![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook wordt alles een stuk onpersoonlijker.....in plaats van een mens wordt men een nummer. Iemand spreken in levende lijve wordt zo goed als onmogelijk. Toen ik de eerste maal botste op een antwoordapparaat......(30 jaar geleden ) dan dacht ik al bij mezelf ......dat is het begin van het einde van het menselijk contact ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 mei 2016 om 16:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lening aan 10%. Totaal intresten betaald over 25 jaar= ongeveer 125.000 euro Verkoop na 25 jaar: 225.000 euro Winst= 0 euro. Citaat:
Een TV die je vandaag kocht was een jaar later 10% duurder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Er is geen verschil tussen vroeger en nu, de mensen kopen wat ze (denken te) kunnen betalen. Waarom denk je dat de prijzen van de huizen de laatste jaren niet te fel zijn gedaald of in sommige regio's hetzelfde zijn gebleven? Reken is even terug uit aan een intrest van 10 - 12 %, de woningen zouden op slag 40% van hun waarde verliezen. Of denk je dat dat geen invloed heeft? Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 23 mei 2016 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit het idee gehad dat ik met een aankoop van een huis winst zou maken. Na 25 jaar je geld terugzien in plaats van in de zak van een huisbaas is op zich al genoeg vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Citaat:
Als ik zie dat ikzelf mijn eigen gezinswoning aankocht rond mijn dertigste, en vaststel dat mijn kinderen dat ook gedaan hebben rond die leeftijd, wil dat zeggen dat zij het nu niet slechter hebben als ik vroeger. Zeker als je dan ziet wat voor luxewoning zij kunnen kopen in verhouding met wat wij kochten. Idd het voorbeeld van de auto aanhaal. Als de prijs van een gemiddelde wagen vergelijk met de huidige aankoopprijs zal daar weinig verschil op zitten, rekening houdend met de maandlonen van nu. Maar mijn kinderen hebben in hun sobere gemiddelde wagen wel luxe zoals airco, automatische ramen, verduisterd glas, cruisecontrole enz. enz. @ tavek uw ouders hadden een rustiger job, en waarschijnlijk daardoor een lager loon. Ik koos om zelfstandige te worden met de bijhorende werkdruk en stress. Die keuzes kan je nu ook maken. Als jij nu kiest voor een job met een hoog loon voor jouw diploma zal de werkdruk navenant zijn. Laatst gewijzigd door pajoske : 23 mei 2016 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
40 jaar geleden begonnen de meeste jonge mensen met een huur appartementje waar je nu enkel nog asielzoekers in terug kan vinden Ook hadden we veel vrienden die een heel eenvoudig rijhuisje kochten en stap voor stap renoveerden. Een nieuwbouw was meestal mogelijk als pa en ma de grond betaalden en het huis werd gebouwd met de nodige hulp van handige nonkels en vrienden. En ik spreek toch allemaal van mensen uit de middenklasse. Of de volgende generatie zijn kinderen nog even hard een duwtje in de rug zal kunnen geven betwijfel ik. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 mei 2016 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Serieus ? ![]() De gemiddelde prijs van een woning is 220k nu ? Dat zou voor de periode van 1990-1995 75k euro voor eeen huis opleveren. In de jaren 80 nog een pak minder. Mijn schoonvader heeft eind jaren 70 een miljoen frank geleend tegen 9 % om zijn huis te bouwen (samen met familie en zwartwerkers). Nu is dat ding 275k euro waard (+-). Dat noem ik eens een belegging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Ja zojuist in Oostenrijk ... gezien wat het maar scheelde ?? meningen zijn wel echt 50/50 bijna ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw neef was er dan vanaf gekomen met misschien 500 euro per maand......maar ja.....dat zal wel te min zijn voor uw neef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet naief doen aub. Als je een rijhuisje koopt ben je nog eens 100k lichter aan renovatie, en dan spreken we niet over luxe zaken, maar dingen zoals ramen, vloeren, electricteit, verwarming, een dak, bepleistering.....die goedkope woningen zijn vaak uitgeleefd door de mensen die het gebouwd hebben. En ik daag je uit om bvb zelf te pleisteren of ramen te steken. Dat moet je gewoon uitbesteden aan profs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 50 plussers die de kans hebben gegeven dat de dutsen hun broek extra lang op de schoolbanken hebben mogen verslijten.... De 50 plussers die volgens hen géén pensioen hoeven te krijgen,ze hebben volgens hen er niet lang genoeg voor gewerkt.... Ook niet diegenen die er 45 jaar voor gewerkt hebben.... Ook niet diegenen die destijds op 16 jaar moesten gaan werken,laat die ook maar werken tot hun 67 ste,dat is hun credo aangezien zijzelf ook tot hun 67 ste moeten werken.... Ze willen hun sociale bijdragen liever zélf houden voor hun eigen pensioen.... En dan maar verwijten dat wij de egoïsten zijn.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 mei 2016 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En een rijhuisje renoveren zal wel een stuk goedkoper zijn als een alleenstaande woning......vergelijk maar eens de oppervlakte van het dak en de vloeren om te beginnen. In een rijhuisje heb je waarschijnlijk genoeg aan nog niet de helft radiatoren...je betaalt een pak minder verwarmingskosten alsook onroerende voorheffing.En heel waarschijnlijk zal je nog niet de helft van ramen nodig hebben. Maar goed als jij er van uitgaat dat een simpel rijhuisje even duur gaat uitvallen nu en ook nadien dan het kopen van bouwgrond en daar een nieuwbouw op zetten mij niet gelaten. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 mei 2016 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 24 mei 2016 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
|
![]() oeps
Laatst gewijzigd door pajoske : 24 mei 2016 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
|
![]() Citaat:
De meest noodzakelijk verbouwingen kosten toen ong. 25.000 euro (voornamelijk nieuw dak) Wij leenden gedeeltelijk aan een sociaal tarief. Deze lening kostte ons maandelijks 410 euro. Op dat moment was het loon van mijn echtgenote (diploma hoger onderwijs niet universitair) BRUTO ongeveer 725 euro per maand. Dat je in die tijd kon kopen en een lening afbetalen met één maandloon is dus niet waar. Tenzij ge werknemer waart bij een van de Limburgse mijnen. Mag ik er nog bijvertellen dat mijn echtgenote in de privé 40 uren per week moest doen. Hoeveel is dat nu? Dat ze zonder tussenkomst van de politiek, als vrouw, nu al enkele jaren (vanaf haar 60e verjaardag) recht op wettelijk pensioen zou gehad hebben. Mag ik er ook bijvertellen dat ikzelf als zelfstandige om de eindjes aan elkaar te knopen en een spaarcentje voor de oude dag te vergaren 1 week vakantie per jaar had. Mijn zaak 42.5 uren per week open was. En ik daarbuiten nog vele uren voorbereidend werk of boekhouding moest doen. Dat het vroeger dus allemaal zoveel gemakkelijker en eenvoudiger was ga ik dus niet mee akkoord. Ik ben wel akkoord dat zowel vroeger als nu sommige mensen veel minder hard moeten werken dan anderen om een goed inkomen te hebben. Wat studies betreft: dat is nu toch zeker niet duurder dan goed 10 jaar geleden toen mijn kinderen allemaal gelijk op kot zaten. En die studies hebben wij als ouders toch ook moeten betalen. In België is studeren voor iedereen betaalbaar. Al zal de ene wel wat meer als jobstudent moeten werken dan een andere om de kosten voor de ouders dragelijk te maken. Excuses als ik het mis heb, maar ik baseerde mij op deze reactie van u. Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 24 mei 2016 om 10:59. |
||
![]() |
![]() |