![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Taalkundig vloeit alles daar in oostelijk Tsjechië door elkaar. Waarschijnlijk weet u bijvoorbeeld niet dat in de Ostrava de dialecten enorm sterk op het Pools lijken, veel eerder dan op het Slovaaks bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U weet toch ook dat er tussen het groothertogdom Luxemburg en het nabijgelegen Duitsland ook een taalcontinuüm bestaat, niet?! Ooit gehoord over Luxemburgers die dan concluderen dat ze eigenlijk Duitsers zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En WTF is Ondrej Kandráč , met welke onbenullige voorbeelden gij altijd afkomt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik zeg dat een taal bestaat uit dialecten, en dat tot welke taal een dialect valt, totaal arbitrair is. Welke dialect het tot standaardtaal maakt is ook toeval. Er IS geen regel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ha ja, natuurlijk hebt ge mijn vraag weer niet willen beantwoorden; behoren Gronings en Westvlaams tot dezelfde taal? Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 juni 2016 om 23:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U schijnt niet door te hebben dat dit niet gaat over wat u of ik menen te denken, maar wel wat mensen daar in die streken beleven, aanvoelen. De grens werd trouwens in 1993 daar niet getrokken. De grens tussen Slovakije en Tsjechië dateert al van veel eerder. Een paar honderden jaren eerder. Ook hier toont u dat er u niets van af weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.kandracovci.sk/o-nas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zou er dan wel beweerd hebben dat er een regel hiervoor bestaat? U vecht weer eens tegen windmolens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
|
![]() Citaat:
Die grens tussen Luxenburg en Duitsland is daar gekomen NIET op basis van de identiteit, maar door een rivier, of waar een veldslag is gehouden. Ik heb ook de indruk dat gij denkt meer te weten over talen dan mij. Uw neerbuigendheid is zeer ongepast. Ik weet over alles meer dan gij, zelfs over uw geloof weet ik meer dan gij, als gelovige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En in Polen dachten ze ook dat wij geen Belgen waren maar Duitsers. En.....dat kwam niet altijd goed aan De Polen hebben onder de Duitse bezetting nogal veel meegemaakt. Vandaar hun negatief reageren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En in Polen dachten ze ook dat wij geen Vlamingen waren maar Duitsers. En.....dat kwam niet altijd goed aan De Polen hebben onder de Duitse bezetting nogal veel meegemaakt. Vandaar hun negatief reageren. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 4 juni 2016 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, vormen Amerikanen en Britten hetzelfde volk, samen met de Australiërs, Canadezen, en nog andere Engelstalige naties? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, om juist aan te geven dat er geen regel is die u overduidelijk wel zocht Nu u in uw blootje staat, probeert u zich onderuit te spartelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had de geschiedenis anders verlopen, dan waren de Nederlanden misschien deel gaan uitmaken van het Duitse Rijk. Er valt inderdaad maar weinig respect te tonen voor mensen die menen iets te kunnen stellen over een materie waar ze hoegenaamd niets van afweten. In deze uw manier van praten over Slovaken en Tsjechen. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 4 juni 2016 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
|
![]() Citaat:
Wel, mijn tante heeft een leuke anekdote. Want zij was senator in de jaren '90 en was ze met een senaatscommissie op bezoek in Tsjechië, en Havel heeft haar persoonlijk gezegd dat hij spijt had van de split. En hij zei tegen haar: Vlaanderen en Wallonië kunnen beter niet splitsen, ge gaat er spijt van hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
|
![]() Citaat:
.. geen regel is. En u bent begonnen over een regel, een regel over wat dan? |
|
![]() |
![]() |