Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2016, 20:59   #481
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En gelukkig zijn er kinderen die later volwassen worden en aldus voor invaliden bijvoorbeeld zullen zorgen.
JA zeker die arme luizen van molenbeek gaan dat doen
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 20:59   #482
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik heb meer dan 10 jaar gewerkt kerel. Naar het einde toe meer dan 72 uren weken.
Ik ben invalide geworden, kan ik er wat aan doen?
Ja en , vandaag leef je op de bijdragen van de werkenden.
Werkenden die ook hun gezin met kinderen en OOK u moeten onderhouden.
En jij wilt die mensen hun kindergeld afnemen omdat dit toevallig goed past in uw fobie.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 21:00   #483
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Daar zijn we we met uw morele superioriteit. "Ik heb zelfs nog veel beter leren delen dan jullie"...

Uw reactie is overduidelijk een overcompensatie. Schijnbaar knaagt het toch ergens dat u enig kind was.
Grappig Waarom zou dit morele superioriteit zijn ? Het is een kans die ik heb gekregen die ik waarschijnlijk niet had gehad als ik broers of zussen had, en een duidelijk voorbeeld waar het ook of evengoed anders kan. Daarom wil ik niet zeggen dat ik beter of slechter ben.

Maar ik krijg de reacties wel vaker van mensen uit een groot gezin hoor. Och arme, geen broer of zus. Als je dan zegt dat je eigenlijk wel gelukkig bent, en eigenlijk wel heel tevreden dat je enig kind bent omdat je eigen vrienden hebt kunnen kiezen die je als familie beschouwt, dan probeert men de compassietrein er toch om een of andere reden in te rammen

Jammer maar helaas dus, geen nadelen aan enig kind te zijn. De vraag kan je ook anders stellen : misschien knaagt het toch dat u broers of zussen hebt en had u liever tijd willen doorbrengen met mensen waarvan u stiekem vond dat ze het meer waard waren? Alleen mag dat moreel gezien niet, want het is familie. Zonder iets verkeerd te willen zeggen over uw familie, broers of zussen, maar deze situatie is evengoed en in veel situaties die ik rondom mij zie realiteit (bv: ik moet naar een saai familiefeestje terwijl ik die anders nooit zie).
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 21:01   #484
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja en , vandaag leef je op de bijdragen van de werkenden.
Werkenden die ook hun gezin met kinderen en OOK u moeten onderhouden.
En jij wilt die mensen hun kindergeld afnemen omdat dit toevallig goed past in uw fobie.
Neen, ik wil kindergeld beperken.
Of vervangen met een basisinkomen voor iedereen.

We dienen wel kinderen maken te ontmoedigen zodat onze steden weer ruimte tot leven krijgen. De infrastructuur kan het nu al niet dragen en één cultuur plant zich verder in de vijfde macht.
Oud 5 juni 2016, 21:02   #485
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Grappig Waarom zou dit morele superioriteit zijn ? Het is een kans die ik heb gekregen die ik waarschijnlijk niet had gehad als ik broers of zussen had, en een duidelijk voorbeeld waar het ook of evengoed anders kan. Daarom wil ik niet zeggen dat ik beter of slechter ben.
Waarom? Omdat het uit uw woorden blijkt. Iedere keer benadrukt u dat u juist door enig kind te zijn veel sneller, beter, dieper... dit of dat hebt geleerd, net alsof kinderen die met meer zijn daarin lager staan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 21:05   #486
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer maar helaas dus, geen nadelen aan enig kind te zijn. De vraag kan je ook anders stellen : misschien knaagt het toch dat u broers of zussen hebt en had u liever tijd willen doorbrengen met mensen waarvan u stiekem vond dat ze het meer waard waren? Alleen mag dat moreel gezien niet, want het is familie. Zonder iets verkeerd te willen zeggen over uw familie, broers of zussen, maar deze situatie is evengoed en in veel situaties die ik rondom mij zie realiteit (bv: ik moet naar een saai familiefeestje terwijl ik die anders nooit zie).
Met familie omgaan is belangrijk, omdat het leert dat onze menselijke relaties zich niet beperken tot die mensen met wie het perfect klikt. Dat is een heel belangrijke waarde. Dat is trouwens een element dat in onze maatschappij wat teloorgaat, omdat men vaak in een slaapdorp leeft. Men gaat niet meer om met dorpsgenoten over leeftijd, beroeps- en andere interesses om. Dat vernauwt sterk.

Daarom is het een rijkdom als men die veelheid aan menselijke relaties kan opbouwen in het eigen leven: naast familie, dorpsgenoten, collega's, vrienden...
Oud 5 juni 2016, 21:06   #487
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

We dienen wel kinderen maken te ontmoedigen zodat onze steden weer ruimte tot leven krijgen. De infrastructuur kan het nu al niet dragen en één cultuur plant zich verder in de vijfde macht.
Beperken , afnemen dat komt op hetzelfde neer en dat om u een basisinkomen te geven zodat ge u net zoals vandaag om niks meer moet kunnen bekommeren.

De rest zijn maar uitvluchten, voedsel voor uw fobie.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2016, 21:07   #488
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Dit is uiteraard correct. Onze infrastructuur (en groter bezien, onze planeet) kan dit gewoon niet aan. Wie dat niet ziet is blind. Elke discussie komt terug hier op naar dit uitgangspunt, van Oosterweel, tot smog, tot stijgende voedselprijzen of global warming.

Ik ben ook voor kindergeld tot 2 kinderen, maar boven 2 kinderen moet ontmoedigd worden.
Oud 5 juni 2016, 21:07   #489
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is nog meer dan genoeg plaats. En als u door kindergeld die bepaalde cultuur wilt indijken, zit u op een doodlopend spoor. De motivatie voor die grote gezinnen situeert zich niet op financieel gebied.
Oud 5 juni 2016, 21:09   #490
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Beperken , afnemen dat komt op hetzelfde neer en dat om u een basisinkomen te geven zodat ge u net zoals vandaag om niks meer moet kunnen bekommeren.

De rest zijn maar uitvluchten, voedsel voor uw fobie.
Ik heb mijn basisinkomen al, remember?
Ik wil dat iedereen gelijk voor de wet is.
Niet dat de alleenstaande de lasten van grote gezinnen moet dragen.
BV. Een gezin met 5 kinderen, waarvan man en vrouw niet werken trekken tegen de 2000 euro en ze betalen geen belastingen maar trekken jaarlijks nog eens duizenden terug.
Wat is het verschil met iemand die gaat werken en vakantiegeld krijgt?
De werkkracht betaalt nog eens belastingen na een jaar werken.
Dat is geen eerlijk systeem. Die werkende alleenstaande moet ook waar voor zijn geld krijgen en niet de lasten van grote gezinnen dragen.

Kan dit echt niet anders? We werken het zelf in handen zo he.
Neen DPG; het sociaal economische zal zich heel anders moeten hervormen om dit continent te redden.

Laatst gewijzigd door Peche : 5 juni 2016 om 21:10.
Oud 5 juni 2016, 21:10   #491
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waarom? Omdat het uit uw woorden blijkt. Iedere keer benadrukt u dat u juist door enig kind te zijn veel sneller, beter, dieper... dit of dat hebt geleerd, net alsof kinderen die met meer zijn daarin lager staan.
Als ik dit sneller, beter, dieper heb kunnen doen, goed voor mij zeker ? Ik kan alleen zeggen hoe mijn leven is verlopen, en dat ik daar vrij tevreden over ben. Anderen zullen in een groot gezin waarschijnlijk even positieve ervaringen kunnen voorleggen. Nogmaals, ik verdedig het feit dat je als enig kind geen enkel, maar dan ook geen enkel nadeel hebt t.o.v. een groot gezin (tenzij de belastingsvoordelen, maar ik bedoel op sociaal vlak)

Ik verontschuldig mij voor elke jaloezie tegenover mijn levensweg, maar dan moet u uw beklag bij uw ouders doen
Oud 5 juni 2016, 21:11   #492
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is nog meer dan genoeg plaats. En als u door kindergeld die bepaalde cultuur wilt indijken, zit u op een doodlopend spoor. De motivatie voor die grote gezinnen situeert zich niet op financieel gebied.
Er zijn wel degelijk veel mensen die verder planten voor sociale voordelen.
Ze voeden ze niet op en denken dat religie alles in goede banen zal leiden.

Jan, ik wil met U eens door bepaalde wijken rijden.
Bent U klaar voor de uitdaging?
Oud 5 juni 2016, 21:12   #493
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn basisinkomen al, remember?
Ik wil dat iedereen gelijk voor de wet is.
Niet dat de alleenstaande de lasten van grote gezinnen moet dragen.
BV. Een gezin met 5 kinderen, waarvan man en vrouw niet werken trekken tegen de 2000 euro en ze betalen geen belastingen maar trekken jaarlijks nog eens duizenden terug.
Neen, hoor. Als het om vijf kinderen gaat, dan eindigt het bedrag net iets boven duizend euro
Oud 5 juni 2016, 21:12   #494
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn wel degelijk veel mensen die verder planten voor sociale voordelen.
Ze voeden ze niet op en denken dat religie alles in goede banen zal leiden.
Veel?

U kletst maar uit uw nek.
Oud 5 juni 2016, 21:14   #495
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JA zeker die arme luizen van molenbeek gaan dat doen
U zult misschien nog versteld staan van de culturele achtergrond van bepaalde van uw verpleegsters of bejaardenhelpsters...
Oud 5 juni 2016, 21:15   #496
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is uiteraard correct. Onze infrastructuur (en groter bezien, onze planeet) kan dit gewoon niet aan. Wie dat niet ziet is blind. Elke discussie komt terug hier op naar dit uitgangspunt, van Oosterweel, tot smog, tot stijgende voedselprijzen of global warming.

Ik ben ook voor kindergeld tot 2 kinderen, maar boven 2 kinderen moet ontmoedigd worden.
Niet te vergeten dat onze populatie in Europa altijd op peil was.
Onder de huidige omstandigheden zijn we voor 2050 in veelal Europese grootsteden in de minderheid (in Brussel is dat al zo) en zal men ons "outnumberen".

Ik herinner mij Antwerpen nog als kind, ik had ruimte en kon mij bewegen.
Nu moet je dat eens zien. Het is niet meer om aan te zien en ze steken de kop in het zand... En al die mensen dat rondlopen, planten zich ook nog eens massaal verder.

Tijd daar een einde aan te brengen.
Oud 5 juni 2016, 21:15   #497
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Er is nog meer dan genoeg plaats.
Ik hoop dat u zo'n uitspraken niet in de les doet

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereld...evolkingsgroei

Bijna ELK probleem wat we nu kennen herleidt zich tot een te groot bevolkingsaantal, in Macau tot bijna 20.000 mensen per km2. Jazeker, er is plaats genoeg. Wil u naar de Westelijke Sahel verhuizen?

Citaat:
En als u door kindergeld die bepaalde cultuur wilt indijken, zit u op een doodlopend spoor. De motivatie voor die grote gezinnen situeert zich niet op financieel gebied.
Elke cultuur en bevolkingsgroep is voor mij evenwaardig.

Wat wel het geval is, is dat sommige groepen minder opgeleid zijn, zeker in het buitenland. Deze gezinnen hebben vaak enorm veel kinderen waarvoor ze niet kunnen zorgen. Dat is heel erg, want elk kind heeft zou het recht moeten hebben op kansen en een goed leven.
Oud 5 juni 2016, 21:15   #498
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, hoor. Als het om vijf kinderen gaat, dan eindigt het bedrag net iets boven duizend euro
Kindergeld? En uw uitkering Jan?
Oud 5 juni 2016, 21:17   #499
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
U zult misschien nog versteld staan van de culturele achtergrond van bepaalde van uw verpleegsters of bejaardenhelpsters...
Er moet evenwicht komen Jan. Het loopt uit de hand.
Kindergeld terugschroeven is al één goed middel, maar zal niet voldoende zijn.
Oud 5 juni 2016, 21:17   #500
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kindergeld? En uw uitkering Jan?
Ik geniet niet van een uitkering. Ik werk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be