Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2016, 13:22   #781
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Petitie om Londen onafhankelijk te verklaren en lidmaatschap ven de EU aan te vragen.

https://www.change.org/p/sadiq-khan-...to-join-the-eu

Ik denk dat we de komende dagen nogal wat nieuwe opiniepeilingen, petities en referenda zullen zien voorbijkomen.....
Oud 24 juni 2016, 13:23   #782
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De EU moet zich vooral zorgen maken als de Britten bewijzen dat ze beter af zijn buiten de EU. Dan pas zal het hek van de dam zijn.
Dat zou wel eens kunnen. De daling van het Pond is alvast voor de Britse exporteurs een opsteker. Het heeft natuurlijk ook wel een nadelige kant vermits hun invoer duurder wordt. In ieder geval, er zijn in Europa toch twee voorbeelden van landen die het behoorlijk goed doen zonder deel uit te maken van de EU. Alhoewel... de EU is voor de Britten een zeer belangrijke afzetmarkt. Ze zullen dus verplicht zijn blijvend rekening te houden met allerlei EU-regels waaraan hun ondernemingen zich moeten onderwerpen willen ze hier verder kunnen verkopen. Dat is ook zo voor de Noren en de Zwitsers. Willen of niet ze moeten zich naar die regels plooien anders geraken ze hier hun producten niet kwijt.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:26   #783
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Haha, nog geen dag verder en er gaan zich al een deel Britten bekocht voelen
Citaat:
In propaganda van het 'leave'-kamp werd gezegd dat de 350 miljoen pond die per week naar de EU vloeit, voortaan besteed zou worden aan de gezondheidszorg van de National Health Service (NHS).

"Ik kan niet garanderen dat dat geld naar de NHS zal gaan", zegt Farage. "Ik zou die claim nooit gemaakt hebben. Dat was een fout van het 'leave'-kamp."

De journaliste reageert verbouwereerd: "Nadat 17 miljoen mensen gestemd hebben om de EU te verlaten, deels gebaseerd op basis van die advertentie, zegt u dat dat fout was?" Farage ontwijkt de vraag en zegt dat het geld aan allerlei doelen besteed zal worden.

Dat is zo'n typisch symptoom van dergelijk referendum met een campagne er rond met politici die zich voor een bepaald kamp engageren: ze willen gewoon koste wat het kost winnen. Over de gevolgen van hun "winst" denken ze later wel na.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:28   #784
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De EU moet zich vooral zorgen maken als de Britten bewijzen dat ze beter af zijn buiten de EU. Dan pas zal het hek van de dam zijn.
Enerzijds hebben ze nu meer vrijheid om hun budget te beheren, schulden te maken en bezuinigingen en subsidies in te voeren, aan de andere kant kunnen ze de schuld voor bezuinigingen niet meer op Europa steken, en zal de Britse regering zelf de verantwoordelijkheid van hun beleid moeten dragen.
Alleen al als zondebok was de EU van waarde.
Oud 24 juni 2016, 13:29   #785
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
...

Ik denk dat we de komende dagen nogal wat nieuwe opiniepeilingen, petities en referenda zullen zien voorbijkomen.....
Laten we hopen dat het zo ver kan&mag komen.

Laat ons evenwel niet te vroeg juichen, a.u.b.

Nogal wat 'experts' zijn er immers 'heilig' van overtuigd dat zulks nefast is voor wat het ook moge zijn voor toekomst die ze voor ons in petto hadden.

Het ligt dan ook voor de hand dat ze ervoor zullen zorgen dat het nooit zo ver zal komen dat wij zélf onze eigen toekomst in handen kunnen&mogen nemen.

Zij weten immers zo ongelooflijk véél beter wat voor 'ons' het beste is!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:32   #786
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Laten we hopen dat het zo ver kan&mag komen.

Laat ons evenwel niet te vroeg juichen, a.u.b.

Nogal wat 'experts' zijn er immers 'heilig' van overtuigd dat zulks nefast is voor wat het ook moge zijn voor toekomst die ze voor ons in petto hadden.

Het ligt dan ook voor de hand dat ze ervoor zullen zorgen dat het nooit zo ver zal komen dat wij zélf onze eigen toekomst in handen kunnen&mogen nemen.

Zij weten immers zo ongelooflijk véél beter wat voor 'ons' het beste is!
Geen "officiële" referenda hé djimmi, (behalve dan misschien in Schotland, Noord Ierland en Gibraltar), maar wel een hele boel informele petities die de verdeeldheid over de kwestie goed zullen accentueren.
Oud 24 juni 2016, 13:32   #787
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hier is er nog ene die alles ging oplossen met nieuwe bijkomende grenzen. Die begint te bibberen als het realiteit wordt. Hun wensdromen worden nu stilaan doorprikt. Deze brexit gaat heel ontnuchterend werken op de bevolking in de rest van Europa.

http://www.tvl.be/nieuws/bourgeois-o...ampaign=buffer
Boris Johnson zit zich in alle bochten te wringen, het is plots allemaal zo dringend niet meer, minstens een paar jaar onderhandelen, misschien 2 of 4.

Wacht maar af het zal uiteindelijk toch maar om te lachen geweest zijn
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:32   #788
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Boris Johnson vergelijkt de Europese Unie met Hitler & Napoleon

en deze doet veel stof opwaaien .... bij voor & tegenstanders ,,

ik ben persoonlijk tegen EU ... ,, het maakt alleen Europa tot een ongelukkig continent zonder vrijheden voor de autochtone burgers ...
Ik denk dat de Brexit het ongenoegen van de burgers tegenover de politiek meer in de verf zet dan wat ook.
Een ding is zeker, moest België met zijn jacqpot beleid vandaag niet in de EU zitten we betaalden 100fr voor een €.
Wat niet weg neemt dat ook de EU moet afslanken en zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.
Zoals het nu werkt is het eerder een vetpotje voor uitgerangeerde politiekers die er slapend rijk worden.
Oud 24 juni 2016, 13:33   #789
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Mag ik ook een klein applausje in de marge vragen voor een andere winnaar in dit referendum.... de hand getelde stem. Lang moge zij leven.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:37   #790
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Mag ik ook een klein applausje in de marge vragen voor een andere winnaar in dit referendum.... de hand getelde stem. Lang moge zij leven.
Lang zal het niet meer duren ('vooruitgang', weet je wel), maar inderdaad, een klein applaus in de marge is me dunkt ten zeerste welkom:

:applaus: :klein:

Laatst gewijzigd door djimi : 24 juni 2016 om 13:42.
Oud 24 juni 2016, 13:41   #791
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Geen "officiële" referenda hé djimmi, (behalve dan misschien in Schotland, Noord Ierland en Gibraltar), maar wel een hele boel informele petities die de verdeeldheid over de kwestie goed zullen accentueren.
Om de een of andere ongetwijfeld ten zeerste verdachte obscure reden verkies ik dezer dagen om het even welke 'informele' petitie veruit boven wat voor 'officieel goedgekeurd' volksbedrog dan ook.

Ik vraag me in alle (nou ja) eer (nou ja) en geweten (nou ja) af hoe het ooit zover is kunnen komen.

Laatst gewijzigd door djimi : 24 juni 2016 om 13:41.
Oud 24 juni 2016, 13:41   #792
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Boris Johnson zit zich in alle bochten te wringen, het is plots allemaal zo dringend niet meer, minstens een paar jaar onderhandelen, misschien 2 of 4.

Wacht maar af het zal uiteindelijk toch maar om te lachen geweest zijn
Wat ik lees in de gazetten is nochtans dat hij zich moet haasten, of de EU zet hem zelf buiten, ook al zijn daar geen regeltjes voor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:42   #793
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het pro-Brexit kamp hoopte eigenlijk dat er tegen Brexit zou gestemd worden, dan konden ze hun opositiespelletje nog een tijdje volhouden zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Nu staan ze daar zonder te weten hoe het verder moet.

De EU heeft daarentegen gezegd dat het voor hen snel moet gaan. Die weten het al: het UK krijgt dezelfde deal ans de EER landen. Dat betekent: alle richtlijnen, inclusief Vrij Verkeer van Personen aanvaarden zonder inspraak.
Lijkt me een realistisch perspectief, een 'betere' deal dan EER zou een klap in het gezicht van de Noren zijn en een buiging voor de britten. Daar zal nu in europa weinig animo voor zijn.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:45   #794
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat ik lees in de gazetten is nochtans dat hij zich moet haasten, of de EU zet hem zelf buiten, ook al zijn daar geen regeltjes voor.
Who the fuck is that, anyway?

<< It ain't me, babe, it ain't me !!!
Is it you, babe, is it you ??? >>

(X2)

en een stevige two-step back-beat eronder, silvoeplè.

Oud 24 juni 2016, 13:45   #795
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja daarjuist Marianne Thijsen gehoord. Buiten is buiten, geen gezever, zo vlug mogelijk afhandelen want zolang ze niet buiten liggen zitten die vervelende zageventen nog mee rond de tafel.

Ik denk dat er velen bij de EU nu eidelijk eens écht hun gedacht van de Britten gaan zeggen
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:46   #796
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

De eerste klappen beginnen te vallen. En zoals ik al eerder schreef zal de gewone Brit de gevolgen van zijn ondoordachte keuze om volksmisleiders te volgen aan den lijve ondervinden.

http://www.nu.nl/brexit/4282691/vere...ertrek-eu.html

De Britse jeugd zal het de ouderen kwalijk nemen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:47   #797
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ik denk dat de Brexit het ongenoegen van de burgers tegenover de politiek meer in de verf zet dan wat ook.
Een ding is zeker, moest België met zijn jacqpot beleid vandaag niet in de EU zitten we betaalden 100fr voor een €.
Wat niet weg neemt dat ook de EU moet afslanken en zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.
Citaat:
Zoals het nu werkt is het eerder een vetpotje voor uitgerangeerde politiekers die er slapend rijk worden.
Zeer fijne constructie die ook groots doordacht is opgezet geweest met "die" exacte bedoelingen .... het hoogste kasteel der kastelen ... macht & geld voor een exclusive elite .... tuurlijk, zal zo blijven tot nog lange jaren.. ze gaan er alles aandoen het te behouden , door mensen bang te maken en te bedreigen...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:48   #798
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Op grond waarvan precies meent u te kunnen/mogen besluiten dat 'grote delen van de bevolking' van bepaalde zaken 'geen bal begrijpen'?

Zijn het soms de 'verkeerde' grote delen van de bevolking?

Misschien doen 'wij weldenkenden' er beter aan die 'grote delen van de bevolking' preventief op te ruimen/uit te roeien?

Verwacht je écht dat ik op dwaze zever ga reageren ?
Citaat:
En nog iets:
Laat maar zo... iedereen heeft recht op 1 stommiteit per dag, jij hebt de jouwe gehad.

Citaat:
hoevéél ballen begrijpt u eigenlijk van bepaalde zaken waarover ook ( -zelfs- ) u moogt stemmen?

En verhindert die afwezigheid van begrijpende ballen u om over van alles en nog wat uw al dan niet groot licht te laten schijnen?

Is de depressie over djimi ? Geen medicijnen meer ? Ik merk dat je je terug kunt opjagen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:49   #799
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De eerste klappen beginnen te vallen. En zoals ik al eerder schreef zal de gewone Brit de gevolgen van zijn ondoordachte keuze om volksmisleiders te volgen aan den lijve ondervinden.

http://www.nu.nl/brexit/4282691/vere...ertrek-eu.html

De Britse jeugd zal het de ouderen kwalijk nemen.
Wow, een dreigement om de hoogste kredietstatus te verliezen. Impressive.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 13:51   #800
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Verwacht je écht dat ik op dwaze zever ga reageren ?

Laat maar zo... iedereen heeft recht op 1 stommiteit per dag, jij hebt de jouwe gehad.

Is de depressie over djimi ? Geen medicijnen meer ? Ik merk dat je je terug kunt opjagen...
Zijn eerste, terechte, vraag ga je wel erg vakkundig uit de weg
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be