Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2016, 17:21   #461
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als ik ze bezig hoor, lijkt BE me toch al gered met alleen de winst tegen Ierland al hoor!

ps ik blijf bij mijn pronostiek BE-ZW ... 1 goal 82ste minuut.
Hopelijk voor Zweden?Mens ik lach me te pletter dan.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 20:37   #462
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wtf heb ik met Dewinter te maken ?!
met Namibië dan .
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 20:45   #463
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niets verbergt de mensen met Belgische vlaggen naar zo'n Ronde te gaan en met de Belgische vlaggen te zwaaien. We installeren ons dan natuurlijk vlak naast mensen met hun Vlaamse vlaggen.
Wow, nu het Belgische vlaggen zijn is het ineens wel grootst en niet meer boers om als kleine kinderen met vlaggen te staan zwaaien...
en welke Vlamingen verbieden anderen om met Belgische vlaggen te staan zwaaien, zoals de hetse in het leven geroepen door de grote francofonie met zijn Vlaamse horige vazallen... toen ze die stoute zwarte leeuwen overal moesten aanzien???
Kleine kinderen zijn jullie, opblazen dikke kikkers...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 20:48   #464
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Men noemt dit solidariteit.
Men??? De grote francofonie noemt dat solidariteit. Ze gaan toch niet erkennen dat ze onderhouden worden door de Vlamingen...
De bewuste Vlamingen noemen het zuivere uitbuiting in het leven geroepen en streng in eren gehouden door la Belgique...
Oud 20 juni 2016, 20:53   #465
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ik treed Marie niet 100 maar 200% bij.
Willen we taal, identiteit behouden en baas blijven in eigen kot dan moet België zo rap mogelijk gesplitst. Franstaligen hebben niks goed voor met Vlamingen en hun taal.

Ik was onlangs op een opendeurdag van een Vlaamse schooltje in de rand van Brussel. Op klasjes van 20 lln hebben er 3 Nederlands als moedertaal.
De lln hebben Frans als voertaal, waar de weinige Vlaamse kinderen zich moeten aan aanpassen. Met de ouders wordt Frans gesproken, zelfs met de kinderen. De boeken met prenten (toch didactisch materiaal voor kleuters) zijn in het Frans. De Franstalige ouders op de opendeur hokten er samen, en de Nederlandstaligen praatten uiteraard Frans met hen. En dit op een Vlaams schooltje.
Mijn vraag is dan: wat komen Franstaligen doen op een Vlaams schooltje? Valt de keuze op deze school omdat het in de rechtstreekse nabijheid is, of willen ze hun kind echt les in het Nederlands laten volgen? In beide gevallen zouden ze eigenlijk beter naar een school van het Franstalig onderwijs in Wallonië of Brussel gaan. Wallonië en Brussel is namelijk ook dichtbij in het geval van het schooltje. En in Franstalige scholen hebben ze hun fameuze Nederlandse taalimmersie-onderwijs. Dus, waarom toch de keuze voor een Vlaams schooltje als ze zich toch niet willen aanpassen?

Als ik dat zie, nl. dat aan de vroegste basis al de wil van de Franstaligen wordt opgelegd in een officiële instantie (nl het Vlaams onderwijs) aan de zgn officiële taal van de school en gemeente (geen faciliteitengemeente!!), dan weet je dat dit niet goed komt met dit land en pleit ik 100% voor een splitsing en segregatie.
En dan op het franstalige nieuws waar er een hele hetse van werd gemaakt dat men van de franstaligen wou vragen dat ze wat Nederlands zouden spreken in de Vlaamse kinderopvang in Bruxelles...
Uiteindelijk werd er beslist dat alleen de directrice Nederlands moest kennen...

Wat voor zin heeft het voor de Vlamingen om hun kinderen naar Vlaamse crechen te sturen als zelfs het personeel daar amper Vlaams kent...

En Vlaanderen die zogezegde Nederlandstalige bediening in Nederlandstalig hatend Bruxelles maar verder subsidieren...

Maar weet dat het de Vlamingen zijn die la Belgique opblazen en zeker niet de grote francofonie die het van binnenuit helemaal verkankeren...
Oud 20 juni 2016, 20:54   #466
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is ook zo.
Supporteren voor een nationaal elftal is iets patriottisch.
Niet alleen in België, in alle landen is dat zo.

Maar België wordt onderdrukt want 'nous sommes dans la Belgique quand même' en iedereen die iets anders zegt spuwen ze uit...
La Belgique is een failed state, vergeet dat niet...
Oud 20 juni 2016, 21:01   #467
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen in de Rand maar ook in Brussel zelf beslissen Franstalige ouders naar Nederlanstalige scholen te sturen. Ik ken zelf persoonlijk zo'n geval. De bedoeling is natuurlijk dat ze op termijn perfect tweetalig worden. Na hun studies zullen ze misschien beslissen in "diep Vlaanderen" zich te vestigen en in Nederlandstalige bedrijven te werken. Talenkennis is zowiezo altijd zeer belangrijk om een job te vinden. Met hun perfecte tweetaligheid zal het helpen.

U denkt in termen van Vlaams-Nationalisme maar dit betreft de Franstaligen niet. Neem een Vlaams-Nationalist die Franstaligen niet graag heeft : het is zijn probleem als het zo is en helemaal niet het probleem van de Franstaligen. TAK, VNJ en dergelijken kunnen "Vuile Walen", "Waalse ratten, rol uw matten" schreeuwen zolang ze willen; dit verhindert helemaal niet de Franstaligen naar Vlaanderen te gaan om er te wonen, werken of om er met vakantie te gaan.
Zolang la Belgique, door en door verkankerd door anti-Vlaamse gevoelens bestaat heeft u gelijk en veegt de francofonie vierkantig zijn voeten aan wat de Vlamingen willen en denken...
U geeft dus opperbest aan waarom dit land geen land is en en nooit een vaderland kan zijn voor de Vlamingen... De franstalige grootheidswaanzin maakt elke samenleving op voet van gelijkheid en wederkerigheid in dit land onmogelijk en dat is toch wel de eerste en allebelangrijkste voorwaarde opdat verschillende volkeren in in een land in vrede zouden kunnen samenleven...

Maar de franstaligen mogen roepen en tieren zoveel ze willen en hoeveel te meer ze in de pap te brokken hebben zoveel te slechter gaat het met deze failed state...
Ze graven inderdaad hun eigen graf...
Oud 20 juni 2016, 21:07   #468
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het zijn net de Nederlandstaligen die, totaal onterecht, niet fier zijn op hun taal.
Inderdaad en dat wordt hen ook van bovenuit, vanuit la Belgique goed ingepeperd...
De sossen maken ervan dat er geen eenduidige Nederlandse taal mag bestaan want dat zou te elitair zijn. Terwijl ze verdomd goed weten dat het verbasteren van het Nederlands alleen maar in de kaart speelt van de grote francofonie en de beste methode is om het Nederlands in de toekomst de nek om te wringen...
Maar je bent trouwe slaven van je francofone meesters of je bent het niet...
Oud 20 juni 2016, 21:12   #469
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets verbergt de mensen met Belgische vlaggen naar zo'n Ronde te gaan en met de Belgische vlaggen te zwaaien. We installeren ons dan natuurlijk vlak naast mensen met hun Vlaamse vlaggen.
Mensen met Belgische vlaggen zijn inderdaad welkom op de omloop van de Ronde Van Vlaanderen .

Wij zijn vrijheidslievende democraten ,
wat niet gezegd kan worden van de organisatoren van de matchen van de #tousensembleDiablesRougesRode Duivels.

Die hebben de Vlaamse Leeuwenvlaggen verboden tijdens de matchen van de Duivels.

Typisch "Belgische" democratie ,de Vlaamse Vlag verbieden .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 22:11   #470
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Mensen met Belgische vlaggen zijn inderdaad welkom op de omloop van de Ronde Van Vlaanderen .

wat niet gezegd kan worden van de organisatoren van de matchen van de #tousensembleDiablesRougesRode Duivels.

Die hebben de Vlaamse Leeuwenvlaggen verboden tijdens de matchen van de Duivels.

Is dat zo?
Heb je daar een bron van?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 22:11   #471
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Amai, Marie Daenen is weer hevig! 5 posten na mekaar.

En het gaat weer over de 'grote francofonie'. Ze is weer origineel ...
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 22:13   #472
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar België wordt onderdrukt want 'nous sommes dans la Belgique quand même' en iedereen die iets anders zegt spuwen ze uit...
La Belgique is een failed state, vergeet dat niet...
Dans la Belgique nog wel?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 22:35   #473
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

In het voetbal supportert men nu eenmaal voor het collectief, niet voor individuen of deelcollectieven. En het collectief is nu eenmaal een Belgisch collectief, geen Vlaams.

Trouwens, de hypocrisie mag wel eens ophouden. De Vlaamse vlaggen bij wielerwedstrijden zijn bijna zonder uitzondering de strijdvlaggen van de Vlaamse Beweging, niet de officiële vlaggen.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2016, 23:34   #474
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad en dat wordt hen ook van bovenuit, vanuit la Belgique goed ingepeperd...
De sossen maken ervan dat er geen eenduidige Nederlandse taal mag bestaan want dat zou te elitair zijn. Terwijl ze verdomd goed weten dat het verbasteren van het Nederlands alleen maar in de kaart speelt van de grote francofonie en de beste methode is om het Nederlands in de toekomst de nek om te wringen...
Maar je bent trouwe slaven van je francofone meesters of je bent het niet...
Er bestaat een Nederlandse standaardtaal, literatuur, er zijn Nederlandstalige magazines, dagbladen, tv-stations, online media enz. En toch horen we nog altijd hoe verdrukt de Vlamingen wel zouden zijn.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 11:00   #475
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo.
Daar ben ik het niet mee eens. Er zullen er natuurlijk zijn die uit liefde voor het vaderland supporteren voor de Belgen, maar ik vraag me echt af hoeveel er dat zijn. De meeste supporters die ik ken, supporteren niet vanuit hun liefde voor het land, maar vanuit hun liefde voor het voetbal en de sfeer die errond hangt op zo een EK. Dan zijn ze eventjes Belg, maar moest het nu de Vlaamse nationale ploeg zijn, dan waren ze evengoed Vlaming. Voetbal is een raar beestje, het is 1 en al emotie en heeft weinig te maken met de staatstructuren die Belgie "rijk" is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 juni 2016 om 11:01.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 12:16   #476
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Daar ben ik het niet mee eens. Er zullen er natuurlijk zijn die uit liefde voor het vaderland supporteren voor de Belgen, maar ik vraag me echt af hoeveel er dat zijn. De meeste supporters die ik ken, supporteren niet vanuit hun liefde voor het land, maar vanuit hun liefde voor het voetbal en de sfeer die errond hangt op zo een EK. Dan zijn ze eventjes Belg, maar moest het nu de Vlaamse nationale ploeg zijn, dan waren ze evengoed Vlaming. Voetbal is een raar beestje, het is 1 en al emotie en heeft weinig te maken met de staatstructuren die Belgie "rijk" is.
Ja inderdaad, ik kan mij niet voorstellen dat iemand die niet van voetbal houdt écht supportert voor de Belgische ploeg.
Je supportert op nationaal niveau voor je clubelftal en op internationaal voor België.
Ik kan mij eigenlijk geen Belgische voetballiefhebber voorstellen die niet voor België zou supporteren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 12:47   #477
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja inderdaad, ik kan mij niet voorstellen dat iemand die niet van voetbal houdt écht supportert voor de Belgische ploeg.
Je supportert op nationaal niveau voor je clubelftal en op internationaal voor België.
Ik kan mij eigenlijk geen Belgische voetballiefhebber voorstellen die niet voor België zou supporteren.
en dat heeft helemaal niks met enig vaderlandsliefde te maken. Ik ken Oost- en zelfs Westvlamingen die supporter zijn van Anderlecht, zonder ook maar enige affiniteit te hebben met die gemeente.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 13:07   #478
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo.
helemaal mee eens, ik supporter al heel mijn leven voor Oranje.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2016, 13:08   #479
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Hopelijk voor Zweden?Mens ik lach me te pletter dan.
net alles terug bewezen ... 0-0 voldoende voor de rode duivels, Zweden goed verdedigend, en dan Zlatan die toch nog wel iets te bewijzen heeft en in minuut 82 wakker (en raak) schiet!
Oud 21 juni 2016, 13:10   #480
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In het voetbal supportert men nu eenmaal voor het collectief, niet voor individuen of deelcollectieven. En het collectief is nu eenmaal een Belgisch collectief, geen Vlaams.

Trouwens, de hypocrisie mag wel eens ophouden. De Vlaamse vlaggen bij wielerwedstrijden zijn bijna zonder uitzondering de strijdvlaggen van de Vlaamse Beweging, niet de officiële vlaggen.
ge vergist u, Vlaanderen Vlagt had (zeker in de beginperiode toen de oprichter nog leefde) altijd heel excpliciet ook de officiële versie bij. oprichter kwam uit zakenleven, niet echt uit Vl Beweging en vond het belangrijker bruggen te bouwen (zelfs bij supporters met BE vlaggen)

fuck dementie, zijn naam ontsnapt me
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be