![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mochten die Belgicistische threads er komen, ik ga er zeker tegenin. De vraag is natuurlijk, waarom zijn die er niet? Citaat:
Citaat:
En waar zijn hun Belgicistische threads? Zijn ze zo produktief als u? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
>Trouwens daar gaat het niet om hier, u maakt gewoon denkfouten. Niets met een subjectieve mening te maken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | ||
|
![]() Citaat:
Een nationaliteit is een administratieve werkelijkheid. Geheel verschillende zaken. Citaat:
![]() Maar ik ben onkwetsbaar, dat had ge toch al door? Nee, toch niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
|
![]() Citaat:
In universele morele principes geloof ik niet. Alles is het gevolg van evolutionaire processen. Of een moreel principe overleeft, dat wordt bepaald door Darwinistische wetmatigheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
|
![]() Citaat:
Folklore is altijd ten dode opgeschreven. Het zijn gewoonten uit een verleden die uit nostalgie in leven worden gehouden. Al die foto's van die rare kleren die ge hier postte. Niemand draagt dat thuis om te werken in de tuin. Niemand draagt dat om leveranciers te bezoeken. Daar is niets uniek aan, en niets dat de moeite is om te bewaren. Het zijn gewoon rare kleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als Darwinistische wetmatigheden echte morele principes wil veroorzaken bij de mens dan zal het nog eeuwen evolutie vergen. Ik stel alleszins geen morele principes vast bij de mens. Het is gewoon een kuddedier dat gerust kan gedogen dat anderen honger lijden en of worden afgemaakt maar dat nooit zal reageren tenzij......aan zijn boterham wordt geraakt. En als je het vanuit dat standpunt bekijkt is het waarom van vele inbrengen op dit forum verklaarbaar. De barmhartige Samaritaan staat in de bijbel trouwens vermeld als een mirakel. Voor de rest legt de mens liever een afgedankte knoop in het collectiebakje dan een luttele cent. De evolutie heeft dus nog werk. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | ||||
|
![]() Citaat:
Kan je je vinden in de huidige staatsstructuren verbonden aan de administratieve werkelijkheid? Kan je je vinden in de transfers naar en de economische realiteit in het zuiden? Citaat:
Ben je zeker dat er niet iets anders was dat jeukte? Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#390 | |
|
![]() Citaat:
![]() BTW, ik dacht dat je nergens in geloofde. ![]()
![]() |
![]() |
#391 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
|
![]() Ik denk dat we kunnen stellen dat de evolutie een feit is. Tenzij u denkt dat alles geschapen is in 6 dagen, ongeveer 6000 jaar geleden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probeer eens iets anders want om op dergelijk gezever te reageren, daar heb ik volstrekt geen zin in. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
|
![]() O, wat de evolutie betreft is het zeker een feit. Jouw andere stelling dat een moreel principe overeind blijft door Darwinistische wetmatigheden (wat zijn dat trouwens?) is al meer voor discussie vatbaar.
![]() |
#395 | ||||
|
![]() Citaat:
Ik heb een nationaliteit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik lach uit beleefdheid. Ja, waarom kan dat niet? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dringt het niet tot u door, maar mensen leven in een bepaalde cultuur waarbinnen gebruiken, kennis en kunde wordt doorgegeven. De school vormt daar een belangrijke schakel in. Sterke folklore trouwens, dat Latijn. Hoeveel eeuwen wordt het niet al onderwezen? Volgens u is folklore er om heel snel te verdwijnen. Kortom, uw redenering klopt niet echt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zie je maar dat er in een cultuur een gelaagdheid bestaat waarbij bepaalde zaken slechts bij speciale gelegenheden bovengehaald worden. En trouwens, ook in het verleden werden - naar uw zeggen - "die rare kleren" ook niet iedere dag gedragen. Wat u op de foto's ziet, waren de kleren die de mensen op zondag of feestdagen aandeden. In het leven van alle dag droegen ze andere zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Voor u als gelovige zijn er maar 2 opties. De derde optie C: , namelijk zowel niet geloven in A als in B in niet vatbaar. Witte kaproen kan dat ook niet. Ge snapt het echt echt niet. Ik meen dat heel eerlijk. Echt serieus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |