![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.269
|
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
Het mes dat De Leeuw op restaurant gebruikte was zonder elentriek en hij moest zelf de ober roepen.
__________________
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.269
|
Citaat:
Het Nieuwsblad 8 mei: Wetteren - Een trein uit Oostende met zo’n 500 reizigers aan boord heeft zondagnamiddag bijna drie uur stilgestaan tussen Gent en Brussel. Er zijn problemen met de bovenleiding. Dat melden spoorbedrijven Infrabel en NMBS. De trein zit zonder stroom, waardoor de airco niet meer werkt. De trein, die sinds 15.30 uur geblokkeerd stond in Wetteren, is rond 18.20 uur weer kunnen vertrekken. De evacuatielocomotief was al even ter plaatse, maar er moest gewacht worden op een interventie van de hulpdiensten. Die stelden echter vast dat niemand hulp nodig had, zegt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De trein kwam vast te staan door een breuk in de bovenleiding en zat zonder stroom, waardoor de airco niet meer werkte. Mensen van de Civiele Bescherming kwamen ter plaatse met zakjes drinkwater en rond 17.45 uur was een evacuatielocomotief vanuit Gent ter plaatse. "Schandalig" "We staan hier al anderhalf uur stil", zegt Philip Blondeel, een plastische chirurg die onderweg was naar de luchthaven, toen we hem om 17 uur contacteerden. "De situatie is schandalig. De NMBS communiceert niet met ons. We weten alleen dat er iets scheelt met de bovenleiding, maar voor de rest krijgen we amper informatie wanneer we effectief verder kunnen reizen." "In dit weer is dit natuurlijk onhoudbaar. De NMBS weigert de deuren open te zetten en het is hier ondertussen meer dan 35 graden binnen. Een oven, kan je wel zeggen. Ik zie hier zwangere vrouwen zitten en moeders met baby's. Iedereen snakt naar water. Zoiets kan toch niet? Het is ongelofelijk dat hier geen betere noodsituatie voor bestaat. Nu pas is er de civiele bescherming aangekomen met wat water. Waarom moet dat anderhalf uur duren?" Blondeel begrijpt niet waarom de passagiers de trein niet mogen verlaten. "Zogezegd voor de veiligheid. Maar ze konden ons perfect op het open veld hier naast de sporen laten staan. Dat is veiliger dan de extreme hittetemperaturen binnen in de trein." Kabel losgekomen De trein bevond zich ter hoogte van de Oosterzelestraat in Wetteren op de spoorlijn 50A tussen Gent en Brussel. De reizigers zullen terug naar Gent gebracht worden, vanwaar ze hun reis kunnen verderzetten richting Eupen. Normaal gezien zullen ze daarbij niet meer moeten overstappen op een andere trein. Het treinverkeer tussen Gent en Brussel op de snelle lijn is door het probleem met de bovenleiding onderbroken. Treinen rijden tussen Denderleeuw en Brussel in beide richtingen om, waardoor ze een vertraging van om en bij de 20 minuten oplopen. Het is nog niet duidelijk wat er fout is gelopen, zegt Thomas Baeken van Infrabel. De spoorinfrastructuurbeheerder moet herstellingen doorvoeren, maar het is nog niet bekend hoeveel tijd dat in beslag zal nemen. Zaterdag waren er op hetzelfde traject ook al problemen met de bovenleiding waardoor het treinverkeer gedurende enkele uren moest worden omgeleid. Patrick: "Al is de leugen nog zo snel, reservespeler ontkracht hem wel" Vooral dit hier springt in het oog! Het is nog niet duidelijk wat er fout is gelopen, zegt Thomas Baeken van Infrabel. De spoorinfrastructuurbeheerder moet herstellingen doorvoeren, maar het is nog niet bekend hoeveel tijd dat in beslag zal nemen. Zaterdag waren er op hetzelfde traject ook al problemen met de bovenleiding waardoor het treinverkeer gedurende enkele uren moest worden omgeleid. Laatst gewijzigd door reservespeler : 26 mei 2016 om 06:37. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.269
|
Citaat:
Maar de bovenleidingen waren stuk. |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.269
|
Citaat:
Met zo'n afgevaardigde opgescheept zitten moet een hel zijn. |
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.269
|
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
__________________
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
Wat wil je? Zo een werkdruk! Ze staan daar met 10 man te kijken hoe de 11e een poging onderneemt om zijn gat op te heffen en "iets" te gaan doen. Dat zijn geen werknemers, dat zijn rasechte profiteurs en luieriken.
|
|
|
|
|
|
#169 | ||
|
Banneling
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
|
Citaat:
Ik denk dat grote delen van Europa er ook al bij zijn... Frankrijk is in ieder geval ook goed bezig ... we zijn vertrokken denk ik naar DE voorspelde chaos.... |
||
|
|
|
|
|
#170 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
Citaat:
1) Zie jij hier massale soepbedelingen? 2) Zijn er noodleningen van de Eu voorzien? 3) Kun je mij eens 10 voorbeelden van zo'n levensomstaigheid aanbrengen?
__________________
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#171 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
Mea culpa, mea maxima culpa.
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.269
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.477
|
Minder respect voor de vakbonden? Ik zou zeggen: ""choose your battles". Het lijkt er op of ze maar een zet kennen, een staking als uiterste redmiddel OK, maar ze lijken wel erg snel naar dit kanon te grijpen.
En irritaties kunnen ook ontstaan, wanneer groepen die het al beter dan gemiddeld hebben nog meer willen hebben. Dan kan het publiek ook gaan van, OK redelijk, naar hela dat heb ik ook niet. |
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 79.269
|
Citaat:
In de privé zouden de vakbonden inzien dat besparingen noodzakelijk zijn. Bij de NMBS vinden ze dat, indien er schulden bijkomen, de belastingbetaler extra moet dokken. Dit geld wordt rechtstreeks onttrokken aan de economie waardoor er nog meer banen sneuvelen. |
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
Citaat:
En u wilt niet dat er banen sneuvelen dus u geeft de spoorbonden ergens gelijk. |
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
Banen sneuvelen mag toch? Waarom zou dat niet mogen? Als een bedrijf problemen heeft en moet snoeien dan kunnen er altijd wel een paar banen minder. En de rest moet dan maar een beetje harder werken ipv. op hun lui gat te gaan zitten. Het probleem is het sociaal vangnet. Dat zouden ze moeten afschaffen, of minstens deftig herzien. Iemand zonder werk = maximum vb. 500 euro/maand geven en dit vb. niet meer dan 36 maanden in zijn leven. Ga dan maar ander werk zoeken. Desnoods ga je achter de vuilkar staan (zelfs met een ingenieur diploma of wat dan ook).
Laatst gewijzigd door PORSCHE : 10 juni 2016 om 12:52. |
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
|
Citaat:
Dat is net waar de spoorbonden bang voor zijn: verandering en vooral het daaraan gekoppelde verlies van macht. Ze zijn niet bang voor het verlies van banen hoor: meer geld via de uitbetaling van werkeloosheid voor hen. Daarin is Petrick M duidelijk nog niet mee: zijn broodheren hebben niks liever dan dat er banen sneuvelen, vooral ik de privésector dan. De vakbonden zijn ondemocratisch want ze aanvaarden geen enkele beslissing van een regering waarin hun stromannen niet zetelen. |
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Minister
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
|
Citaat:
Mensen uit de privé dragen effectief bij aan de belastingen en zorgen dat onze sociale structuren in stand gehouden worden. Werknemers bij de overheid zijn te duur en slecht gemanaged. Bovendien dragen ze enkel fictief bij aan de belastingen en zorgen niet voor een in stand houden van de sociale structuren, in tegendeel. Dus ja: graag minder jobs bij de NMBS, liefst alle 1300 onnodige jobs laten sneuvelen zo spoedig mogelijk en alle onnozele nevenactiviteiten die geen euro opleveren opdoeken. |
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
|
Citaat:
Fout, bazen zijn te duur want het management is een verantwoordelijkheid van de bazen. En u had ook bij de NMBS kunnen werken maar u heeft een andere keuze gemaakt. En welke zijn dan die onnozele nevenactiviteiten? |
|
|
|
|