![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1861 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hmmm, 't begon veelbelovend met die uitspraken; "...rekening houden met wat 't volk wil, de redenen van die 52% Brexit-stemmers..." etc, maar naarmate 't "debat" vorderde bleek dat de HH & Dames politici nog steeds dezelfde bende onwetende, ivoren-toren bandietenbende is, totaal de richting kwijt en al helemaal niet weet wat 't "volk" zoal bezighoudt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#1862 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zijn er mensen superieur hieraan? Sommigen hier ja. Ja, maar niet genoeg. Voelen die zich superieur? Neen maar ze zijn het wel (WARNING want niet PC uitspraak!) Eenvoudige enkelingen die hun brein kunnen/willen gebruiken. De anderen mogen ofwel hun brood en spelen hebben. Ofwel zich in hun religieuze madrassa's terugtrekken om vier 'Ai Mariekes' te rappen na het kauwen op een stukje ongedesemd baksel dat de tripperie van hun imaginair vriendje moet voorstellen. Dan is hun stupiditeit (zonden) op hemelse wijze vergeven. Et voila! Conclusie: deep shit en niet alleen op het eind van de tunnel maar langs heel de weg!
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 juni 2016 om 03:17. Reden: sp |
|
|
|
|
|
|
#1863 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wij zullen 't in elk geval niet meer meemaken. Maar ooit moet de rede & gezond verstand overwinnen, men gaat toch niet zomaar 't licht, de verlichting, laten uitgaan/teniet doen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#1864 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1865 |
|
Banneling
|
Wie maakt er zich nu in godsnaam zorgen om visquota. Binnen tien jaar is de oceaan verzuurder als Europa en is alle leven er in dood.
|
|
|
|
|
|
#1866 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maak dat dertig jaar: "Après ma femme et moi le déluge",ok?
|
|
|
#1867 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn welgemeende felicitaties aan het Britse volk. Zij hebben de moed gehad om tegen alle propaganda in, te zeggen dat ze de EUSSR beu zijn en het afbollen. Nu nog de sleutel van de kooi vinden, die hun eigen kaste verborgen wil houden.
Door zo hard tegen de schenen van de electieve aristocratie te schoppen, vallen de maskers nog wat meer af. Die gaan zich niet zomaar laten doen. Ten eerste hebben ze nu een terrorist van een eerste minister ginder, die beslist heeft om zichzelf 4 maanden te geven om het land daar om zeep te helpen. Het Britse volk zal en moet boeten voor deze schennis van het aristocratische principe dat het volk enkel mag stemmen om mandaten te geven, maar niet mag tegenpruttelen op een efficiënte manier. Met collaborateurs op vele niveaus, van hun eigen politieke kaste, van de politieke evenknieën in alle andere Europese landen die moeten gruwelen van deze les in democratie, tot aan het summum van deze maffiabende, waar de peetvaders Juncker en compagnie het roekeloze gedrag van hun vazal met de meest verschrikkelijke martelingen zullen beantwoorden. Het is een beetje zoals na de Franse revolutie. De contra revolutie zal eraan komen, en die gaat niet mals zijn. Er opent zich nu een redelijk klein tijdsvenster om oftewel gans die Soviet Unie ineen doen te stuiken, oftewel achter een ijzeren gordijn opgesloten te worden voor een kleine eeuw of zo. Het zou mij niet verwonderen dat binnen enkele jaren, anti-Europese gedachten uiten strafbaar gesteld zal worden (genoeg woorden zoals xenofobie, terrorisme, aanzetten tot haat en weet ik veel). Hoewel. Het lijkt er toch op dat er teveel barsten beginnen te komen in het Ministerie van de Waarheid, opdat het de schijn nog zal kunnen ophouden. Maar met zo een gevaarlijke bende maffiozen weet men nooit. Opletten geblazen. Maar, ik herhaal het, in elk geval een welgemeend proficiat en dank U aan het Britse volk. Dat zal dan twee keer in minder dan een eeuw zijn, dat zij continentaal Europa van het fascisme komen bevrijden, met grote zelf-opoffering.
|
|
|
#1868 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...r-Belgie.dhtml Premier *Michel spreekt forse taal: de Brexit moet er nu snel *komen, en "niet gesmeerd met *allerlei toegevingen". *Bedrijven die zich bedreigd *voelen doordat hun land uit de EU stapt, nodigt hij uit om zich in België te vestigen. Michel... Wat een manier van zaken doen, zelf dreigen. Wat een idioot. Dit komt Belgie ten goede. Laatst gewijzigd door zonbron : 27 juni 2016 om 06:04. |
|
|
|
|
|
|
#1869 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar op enkele volkraadplegingen na van bevolkingen die juist ontsnapt waren aan de vorige soviet unie en zich niet konden indenken dat ze in de armen liepen van de nieuwe, geef mij eens een paar volksraadplegingen BINNEN de EU die gunstig waren voor diezelfde EU ? Ik denk aan het debacle van 2005, waar Frankrijk en Nederland "nee" gezegd hadden (Spanje had Ja gezegd, en alle anderen hebben van de slag hun referenda afgeblazen) ; aan het Griekse referendum dat eigenlijk neerkwam op het volk dat koos om uit de Euro te stappen, maar verraden werd door hun eigenste "revolutionaire" Tsiprias. De weinige keren dat men het waagt om aan het volk te vragen wat ze van die EU kermis denken, is net njet, maar men vindt dat niet terug in de mandatarissen die zogezegd (volgens het verhaaltje van de representatieve "democratie") hun mandaat hebben om de mening van hun volk "te vertegenwoordigen". Bovendien kan je gemakkelijk 10% bij het negatieve resultaat van elk referendum tellen, want de staatspropaganda draait zodanig op volle toeren dat het wel zoveel invloed zal hebben. De mensen zijn die repressieve aristocratische maffiabende meer dan kotsbeu, en ginder boven zijn ze allang vergeten wat het wil zeggen, met het volk rekening houden. Zij zijn zoals Marie-Antoinette die zich afvroeg wat het probleem was, toen het volk geen brood meer had ; dan moesten ze maar brioche eten, he ! En zich nadien afvroeg waarom men haar kop eraf ging kappen.
|
|
|
|
#1870 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Refere...European_Union Er zijn referenda over de EU geweest waar pro-EU gewonnen heeft, zelfs in Frankrijk... Het probleem met referenda is wel dat als je ze niet vaak organiseert het resultaat meer zegt over de emotionele staat van de bevolking, dan over wat die bevolking eigenlijk wil. Directe democratie werkt alleen maar als je het met verve doet, zoals in Zwitserland. Dit jaar hier in Bern al 11 nationale, 2 kantonale en 6 gemeentelijke vragen moeten beantwoorden. En we zijn nog maar halfweg...
|
|
|
|
#1871 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Uit ondervraging van MPs op onderandere skynews (door de bekende presentator Faisal Islam) is bevestigd wat we hier allemaal vermoedden.
1) de brexit-club heeft geen plan 2) downing street heeft geen plan Maar Schots PM Sturgeon heeft duidelijk WEL een plan Het is gewoonweg verbijsterend hoe Engelse politici als gekke kikkers omgaan met hun verantwoordelijkheden. Dikke Boris ondertussen kwaakt dat er verder vrijhandel moet zijn met de EU maar geen vrij verkeer van werknemers.De lul denkt dat hij nog kaarten in handen heeft. Ik respecteer democratische keuzes maar vind niet dat ik geduld moet hebben met pummels Als Europees burger zal ik ook (financieel)betrokken raken in die kwestie en ik heb ook rechten. Laatst gewijzigd door kelt : 27 juni 2016 om 07:12. |
|
|
|
|
|
#1872 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ondertussen trekt Boris Johnson meer en meer zijn staart in:
http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...andel-EU.dhtml Het heeft geen haast, we zullen blijven handel drijven met de EU, blablabla... Hopende dat dit stilletje overwaait. |
|
|
|
|
|
#1873 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De anti-EU propaganda van de meeste britse media die al jaren persistent leugens vertellen is hallucinant, het is bijna op russisch niveau. Het UK was niet meer of minder dan een trojaans paard binnen de EU en het is eindelijk terug tot buiten de poorten gebold, uit eigen beweging dan nog. Hoera! https://vimeo.com/85914510 |
|
|
|
|
|
|
#1874 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 27 juni 2016 om 07:25. |
|
|
|
|
|
|
#1875 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De conservatieven kunnen zich niet permiteren om dat niet te doen. Anders gaat UKIP bij de volgebnde verkiezingen naar minstens 35 procent en in het Britse systeem betekent dat bijna zeker een absolute meerderheid. |
|
|
|
|
|
|
#1876 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1877 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie het verschil niet. |
|
|
|
|
|
|
#1878 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het verzet tegen een Brexit zwelt trouwens met de dag meer en meer aan: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160626_02358210 Net zoals uw bewering dat het VK met elk EU land apart een handelsverdrag zou kunnen sluiten berust uw huidige bewering alweer op wishfull thinking en onderbuikgevoelens. |
|
|
|
|
|
|
#1879 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Net zoals de bewering van Farage en Johnson dat het hen elke week 350 miljoen pond zou opleveren. Het grote verschil is dat het leave kamp deze leugen als de slogan voor hun campagne hebben gebruikt.
|
|
|
|
|
|
#1880 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zou alleen al in Ierland op zijn minst 150.000 jobs kosten. En omgekeerd , in Noord-Ierland verdwijnen dan onmiddellijk 50.000 jobs. |
|
|
|
|