![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een volksidentiteit een illusie zou zijn, dan is er alleen de individuele identiteit. Ik dacht dat de progressieven een ander idee genegen waren.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 5 juni 2016 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ge zou dat beter aan een progressief kunnen vragen dan aan mij. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
|
![]() Citaat:
Maar vanaf dat iets de naam folklore krijgt is het eigenlijk al niet meer levensvatbaar, en wordt artificieel levend gehouden door mensen die gemotiveerd zijn om het levend te houden. Als ik in een stad in China in een groezelige muziekwinkel door een bak met namaak cd's ga, ik zie daar geen Europese folklore muziek. Wel de Beatles, en Abba, en dergelijke... En merkwaardig genoeg veel films van Louis de Funes. Dee vinden ze daar blijkbaar keigrappig. Sommige zaken moeten artificieel in leven gehouden worden, andere niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
|
![]() Bruine verhalen? Tiens, ik wist niet dat mijn verhalen een kleur hadden. En ik ben dan ook nog kleurenblind. Vreemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron ? "Mijn tante heeft gehoord dat Havel zou gezegd hebben" ![]() Nogal magertjes als argument tegen de Vlaamse Onafhankelijkheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
|
![]() Citaat:
Ja, is dat niet logischer dan logisch? Evenveel als u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
|
![]() Citaat:
En de anekdote is waar! En Havel heeft het niet alleen tegen mijn tante gezegd. Tegen ongeveer heel de delegatie. En mijn tante behoorde tot de Vlaamsgezinde vleugel van een partij waar Schoofzak een hekel aan heeft. Mijn tante was dus 'not amused'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben minder commercieel ingesteld, ik vind maw dat ook datgene dat minder commercieel is, mag blijven bestaan als de mensen dat willen. Zo mag het carnaval van Binche van mij nog heel lang blijven bestaan, net zoals dat met die draak in Bergen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat Havel tegen de opsplitsing van België was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
|
![]() Als noch identiteit, noch nationaliteit je iets doet, dan mogen de grenzen compleet open?
Citaat:
Als je niet gelooft in de vrije wil, van wie ben je dan afhankelijk? Citaat:
![]() |
![]() |
#355 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat Havel tegen de opsplitsing van België was? Want anders heb ik ook nog wel een nonkel tegen wie Havel zou gezegd hebben dat hij voorstander van de Vlaamse Onafhankelijkheid was. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | ||
|
![]() Citaat:
Ik nam net het voorbeeld van China omdat de Chinezen zich niets aantrekken van de Europese tradities, en net omdat het namaak is, heel eerlijk zijn in hun voorkeuren, (hoe raar dat ook mag klinken). Ik heb in Guangzhou een namaak DVD gevonden van Alzheimer van Erik Van Looy. Hij ziet daar geen cent van, maar dat moet toch het grootste compliment zijn dat hij kan krijgen, dat Chinezen zijn film goed genoeg vinden om er een piratenversie van te maken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Maar het verhaal is waar. Citaat:
![]() Met andere meningen dan de uwe , hebt gij wel emotionele problemen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het (zeer) gematigd uit te drukken: onze band met het zelfverklaarde "WalloBrux" moet veel losser worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 5 juni 2016 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |