Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2016, 02:18   #1861
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat zijn nu eens drie zinnen die de realiteit perfect samenvatten.
Gefeliciteerd!
Hmmm, 't begon veelbelovend met die uitspraken; "...rekening houden met wat 't volk wil, de redenen van die 52% Brexit-stemmers..." etc, maar naarmate 't "debat" vorderde bleek dat de HH & Dames politici nog steeds dezelfde bende onwetende, ivoren-toren bandietenbende is, totaal de richting kwijt en al helemaal niet weet wat 't "volk" zoal bezighoudt.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 03:11   #1862
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Hmmm, 't begon veelbelovend met die uitspraken; "...rekening houden met wat 't volk wil, de redenen van die 52% Brexit-stemmers..." etc, maar naarmate 't "debat" vorderde bleek dat de HH & Dames politici nog steeds dezelfde bende onwetende, ivoren-toren bandietenbende is, totaal de richting kwijt en al helemaal niet weet wat 't "volk" zoal bezighoudt.
De westerse democratie heeft zichzelf in een pat-situatie gedwongen sinds tientallen jaren letargie van de politieke elite, enerzijds tov de gemeenschap waardoor ze werden verkozen... Verkozen door een massa van anderzijds steeds meer onwetende idioten die enkel hongeren naar brood + spelen.

Zijn er mensen superieur hieraan? Sommigen hier ja. Ja, maar niet genoeg.
Voelen die zich superieur? Neen maar ze zijn het wel (WARNING want niet PC uitspraak!)
Eenvoudige enkelingen die hun brein kunnen/willen gebruiken.
De anderen mogen ofwel hun brood en spelen hebben.
Ofwel zich in hun religieuze madrassa's terugtrekken om vier 'Ai Mariekes' te rappen na het kauwen op een stukje ongedesemd baksel dat de tripperie van hun imaginair vriendje moet voorstellen. Dan is hun stupiditeit (zonden) op hemelse wijze vergeven. Et voila!

Conclusie: deep shit en niet alleen op het eind van de tunnel maar langs heel de weg!

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 27 juni 2016 om 03:17. Reden: sp
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 03:17   #1863
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De westerse democratie heeft zichzelf in een pat-situatie gedwongen sinds tientallen jaren letargie van de politieke elite, enerzijds tov de gemeenschap waardoor ze werden verkozen... Verkozen door een massa van anderzijds steeds meer onwetende idioten die enkel hongeren naar brood + spelen.

Zijn er mensen superieur hieraan? Sommigen hier ja. Ja, maar niet genoeg.
Voelen die zich superieur? Neen maar ze zijn het wel (WARNING want niet PC uitspraak!)
Eenvoudige enkelingen die hun brein kunnen/willen gebruiken.
De anderen mogen ofwel hun brood en spelen hebben.
Ofwel zich in hun religieuze madrassa's terugtrekken om vier 'Ai Mariekes' te rappen na het kauwen op een stukje ongedesemd baksel dat de tripperie van hun imaginair vriendje moet voorstellen. Dan is hun stupiditeit (zonden) op hemelse wijze vergeven. Et voila!

Conclusie: deep shit en niet op het eind van de tunnel!
Deep shit all over en 't wordt enkel maar erger, voordat 't ooit betert, als dat al 't geval zal zijn.
Wij zullen 't in elk geval niet meer meemaken.

Maar ooit moet de rede & gezond verstand overwinnen, men gaat toch niet zomaar 't licht, de verlichting, laten uitgaan/teniet doen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 04:19   #1864
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deep shit all over en 't wordt enkel maar erger, voordat 't ooit betert, als dat al 't geval zal zijn.
Wij zullen 't in elk geval niet meer meemaken.

Maar ooit moet de rede & gezond verstand overwinnen, men gaat toch niet zomaar 't licht, de verlichting, laten uitgaan/teniet doen.
De realiteit vertelt me om verschillend te denken, donc je suis.
Oud 27 juni 2016, 04:40   #1865
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Wie maakt er zich nu in godsnaam zorgen om visquota. Binnen tien jaar is de oceaan verzuurder als Europa en is alle leven er in dood.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 04:59   #1866
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wie maakt er zich nu in godsnaam zorgen om visquota. Binnen tien jaar is de oceaan verzuurder als Europa en is alle leven er in dood.
Maak dat dertig jaar: "Après ma femme et moi le déluge",ok?
Oud 27 juni 2016, 05:29   #1867
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Mijn welgemeende felicitaties aan het Britse volk. Zij hebben de moed gehad om tegen alle propaganda in, te zeggen dat ze de EUSSR beu zijn en het afbollen. Nu nog de sleutel van de kooi vinden, die hun eigen kaste verborgen wil houden.

Door zo hard tegen de schenen van de electieve aristocratie te schoppen, vallen de maskers nog wat meer af. Die gaan zich niet zomaar laten doen. Ten eerste hebben ze nu een terrorist van een eerste minister ginder, die beslist heeft om zichzelf 4 maanden te geven om het land daar om zeep te helpen. Het Britse volk zal en moet boeten voor deze schennis van het aristocratische principe dat het volk enkel mag stemmen om mandaten te geven, maar niet mag tegenpruttelen op een efficiënte manier. Met collaborateurs op vele niveaus, van hun eigen politieke kaste, van de politieke evenknieën in alle andere Europese landen die moeten gruwelen van deze les in democratie, tot aan het summum van deze maffiabende, waar de peetvaders Juncker en compagnie het roekeloze gedrag van hun vazal met de meest verschrikkelijke martelingen zullen beantwoorden.

Het is een beetje zoals na de Franse revolutie. De contra revolutie zal eraan komen, en die gaat niet mals zijn. Er opent zich nu een redelijk klein tijdsvenster om oftewel gans die Soviet Unie ineen doen te stuiken, oftewel achter een ijzeren gordijn opgesloten te worden voor een kleine eeuw of zo. Het zou mij niet verwonderen dat binnen enkele jaren, anti-Europese gedachten uiten strafbaar gesteld zal worden (genoeg woorden zoals xenofobie, terrorisme, aanzetten tot haat en weet ik veel). Hoewel. Het lijkt er toch op dat er teveel barsten beginnen te komen in het Ministerie van de Waarheid, opdat het de schijn nog zal kunnen ophouden. Maar met zo een gevaarlijke bende maffiozen weet men nooit. Opletten geblazen.

Maar, ik herhaal het, in elk geval een welgemeend proficiat en dank U aan het Britse volk. Dat zal dan twee keer in minder dan een eeuw zijn, dat zij continentaal Europa van het fascisme komen bevrijden, met grote zelf-opoffering.
Oud 27 juni 2016, 05:52   #1868
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Ik ruik extra inkomsten voor Belgie. Slim aanpakken die handel.

Premier Michel spreekt forse taal: "Britse bedrijven, kom naar België"
http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...r-Belgie.dhtml

Premier *Michel spreekt forse taal: de Brexit moet er nu snel *komen, en "niet gesmeerd met *allerlei toegevingen". *Bedrijven die zich bedreigd *voelen doordat hun land uit de EU stapt, nodigt hij uit om zich in België te vestigen.

Michel... Wat een manier van zaken doen, zelf dreigen. Wat een idioot. Dit komt Belgie ten goede.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 27 juni 2016 om 06:04.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 05:53   #1869
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij kan 't allemaal niet schelen.

Ik hoop enkel maar dat hierdoor de EU eens goed door elkaar geschud gaat worden, en dat is blijkbaar reeds 't geval want op TV is er net 'n debat over; minder EU en meer Europa, meer rekening houden met de wensen, angsten van 't "volk".

Alle redenen waarom zo'n 52 % voor Brexit gestemd hebben, en dáár wat aan doen!
Het ligt niet in de aard van de EU om rekening te houden met volksraadplegingen. De EU is een politbureau van obscure politici, niet een of andere instelling die enig democratisch principe zou hanteren, ook al moeten ze zeggen, om propaganda redenen, dat ze ergens aan dat principe zouden houden.

Maar op enkele volkraadplegingen na van bevolkingen die juist ontsnapt waren aan de vorige soviet unie en zich niet konden indenken dat ze in de armen liepen van de nieuwe, geef mij eens een paar volksraadplegingen BINNEN de EU die gunstig waren voor diezelfde EU ?

Ik denk aan het debacle van 2005, waar Frankrijk en Nederland "nee" gezegd hadden (Spanje had Ja gezegd, en alle anderen hebben van de slag hun referenda afgeblazen) ; aan het Griekse referendum dat eigenlijk neerkwam op het volk dat koos om uit de Euro te stappen, maar verraden werd door hun eigenste "revolutionaire" Tsiprias.

De weinige keren dat men het waagt om aan het volk te vragen wat ze van die EU kermis denken, is net njet, maar men vindt dat niet terug in de mandatarissen die zogezegd (volgens het verhaaltje van de representatieve "democratie") hun mandaat hebben om de mening van hun volk "te vertegenwoordigen".

Bovendien kan je gemakkelijk 10% bij het negatieve resultaat van elk referendum tellen, want de staatspropaganda draait zodanig op volle toeren dat het wel zoveel invloed zal hebben.

De mensen zijn die repressieve aristocratische maffiabende meer dan kotsbeu, en ginder boven zijn ze allang vergeten wat het wil zeggen, met het volk rekening houden. Zij zijn zoals Marie-Antoinette die zich afvroeg wat het probleem was, toen het volk geen brood meer had ; dan moesten ze maar brioche eten, he ! En zich nadien afvroeg waarom men haar kop eraf ging kappen.
Oud 27 juni 2016, 06:12   #1870
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het ligt niet in de aard van de EU om rekening te houden met volksraadplegingen. De EU is een politbureau van obscure politici, niet een of andere instelling die enig democratisch principe zou hanteren, ook al moeten ze zeggen, om propaganda redenen, dat ze ergens aan dat principe zouden houden.
Vandaar dat ik ook al vanaf Vrijdag al vol houdt dat het VK de EU niet zal verlaten...

Citaat:
Maar op enkele volkraadplegingen na van bevolkingen die juist ontsnapt waren aan de vorige soviet unie en zich niet konden indenken dat ze in de armen liepen van de nieuwe, geef mij eens een paar volksraadplegingen BINNEN de EU die gunstig waren voor diezelfde EU ?
Er zijn er wel een paar geweest. Je kan de hele lijst hier vinden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Refere...European_Union

Er zijn referenda over de EU geweest waar pro-EU gewonnen heeft, zelfs in Frankrijk...

Het probleem met referenda is wel dat als je ze niet vaak organiseert het resultaat meer zegt over de emotionele staat van de bevolking, dan over wat die bevolking eigenlijk wil.

Directe democratie werkt alleen maar als je het met verve doet, zoals in Zwitserland. Dit jaar hier in Bern al 11 nationale, 2 kantonale en 6 gemeentelijke vragen moeten beantwoorden. En we zijn nog maar halfweg...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:10   #1871
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard verbijsterend gewoon

Uit ondervraging van MPs op onderandere skynews (door de bekende presentator Faisal Islam) is bevestigd wat we hier allemaal vermoedden.

1) de brexit-club heeft geen plan
2) downing street heeft geen plan

Maar Schots PM Sturgeon heeft duidelijk WEL een plan

Het is gewoonweg verbijsterend hoe Engelse politici als gekke kikkers omgaan met hun verantwoordelijkheden.

Dikke Boris ondertussen kwaakt dat er verder vrijhandel moet zijn met de EU maar geen vrij verkeer van werknemers.De lul denkt dat hij nog kaarten in handen heeft.

Ik respecteer democratische keuzes maar vind niet dat ik geduld moet hebben met pummels
Als Europees burger zal ik ook (financieel)betrokken raken in die kwestie en ik heb ook rechten.

Laatst gewijzigd door kelt : 27 juni 2016 om 07:12.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:11   #1872
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen trekt Boris Johnson meer en meer zijn staart in:

http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...andel-EU.dhtml

Het heeft geen haast, we zullen blijven handel drijven met de EU, blablabla...

Hopende dat dit stilletje overwaait.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:11   #1873
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn welgemeende felicitaties aan het Britse volk. Zij hebben de moed gehad om tegen alle propaganda in, te zeggen dat ze de EUSSR beu zijn en het afbollen. Nu nog de sleutel van de kooi vinden, die hun eigen kaste verborgen wil houden.
Aha vandaar dat de dag na het referendum "What is the EU" de meest gegoogelde zin was in het UK.

De anti-EU propaganda van de meeste britse media die al jaren persistent leugens vertellen is hallucinant, het is bijna op russisch niveau.

Het UK was niet meer of minder dan een trojaans paard binnen de EU en het is eindelijk terug tot buiten de poorten gebold, uit eigen beweging dan nog. Hoera!

https://vimeo.com/85914510
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:24   #1874
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Premier Michel spreekt forse taal: "Britse bedrijven, kom naar België"
http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...r-Belgie.dhtml

Premier *Michel spreekt forse taal: de Brexit moet er nu snel *komen, en "niet gesmeerd met *allerlei toegevingen". *Bedrijven die zich bedreigd *voelen doordat hun land uit de EU stapt, nodigt hij uit om zich in België te vestigen.

Michel... Wat een manier van zaken doen, zelf dreigen. Wat een idioot. Dit komt Belgie ten goede.
Ja wat hed ik gezegd ze gaan het de UK lastig maken ... nog thans staat onze eerste Michel altijd te roepen over RESPECT ...bijna zijn lijfspreuk , al op gelet ... kijk hij zou een respect moeten hebben in de plaats voor de Britten hun keuze , niet hun bedrijven weg trekken , kijk eens aan ze gaan nu de Britten ten gronde proberen te trekken de vuile spelers...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 27 juni 2016 om 07:25.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:27   #1875
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Jongen , de exit wordt uitgevoerd.
De conservatieven kunnen zich niet permiteren om dat niet te doen.
Anders gaat UKIP bij de volgebnde verkiezingen naar minstens 35 procent en in het Britse systeem betekent dat bijna zeker een absolute meerderheid.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:29   #1876
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Aha vandaar dat de dag na het referendum "What is the EU" de meest gegoogelde zin was in het UK.

De anti-EU propaganda van de meeste britse media die al jaren persistent leugens vertellen is hallucinant, het is bijna op russisch niveau.

Het UK was niet meer of minder dan een trojaans paard binnen de EU en het is eindelijk terug tot buiten de poorten gebold, uit eigen beweging dan nog. Hoera!

https://vimeo.com/85914510
Een pertinente leugen is vooral de bewerring dat een exit elke Brit jaarlijks 4300 pond zou kosten.
Oud 27 juni 2016, 07:37   #1877
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vandaar dat ik ook al vanaf Vrijdag al vol houdt dat het VK de EU niet zal verlaten...

Er zijn er wel een paar geweest. Je kan de hele lijst hier vinden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Refere...European_Union

Er zijn referenda over de EU geweest waar pro-EU gewonnen heeft, zelfs in Frankrijk...

Het probleem met referenda is wel dat als je ze niet vaak organiseert het resultaat meer zegt over de emotionele staat van de bevolking, dan over wat die bevolking eigenlijk wil.

Directe democratie werkt alleen maar als je het met verve doet, zoals in Zwitserland. Dit jaar hier in Bern al 11 nationale, 2 kantonale en 6 gemeentelijke vragen moeten beantwoorden. En we zijn nog maar halfweg...
En een gewone verkiezing niet dat ? Is dat dan geen weergave van de emotionele staat waarin de bevolking zich bevindt.
Ik zie het verschil niet.
Oud 27 juni 2016, 07:38   #1878
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Jongen , de exit wordt uitgevoerd.
De conservatieven kunnen zich niet permiteren om dat niet te doen.
Anders gaat UKIP bij de volgebnde verkiezingen naar minstens 35 procent en in het Britse systeem betekent dat bijna zeker een absolute meerderheid.
Gij beseft precies niet echt goed wat er aan het gebeuren is. De publieke opinie in Engeland is aan het keren omdat mensen nu eenmaal zwakke en beïnvloedbare wezens zijn. Ik denk trouwens dat UKIP na de ontmaskering van Farage als ordinaire leugenaar eerder naar 3,5% gaat bij volgende verkiezingen.

Het verzet tegen een Brexit zwelt trouwens met de dag meer en meer aan:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160626_02358210

Net zoals uw bewering dat het VK met elk EU land apart een handelsverdrag zou kunnen sluiten berust uw huidige bewering alweer op wishfull thinking en onderbuikgevoelens.
Oud 27 juni 2016, 07:40   #1879
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een pertinente leugen is vooral de bewerring dat een exit elke Brit jaarlijks 4300 pond zou kosten.
Net zoals de bewering van Farage en Johnson dat het hen elke week 350 miljoen pond zou opleveren. Het grote verschil is dat het leave kamp deze leugen als de slogan voor hun campagne hebben gebruikt.
Oud 27 juni 2016, 07:40   #1880
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Wat dacht je? Dat de handel ging stoppen?
Dat zou alleen al in Ierland op zijn minst 150.000 jobs kosten. En omgekeerd , in Noord-Ierland verdwijnen dan onmiddellijk 50.000 jobs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be