Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2016, 08:52   #341
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Was ik niet op uw negeerlijst?

Zet mij er eens rap terug op! Vooruit!
Bij nader herin zien inzien ben je toch ergens boeiend genoeg voor mij.. ge verteld zoveel plakkerige bruine verhalen dat ik het niet kan laten...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 09:08   #342
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, integendeel. U vindt folklore waardevol omdat u het verwart met een illusie: de volksidentiteit.
Jupiler is anders weer volop bezig om dat aan te moedigen. De hashtag #toesensemble is hot. Zelfs al is het de taal van de minderheid (hoe kan het hier ook anders) wordt gebruikt.

Als een volksidentiteit een illusie zou zijn, dan is er alleen de individuele identiteit.
Ik dacht dat de progressieven een ander idee genegen waren.

Laatst gewijzigd door hamac : 5 juni 2016 om 09:19.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 09:28   #343
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en dat ook is belachelijk. Een vlag is een primitief symbool van territoriumdrang.
Net zoals een hond zijn territorium afbakent met zijn urine. Gelukkig dat honden niet met hun urine rondzwaaien.

Als ge toch over culturele armoede wilt hebben. Ik ben een jazz en Bach liefhebber.
Dat is tijdloos. Folklore niet.
voor jou zal Back en jazz tijdloos zijn, mag folklore dat voor anderen zijn?
Oud 5 juni 2016, 10:24   #344
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Jupiler is anders weer volop bezig om dat aan te moedigen. De hashtag #toesensemble is hot. Zelfs al is het de taal van de minderheid (hoe kan het hier ook anders) wordt gebruikt.
Spreekt mij niet aan. Ik ben dan ook een totale atheist. Elk geloof in een supra identiteit waar ik zou toe moeten behoren is mij vreemd.
Citaat:

Als een volksidentiteit een illusie zou zijn, dan is er alleen de individuele identiteit.
Tja, ik geloof niet in vrije wil, dus een persoonlijke identiteit is voor mij ook een illusie.
Citaat:
Ik dacht dat de progressieven een ander idee genegen waren.
Ge zou dat beter aan een progressief kunnen vragen dan aan mij.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 10:33   #345
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voor jou zal Back en jazz tijdloos zijn, mag folklore dat voor anderen zijn?
Tuurlijk. Dat mag.

Maar vanaf dat iets de naam folklore krijgt is het eigenlijk al niet meer levensvatbaar, en wordt artificieel levend gehouden door mensen die gemotiveerd zijn om het levend te houden.

Als ik in een stad in China in een groezelige muziekwinkel door een bak met namaak cd's ga, ik zie daar geen Europese folklore muziek.
Wel de Beatles, en Abba, en dergelijke... En merkwaardig genoeg veel films van Louis de Funes. Dee vinden ze daar blijkbaar keigrappig.

Sommige zaken moeten artificieel in leven gehouden worden, andere niet.
Oud 5 juni 2016, 10:34   #346
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Bij nader herin zien inzien ben je toch ergens boeiend genoeg voor mij.. ge verteld zoveel plakkerige bruine verhalen dat ik het niet kan laten...
Bruine verhalen? Tiens, ik wist niet dat mijn verhalen een kleur hadden. En ik ben dan ook nog kleurenblind. Vreemd.
Oud 5 juni 2016, 10:46   #347
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreekt mij niet aan. Ik ben dan ook een totale atheist. Elk geloof in een supra identiteit waar ik zou toe moeten behoren is mij vreemd.
Dus je geeft evenveel om de belzieke nationaliteit als om de Vlaamse identiteit? Niets?

Citaat:
Tja, ik geloof niet in vrije wil, dus een persoonlijke identiteit is voor mij ook een illusie.
Een atheïst die niet in de vrije wil gelooft?

Citaat:
Ge zou dat beter aan een progressief kunnen vragen dan aan mij.
Ben jij dan geen sociaal voelende medeburger?
Oud 5 juni 2016, 10:57   #348
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat politici denken aan macht natuurlijk. Wat anders? Denkt u dat ze 'het welzijn' van de bevolking voor ogen hadden? Dat ze een andere 'identiteit' zagen in de Slovaken En Tsjechen? Gelooft u dat??

Wel, mijn tante heeft een leuke anekdote. Want zij was senator in de jaren '90 en was ze met een senaatscommissie op bezoek in Tsjechië, en Havel heeft haar persoonlijk gezegd dat hij spijt had van de split. En hij zei tegen haar: Vlaanderen en Wallonië kunnen beter niet splitsen, ge gaat er spijt van hebben.
Vlaanderen en Wallonië kunnen beter niet splitsen ,ge gaat er spijt van hebben.

Bron ? "Mijn tante heeft gehoord dat Havel zou gezegd hebben"

Nogal magertjes als argument tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 10:58   #349
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dus je geeft evenveel om de belzieke nationaliteit als om de Vlaamse identiteit? Niets?
Ik ben een aardbewoner, en dat is het ongeveer.
Citaat:

Een atheïst die niet in de vrije wil gelooft?
Ja, is dat niet logischer dan logisch?
Citaat:

Ben jij dan geen sociaal voelende medeburger?
Evenveel als u.
Oud 5 juni 2016, 11:04   #350
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Vlaanderen en Wallonië kunnen beter niet splitsen ,ge gaat er spijt van hebben.

Bron ? "Mijn tante heeft gehoord dat Havel zou gezegd hebben"

Nogal magertjes als argument tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid
Dit is geen argument tegen Vlaamse onafhankelijkheid. Ik ben daar namelijk niet tegen. Ook niet voor. Net zoals ik niet tegen Katholicisme en dus voor Protestantisme ben. Ik ben géén gelovige.

En de anekdote is waar! En Havel heeft het niet alleen tegen mijn tante gezegd. Tegen ongeveer heel de delegatie.

En mijn tante behoorde tot de Vlaamsgezinde vleugel van een partij waar Schoofzak een hekel aan heeft. Mijn tante was dus 'not amused'.
Oud 5 juni 2016, 11:06   #351
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Alles is gezegd!
Inderdaad na de Bla Bla ,tijd voor de actie;

het oprichten van een Onafhankelijk Vlaanderen
Oud 5 juni 2016, 11:07   #352
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk. Dat mag.

Maar vanaf dat iets de naam folklore krijgt is het eigenlijk al niet meer levensvatbaar, en wordt artificieel levend gehouden door mensen die gemotiveerd zijn om het levend te houden.

Als ik in een stad in China in een groezelige muziekwinkel door een bak met namaak cd's ga, ik zie daar geen Europese folklore muziek.
Wel de Beatles, en Abba, en dergelijke... En merkwaardig genoeg veel films van Louis de Funes. Dee vinden ze daar blijkbaar keigrappig.

Sommige zaken moeten artificieel in leven gehouden worden, andere niet.
alles moet artificieel in leven gehouden worden hoor, het is omdat er een goede commerciële campagne achter zit dat jij in China The Beatles, Abba en Louis de Funes kan terug vinden.

Ik ben minder commercieel ingesteld, ik vind maw dat ook datgene dat minder commercieel is, mag blijven bestaan als de mensen dat willen.

Zo mag het carnaval van Binche van mij nog heel lang blijven bestaan, net zoals dat met die draak in Bergen.
Oud 5 juni 2016, 11:11   #353
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is geen argument tegen Vlaamse onafhankelijkheid. Ik ben daar namelijk niet tegen. Ook niet voor. Net zoals ik niet tegen Katholicisme en dus voor Protestantisme ben. Ik ben géén gelovige.

En de anekdote is waar! En Havel heeft het niet alleen tegen mijn tante gezegd. Tegen ongeveer heel de delegatie.

En mijn tante behoorde tot de Vlaamsgezinde vleugel van een partij waar Schoofzak een hekel aan heeft. Mijn tante was dus 'not amused'.
En is daar een bron van dit verhaal ,
dat Havel tegen de opsplitsing van België was?
Oud 5 juni 2016, 11:14   #354
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben een aardbewoner, en dat is het ongeveer.
Als noch identiteit, noch nationaliteit je iets doet, dan mogen de grenzen compleet open?

Citaat:
Ja, is dat niet logischer dan logisch?
Ik vind het niet echt logisch.
Als je niet gelooft in de vrije wil, van wie ben je dan afhankelijk?

Citaat:
Evenveel als u.
Ken je mij dan?
Oud 5 juni 2016, 11:14   #355
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Want anders heb ik ook nog wel een nonkel
tegen wie Havel zou gezegd hebben
dat hij voorstander van de Vlaamse Onafhankelijkheid was.
Oud 5 juni 2016, 11:16   #356
geertvdb

Standaard

Citaat:
alles moet artificieel in leven gehouden worden hoor, het is omdat er een goede commerciële campagne achter zit dat jij in China The Beatles, Abba en Louis de Funes kan terug vinden.
Nee hoor, net niet! dat zijn daar allemaal namaak cd's en Dvd's. Het zou echt zot zijn van EMI of Apple om dat te promoten.

Ik nam net het voorbeeld van China omdat de Chinezen zich niets aantrekken van de Europese tradities, en net omdat het namaak is, heel eerlijk zijn in hun voorkeuren, (hoe raar dat ook mag klinken).

Ik heb in Guangzhou een namaak DVD gevonden van Alzheimer van Erik Van Looy. Hij ziet daar geen cent van, maar dat moet toch het grootste compliment zijn dat hij kan krijgen, dat Chinezen zijn film goed genoeg vinden om er een piratenversie van te maken.

Citaat:

Ik ben minder commercieel ingesteld, ik vind maw dat ook datgene dat minder commercieel is, mag blijven bestaan als de mensen dat willen.
Dat is een waardeoordeel. Ik vind dat iets dat goed is mag blijven bestaat. Maar dat hoef ik zelfs niet te vinden, iets dat goed is blijft gewoon vanzelf bestaan.
Citaat:

Zo mag het carnaval van Binche van mij nog heel lang blijven bestaan, net zoals dat met die draak in Bergen.
Zoalng dat mensen dat goed vinden zal het blijven bestaan.
Oud 5 juni 2016, 11:18   #357
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ja, mijn tante, ze is spijtig genoeg overleden.

Maar het verhaal is waar.
Citaat:

Want anders heb ik ook nog wel een nonkel
tegen wie Havel zou gezegd hebben
dat hij voorstander van de Vlaamse Onafhankelijkheid was.
Amai, dit echt gebeurd verhaal irriteert u wel , hé.

Met andere meningen dan de uwe , hebt gij wel emotionele problemen.
Oud 5 juni 2016, 11:20   #358
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik wist niet dat u alle Vlamingen van Vlaanderen kende...................... Neen, serieus, u neemt uw wensen als werkelijkheid.
Je hebt de boodschap waarop je reageert dan toch niet zo goed gelezen. Ik beweer niet dat "alle" Vlamingen militant Vlaamsgezind zijn. De meesten zijn volstrekt onverschillig. Maar niet alleen tegenover Vlaamsgezindheid maar evenzeer tegenover België-Belgique. Zodat het hen geen fluit kan schelen of deze Belgische staat uit elkaar valt. Wat hen interesseert is het behoud van hun welvaart en ze beseffen drommels goed dat de franstalige sociale ongedisciplineerdheid, de financiële drainage vanuit Vlaanderen richting "WalloBrux" en de francofone marxistisch geïnspireerde standpunten een serieuze bedreiging vormen voor Vlaanderen zolang het in het Belgisch keurslijf geprangd zit.
Om het (zeer) gematigd uit te drukken: onze band met het zelfverklaarde "WalloBrux" moet veel losser worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 11:20   #359
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 juni 2016 om 11:25.
Oud 5 juni 2016, 11:26   #360
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je hebt de boodschap waarop je reageert dan toch niet zo goed gelezen. Ik beweer niet dat "alle" Vlamingen militant Vlaamsgezind zijn. De meesten zijn volstrekt onverschillig. Maar niet alleen tegenover Vlaamsgezindheid maar evenzeer tegenover België-Belgique. Zodat het hen geen fluit kan schelen of deze Belgische staat uit elkaar valt. Wat hen interesseert is het behoud van hun welvaart en ze beseffen drommels goed dat de franstalige sociale ongedisciplineerdheid, de financiële drainage vanuit Vlaanderen richting "WalloBrux" en de francofone marxistisch geïnspireerde standpunten een serieuze bedreiging vormen voor Vlaanderen zolang het in het Belgisch keurslijf geprangd zit.
Om het (zeer) gematigd uit te drukken: onze band met het zelfverklaarde "WalloBrux" moet veel losser worden.
Gij maakt steeds dezelfde denkfout. Mensen wijzen u op die denkfout. Ge ontkent dat (ten onrechte), en ... ge maakt dan .... opnieuw dezelfde denkfout.

Echt, dat snap ik dus niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be