Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2016, 10:24   #421
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zijn die jaarlijkse 16miljard Euro ook futiliteiten ???
Men noemt dit solidariteit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:26   #422
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hij heeft dan ook niet altijd ongelijk.
De maskers van Hamac vallen af.
Oud 20 juni 2016, 10:26   #423
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hij heeft dan ook niet altijd ongelijk.
De maskers van Hamac vallen af.
Oud 20 juni 2016, 10:33   #424
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
typisch marie daenens houding: ik zever de heele dag en maak mij iedere dag belachlijk..en ik woon as walenhater in de wallonie

dikke troll ^^
Dikke 2!
Oud 20 juni 2016, 10:33   #425
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
neen, dat is profitariaat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:40   #426
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
wel de Italianen en de Spanjaarden (WK 2002)... remember
Sponsorden Italiaanse en Spaanse merken de Rode Duivels in 2002?
Barilla, Seat,...?
Ik weet het niet meer....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 juni 2016 om 10:40.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:41   #427
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, dat is profitariaat
Voor Walen, Brusselaars en andere francofonenvriendjes is dat allemaal normaal. Net zoals ze het doodnormaal vinden en vonden dat in en rond Brussel het moslimextremisme welig tiert en er overal kalifaten worden ingericht.

Over het voetbal: de linkse vriendjes roepen en schreeuwen dat Vlamingen het voetbal recupereren maar als de Duivels voor de Belgische kar gespannen worden dan zijn ze muisstil.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:45   #428
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Manneke, ik ben een vrouw en een vrouw ziet eerst de mensen en dan pas de hele geindoctrineerde rompslom die eraan hangt...
Als ik iemand zie benader en behandel ik hem als mens, punt en ik vraag mij niet af of ik met een franstalige, een Vlaming, een Jood een Islamiet of ik weet niet wat te maken heb...
Gisteren heb ik hier nog een feest gegeven voor meer dan 30 mensen waarvan 90% franstalig is en ik heb al die mensen op dezelfde vriendelijke warme wijze ontvangen, zoals ik dat als Vlaming geleerd heb... En ik ben dan ook heel fier op de open Vlaamse, meertalige opvoeding die ik genoten heb en ik zie dan ook geen enkele reden waarom ik zou toelaten dat politiek, bekrompen, navelstarend, egoïstisch franstalig België het recht heeft om die Vlaamse gedegenheid hier voortdurend te denigreren, af te breken, te verkrachten en wat weet ik meer...

en kom niet zeggen dat het enkel in mijn hoofd zit; Bruxelles is het levend, hedendaagse, bestaande voorbeeld van mijn grote gelijk...
Bruxelles is het levende uithangbord van de achterlijk bekrompen fracofonie die in plaats van zijn eigen zwakheden en kleinigheden in te zien en zo zichzelf te verbeteren nog liever heel la Belgique mee de afgrond in zuigt.
Dat en dat zal ik zolang ik schrijf blijven aanklagen en dat heeft niets met haat maar alles met puur realisme en doorzicht te maken...

De franstalige wordt ingelepeld dat ze voor alles francofoon zijn en dan pas mens. Alles wat ze goed doen doen ze goed omdat ze francofoon zijn en alles wat verkeerd is is verkeerd omdat de francofonie, en dus zijzelf zogezegd de hele tijd wordt aangevallen. De meerderheid van dit land is, volgens hen, niet democratisch indien er geen franstalige meerderheid achter staat en wordt afgedaan als Vlaamse dictatuur...., maar, o wee, de Vlaming die een eenzijdige franstalige meerderheid durft aan te vallen, ineens komt men met de francofone elementaire mensenrechten die zouden geschonden worden...

Altijd en opnieuw die politiek van alles te beoordelen in functie van wie spreekt of wie eist, een franstalige of een Vlaming; wat voor de ene als goed wordt geeist, wordt voor de andere als goed totaal afgeschreven en zelfs verboden en omgekeerd...
Dezelfde argumenten gelden nooit op hetzelfde ogenblik maar altijd en alleen in functie van het goeddunken van de francofonie...

Hou uw beschuldigingen van haatprediken dus voor uzelf...

Ik treed Marie niet 100 maar 200% bij.
Willen we taal, identiteit behouden en baas blijven in eigen kot dan moet België zo rap mogelijk gesplitst. Franstaligen hebben niks goed voor met Vlamingen en hun taal.

Ik was onlangs op een opendeurdag van een Vlaamse schooltje in de rand van Brussel. Op klasjes van 20 lln hebben er 3 Nederlands als moedertaal.
De lln hebben Frans als voertaal, waar de weinige Vlaamse kinderen zich moeten aan aanpassen. Met de ouders wordt Frans gesproken, zelfs met de kinderen. De boeken met prenten (toch didactisch materiaal voor kleuters) zijn in het Frans. De Franstalige ouders op de opendeur hokten er samen, en de Nederlandstaligen praatten uiteraard Frans met hen. En dit op een Vlaams schooltje.
Mijn vraag is dan: wat komen Franstaligen doen op een Vlaams schooltje? Valt de keuze op deze school omdat het in de rechtstreekse nabijheid is, of willen ze hun kind echt les in het Nederlands laten volgen? In beide gevallen zouden ze eigenlijk beter naar een school van het Franstalig onderwijs in Wallonië of Brussel gaan. Wallonië en Brussel is namelijk ook dichtbij in het geval van het schooltje. En in Franstalige scholen hebben ze hun fameuze Nederlandse taalimmersie-onderwijs. Dus, waarom toch de keuze voor een Vlaams schooltje als ze zich toch niet willen aanpassen?

Als ik dat zie, nl. dat aan de vroegste basis al de wil van de Franstaligen wordt opgelegd in een officiële instantie (nl het Vlaams onderwijs) aan de zgn officiële taal van de school en gemeente (geen faciliteitengemeente!!), dan weet je dat dit niet goed komt met dit land en pleit ik 100% voor een splitsing en segregatie.

Laatst gewijzigd door Mindset : 20 juni 2016 om 10:47.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:49   #429
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En wat werd ineens het zwaaien met vlaggen als kinderlijk en onnozel gezien...
Hele artikels zijn erover verschenen...
Maar ja het waren dan ook Vlaamse vlaggen en dat Vlaams in la Belgique dat was er niet een beetje maar heel veel over...
Duidelijk voorbeeld van een alles behalve objectieve ingesteldheid van ons land waar de Vlamingen zogezegd volwaardige burgers zouden zijn...

Een Vlaming die durft opkomen voor de Vlaamse belangen wordt door la Belgique afgeschreven als een extremistische nationalist... een gevaar voor de nationale éénheid...

Een franstalige die enkel en alleen opkomt voor de franstalige belangen is een topvoorbeeld van de Belgische éénheid...

Om neutraal te blijven: "failed state" wordt zoiets genoemd.
Niets verbergt de mensen met Belgische vlaggen naar zo'n Ronde te gaan en met de Belgische vlaggen te zwaaien. We installeren ons dan natuurlijk vlak naast mensen met hun Vlaamse vlaggen.
Oud 20 juni 2016, 10:50   #430
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"solidariteit"???
Zeg maar blijvend met de voeten slepen, onvoldoende willen zich aanpassen aan de nieuwe tijd en blijven eisen dat "verworven rechten" tot in der eeuwigheid gebetoneerd blijven. Het Waalse stakingsvirus is daarvan de exponent bij uitstek.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:51   #431
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

En wat heeft dit alles met de nationale voetbalploeg te maken?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 10:57   #432
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Niets.
Elke aanleiding is goed om voor de 1000ste keer dezelfde epistels te herhalen...
Oud 20 juni 2016, 11:01   #433
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
sommigen willen ons wijsmaken dat supporteren voor die voetbalploeg, een vorm van patriotisme is.

Citaat:
Oud 20 juni 2016, 11:03   #434
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
sommigen willen ons wijsmaken dat supporteren voor die voetbalploeg, een vorm van patriotisme is.
Dat is ook zo.
Supporteren voor een nationaal elftal is iets patriottisch.
Niet alleen in België, in alle landen is dat zo.
Oud 20 juni 2016, 11:19   #435
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik treed Marie niet 100 maar 200% bij.
Willen we taal, identiteit behouden en baas blijven in eigen kot dan moet België zo rap mogelijk gesplitst. Franstaligen hebben niks goed voor met Vlamingen en hun taal.

Ik was onlangs op een opendeurdag van een Vlaamse schooltje in de rand van Brussel. Op klasjes van 20 lln hebben er 3 Nederlands als moedertaal.
De lln hebben Frans als voertaal, waar de weinige Vlaamse kinderen zich moeten aan aanpassen. Met de ouders wordt Frans gesproken, zelfs met de kinderen. De boeken met prenten (toch didactisch materiaal voor kleuters) zijn in het Frans. De Franstalige ouders op de opendeur hokten er samen, en de Nederlandstaligen praatten uiteraard Frans met hen. En dit op een Vlaams schooltje.
Mijn vraag is dan: wat komen Franstaligen doen op een Vlaams schooltje? Valt de keuze op deze school omdat het in de rechtstreekse nabijheid is, of willen ze hun kind echt les in het Nederlands laten volgen? In beide gevallen zouden ze eigenlijk beter naar een school van het Franstalig onderwijs in Wallonië of Brussel gaan. Wallonië en Brussel is namelijk ook dichtbij in het geval van het schooltje. En in Franstalige scholen hebben ze hun fameuze Nederlandse taalimmersie-onderwijs. Dus, waarom toch de keuze voor een Vlaams schooltje als ze zich toch niet willen aanpassen?

Als ik dat zie, nl. dat aan de vroegste basis al de wil van de Franstaligen wordt opgelegd in een officiële instantie (nl het Vlaams onderwijs) aan de zgn officiële taal van de school en gemeente (geen faciliteitengemeente!!), dan weet je dat dit niet goed komt met dit land en pleit ik 100% voor een splitsing en segregatie.
Niet alleen in de Rand maar ook in Brussel zelf beslissen Franstalige ouders naar Nederlanstalige scholen te sturen. Ik ken zelf persoonlijk zo'n geval. De bedoeling is natuurlijk dat ze op termijn perfect tweetalig worden. Na hun studies zullen ze misschien beslissen in "diep Vlaanderen" zich te vestigen en in Nederlandstalige bedrijven te werken. Talenkennis is zowiezo altijd zeer belangrijk om een job te vinden. Met hun perfecte tweetaligheid zal het helpen.

U denkt in termen van Vlaams-Nationalisme maar dit betreft de Franstaligen niet. Neem een Vlaams-Nationalist die Franstaligen niet graag heeft : het is zijn probleem als het zo is en helemaal niet het probleem van de Franstaligen. TAK, VNJ en dergelijken kunnen "Vuile Walen", "Waalse ratten, rol uw matten" schreeuwen zolang ze willen; dit verhindert helemaal niet de Franstaligen naar Vlaanderen te gaan om er te wonen, werken of om er met vakantie te gaan.
Oud 20 juni 2016, 11:19   #436
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo.
Supporteren voor een nationaal elftal is iets patriottisch.
Niet alleen in België, in alle landen is dat zo.
voor een deel misschien, maar het is meestal tribalistisch en een primair groepsgevoel. De druk van de groep. Als het apen waren die speelden, dan nog zouden we supporteren. Het is het denkbeeldige WIJ tegen een denkbeeldige VIJAND. Ze gaan om hun instinctief tribalisme te uiten, en bier te zuipen, en eens hun duivels ontbinden.
Wat heeft België anno 2016 waarop wij terecht patriottisch in termen van ware vaderlandsliefde zouden kunnen voor zijn?
Als je op reis bent in het buitenland merk je al gauw dat die denkbeeldige "groep" uit elkaar gevallen is. Vlamingen en Franstaligen gaan meestal niet met elkaar om, waar bijvoorbeeld Engelsen, Hollanders en Duitsers dat wel doen. Praatje slaan, ervaring uitwisselen, iets samen drinken, etc...
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 11:28   #437
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen in de Rand maar ook in Brussel zelf beslissen Franstalige ouders naar Nederlanstalige scholen te sturen. Ik ken zelf persoonlijk zo'n geval. De bedoeling is natuurlijk dat ze op termijn perfect tweetalig worden. Na hun studies zullen ze misschien beslissen in "diep Vlaanderen" zich te vestigen en in Nederlandstalige bedrijven te werken. Talenkennis is zowiezo altijd zeer belangrijk om een job te vinden. Met hun perfecte tweetaligheid zal het helpen.

U denkt in termen van Vlaams-Nationalisme maar dit betreft de Franstaligen niet. Neem een Vlaams-Nationalist die Franstaligen niet graag heeft : het is zijn probleem als het zo is en helemaal niet het probleem van de Franstaligen. TAK, VNJ en dergelijken kunnen "Vuile Walen", "Waalse ratten, rol uw matten" schreeuwen zolang ze willen; dit verhindert helemaal niet de Franstaligen naar Vlaanderen te gaan om er te wonen, werken of om er met vakantie te gaan
van hun kennis vd Nederlandse taal is noch in Brussel, noch in de Vlaamse Rand veel te merken. Integendeel, "ze" hebben heel die regio verfranst.

Citaat:
Oud 20 juni 2016, 11:31   #438
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
voor een deel misschien, maar het is meestal tribalistisch en een primair groepsgevoel. De druk van de groep. Als het apen waren die speelden, dan nog zouden we supporteren. Het is het denkbeeldige WIJ tegen een denkbeeldige VIJAND. Ze gaan om hun instinctief tribalisme te uiten, en bier te zuipen, en eens hun duivels ontbinden.
Wat heeft België anno 2016 waarop wij terecht patriottisch in termen van ware vaderlandsliefde zouden kunnen voor zijn?
Als je op reis bent in het buitenland merk je al gauw dat die denkbeeldige "groep" uit elkaar gevallen is. Vlamingen en Franstaligen gaan meestal niet met elkaar om, waar bijvoorbeeld Engelsen, Hollanders en Duitsers dat wel doen. Praatje slaan, ervaring uitwisselen, iets samen drinken, etc...
Voil�*, het is geen toeval dat juist biermerken voor die tricolore vlaggen zorgen

Citaat:
Oud 20 juni 2016, 11:33   #439
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Voil�*, het is geen toeval dat juist biermerken voor die tricolore vlaggen zorgen
Elke vlag die je tegenkomt ergert je mateloos, hè?
Ik vind dat een zeer leuke gedachte.
Oud 20 juni 2016, 11:52   #440
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen in de Rand maar ook in Brussel zelf beslissen Franstalige ouders hun kinderen naar Nederlanstalige scholen te sturen. Ik ken zelf persoonlijk zo'n geval. De bedoeling is natuurlijk dat ze op termijn perfect tweetalig worden. Na hun studies zullen ze misschien beslissen in "diep Vlaanderen" zich te vestigen en in Nederlandstalige bedrijven te werken. Talenkennis is zowiezo altijd zeer belangrijk om een job te vinden. Met hun perfecte tweetaligheid zal het helpen.

U denkt in termen van Vlaams-Nationalisme maar dit betreft de Franstaligen niet. Neem een Vlaams-Nationalist die Franstaligen niet graag heeft : het is zijn probleem als het zo is en helemaal niet het probleem van de Franstaligen. TAK, VNJ en dergelijken kunnen "Vuile Walen", "Waalse ratten, rol uw matten" schreeuwen zolang ze willen; dit verhindert helemaal niet de Franstaligen naar Vlaanderen te gaan om er te wonen, werken of om er met vakantie te gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be