![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1841 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't Probleem is natuurlijk dat we het zaakje niet meer over kunnen doen om te zien of we zien haalden. Niettemin... als dat per referendum gebeurt mag dat voor mijn part met een 2/3 zijn. Want zonder referendum gaat men ook niet over één nacht ijs Citaat:
Ik geloof dat niet In alle verenigingen wordt dat wel toegepast bij bepaalde kwesties en lukt het ook om tot die meerderheid te komen. |
||
|
|
|
|
|
#1842 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
|
#1843 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Twee: Nederland sluit (sloot) geen handelsovereenkomst met de Oekraine. Het werd afgesloten door de EU met instemming van "alle" landen. Doofpot MH17?: Als dit zo zou zijn, kan dit pas aangetoond worden als het onderzoek is afgerond |
|
|
|
|
|
|
#1844 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1845 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1846 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Cameron had al fameus zitten onderhandelen... met dit als hangend zwaard zouden ze er zelfs nog beter uit kunnen komen. |
|
|
|
|
|
|
#1847 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Elke peiling wees wat anders uit. Het enige wat men kon zeggen : ze weten het niet goed |
|
|
|
|
|
|
#1848 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In de praktijk is die beslissing het doodvonnis van elke politicus die dat effectief zal uitvoeren. Boris Johnson is eraan, hij is verbrand als hij premier wordt en ook als hij geen premier wordt en hij weet het, je kon het op zijn gezicht zien tijdens zijn speech op 24 juni. ll. Blijkbaar beseften vele Brexiters niet wat Brexit concreet zou betekenen : er was geen planning, zero. In die zin lijkt heel die brexit historie vreselijk veel op de inval in Irak : Verkocht op basis van leugens, geen enkele planning, een hoop wishfull thinking en victorie uitroepen op het moment dat de echte oorlog nog moet beginnen. Kan er in het UK een politicus gevonden worden die de b*llen heeft om te doen wat gedaan moet worden : Publiek verklaren dat er een grote en domme vergissing is gebeurd en dat het UK er alles zal aan doen om in de EU te blijven. Alle kranten zouden de volgende weken dit op hun voorpagina kunnen brengen om de toon een beetje te zetten: ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 26 juni 2016 om 23:54. |
|
|
|
|
|
|
#1849 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eens om de 2 jaar ? |
|
|
|
|
|
|
#1850 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, als 'n voetbalwedstrijd, als de uitslag je niet bevalt; petitie opstarten om de wedstrijd over ... en over ... en over te doen tot de uitslag je bevalt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#1851 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er was al eens een voetbalmatch en die werd gewonnen door Bremainers ( in feite waren er zelfs twee daar hun toetreding bedisselt werd door vertegenwoordigers gekozen door alweer een winnende match ) |
|
|
|
|
|
|
#1852 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik hoop enkel maar dat hierdoor de EU eens goed door elkaar geschud gaat worden, en dat is blijkbaar reeds 't geval want op TV is er net 'n debat over; minder EU en meer Europa, meer rekening houden met de wensen, angsten van 't "volk". Alle redenen waarom zo'n 52 % voor Brexit gestemd hebben, en dáár wat aan doen!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
Laatst gewijzigd door SDX : 27 juni 2016 om 00:35. |
|
|
|
|
|
|
#1853 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Zij wijzen erop dat Oekraïne een van de meest corrupte landen van Europa is. "De Oekraïense politici zijn de grootste boeven die er zijn", zegt Peter van Ham van Instituut Clingendael. "Het land staat op plek 140 van 168 landen op de corruptie-index. Het is moeilijk om belastinggeld te geven aan mensen die gelijk 20 procent overmaken naar een eigen bankrekening op Cyprus." Veel Oekraïense bedrijven ontduiken de belasting via Nederlandse brievenbusfirma's. Tegenstanders van het verdrag willen daar niet mee samenwerken en vrezen dat die corruptie op deze manier ook overwaait naar de Nederlandse economie." U wenst zaken te doen met boeven in corrupte landen ? En nog iets: "Ook voeren de tegenstanders aan dat het associatieverdrag op termijn leidt tot een Oekraïens lidmaatschap van de Europese Unie. "Dit verdrag is erop gericht om Oekraïne bij de Europese Unie te betrekken", zegt Thierry Baudet van Forum voor Democratie. "Zo probeert Brussel het Europese systeem uit te bouwen. Dat is expansionistisch, hoogmoedig en naïef." Goed gezien van die Ollanders. http://nos.nl/artikel/2097314-oekrai...et-uit-is.html Citaat:
|
|
|
|
#1854 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1855 | |
|
Minister
|
Citaat:
Hoe dat het volk er warm voor gaat maken dat hier de sociale zekerheid wordt afgebroken en we straks allemaal aan Roemeense lonen gaan werken zie ik niet meteen in, maar goed. |
|
|
|
|
|
|
#1856 | |
|
Minister
|
Citaat:
Er is langs beide kanten geen enkele lobbyist die er ook maar aan denkt om iets van de lucratieve vrije handel op te geven. Het enige wat de Tories willen is nog meer een Europa �* la carte, en dat gaan zij en wie er ook om vraagt krijgen. Alles, maar dan ook alles, moet wijken om de roofbouw economie te laten voortduren. |
|
|
|
|
|
|
#1857 | |
|
|
Citaat:
Wel, werd door henzelf openlijk aangegeven dat de Oekraine hen geen lor interesseerde. Plus "Ook voeren de tegenstanders aan dat het associatieverdrag op termijn leidt tot een Oekraïens lidmaatschap van de Europese Unie. "Dit verdrag is erop gericht om Oekraïne bij de Europese Unie te betrekken", zegt Thierry Baudet van Forum voor Democratie. Wat hij er niet bij vertelde is dat Nederlandse regeringen, al sinds jaren, ruim voordat de ellende daar uitbrak, tegenstanders waren van uitbreiding met de Oekraiene. Als er al sprake van zou zijn ergens rond st Juttemis. Baudet op rij: 1. Hij had ermee voor Nederland uit de EU zien te krijgen 2. De Oekraiene interesseerde hem geen zak 3. Het referendum ging over het associatie verdrag, maar suggereerde de kiezers dat het om aansluiting Oekraiene zou gaan 4. Hij kende de al jaren bestaande opstelling van de Nederlandse regeringen wat betreft mogelijke aansluiting bij de EU. Ofwel, een flessentrekker, pur sang |
|
|
|
|
|
|
#1858 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hopen blijf ik echter dat meerdere landen de wens kenbaar maken eruit te willen.
|
|
|
|
|
|
|
#1859 |
|
|
Zie er de humor er wel van in dat er met referenda leuke grappen zijn uit halen
Tweede man Jan Roos herziet standpunt: “Stem JA bij referendum” - 'Deel mijn advies op Facebook!' ‘Kijk: iedereen weet natuurlijk best dat ik een schreeuwer ben en absoluut geen denker. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Gewoon lachen. Dat maakt het leven leuk. Toch? Maar onze leider, Perry Boudet, (“mooie Perry”) is meer van het denkwerk..’ ‘Maar ik vind dat ik zelf ook moet leren nadenken, en daarom heb ik mij er nu zelf ook maar eens in verdiept, in de situatie van Oekraine Daarom ben ik in Groningen de archieven in gedoken. Tja: dan kijk je er toch wat anders tegenaan. Daarom ben ik tot de conclusie gekomen dat het nu wel mooi is geweest met onze referendum-grap. “ “Want als je er als nuchtere Nederlander goed over nadenkt is het toch eigenlijk krankzinnig dat met materieel van Poetin onze vliegtuigen worden neergeschoten. En mensen in Oekraine die van Poetin af willen, en die alleen maar handel met ons willen drijven, daar zouden we geen handelsverdrag mee willen sluiten? Kom op, zeg: duh! Gewoon allemaal “Ja” stemmen!’ 'En dat wij de Europese Unie er bij haalden, dat was natuurlijk een goeie grap. Maar ik geef achteraf toe dat we wat te ver zijn gegaan. Want als je het mij eerlijk vraagt, moet ik toegeven dat Europa toch wel belangrijk is: het zorgt al 71 jaar voor vrede. Maar goed, dat wist ik natuurlijk ook niet, maar nu ik archiefonderzoek heb gedaan, blijkt dat wel te kloppen.' Vrijdag om 12.00 uur zal Jan Roos een verklaring afgeven. Dan zal zijn verklaring, en die van Perry Boudet (“Mooie Perry”), te vinden zijn op deze website. http://www.gic.nl/nieuws/tweede-man-...eferendum-deel Hoe kwam de grap tot stand? Quote: Gelukkig is er ook goed nieuws: het is helemaal niet nodig dat u zich verdiept in de materie. Jan Roos (GeenStijl) is daar heel open over. Hij heeft het handelsverdrag ook niet gelezen. Het gaat namelijk niet om de inhoud, want die boeit niemand. Het gaat om de emotie, om het gevoel. Roos heeft naar eigen zeggen namelijk niets tegen Oekraïne, maar alles tegen de EU. Rijst de vraag: waarom wachtten Jan Roos en GeenStijl niet op een écht goede aanleiding voor een raadplegend referendum? Antwoord: de tijd drong. Eind 2014 zette eigenaar TMG (Telegraaf Media Groep) GeenStijl in de verkoop. April 2015 werd duidelijk waarom: het weblog was onrendabel. Er moest iets gebeuren, begreep de redactie. Dus toen op 1 juli 2015 de ‘Wet raadgevend referendum’ in werking trad, was GeenStijl er als de kippen bij om het eigen bestaansrecht te bewijzen. Met behulp van de achterban werd een heus referendum afgedwongen, met “echte stembussen en echte stemhokjes” zoals de site het zelf omschrijft. Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 juni 2016 om 01:48. |
|
|
|
|
|
#1860 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gefeliciteerd!
|