![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
Spartacus lijn 1 was van dag 1 gedoemd om te mislukken. Over die afstand moet je geen tram inleggen, wel een trein. Zeker als die zogenaamde sneltram nauwelijks sneller rijdt dan de bus die vandaag hetzelfde traject doet. Het is trouwens lachwekkend dat niemand zich vragen stelde bij de geschatte reizigersaantallen van De Lijn. Die dachten meer volk te hebben op het traject Hasselt-Maastricht dan de Kusttram...
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.920
|
Citaat:
Zou dit de reden kunnen geweest zijn? Dat Vlaanderen Limburg op gebied van treinvervoer volledig negeert. Op het moment dat men over het spartacusplan begon te spreken dacht ik dat de Limburgse SP een belangrijke beslissende rol speelde binnen delijn. Daar kon men dus resultaat boeken. Als ik me niet vergis was volgens het eerste spartacusplan van Stevaert de noord-zuid sneltramlijn door het Maasland de eerste die zou aangelegd worden. |
|
|
|
|
|
|
#103 | ||
|
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
Citaat:
In het oorspronkelijke plan van Stevaert was er altijd al sprake van Hasselt-Maastricht als eerste deel. Vlaanderen heeft nog ingegrepen en de lijn 18 op de agenda van de NMBS gezet om te heropenen. Voor de lijn 20 was het toen al te laat, want het grote megalomane plan van Steve moest en zou er komen. Dat specialisten het idee van een sneltram van het begin dwaas en geldverspilling noemden maakte niet uit. Net zoals lijn 21a/b tot op vandaag zoveel mogelijk wordt tegengewerkt door het Belgische Infrabel: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...poor-a2403754/ Citaat:
Laatst gewijzigd door Cheminot : 17 februari 2016 om 09:50. |
||
|
|
|
|
|
#104 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.920
|
Citaat:
Ik geloof dat sprookje van de unitaire NMBS al jaren niet meer. Waren er dan nooit geen Vlamingen (CEO, ministers..)verantwoordelijk voor en binnen NMBS? Nooit gehoord van bv Etienne Schouppe? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.920
|
Citaat:
Zonder een grote aanpassing van de wegen (Noord-Zuid) en openbaar personenvervoer naar Noord-Limburg, en verder naar Nederland, zullen er weinig bedrijven richting het Noorden van Limburg trekken. Die kiezen dan eerder voor Nederland. Daar kruist de A2 het traject van de ijzeren Rijn. Hoeveel autostrades liggen er in het Noorden van Limburg? ![]() Daarbij is het nog lang niet zeker dat er zal gekozen worden voor het traject door het Noorden van Limburg. Ik heb zo de indruk dat men dit politiek wil afdoen als een project voor Limburg, maar dat het voordeel voor Antwerpen is. Het doel is om de geldmiddelen zogezegd aan Limburg te geven maar eigenlijk is het om de haven te bevoordelen. Ik heb er geen probleem mee dat men de haven zo gunstig mogelijk verbindt met het achterland, in tegendeeel. Maar men moet een kat een kat noemen. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Minister
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Gouverneur
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.279
|
Splitsing BHV?
-> SCHIJNsplitsing BHV. Zolang de Walen (grond)wettelijk superieur zijn aan de Vlaming, kan en zal er nooit sprake zijn van splitsing. .
__________________
- Stop de renovatieplicht - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
Splitsing NMBS: nu niet, gisteren niet, nooit.
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 33.458
|
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160527_02310343
Splits de spoorlijnen, zodat een Waalse staking niet in Vlaanderen gevoeld wordt, opperde N-VA-voorzitter Bart De Wever begin januari, bij de tweedaagse staking van de Waalse spoorbonden. ‘Antwerpen-Charleroi: knip die lijn door in Brussel. Perfect mogelijk.’ Zijn uitspraak zorgde voor heel wat communautaire ophef, en volgens treinkenners was de oplossing ook technisch niet haalbaar. ;-( Maar het is wel wat de NMBS vanaf vandaag zal doen. ‘We werken aan een alternatief transportplan’, zegt woordvoerder Bart Crols. ‘De trein die normaal van Oostende naar Eupen rijdt, laten we in Leuven terugkeren. Hetzelfde doen we met de lijn Antwerpen-Charleroi, waar de treinen in Brussel al terugkeren.’" De splitsing van de NMBS is alweer een stapje dichterbij gekomen; Merci Waalse Stakers ,Merci Leve de NMVS Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 mei 2016 om 11:45. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 57.333
|
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
Het is onwaarschijnlijk dat het tijdelijke, alternatieve transportplan een voorbode is voor een definitief gesplitst transportplan.
Tijdelijke maatregel. De Belgische spoorwegen gaan nooit gesplitst worden. |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 57.333
|
de sovjets dachten ook dat de ussr nooit zou uiteenvallen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 33.458
|
Citaat:
En Trump ging nooit de Republikeinse voorverkiezingen winnen |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
|
Citaat:
Nog voorspellingen?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Minister
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
|
Citaat:
Het komt steeds dichterbij ...
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.560
|
|
|
|
|