![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mischien moet men ook maar eens stoppen de politie te beoordelen op de hoeveelheid geld die ze binnen brengt. De politie dient niet gebruikt te worden om de bevolking te koeieneren omwille van de inkomsten van de staat. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 juni 2016 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het mechanisme zit inderdaad eenvoudig in mekaar,... centen pakken.
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wegpiraten en gevaarlijke toestanden wegwerken zijn geen prioriteit. Iemand die 5 minuten te la Doe niet hypocriet en zwijg dan over verkeersveiligheid hé.
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wegpiraten en gevaarlijke toestanden wegwerken zijn geen prioriteit. Iemand die 5 minuten te la Doe niet hypocriet en zwijg dan over verkeersveiligheid hé.
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al zeker in verband met de veiligheid op de weg. Dit land is niet van de overheid maar van iedere inwoner. Maar het gaat hier niet over parkeren en hun boetes maar om de onveiligheid die niet aangepakt word terwijl ze er de mond van vol hebben.
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nee, ik stel enkel het verschil in efficiënte controle vast en vraag me daarbij "terecht" af of het nog met verkeersveiligheid te maken heeft of met het vullen van de zakken.
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkeersboetes zijn veel te hoog in verhouding tot het inkomen.
Misdadig gewoon.
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij schrijft dat hij zich maar aan de snelheidsregels moet houden...
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb soms ook de indruk dat zijn posts erger worden wat dat betreft.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest dit een cd&v domein zijn : dan is het pure zakkenvullerij van regelneven Nu dit een N-VA domein is : énkel en alleen voor de verkeersveiligheid Simpel toch ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Thx, dacht al ....?
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ga er persoonlijk zeker niet verder op ingaan dan. Ik wil het bij de realiteit van het aftroggelen houden, waarbij verkeersveiligheid niet de basis is. Wel laakbaar en niet bijdragend tot een verandering van het rijgedrag ivm. de veiligheid.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil jij persoonlijk reageren? Doe gerust. Ik heb nog nooit op het driehoekje geklikt, en zal dat ook nooit doen. Ik verlaat nog liever het forum. En nog een reden om je niet in te houden: ik vind dat leerrijk. Ook de argumenten als iemand boos wordt, zijn interessant. Dan geeft hij namelijk zijn ziel bloot. (in 't echte leven, face to face, verdraag ik dat wel minder, omdat individuele beleefdheid meer speelt dan, maar swat.) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Parkeren is een zaak van de burgemeester. Geen zaak van verkeersveiligheid, maar van leefbaarheid van een centrum, van winkelstraten .... Snelheidscontroles worden meestal verricht in steden en gemeentes. Dus ook weer burgemeesters. Die op de autostrades: ok. Maar neem nu die trajectcontroles. Die plaatsen zijn toch bekend bij iedereen; letterlijk iedereen. Dus nu de echte reden waarom ik zo van mijn gat maak tegenover mensen die beweren dat het niet om verkeersveiligheid gaat: meestal zijn dat gasten die al een paar keer tegen de lamp gelopen zijn. Met hunne te zware voet. En dan maar zagen en zagen ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
De boerkes van plattelandsburgemeesters die om de senioren bij hun kiesvolk te plezieren te pas en te onpas snelheidslimieten beslisten en zo alle vlotte doorstroming belemmeren. In plaats van die bevoegdheid af te nemen van de boerkes/burgemeesters en te centraliseren bij de vlaamse administratie, gaat hij hun wanbeleid van de laatste pakweg 15 jaar betonneren als algemene regel. In Syrië zouden ze zo een minister van een flatgebouw naar beneden smijten.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 juni 2016 om 13:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Geen of weinig controle op de weg, dus gevaarlijke toestanden worden zo goed als niet verbaliseert. Ik ben in geen 10 jaar tegen gehouden voor welke controle dan ook. Daar tegenover betaalde ik al heel veel parkeer boetes waar het dikwijls slechts om enkele minuten ging. Dus daar is zeker controle genoeg. Duidelijk dat het niet over de veiligheid maar om de centen gaat.
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog wat naïef zeker? Ik hou me aan de feiten en lul er niet op los. Het is me reeds lang opgevallen dat er zo weinig fysieke controle op de weg is en dat wordt misbruikt. Zoals gisteren met die regen was het ruim gevaarlijk tussen die vrachtwagens en dan hebben ze eens een wet gemaakt die "echt" kan bijdragen tot de veiligheid. Maar ja, ze zullen wel weer parkeerbonnetjes aan het maken geweest zijn. Dat brengt meer op. "Enkel daar gaat het over", met of zonder Weyts.
![]() |