![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2!
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
|
![]() Citaat:
Hebt gij Aziaten al Engels horen praten? Chinezen spreken ver van goed Engels. Ge moet eens met een Thai praten, alhoewel die soms van zeer jong Engels leerden. Maar zonder veel fantasie (een "R" fantaseren waar ze een 'L' uitspreken kan veel helpen) is dat ook niet direect te begrijpen. Spreken Duitsers goed Engels? Ik vrees van niet. Ik herinner mij trouwens het verhaal van een kennis. Zijn Engelse en Amerikaanse collega waren in een grote discussie beland over het juiste gebruik en uitspraak van een 'Engels' woord. Wie sprak er 'goed Engels' 'Goed Engels' lijkt me dus heel relatief. Laten we het beter hebben over 'begrijpbaar' Engels, dat communicatie tussen mensen vergemakkelijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'T is waar Pajoske. We spreken niet goed genoeg Engels. En dat is een belangrijke taal in Europa en de wereld. Daarom kan men in Vlaanderen beter gewoon direct Engels als tweede taal aanleren in plaats van de Walen na te doen. Uiteraard is Frans als tweede taal een absurditeit uit het verleden, toen Vlaanderen noch diende te verfransen. Daar dienen we in ieder geval van af.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 juni 2016 om 13:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 juni 2016 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor de Vlaming kan dat dan zijn Engels tweede of derde taal Frans tweede of derde taal Duits tweede of derde taal en de mogelijke combinaties ... Engels Duits zou ook perfect kunnen nee, dring dat Frans wat blijvend verplicht op tot in alle technische en beroepsrichtingen toe ... maar mij niet gelaten, het zorgt voor behoorlijk wat aversie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die de "literatuur" van de Strangers zegt te appreciëren zoals die van Brel is mijns inziens in het vuistje de Vlamingen aan het uitlachen. Er is nochthans genoeg hoogstaande kleinkunst waarmee men Brel's teksten goed zou kunnen vergelijken. Tussen de lijnen kan ook Jay zijn Francofone superioriteitsgevoels niet verbergen van waaruit hij de Vlaamse cultuur reduceert tot een paar in subculturen populaire uitingen ervan. Maar toegegeven, Jay beweegt op een iets elegantere manier als andere hier aanwezige Nederlandskundige zich verheven voelende Francofonen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 juni 2016 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() dat zou zelfs mijn keuze zijn ook, maar puur gevoelsmatig, helemaal niet rationeel, en omdat ik graag romaanse talen leer ook. maar da's een persoonlijke keuze, niet een die je alle Vlaamse jongeren, ook diegene zonder aanleg, moet opleggen, dat marcheert niet, voor zulke jongeren is Frans even dood als Latijn, ze komen er even zelden mee in aanraking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel liever zou ik echter Engels als eerste nemen en Duits als 2e, omdat dat in de wereld veel grotere talen zijn. De franstaligen in dit land redeneren ook zo en trekken zich dus geen fuck aan van het Nederlands. Helaas kunnen Vlamingen dat niet doen omdat ze anders minder kansen krijgen op de Brusselse arbeidsmarkt, go figure.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door zonbron : 21 juni 2016 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alleen gevoelsmatig kies ik nog Frans maar ook niet om BE redenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlands dat spreek je niet, dat blaf je.
Dat zei Brel tenminste.
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik die dacht dat er maar 1 groep was die de anderen als honden ziet. Ik heb Brel nog moeten leren in de Franse les op de middelbare school. Les vieux.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de vroegere D.D.R. was Russisch verplicht als tweede taal in het onderwijs. De muur was in 1989 nauwelijks een week gevallen of alle jonge Oost-Duitsers lieten het Russisch vallen als een baksteen en schakelden met veel enthousiasme over op het Engels.
|
![]() |
![]() |