Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2016, 21:38   #161
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ga jij geld investeren in iemand die op het randje van zijn brugpensioen staat?
Bij Mercedes doen ze dat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 21:39   #162
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Blijkbaar was het niet idioot, want het was een oplichter, die niet geïnteresseerd was in werk, maar enkel het bedrijf geld wou afpersen.
Bron ???
Oud 31 mei 2016, 22:03   #163
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is een correcte toepassing van de wet en logisch ook.
Maar gaat het veel verschil uitmaken, behalve dat men nu wat voorzichtiger zal zijn alvorens men iemand weigert ?
Het is en zal een feit blijven dat de prestaties, zowel lichamelijk als geestelijk, van de meeste afnemen eens ze de veertig achter zich laten, terwijl hun loon de hoogte blijft inschieten met de ouderdom. Dat is het probleem.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2016, 22:24   #164
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De wet is ziek!
Een bedrijf kiest voor de meest rendabele werknemers en die ouwe kan niet meer mee. Het belang van het bedrijf (overleven) gaat voor op het individueel belang (de ouwe).
"Hij moet zijn veroordeling aanplakken op een goed zichtbare plek." Dat is eigenlijk zoals je vroeger als kind met ezelsoren op de speelplaats moest rondlopen. Typisch Belgisch. Die ondernemer zorgt voor werkgelegenheid en hij wordt gestraft.
De oude kan niet alleen nog moeilijk mee en heeft een veel groter ziekte-risico, opleiding zal veel minder renderen, is niet meer kneedbaar, zal minder snel luisteren naar ondergeschikten, heeft nog weinig ambitie, kwam mogelijk zelfs enkel om in orde te zijn met de RVA voor het behoud van werkloosheidsuitkering.

Tegelijk kost hij wel 3 maal meer dan een jongere die om die leeftijd wel een interessante werkkracht is.

Net zoals voor werknemers met een beperking moet men voor ouderen binnen elk bedrijf ook aangepast werk zoeken waarbij men wel mee kan. De sterke arbeidsdeling moet dat mi zeker mogelijk maken.
De attitude moet natuurlijk ook veranderen. Ik ben al in veel bedrijven geweest van allerhande slag (privé, vzw, openbaar, ...) maar het aantal ouderen dat ik daar gepassioneerd, gedreven en enthousiast zag werken ook al waren het uitdagende jobs, is niet groot.
Het aantal ouderen dat tijd had voor ellenlange keuveltjes of telefoongesprekken van uren naar collega's van andere diensten of zelfs thuis, gesprekken over de kleinkinderen, uit het raam turen omdat ze zogezegd verbaasd zijn over elke weersverandering en die pas na een kwartier kunnen vatten "oh kijk het eens regenen" en dan een excuus hebben om weer een onderwerp aan te snijden.

En tegelijk al in één of ander systeem zitten van loopbaanonderbreking, landingsbaan, deeltijds werken, ... je houdt het niet altijd voor mogelijk.

Al lijkt het me sowieso een verbetering dat iédereen die enigszins in de mogelijheid is, werkt in de mate dat hij in die mogelijkheid is - rekening houdend met de levenskwaliteit die men overhoudt, voor minstens 30 jaar.
Maar dan moet wel iédereen wìllen werken, ook de mensen met een lager opleidingsniveau voor wie werken zich in verhouding tot de uitkering zich amper loont.
En daar wringt het schoentje: waar de ene 40 jaar moet presteren, zijn er mensen die alles samengeteld heel hun leven niet gaan werken of tussen allerhande systemen wisselen. Meestal zijn ze niet benijdenswaardig, maar te vaak van slechte wil of gewoon fraude.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 06:16   #165
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind dit overigens correct. Als men mensen langer wilt laten werken, moeten er ook jobs zijn voor ouderen. Als pensondernemers zoals die van Dovy vinden dat ouderen niet thuis horen in zijn onderneming, moet hij boetes krijgen.
Ik vind de boete van 25.000 € fel overdreven. Anderzijds moet men ook in overweging nemen dat juist omwille van de leeftijd die persoon in een veel hogere schijf valt dan iemand van bv 35 jaar.

Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 1 juni 2016 om 06:19.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 06:25   #166
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Donald Muyle is 63. Buitenzwieren die ouwe zak
Donald Muyle zorgt wel voor arbeid; kan men dat van u ook zeggen?
Oud 1 juni 2016, 06:31   #167
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik vind de boete van 25.000 € fel overdreven. Anderzijds moet men ook in overweging nemen dat juist omwille van de leeftijd die persoon in een veel hogere schijf valt dan iemand van bv 35 jaar.
Waar blijft ge die sprookjes toch halen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 06:38   #168
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Toch wel.
Jonge mensen haten oude mensen.
Oudere weten dat en leven ermee ,, t' nu eenmaal zo na 55 is het echte leven gedaan...zekers als vrouw, zolang duurt het leven maar ,Ik ben begonnen aan mijn vuilbak & beerput leven....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 06:40   #169
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Is inderdaad gekkenwerk en overdreven die boete.
Oud 1 juni 2016, 06:41   #170
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Hoe dommer kan je zijn als werkgever. Op 59 zijn de meeste mensen niet uitgeblust vooral als ze effectief werk zoeken. Maar het toppunt van dommigheid is de ouderdom van die man zwart op wit in een brief motiveren dat hij te oud is wat niet eens vereist is te vermelden.

De imagoschade voor Dovy is niet te schatten.
Van dit laatste ben ik nog niet zo zeker van. Ik heb eerder medelijden met hen omwille van het hoge bedrag van de boete.
Oud 1 juni 2016, 06:50   #171
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe dommer kan je zijn als werkgever. Op 59 zijn de meeste mensen niet uitgeblust vooral als ze effectief werk zoeken. Maar het toppunt van dommigheid is de ouderdom van die man zwart op wit in een brief motiveren dat hij te oud is wat niet eens vereist is te vermelden.

De imagoschade voor Dovy is niet te schatten.
O ja ? zouden ze hem aanwerven bij de ambtenarij ? met die leeftijd ? of voorbeeld om te werken op de Gemeente? zouden ze daar iemand met die leeftijd gemakkelijker aanwerven? dat zou ik graag eens weten?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 juni 2016 om 06:52.
Oud 1 juni 2016, 11:33   #172
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
O ja ? zouden ze hem aanwerven bij de ambtenarij ? met die leeftijd ? of voorbeeld om te werken op de Gemeente? zouden ze daar iemand met die leeftijd gemakkelijker aanwerven? dat zou ik graag eens weten?
Twee jaar terug heb ik een nieuwe verkoopsdirecteur in England aangeworven. De man is er nu 72. Hij heeft een zéér lange ervaring bij één van mijn concurrenten in UK. Hij heeft me binnengeloodst in grote Britse distributieketens. Hij werkt alle dagen voor mij in volle dynamisme alsof het zijn eigen bedrijf is en zit steeds met nieuwe plannen.

Die man is zijn gewicht in goud waard.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 12:35   #173
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Twee jaar terug heb ik een nieuwe verkoopsdirecteur in England aangeworven. De man is er nu 72. Hij heeft een zéér lange ervaring bij één van mijn concurrenten in UK. Hij heeft me binnengeloodst in grote Britse distributieketens. Hij werkt alle dagen voor mij in volle dynamisme alsof het zijn eigen bedrijf is en zit steeds met nieuwe plannen.

Zo doet Buffett het ook nog uitstekend. Maar denk niet dat Dovy een verkoopdirecteur voor zijn UK markt zocht. Niet iedereen heeft trouwens een netwerk dat geld waard is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 16:30   #174
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zo doet Buffett het ook nog uitstekend. Maar denk niet dat Dovy een verkoopdirecteur voor zijn UK markt zocht. Niet iedereen heeft trouwens een netwerk dat geld waard is.
Nee maar het kan gewoon know how zijn, ervaring, stielkennis of gewoon het vuur dat nog brandt om er verder tegen aan te gaan. Ik zie veel jonge mensen zonder vuur en doel in hun ogen. In realiteit zijn die minderwaardig aan een tachtiger die wel het vuur heeft.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 16:42   #175
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Donald Muyle zorgt wel voor arbeid; kan men dat van u ook zeggen?
Donald Muylle heeft geen fout begaan.
Het is quasi zeker dat het zijn (onervaren) zoon was.
Oud 1 juni 2016, 16:45   #176
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee maar het kan gewoon know how zijn, ervaring, stielkennis of gewoon het vuur dat nog brandt om er verder tegen aan te gaan. Ik zie veel jonge mensen zonder vuur en doel in hun ogen. In realiteit zijn die minderwaardig aan een tachtiger die wel het vuur heeft.
Da's een schot midden in de roos !!!
Oud 1 juni 2016, 18:17   #177
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik weet dat ook , ik had ook een vertegenwoordiger van 80 jaar ,, die kwam verkopen ... plots was ie dood ..., oja zo ging dat ,, ik breek niemand af met ervaring ,, maar ik wil maar zeggen iedereen bekijkt het niet altijd positief op de juiste moment ... en op een bepaalde leeftijd willen ze u niet meer , zelf op 45 jaar bekijken ze je soms al scheef... en bekijken ze je met vraagtekens...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 juni 2016 om 18:17.
Oud 1 juni 2016, 18:59   #178
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Bij Mercedes doen ze dat.
Echt? Kan je me daar es een bron van geven-ga ik bij de Ster werken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 19:32   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Donald Muylle heeft geen fout begaan.
Het is quasi zeker dat het zijn (onervaren) zoon was.
Uw dikke duim heeft dat verteld, zeker?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 20:00   #180
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Ik vind het een positief verhaal.

Het grote probleem was dat Dovy de kandidaat weigerde enkel en alleen vanwege zijn leeftijd terwijl dit niet relevant zou mogen zijn.

Men beweert bij Dovy dat ouderen niet zo goed overweg kunnen met een computer. Dit kan best zijn maar dan moeten ze een test afnemen om te bepalen indien de kandidaat in kwestie voldoende capaciteiten heeft of niet.

Er is echter ook een ander dilemma. Wij 55 plussers moeten beseffen dat ons loon niet hoger, eventueel zelfs lager zal zijn dan dit van jongere werknemers.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be