![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige wat ik hieruit eens te meer leer, is dat er aan de overzijde een groot gebrek bestaat aan intellectuele eerlijkheid.
Een goede raad: informeer, leer onbevangen de ander tegemoet te treden in plaats van uit te gaan van veronderstellingen en vooroordelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Weet je wat ook belangrijk is in een discussie Jan? Duidelijkheid. En niet via het soort obscure antwoorden en vage opmerkingen die je in dit topic demonstreert. Holebiseksualiteit is een keuze of het is er geen. Ik zie in beide gevallen geen moreel probleem. Ik vraag al enkele posts lang naar jouw exacte standpunt. Dat heb je tot nu toe nagelaten te verduidelijken. Door mijn vraag meermaals straal te negeren, of door in te pikken op zijsporen.
![]() |
![]() |
#583 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bovenstaand citaat is van een onmiskenbare helderheid. Daarom stel ik mij de vraag wat er volgens u niet helder aan is en wat u onduidelijk overkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geen keuze dus wat oorzaak betreft. Tenminste, zo begrijp ik dat. Vervolgens laat je doorschemeren 'als christen' bepaalde aspecten (waaronder in elk geval het huwelijk) van het holebi-leven verwerpelijk te vinden. Die holebi's zouden dus moeten kiezen om die aspecten niet te willen, althans om jouw morele veroordeling te ontwijken . Waarmee je hen de mogelijkheid toedicht die keuze überhaupt te kunnen maken. Tenminste zo begrijp ik dat. Maar je laat het achterste van je tong niet zien. Blijft heel vaag allemaal. Leg me dus aub en eindelijk even haarfijn uit wat je nu exact bedoelt en hoe jouw morele visie zich verhoudt tav het holebi-vraagstuk, vooraleer ik jou nog meer van tsjevenstreken ga verdenken dan ik nu al doe.
“If you tell the truth, you don't have to remember anything.” Laatst gewijzigd door GandalftheGrey : 1 juli 2016 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=QcHvzNBtlOw "Frantic". Blijven "jagen" naar de absurditeit van het leven. De jacht is het zalige van het leven => "the thrill of the hunt". Jaag of sterf! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, ik vraag me eigenlijk af hoe de kerk staat tegenover seksuele interactie met machines. Dit is toch schering en inslag. Tenminste als we een dildo als machine beschouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een logische, wetenschappelijke verklaring voor het aangeboren zijn van homoseksualiteit. Ik begrijp dat jij dit niet kunt accepteren, want dat zou betekenen dat jouw " logica" van een God die homoseksueel gedrag als zonde ziet, op de helling gaat staan. Het is uiteraard je goed recht om desondanks, blind te blijven geloven en ieder argument, ookal is het goed onderbouwd, te negeren, zelfs de wetenschap geen erkenning te geven voor inzichten die het vraagstuk rond homoseksualiteit verklaren, van tafel te vegen. Maar slik dan hoogdravende taal " zoals onbevangen de ander tegemoet te treden" in een discussie in. Stop met het stigmatiseren van homo's door hun geaardheid als seksuele afwijking zoals pedofelie te klasseren. Hou op met uw mening, enkel en alleen gebaseerd op uw geloof, als waarheid te laten doorgaan. U beledigt, stimatiseert, houdt uw persoonlijke kruistocht tegen homoseksualiteit omdat u denkt dat uw geloof u dat voorschrijft en u geen ruimte hebt voor rede, inzicht, of onderbouwde argumentatie. Wees daar eerlijk over, dat zou u moreel gezien sieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit Jan, zijn jouw woorden.
Een psychologische afwijking houdt in dat je belast bent met een vorm van gedrag, die om welke reden dan ook, niet acceptabel is en te behandelen om tot ander, acceptabel gedrag te komen. Dat houdt dus een keuze in, stop eens met dat kontdraaien en leg uit waarom iemand zijn (aangeboren )seksuele geaardheid moet zien als onacceptabel en te behandelen door een psycholoog! de sleutelbegrippen zijn duidelijkheid, morele eerlijkheid en enige intellectuele kwaliteit, wat denk je, zou dit eens lukken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan is een beroeps-troll. Ik doe het soms als ik daar zin in heb, maar zijn gehele account is er op gebouwd. Behoorlijk ziek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat deden jouw ouders, hoe reageerden zij, toen jij uit de kast kwam? Of zit je er nog steeds in?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#599 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist niet. Het "is" geen verklaring. Op het einde van de tekst staat er heel duidelijk: "Kan een goede verklaring zijn!" U begrijpt hopelijk het verschil tussen "kunnen" en "zijn". Aldus vormt de tekst een bevestiging van wat ik u eerder al voorlegde: het gaat om veronderstellingen. Geen zekerheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vecht weer eens tegen windmolens. Natuurlijk toets ik de moraliteit van homoseksualiteit af op basis van het geloof. U doet net alsof u een of ander donker geheim van onder een zware steen hebt gelicht... Vrij komisch.
|
![]() |
![]() |