Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2016, 22:31   #341
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
MOrele afweging??wakker worden kerel, homo's kunnen trouwen en zijn volgens de wet volkomen gelijkwaardig aan hetero's, waar u niet mee overweg kunt, dat is duidelijk, maar uw frustraties zijn niet de norm , gelukkig maar.
Aan de schrijfstijl te zien zit de frustratie wel aan uw kant. Als christen weet ik dat de zonde in deze wereld bestaat en dat dus ook moreel verwerpelijke wetten bestaan. Ook al mogen homoseksuelen in dit land een huwelijk afsluiten, dat verandert mijn kijk op het gegeven niet. De christelijke moraal is op dat vlak duidelijk.

En als burger van dit land heb ik trouwens het volle recht die mening te uiten, ook al hebt u daar overduidelijk alle moeite mee.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 22:32   #342
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, met het blijven doordrijven van dit soort achterlijke opmerkingen blijkt dat het u niet eens om een discussie te doen is, wel om provoceren en tergen, dag Jan!
Dat is slechts uw bewering. Ik zie niet in waarom ik als gelovige het christelijk standpunt niet zou mogen uiten. Omdat het u irriteert?
Oud 26 juni 2016, 22:40   #343
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als je uitpakt met het argument "homo's zijn aangename mensen", dan laat ik aldus zien welke waarde zoiets heeft: niets.
Evenveel waard dus als uw argument, om te stellen homo's ook moorden kunnen plegen.
Wie niet, Jan ? Wie is er niét in staat om 'n moord te plegen ?
Citaat:
Ook de ergste moordenaar kan een aangenaam individu zijn. D�*�*r gaat het om.
Heb net gesteld dat iedereen (m/v) met een aangenaam karakter zich tot een moordenaar kan ontpoppen, alleen de triggergraad verschilt van mens tot mens, homo of niet.

Redelijk ridicuul dus, om die veralgemening dan specifiek te richten naar homo's toe en bv niet naar katholieken.
Citaat:
U had dat dus niet door.
Blijkbaar hebt gij het niet door, dat ik het al 'n tijdje door had.
Oud 26 juni 2016, 22:40   #344
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Evenveel waard dus als uw argument, om te stellen homo's ook moorden kunnen plegen.
Wie niet, Jan ? Wie is er niét in staat om 'n moord te plegen ?
Mijn argument?

U moet zich vergissen.
Oud 26 juni 2016, 22:42   #345
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar hebt gij het niet door, dat ik het al 'n tijdje door had.
Euh, heel uw bericht is slechts een bevestiging van wat ik schreef als reactie op Quercus' bericht.
Oud 26 juni 2016, 23:01   #346
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Euh, heel uw bericht is slechts een bevestiging van wat ik schreef als reactie op Quercus' bericht.
Idd, maar Quercus stelde vast dat de homo's en holebi's die hij persoonlijk kende buitengewoon hartelijke en fatsoenlijke mensen zijn, waarmee de omgang zeer prettig is en dus ook geen enkele persoonlijke reden had, om tegenover hen een negatieve houding aan te nemen.

Waarop jij dan 'gevat' reageerde met:
Citaat:
Mij lijkt dat geen argument te zijn om hun levensstijl goed te praten. Ronald Janssen was ook een uitermate prettige man in de omgang. Heel sociaal, actief in veel verenigingen...
Ik mag veronderstellen dat u, in het diepst uwer gedachten, dan ook de huidige paus aan deze ‘vergelijking’ deelachtig maakt ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 26 juni 2016 om 23:02.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 23:04   #347
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag veronderstellen dat u, in het diepst uwer gedachten, dan ook de huidige paus aan deze ‘vergelijking’ deelachtig maakt ?
Ook de paus kan zich niet verheffen boven de christelijke moraal. Hebt u trouwens ergens gelezen dat de paus homoseksualiteit niet langer als zondig beschouwt?
Oud 26 juni 2016, 23:15   #348
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de schrijfstijl te zien zit de frustratie wel aan uw kant. Als christen weet ik dat de zonde in deze wereld bestaat en dat dus ook moreel verwerpelijke wetten bestaan. Ook al mogen homoseksuelen in dit land een huwelijk afsluiten, dat verandert mijn kijk op het gegeven niet. De christelijke moraal is op dat vlak duidelijk.

En als burger van dit land heb ik trouwens het volle recht die mening te uiten, ook al hebt u daar overduidelijk alle moeite mee.
Die homo's kunnen ook gewoon samenwonen net zoals zoveel heteroseksuele koppels doen zonder te trouwen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 23:21   #349
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bestaan er mensen met andere seksuele aantrekking: homofilie, pedofilie, en nog vele andere soorten.

En natuurlijk staan ze allemaal op dezelfde lijn: afwijkingen van het normale patroon.

Waar wilt u nu eigenlijk toe komen?
Is God dan zo'n perverse voyeur die in elke slaapkamer wat door het sleutelgat zit te loeren? Een vuile rukker dus....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 23:22   #350
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ook de paus kan zich niet verheffen boven de christelijke moraal.
Dus ook bij hem is de vergelijking met Ronald Janssen toepasselijk, niet alleen bij homo's en dwergen, maar ook bij de godsdienaars.

Citaat:
Hebt u trouwens ergens gelezen dat de paus homoseksualiteit niet langer als zondig beschouwt?
Ik volg het wel en wee van die mens niet zo op de voet, maar een klik op goegel doet het volgende bericht pop uppen:

"De pontifex had het over een "ideologische kolonisering" die mensen "abnormale en onverantwoorde levenswijzen" opdringt. Homofilie is volgens de kerkvorst "vreemd aan de menselijke natuur". Hij wil dat de VN een morele wet erkennen waarin "het verschil tussen man en vrouw wordt verduidelijkt".
http://www.knack.be/nieuws/wereld/pa...al-611751.html

Waarom pleit hij niet tegen het verplichte celibaat van z'n personeel, dat eveneens "vreemd aan de menselijke natuur" is ?
Oud 26 juni 2016, 23:25   #351
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Die homo's kunnen ook gewoon samenwonen net zoals zoveel heteroseksuele koppels doen zonder te trouwen.
Ja, dat kan. Wat wilt u daar nu mee zeggen?
Oud 26 juni 2016, 23:26   #352
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik volg het wel en wee van die mens niet zo op de voet, maar een klik op goegel doet het volgende bericht pop uppen:

"De pontifex had het over een "ideologische kolonisering" die mensen "abnormale en onverantwoorde levenswijzen" opdringt. Homofilie is volgens de kerkvorst "vreemd aan de menselijke natuur". Hij wil dat de VN een morele wet erkennen waarin "het verschil tussen man en vrouw wordt verduidelijkt".
http://www.knack.be/nieuws/wereld/pa...al-611751.html

Waarom pleit hij niet tegen het verplichte celibaat van z'n personeel, dat eveneens "vreemd aan de menselijke natuur" is ?
Dan wordt het tijd om toch het wel en wee van hem te volgen. De paus staat zeker open voor een verandering op dat vlak.
Oud 26 juni 2016, 23:45   #353
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk bestaan er mensen met andere seksuele aantrekking: homofilie, pedofilie, en nog vele andere soorten.

En natuurlijk staan ze allemaal op dezelfde lijn: afwijkingen van het normale patroon.
Pedofilie is een ziekte , geheel akkoord !!
Homofilie , niet !!
Of is er een bug in de schepping , want waarom bestaan het ??
Wie treft hierop schuld , en wat er aan te doen ??
Bestaat er wel een normaal persoon , of wie bepaalt de norm normaal ??

Citaat:
Waar wilt u nu eigenlijk toe komen?
Waar wilt u eigenlijk naartoe komen ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2016, 23:45   #354
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook de paus kan zich niet verheffen boven de christelijke moraal. Hebt u trouwens ergens gelezen dat de paus homoseksualiteit niet langer als zondig beschouwt?
Check google:
https://www.google.be/search?q=paus+...ta=&gws_rd=ssl

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:23   #355
GandalftheGrey
Provinciaal Gedeputeerde

GandalftheGrey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan je verduidelijken aan welke criteria een 'goede moraal' moet voldoen Jan?
Oud 27 juni 2016, 09:10   #356
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt het recht die specifieke mening te uiten.

Maar besef je dat je het randje nadert ? Want jij ontzegt aan twee mensen om een bepaald civiel contract af te sluiten.
Wat zou jij, of de goegemeente, vinden van een godsdienst die interraciale huwelijken zou verbieden ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 10:46   #357
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vandaag in de krant, Paus vindt dat kerk zich moet verontschuldigen tegenover homo's en de manier waarop ze in het verleden werden weggezet. Blijkbaar is zelfs de christelijke moraal al iets ruimdenkender dan uw gedachtengoed.
Die man heeft in ieder geval meer verstand en hart dan jij, zoveel is duidelijk.
U mag een mening hebben, uiteraard, maar doelbewust zaken verkondigen die beledigend zijn, onjuist en neerbuigend tegenover homo's heeft niets meer met een mening te maken, maar met kwade wil, domheid en ronduit achterlijkheid.
Blijkbaar leidt blind geloof vooral tot die zaken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 10:51   #358
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is slechts uw bewering. Ik zie niet in waarom ik als gelovige het christelijk standpunt niet zou mogen uiten. Omdat het u irriteert?
Is het een christelijk standpunt om homo's gelijk te stellen aan pedofielen? Das nieuws en in tegenspraak met wat uw grote baas de Paus vandaag in kranten liet optekenen, van die standpunten zou volgens hem de kerk af moeten en zich excuseren hoe zij in het verleden met homo's omgingen.

Onderwerp u Jan, als goeie Katholiek moet je dit kunnen. Of weet jij het beter dan je grote baas?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 11:35   #359
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het een christelijk standpunt om homo's gelijk te stellen aan pedofielen? Das nieuws en in tegenspraak met wat uw grote baas de Paus vandaag in kranten liet optekenen, van die standpunten zou volgens hem de kerk af moeten en zich excuseren hoe zij in het verleden met homo's omgingen.

Onderwerp u Jan, als goeie Katholiek moet je dit kunnen. Of weet jij het beter dan je grote baas?
Ik vind dat er in deze discussie nu wel een beetje erg naar alle kanten wordt uitgehaald. Mijn mening komt er op neer dat je erg voorzichtig hoort te zijn en niet te snel radicaal mag oordelen, laats staan veroordelen. Als hetero voel ik mij tegenover het verschijnsel homofilie letterlijk "onwetend" in de zin van "niet in staat om het te begrijpen". Ik kan er persoonlijk gewoon niet bij dat een jonge man zich psychisch en fysiek niet aangetrokken voelt tot een aantrekkelijke jonge vrouw. Maar, tussen dat "niet kunnen begrijpen" en het veroordelen ligt volgens mij een kloof. Je zou homofilie bijvoorbeeld kunnen gaan interpreteren als een soort misprijzen tegenover de vrouw in het algemeen, een soort misogynie. Maar dat blijkt in werkelijkheid helemaal niet zo te zijn. Het beperkt zich blijkbaar tot het louter seksuele. Ik leg mij persoonlijk er bij neer dat er zaken zijn die ik niet begrijp maar dat dit voor mij geen reden mag zijn om de betrokkenen te veroordelen. Wie dat verschijnsel (dat seksueel zich afkeren van de vrouw) niet wil aanvaarden weet zich gesteund door de monotheïstische religies. Maar, dat hoeft volgens mij volstrekt niet te leiden tot het zwaar verketteren. Mijn indruk is dat op dat punt er in de katholieke kerk wel een evolutie bezig is.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 15:47   #360
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het klopt: een pedofiel is slechts "een buur met een andere seksuele geaardheid."

Daar staat u dan in uw blootje.
Dat noemen ze naturisme...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be