![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren niet alleen de vakbonden mijn beste,maar ook de overheid en de werkgevers.... De overheid kampte destijds al met een hoog werkloosheidsgehalte onder de beroepsbevolking.... En het diegenen die op brugpensioen moesten gaan,werden dan ook niet meegeteld in de werkloosheidsstatistieken.... En de werkgevers maakten daar graag massaal gebruik van tijdens hun saneringsronden in hun bedrijf.... Zeg me liever eens als u een ford of opel scenario zou meemaken of u dat brugpensioen zou geweigerd hebben als u in hun plaats was geweest... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Brugpensioen bestaat niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Ja je kon een woning kopen voor 70.000 euro. Maar die moest wel volledig verbouwd worden. En de intresten op leningen waren iets van 13/14%. Hoeveel geld denkt ge dat die woning gekost heeft na 25 jaar afbetalen? Ah ja ter vergelijking: in mijn eerste fulltime job had ik een loon van 18.000 bef. bruto. Hoeveel is dat? Iets van een 450 euro..... Als ik zie wat mij kinderen, jonge dertigers, hebben en zich kunnen permiteren. Dan mag de jeugd niet klagen. EN mijn kinderen beseffen dat goed. Maar ik zie ook welke het grote probleem van een groot deel van de jongeren is. Ze kunnen niet meer tellen. Een bankkaart in eek kaske steken en de pincode ingeven gaat vlot. Maar tellen wat ze uitgegeven hebben (aan onnodige zaken) is te moeilijk. Dat is bij een groot deel van de jongeren de oorzaak van hun problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij, u kan er niet omheen dat indertijd een huis aankopen of bouwen heel wat goedkoper was dan nu. Vooral de bouwgrond is enorm duurder in vergelijking met pakweg veertig, vijftig jaar geleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die woning is ook massas meer waard geworden op die 25 jaar. Leningen kosten 10-12 %, maar je kon inderdaad ook beleggen tegen 10-14 %. Wel de gehele waarheid vertellen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld wat voor u van toepassing kan zijn. Indien u, zelfs als werknemer, thuis, tijdens of na uw dagtaak op één of andere manier een werkgerelateerde ruimte nuttigt dan kan je al heel wat aftrekposten aan uw lijstje toevoegen. Wist je dat het s'morgens lezen van mails je rit naar het bedrijf omvormt van woon-werk naar werk-werk verkeer? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 22 mei 2016 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat je er aan komt als je EN woon-werk, EN kantoorruimte thuis inbrengt, EN kledingvergoeding, EN internetgebruik, EN electriciteit.... Maar dat moet je allemaal kunnen staven met bewijsstukken, dus ik kies lekker voor het forfait. Mijn nicht heeft dat een tijdje gedaan als lerares: haar kantoor thuis af trekken. Factuurtje voor gloeilamp, tafel, stoel, laptop afschrijven over meerdere jaren, enz... Ze is er mee gestopt omdat het ieder jaar vechten was om boven het forfait uit te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou u doen als u destijds in dat geval was geweest... ![]() ![]() SWT, het bestaat nog wel degelijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek, u begrijpt het waarschijnlijk niet,maar die generatie die u zo verafschuwd heeft destijds wel met bloed ,zweet en tranen een staatsschuld van 135% moeten afbetalen...
En tegelijk moesten die ook hun eigen leven opbouwen... Wij gingen géén twee keer per jaar op reis ,sterker nog,we gingen hélemaal niet op reis... En we reden met onze auto tot die hélemaal op was,dus zo'n zeventien jaar... En als wij destijds bouwden,het waren géén leningen aan 2 % ,doe dat maar maal 5.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja Tavek,die babyboomers die u zo verafschuwd,,weet u ,uw eigen ouders zijn deel van deze generatie...
Hebben zij u gedwongen om te gaan werken op 16 jarige leeftijd,of hebt u mogen genieten om nog lang verder te studeren op hun en de maatschappelijke kosten om uw broek te verslijten op de schoolbanken.... Ik heb deze keuze helaas niet gehad destijds,gaan werken was het motto,en bijleren was uiteraard door avondschool te volgen..... Begrijpt u het....werken én studeren tegelijkertijd.....tot een kot in de nacht.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En mijn beste tavekske toen ik in augustus 1979 in het huwelijksbootje stapte bedroeg ons totaal bezit aan geld 7000 franken van destijds...
Juist genoeg om de huur van september te kunnen betalen ... Wist ik veel dat er later nog meneer Martens zou volgen,indexsprongen volonté,inhaal operatie der belastingen waarbij iedere werkende binnen de twee jaar 3 te betalen belastingsbrieven te verwerken kreeg... En dan volgde de regeringen Dehaene,135% staatsschuld om af te bouwen,juist ja,ieder jaar steeg de belasting maar,inleveren volonté,dat was immers het credo.... En nu krijgen we u hier.... Ga weg vent.....gij die komt huilen over 104% ....jomme...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu werken mensen (en zeker jongeren die vanaf 0 beginnen) puur om te overleven en zich wat oppervlakkige luxe te veroorloven. Oppervlakkige mensen kunnen daar misschien nog gelukkig mee zijn ... Maar een echt toekomstperspectief is er niet meer en dat is nu juist het grote verschil !! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |