Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2016, 15:18   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het maakt weinig uit op welke wijze de N-VA aan de kant gezet wordt.

Trouwens, als BDW de Belgische democratie niet meer aanvaardt dan moet hij maar zijn conclusies trekken.
Er zijn er hier veel die dat niet kunnen/willen inzien, maar Bart is sinds 2014 de facto de grootste fan van België die er de laatste 20 jaar politiek is opgestaan. Het enige waar hij voor moet voorzichtig zijn is dat hij het niet (al) te goed laat blijken tegenover de ouwe rakkers van de VU.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 15:36   #42
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat ik bedoel, is dat niet iedereen zoals Lacroix denkt.
Nee ?

De hysterica van de P$ vindt het anders ook nodig om een gratuite aanval op de N-VA te richten :

N-VA heeft een karikatuur van ons gemaakt

Vanwaar toch die frustratie bij de P$ ? Ze weten echt geen raad met de opgang van de PTB, maar om daarvan nu de schuld bij de N-VA te leggen...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 15:59   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik dacht dat de Vlaming zo geroemd werd om zijn talenkennis. Is een interview in La Libre al te moeilijke materie voor de polyglotte keuterboertjes ten noorden van de taalgrens?
Verwijt u mij mijn achteruitgaand geheugen te wijten aan voortschrijdende levensjaren ?
Dank u wel hoor. Stuur mij de papieren al maar op voor mijn aanvraag om euthanasie.

Die minister zal, indien ze in het Frans zijn, ze wel vertalen voor mij zeker ? Hij zal daar intellectueel toch wel capabel toe zijn ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 16:03   #44
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zijn er hier veel die dat niet kunnen/willen inzien, maar Bart is sinds 2014 de facto de grootste fan van België die er de laatste 20 jaar politiek is opgestaan. Het enige waar hij voor moet voorzichtig zijn is dat hij het niet (al) te goed laat blijken tegenover de ouwe rakkers van de VU.
Ik ben blij dat je daar zo blij om bent.

Wel spijtig dat de klap waarmee je met je voeten terug op de grond zult komen, redelijk hard zal zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 16:06   #45
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat afgezaagd riedeltje is al een hele tijd ontkracht: België heeft nog nooit zoveel acute ziektes naar de buitenwereld toe getoond dan in de voorbije maanden, dit land barst aan alle kanten. Uw betoog loopt dus uit op een sisser.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 16:17   #46
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof daar niks van. Er is ruim onvoldoende verschuiving in vlaanderen om zo een shift waarschijnlijk en zelfs levensvatbaar te maken. Paars-rooms-groen geeft een ratatouille die niet te vreten is voor niemand.
Het zal opnieuw gaan om de veldslag in wallonië.
Er stond bij 'als ze N-VA zouden willen dumpen'.

Vooral op het Vlaamse niveau wordt het moeilijk om N-VA te dumpen.
De hefboom wordt ondanks er volgens de peilingen meer stemmen naar de stemmenkluis verkassen, toch groter.

Citaat:
En gezien het succes van agitator Hedebouw gaat PS rammel krijgen. Dat is als koren op de molen van MR en van Charles Michel. Als zijn soortelijk gewicht stijgt doordat dat van PS daalt zal dat CDH tot nadenken en tot 'ontrouw' verleiden. Dat zijn in essentie katholieken en zullen dus zonder enig probleem hun bondgenoot van de laatste 15 jaar dumpen om met Michel in zee te gaan in 2019.
De PS boet aan invloed in, dat is zeker.
Oud 17 juni 2016, 19:24   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...al-717621.html

Hilarisch hoe bdw ook in Wallobruxistan nog steeds de politieke agenda bepaalt.

De PS moet natuurlijk ergens haar frustratie op botvieren, nu ze vanuit de oppositie enkel maar zwakker lijkt te worden en de opgang van de communisten niet weet te beantwoorden.

Als we BDW mogen geloven krijgt hij zelfs smeekbedes om in Wallonië een afdeling van de N-VA op te richten.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 17 juni 2016 om 19:24.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 21:07   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als we BDW mogen geloven krijgt hij zelfs smeekbedes om in Wallonië een afdeling van de N-VA op te richten.
Wacht maar, volgende voorzitter-verkiezing van de PS stelt BDW zich kandidaat.
Oud 17 juni 2016, 21:16   #49
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik dacht dat de Vlaming zo geroemd werd om zijn talenkennis. Is een interview in La Libre al te moeilijke materie voor de polyglotte keuterboertjes ten noorden van de taalgrens?
Het zijn de franstaligen die zichzelf het etiket verdraagzaam opplakken en de Vlamingen afschilderen als de onverdraagzame...
Mijn vraag: wat is er verdraagzaam aan te oreren dat men de grote francofonie niet kan verplichten om een woord Nederlands te leren, maar wel altijd en overal te eisen van de Vlamingen dat ze met hen frans zouden spreken op straf van als extremist en onverdraagzame uitgescholden te worden???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 21:18   #50
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
"de neutrale toeschouwer" is hier dan toch een zuiver synoniem van een fan hoor...

????

Typische linkse onverdraagzaamheid en overschatting van zichzelf...; zij die er een andere mening dan zijzelf op na houden kunnen onmogelijk objectief zijn... terwijl het juist bij hen is dat de subjectiviteit van het blad afdruipt...
Oud 17 juni 2016, 21:37   #51
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het is niet omdat De Wever een Walenhater is, dat hij als ziek moet worden bestempeld.
Een Walenhater? Ga je alle Walen "over dezelfde kam scheren" ? De meesten kunnen er ook niet aan doen dat ze met dat soort PS-politiekers zitten. mochten ze voor Vlaamse politiekers kunnen stemmen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 21:38   #52
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het zijn de franstaligen die zichzelf het etiket verdraagzaam opplakken en de Vlamingen afschilderen als de onverdraagzame...
Mijn vraag: wat is er verdraagzaam aan te oreren dat men de grote francofonie niet kan verplichten om een woord Nederlands te leren, maar wel altijd en overal te eisen van de Vlamingen dat ze met hen frans zouden spreken op straf van als extremist en onverdraagzame uitgescholden te worden???
Waarom zou ik als Waal in Wallonië nederlands moeten spreken?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 21:39   #53
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Als je ziet hoe de N-VA (en BDW) wordt afgeschilderd in de franstalige media, dan is BDW in vergelijking nog héél beleefd.
Daarmee bewijzen de Franstalige media dat ze aan het einde van hun latijn zitten. Ze bakken er niets van en ze weten het...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 21:40   #54
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Men verwacht dat zelfs niet van de walen wanneer ze in Vlaanderen vertoeven.
Leterme mocht zich wel vergist hebben van volkslied, maar wat betreft de walen en hun intellect zat hij er bonk op.

Laatst gewijzigd door hamac : 17 juni 2016 om 21:42.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 21:44   #55
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Men verwacht dat zelfs niet van de walen wanneer ze in Vlaanderen vertoeven.
Leterme mocht zich wel vergist hebben van volkslied, maar wat betreft de walen en hun intellect zat hij er bonk op.
Waarom zou ik in zo'n drekland willen vertoeven? Iik spreek als Waal trouwens meer talen dan Leterme, dat stuk stront mag dus zijn bakkes houden. Hij kan niet eens twee zinnen Frans uitspreken zonder fouten te maken.
Oud 17 juni 2016, 21:46   #56
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar we zijn toch in België...
Oud 17 juni 2016, 21:48   #57
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar we zijn toch in België...
Ik woon in Wallonië.
Oud 17 juni 2016, 21:48   #58
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik in zo'n drekland willen vertoeven?
Een vraag die jij alleen kan beantwoorden.
Je doet net alsof we dat in Vlaanderen spijtig moeten vinden.

Laatst gewijzigd door hamac : 17 juni 2016 om 21:54.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2016, 21:51   #59
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Een vraag die jij alleen kan beantwoorden.
Je doet net of we dat in Vlaanderen spijtig moeten vinden.
De mening van iemand anders interesseert me niet, laat staan dat jullie dat spijtig zouden vinden. Ik ben geen slaaf van anderen zoals jij.
Oud 17 juni 2016, 21:54   #60
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon in Wallonië.
Fantastisch dat je dat als een op zichzelf bestaande, doch niet levensvatbare, entiteit ziet.
Maar kom, het zou wel netjes zijn als walen op zijn minst de taal van de inboorlingen van hun kolonie in het noorden zouden spreken wanneer ze hun jaarlijkse cheque om de interpersoonlijke-solidariteit-in-één-richting te financieren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be