Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2016, 06:30   #101
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Via de lijn heeft Vlaanderen die bevoegdheid al, en nog komt er niks in die aard. Boer sois heeft net Spartacus afgeknald (voordat de Nederlanders dat deden).
Spartacus lijn 1 was van dag 1 gedoemd om te mislukken. Over die afstand moet je geen tram inleggen, wel een trein. Zeker als die zogenaamde sneltram nauwelijks sneller rijdt dan de bus die vandaag hetzelfde traject doet. Het is trouwens lachwekkend dat niemand zich vragen stelde bij de geschatte reizigersaantallen van De Lijn. Die dachten meer volk te hebben op het traject Hasselt-Maastricht dan de Kusttram...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 09:26   #102
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Spartacus lijn 1 was van dag 1 gedoemd om te mislukken. Over die afstand moet je geen tram inleggen, wel een trein. Zeker als die zogenaamde sneltram nauwelijks sneller rijdt dan de bus die vandaag hetzelfde traject doet. Het is trouwens lachwekkend dat niemand zich vragen stelde bij de geschatte reizigersaantallen van De Lijn. Die dachten meer volk te hebben op het traject Hasselt-Maastricht dan de Kusttram...
Men kan zich de vraag stellen waarom de treinverbinding Hasselt-Maastricht niet heropend werd.

Zou dit de reden kunnen geweest zijn?
Dat Vlaanderen Limburg op gebied van treinvervoer volledig negeert.
Op het moment dat men over het spartacusplan begon te spreken dacht ik dat de Limburgse SP een belangrijke beslissende rol speelde binnen delijn. Daar kon men dus resultaat boeken.
Als ik me niet vergis was volgens het eerste spartacusplan van Stevaert de noord-zuid sneltramlijn door het Maasland de eerste die zou aangelegd worden.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 09:44   #103
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Men kan zich de vraag stellen waarom de treinverbinding Hasselt-Maastricht niet heropend werd.

Zou dit de reden kunnen geweest zijn?
Dat Vlaanderen Limburg op gebied van treinvervoer volledig negeert.
Op het moment dat men over het spartacusplan begon te spreken dacht ik dat de Limburgse SP een belangrijke beslissende rol speelde binnen delijn. Daar kon men dus resultaat boeken.
Als ik me niet vergis was volgens het eerste spartacusplan van Stevaert de noord-zuid sneltramlijn door het Maasland de eerste die zou aangelegd worden.
En wat beslist Vlaanderen bij de NMBS? Het is de unitaire Belgische NMBS die Limburg al jaren stiefmoederlijk behandelt. Net als het dossier van de IJzeren Rijn dat door België al jaren achteruit wordt gesteld.

In het oorspronkelijke plan van Stevaert was er altijd al sprake van Hasselt-Maastricht als eerste deel. Vlaanderen heeft nog ingegrepen en de lijn 18 op de agenda van de NMBS gezet om te heropenen. Voor de lijn 20 was het toen al te laat, want het grote megalomane plan van Steve moest en zou er komen. Dat specialisten het idee van een sneltram van het begin dwaas en geldverspilling noemden maakte niet uit. Net zoals lijn 21a/b tot op vandaag zoveel mogelijk wordt tegengewerkt door het Belgische Infrabel:

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...poor-a2403754/

Citaat:
We hebben enkel sporen uitgebroken aan beide uiteinden van de lijn. We doen dit om het treinverkeer op de lijn niet langer mogelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Cheminot : 17 februari 2016 om 09:50.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 10:02   #104
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
En wat beslist Vlaanderen bij de NMBS? Het is de unitaire Belgische NMBS die Limburg al jaren stiefmoederlijk behandelt. Net als het dossier van de IJzeren Rijn dat door België al jaren achteruit wordt gesteld.
De ijzeren Rijn is niet in het voordeel van Limburg. Dat is vooral in het voordeel van de Antwerpse haven. Maar de Hollanders werken tegen. En de Walen zijn daar natuurlijk niet kwaad voor.
Ik geloof dat sprookje van de unitaire NMBS al jaren niet meer. Waren er dan nooit geen Vlamingen (CEO, ministers..)verantwoordelijk voor en binnen NMBS?
Nooit gehoord van bv Etienne Schouppe?
Citaat:
Van 20 maart 2008 tot 6 december 2011 was hij staatssecretaris voor Mobiliteit in de opeenvolgende regeringen Leterme I, Van Rompuy en Leterme II. Schouppe was van 1987 tot 2002 gedelegeerd bestuurder van de NMBS.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 10:22   #105
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De ijzeren Rijn is niet in het voordeel van Limburg. Dat is vooral in het voordeel van de Antwerpse haven. Maar de Hollanders werken tegen. En de Walen zijn daar natuurlijk niet kwaad voor.
Ik geloof dat sprookje van de unitaire NMBS al jaren niet meer. Waren er dan nooit geen Vlamingen (CEO, ministers..)verantwoordelijk voor en binnen NMBS?
Nooit gehoord van bv Etienne Schouppe?
Limburg haalt wel degelijk voordeel uit de IJzeren Rijn. Voor de ontsluiting van Noord-Limburg en een betere verbinding van Poort Genk naar het Ruhr gebied. Maar goed, dat zijn nu éénmaal dossiers waar iedereen over meepraat, maar bijna niemand weet waarover het gaat.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 10:26   #106
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jack de Bluffer Bekijk bericht
Pa Joske, waarom vind je het vanzelfsprekend dat de Walen graag hebben dat Vlanderen de Ijzeren Rijn niet krijgen?

En geniet 'de' Limburg niet van de voordelen van de haven van Antwerpen?

Vanwaar toch die blinde Vlamingenhaat?
Selectieve blindheid...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 13:57   #107
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het traject met Nederlandstalige trein, sporen en machinist eindigt hier, gelieve over te stappen aan deze taalgrens, u reist verder op het Franstalige traject met Franstalige trein, sporen en machinist.
Gelieve u Nederlandstalige kaartjes in te wisselen voor Franstalige.
Klopt van geen kanten. Als ik met de trein van Brussel naar Parijs rijd dan doet zich jouw hersenspinsel ook niet voor.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 14:33   #108
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.920
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Limburg haalt wel degelijk voordeel uit de IJzeren Rijn. Voor de ontsluiting van Noord-Limburg en een betere verbinding van Poort Genk naar het Ruhr gebied. Maar goed, dat zijn nu éénmaal dossiers waar iedereen over meepraat, maar bijna niemand weet waarover het gaat.
Ligt er dan een spoorlijn van Genk naar het Noorden van Limburg?

Zonder een grote aanpassing van de wegen (Noord-Zuid) en openbaar personenvervoer naar Noord-Limburg, en verder naar Nederland, zullen er weinig bedrijven richting het Noorden van Limburg trekken. Die kiezen dan eerder voor Nederland. Daar kruist de A2 het traject van de ijzeren Rijn. Hoeveel autostrades liggen er in het Noorden van Limburg?


Daarbij is het nog lang niet zeker dat er zal gekozen worden voor het traject door het Noorden van Limburg.

Ik heb zo de indruk dat men dit politiek wil afdoen als een project voor Limburg, maar dat het voordeel voor Antwerpen is. Het doel is om de geldmiddelen zogezegd aan Limburg te geven maar eigenlijk is het om de haven te bevoordelen.

Ik heb er geen probleem mee dat men de haven zo gunstig mogelijk verbindt met het achterland, in tegendeeel. Maar men moet een kat een kat noemen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 22:22   #109
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ligt er dan een spoorlijn van Genk naar het Noorden van Limburg?

Zonder een grote aanpassing van de wegen (Noord-Zuid) en openbaar personenvervoer naar Noord-Limburg, en verder naar Nederland, zullen er weinig bedrijven richting het Noorden van Limburg trekken. Die kiezen dan eerder voor Nederland. Daar kruist de A2 het traject van de ijzeren Rijn. Hoeveel autostrades liggen er in het Noorden van Limburg?


Daarbij is het nog lang niet zeker dat er zal gekozen worden voor het traject door het Noorden van Limburg.

Ik heb zo de indruk dat men dit politiek wil afdoen als een project voor Limburg, maar dat het voordeel voor Antwerpen is. Het doel is om de geldmiddelen zogezegd aan Limburg te geven maar eigenlijk is het om de haven te bevoordelen.

Ik heb er geen probleem mee dat men de haven zo gunstig mogelijk verbindt met het achterland, in tegendeeel. Maar men moet een kat een kat noemen.
Niet toevallig wilt Vlaanderen dat de Lijn 18 wordt gereactiveerd als spoorweg en niet als lijn 3 van Spartacus.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 21:15   #110
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Niet toevallig wilt Vlaanderen dat de Lijn 18 wordt gereactiveerd als spoorweg en niet als lijn 3 van Spartacus.
En terecht. Maar hoe gaan ze dat gestemd krijgen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2016, 23:52   #111
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.279
Standaard

Splitsing BHV?
-> SCHIJNsplitsing BHV.
Zolang de Walen (grond)wettelijk superieur zijn aan de Vlaming, kan en zal er nooit sprake zijn van splitsing.

.
__________________
- Stop de renovatieplicht
- slava Ukraini

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2016, 00:33   #112
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Splitsing NMBS: nu niet, gisteren niet, nooit.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 11:44   #113
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 33.458
Standaard

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160527_02310343


Splits de spoorlijnen, zodat een Waalse staking niet in Vlaanderen gevoeld wordt, opperde N-VA-voorzitter Bart De Wever begin januari,

bij de tweedaagse staking van de Waalse spoorbonden.

‘Antwerpen-Charleroi:
knip die lijn door in Brussel. Perfect mogelijk.’

Zijn uitspraak zorgde voor heel wat communautaire ophef,
en volgens treinkenners was de oplossing ook technisch niet haalbaar. ;-(


Maar het is wel wat de NMBS vanaf vandaag zal doen.

‘We werken aan een alternatief transportplan’, zegt woordvoerder Bart Crols.

‘De trein die normaal van Oostende naar Eupen rijdt, laten we in Leuven terugkeren. Hetzelfde doen we met de lijn Antwerpen-Charleroi,
waar de treinen in Brussel al terugkeren.’"



De splitsing van de NMBS is alweer een stapje dichterbij gekomen;

Merci Waalse Stakers ,Merci


Leve de NMVS

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 mei 2016 om 11:45.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 11:46   #114
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 57.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Splitsing NMBS: nu niet, gisteren niet, nooit.
"Never Say Never" :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160527_02310343
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 12:14   #115
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Het is onwaarschijnlijk dat het tijdelijke, alternatieve transportplan een voorbode is voor een definitief gesplitst transportplan.
Tijdelijke maatregel.
De Belgische spoorwegen gaan nooit gesplitst worden.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 12:17   #116
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 57.333
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het is onwaarschijnlijk dat het tijdelijke, alternatieve transportplan een voorbode is voor een definitief gesplitst transportplan.
Tijdelijke maatregel.
De Belgische spoorwegen gaan nooit gesplitst worden.
de sovjets dachten ook dat de ussr nooit zou uiteenvallen.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 12:21   #117
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 33.458
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Het is onwaarschijnlijk dat het tijdelijke, alternatieve transportplan een voorbode is voor een definitief gesplitst transportplan.
Tijdelijke maatregel.
De Belgische spoorwegen gaan nooit gesplitst worden.
De Belgische spoorwegen gaan nooit gesplitst worden .

En Trump ging nooit de Republikeinse voorverkiezingen winnen
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 12:28   #118
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Belgische spoorwegen gaan nooit gesplitst worden .

En Trump ging nooit de Republikeinse voorverkiezingen winnen
En Vlaanderen zou eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen; Catalonië, Schotland, Corsica, Texas, Friesland, Beieren en het Baskenland zouden zich afscheuren; en een rechtse regering ging de begroting op orde krijgen en de werkenden belonen.

Nog voorspellingen?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 13:10   #119
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
En Vlaanderen zou eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen; Catalonië, Schotland, Corsica, Texas, Friesland, Beieren en het Baskenland zouden zich afscheuren; en een rechtse regering ging de begroting op orde krijgen en de werkenden belonen.

Nog voorspellingen?
Kijk nar Catalonië en Schotland.
Het komt steeds dichterbij ...
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2016, 13:14   #120
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Belgische spoorwegen gaan nooit gesplitst worden .

En Trump ging nooit de Republikeinse voorverkiezingen winnen
In Leuven overstappen van de Waalse op de Vlaamse trein. Strak plan
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be