuk minder dus dan een pensioen in de privé,hebt u nog een bijkomende tekening nodig....

Overigens mijn schoonvader stierf 3 maand voor zijn pensioen,45 jaar gewerkt voor noppes...

En ja ,mijn schoonmoeder is er ook nog,als echtgenote van een voormalige vastbenoemde spoorwegarbeider krijgt die uiteraard al 25 jaar een uitkering die je gerust alles behalve royaal kan noemen...

Het menske klaagt daar niet over....

U daarentegen....

Hoor ik u nog stukje egoïst....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 01:58   #124
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

de return was 22 jaar voor mijn moeder en slechts 4 jaar voor mijn vader,en noppes voor mijn zus...

89 bijgedragen jaren versus 26 ontvangen jaren waarbij dit nog een op zelfstandige basis berekend pensioen betreft,nog een stuk minder dus dan een pensioen in de privé,hebt u nog een bijkomende tekening nodig....

Overigens mijn schoonvader stierf 3 maand voor zijn pensioen,45 jaar gewerkt voor noppes...

En ja ,mijn schoonmoeder is er ook nog,als echtgenote van een voormalige vastbenoemde spoorwegarbeider krijgt die uiteraard al 25 jaar een uitkering die je gerust alles behalve royaal kan noemen...

U daarentegen....

Die kleinzielige egoïsten beseffen nog niet dat voor hen het zelfde liedje geld ...werken & oud worden... er is geen ontsnappen aan ,,,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 07:57   #125
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Straf toch,ik heb mijn hele beroepsloopbaan bijgedragen voor de gepensioneerden en dit zonder klagen...

Volgend jaar ga ik met pensioen....

En u als totaal verzuurde vindt uiteraard nadat ik dan al 45 jaar heb bijgedragen aan andermans pensioen op niets vanwege u hoef te rekenen aangezien u liever alles voor uzelf houdt....

Het is genoteerd mijnheer de egoïst....

Val dan nu maar dood wat mij betreft,dan hoeft u voor mij helemaal niets meer bij te dragen....
Mag een mens nog een menig hebben ?

En wie is hier de egoist ? Wij hebben geen schuld aan die torenhoge staatsschuld, een kompleet inefficiente staatsstructuur, een wirwar van statuten die voorziet in pensioenen die nauwelijks de armoededrempel overstijgen of in het andere uiterste hoger zijn dan wat de meeste mensen ooit verdienen door te werken.

En nu komt u met uw handje open vragen om NOG MEER. U hebt in uw hele leven al meer uitgegeven en op grotere voet geleefd dan u kon (die 104 % staatsschuld is er niet uit het niets gekomen) en nu moeten zij ons driedubbel gaan draaien zodat u maar in uw hangmat kunt hangen.

Wij moeten de staatsschuld afbouwen, de staat hervormen, onze kinderen opvoeden en nog eens een massa gepensioneerden onderhouden. Leuk is anders. En waar besparen ze als eerste op: kinderopvang, onderwijs, hoger onderwijs,....want aan oude bokken raak je niet he.

Wij zijn een dode maatschappij aan het worden, met allemaal grijsaards die prioriteit hebben op de jeugd. Triestig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 07:59   #126
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

U daarentegen....

Had uw schoonmoeder maar moeten werken, had ze haar eigen pensioen.

(Dat is de boodschap ook die wij krijgen, dus aub niet klagen en zagen.)
Oud 22 mei 2016, 08:37   #127
Tavek
Banneling

Standaard

Ohja, beste Svennies en Muilekoek: de gemiddelde carriere van uw generatie is slechts 32 jaar lang.

De gemiddelde leeftijd goed 80 jaar.

Do the math, ge hebt op onze kap geleefd door de rekening door te duwen.
Oud 22 mei 2016, 08:46   #128
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ohja, beste Svennies en Muilekoek: de gemiddelde carriere van uw generatie is slechts 32 jaar lang.

IK heb al 39 J gewerkt op mijn teller en nog 10 jaar werken te gaan ,, mens toch moet ik klagen? allemaal om de ouder generatie moslims te helpen onderhouden in ons land van uitkeringen ben ik niet solidair geweest denk je ? dan nog ben ik verweten voor slechte burger te zijn .... amai wat een denkpiste dat sommige hebben.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 22 mei 2016 om 08:47.
Oud 22 mei 2016, 09:47   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag een mens nog een menig hebben ?

En wie is hier de egoist ? Wij hebben geen schuld aan die torenhoge staatsschuld, een kompleet inefficiente staatsstructuur, een wirwar van statuten die voorziet in pensioenen die nauwelijks de armoededrempel overstijgen of in het andere uiterste hoger zijn dan wat de meeste mensen ooit verdienen door te werken.

En nu komt u met uw handje open vragen om NOG MEER. U hebt in uw hele leven al meer uitgegeven en op grotere voet geleefd dan u kon (die 104 % staatsschuld is er niet uit het niets gekomen) en nu moeten zij ons driedubbel gaan draaien zodat u maar in uw hangmat kunt hangen.

Wij moeten de staatsschuld afbouwen, de staat hervormen, onze kinderen opvoeden en nog eens een massa gepensioneerden onderhouden. Leuk is anders. En waar besparen ze als eerste op: kinderopvang, onderwijs, hoger onderwijs,....want aan oude bokken raak je niet he.

Wij zijn een dode maatschappij aan het worden, met allemaal grijsaards die prioriteit hebben op de jeugd. Triestig.
Als ik je zo bezig hoor heb je spijt dat je nog jong bent

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2016 om 10:01.
Oud 22 mei 2016, 09:49   #130
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ok laten we de math doen

En voor jouw generatie wordt die gemiddelde leeftijd waarschijnlijk 93 jaar? En als er ooit iets wordt gevonden tegen kanker misschien wel meer als 100 ? Maar goed laten we realistisch blijven....en samen rekenen

Dus beginnen op 20 en 32 jaar werken en tot 80 leven is 28 jaar pensioen

In jouw geval beginnen op 25 en 38 jaar werken en tot 93 leven is 30 jaar pensioen.....

Komt er nog eens bij dat in de vorige generatie veel koppels leven van een karig gezinspensioentje ( 1500 euro voor 2 mensen) terwijl jouw generatie twee royale aparte pensioenen zal ontvangen.

De kans is groot dat jouw generatie veel duurder zal worden want jullie gaan gewoon niet meer willen doodgaanDe kans is groot dat ze jullie zullen moeten doodslaan

Ik denk dat de tijd van de grijsaards nog maar pas is begonnen.....Ik denk dat jouw kinderen misschien best nu hun haren al in het grijs laten verven.....kwestie van al wat vooruit te lopen op de komende trend en hype

En veel beterschap zie ik niet want jouw generatie wil geen of nog maar 1 max 2 kindjes en dan nog meestal als jullie al bijna 40 zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 mei 2016 om 10:13.
Oud 22 mei 2016, 17:27   #131
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ok laten we de math doen

En voor jouw generatie wordt die gemiddelde leeftijd waarschijnlijk 93 jaar? En als er ooit iets wordt gevonden tegen kanker misschien wel meer als 100 ? Maar goed laten we realistisch blijven....en samen rekenen

Dus beginnen op 20 en 32 jaar werken en tot 80 leven is 28 jaar pensioen

In jouw geval beginnen op 25 en 38 jaar werken en tot 93 leven is 30 jaar pensioen.....

Komt er nog eens bij dat in de vorige generatie veel koppels leven van een karig gezinspensioentje ( 1500 euro voor 2 mensen) terwijl jouw generatie twee royale aparte pensioenen zal ontvangen.

De kans is groot dat jouw generatie veel duurder zal worden want jullie gaan gewoon niet meer willen doodgaanDe kans is groot dat ze jullie zullen moeten doodslaan

Ik denk dat de tijd van de grijsaards nog maar pas is begonnen.....Ik denk dat jouw kinderen misschien best nu hun haren al in het grijs laten verven.....kwestie van al wat vooruit te lopen op de komende trend en hype

En veel beterschap zie ik niet want jouw generatie wil geen of nog maar 1 max 2 kindjes en dan nog meestal als jullie al bijna 40 zijn
Je vergeet een paar dingen. Wij moeten nu al 43 jaar werken voor een pensioen, en met de hervormingen kunnen we niet genieten van dingen zoals brugpensioen.

En dat zal waarschijnlijk nog opgetrokken moeten worden. Omdat de babyboomers nu en grande masse op pensioen trekken, samen met een torenhoge staatsschuld. Daar hoor ik jou niets over zeggen.
Oud 22 mei 2016, 17:34   #132
Tavek
Banneling

Standaard

Overigens, mijn generatie is veel hoger geschoold, verdient over het algemeen meer, en draagt dus ook bakken meer bij. Maar door de aftopping van de pensioenen zien we daar nauwelijks iets van terug.
Oud 22 mei 2016, 17:39   #133
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vergeet een paar dingen. Wij moeten nu al 43 jaar werken voor een pensioen, en met de hervormingen kunnen we niet genieten van dingen zoals brugpensioen.

En dat zal waarschijnlijk nog opgetrokken moeten worden. Omdat de babyboomers nu en grande masse op pensioen trekken, samen met een torenhoge staatsschuld. Daar hoor ik jou niets over zeggen.
Ja theoretisch gezien 3 jaar langer.....terwijl je de gemiddelde leeftijd op zijn minst evenveel jaren zal opschuiven tegen dit en dan.
Verder moest de oude garde theoretisch ook werken tot 65 terwijl het grote deel al bezig waren op hun 20.
Bij jouw generatie beginnen de helft pas op hun 23 of 24.

Komt er nog eens bij dat onze generatie ook nog een jaar geheel gratis is gaan werken....legerdienst weet je wel.....
Weet je hoeveel dat aan een mens kost een jaar gratis werken ?? daar hoor ik jou ook niks over zeggen.....over dat voordeel.
Oud 22 mei 2016, 18:03   #134
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Overigens, mijn generatie is veel hoger geschoold, verdient over het algemeen meer, en draagt dus ook bakken meer bij. Maar door de aftopping van de pensioenen zien we daar nauwelijks iets van terug.
Hoger geschoolden studeren langer voor ze aan hun werk carrière beginnen, en hebben doorgaans minder loopbaanjaren dan iemand die effectief 40 jaar achter de rug heeft, arbeiders zijn meestal van redelijk geschoolde niveau maar verdienen wel minder dan wat ze voor hun arbeid verrichten, dat is niet te vergelijken met ingenieurs die bakken met geld verdienen toevallig omdat ze hoger geschoold zijn en langer hebben gestudeert, een werkgever betrouwt al dan niet dergelijke sujetten die nog geen werkervaring hebben...

Dat een hoger geschoolde lager begint onder zijn/haar diplomavereisten zou een normaalste zaak van de wereld moeten zijn voordat je je ook maar de functie betreedt die past bij je studies...waarom zou ik als arbeider niet hogerop kunnen omdat ik ondertussen de nodige ervaring heb opgebouwd en de werkgever uiteindelijk wel blijk geeft van vertrouwen voor de mensen die er al veel langer werken dan hoger geschoolden die nog maar pas moeten beginnen ondanks de kennis van de studies !

academici willen niets anders dan dat ze naar hun diploma hulp kunnen bieden maar tijdens hun carrière meermaals afwijken van hun doelstellingen omdat geld nu eenmaal iets is wat hun in de schoot geworpen krijgen weerom toevallig omdat ze langer gestudeerd hebben zonder de nodige ervaring te hebben om er mee om te gaan !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 18:05   #135
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Hoger geschoolden studeren langer voor ze aan hun werk carrière beginnen, en hebben doorgaans minder loopbaanjaren dan iemand die effectief 40 jaar achter de rug heeft, arbeiders zijn meestal van redelijk geschoolde niveau maar verdienen wel minder dan wat ze voor hun arbeid verrichten, dat is niet te vergelijken met ingenieurs die bakken met geld verdienen toevallig omdat ze hoger geschoold zijn en langer hebben gestudeert, een werkgever betrouwt al dan niet dergelijke sujetten die nog geen werkervaring hebben...

Dat een hoger geschoolde lager begint onder zijn/haar diplomavereisten zou een normaalste zaak van de wereld moeten zijn voordat je je ook maar de functie betreedt die past bij je studies...waarom zou ik als arbeider niet hogerop kunnen omdat ik ondertussen de nodige ervaring heb opgebouwd en de werkgever uiteindelijk wel blijk geeft van vertrouwen voor de mensen die er al veel langer werken dan hoger geschoolden die nog maar pas moeten beginnen ondanks de kennis van de studies !

academici willen niets anders dan dat ze naar hun diploma hulp kunnen bieden maar tijdens hun carrière meermaals afwijken van hun doelstellingen omdat geld nu eenmaal iets is wat hun in de schoot geworpen krijgen weerom toevallig omdat ze langer gestudeerd hebben zonder de nodige ervaring te hebben om er mee om te gaan !
Ik verdien gemiddeld twee keer zoveel als een leeftijdgenoot zonder diploma, en draag dus ook twee keer zoveel bij.

Die studies worden dubbel en dik terugbetaald.
Oud 22 mei 2016, 18:10   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verdien gemiddeld twee keer zoveel als een leeftijdgenoot zonder diploma, en draag dus ook twee keer zoveel bij.

Dat is helemaal niet aangetoond. Grote inkomen hebben ook goede boekhouders.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 18:11   #137
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Redelijk zwartgallig.

Ten eerste is het hele pensioendebat. Ik heb als jonge mens het gevoel dat ik heel veel belastingen kan betalen om er zelfs niks van terug te zien later, of veel minder, omdat we weigeren de huidige generatie gepensioneerden (en dan vooral de ambtenaren) pijn te doen. Uit puur electorale overwegingen.

Ten tweede is er ook een gevoel dat onze stem niet wordt gehoord, en alweer, men vooral luistert naar ouderen (omdat ze met meer zijn). Kinderopvang, kwalitatief en goedkoop onderwijs zijn steeds meer en meer besparingsposten ipv investeringsposten.

Er is de absolute onwilligheid van de politiek om fundamentele veranderingen aan te brengen. Voor ons mogen dingen snel veranderen. Maar men laat zaken liever verrotten.

Ten laatste is er de klimaatsverandering. Die gaat ons leven de komende decennia niet gemakkelijker maken. Alweer: men weigert knopen door te hakken.

Samen te vatten: behoudsgezindheid omwille van een generatie die graag haar verworven rechten tot de dood wilt behouden.
Even voor de duidelijkheid zodat we de discussie correct kunnen aanvatten :
Wie zijn de ouderen waar je hier op doelt ? Ik kan een heel aantal verschillende generaties en elk heeft zijn eigen mening.

Ik ben allesbehalve pensieongerechtigd, maar ik merk vooral dat de jongeren niet weten wat werken is en vooral een bende treehuggers en vreemdelingenliefhebbers is.
Oud 22 mei 2016, 18:13   #138
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Dat doet er niets aan toe wat je er aan bijdraagt...je draagt maar bij voor zover het haalbaar is om dat te betalen...

Bedoel maar voor zover je budget het toelaat wat mogelijk boven de grens ligt van je inkomen...je bedraagt twee keer bij maar verliest wel de omzet (winst) aan belastingen in verhouding tot jouw inkomen...je hebt niets verdiend buiten dan dat je je tijd veelal onnuttug hebt besteed aan projecten die mogelijk weinig tot niets hebben opgebracht...voor jou persoonlijk heb je terugverdiend wat je aan je studies kwijt was maar boet uiteindelijk toch in op vlak pensioen, of dat zo is kan ik niet uitsluiten !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2016, 18:43   #139
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is helemaal niet aangetoond. Grote inkomen hebben ook goede boekhouders.
Ik ben werknemer, de staat steelt mijn loon aan de bron.
Oud 22 mei 2016, 18:51   #140
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet je op de ouderbevolking & gewone mensen niet steken het is uw land en zijn politiekers die de lijnen uitzetten ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be