![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Binnen het liberalisme is het eerbiedigen van contracten vrij essentieel. Verder heb ik mij nooit uitgesproken tegen langer werken, wel integendeel... Of het liberalisme zich daar ooit over heeft uitgesproken (als 'het liberalisme' dan al zou bestaan, maar laat ons die discussie niet beginnen...) weet ik bovendien niet... Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 12:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde vind ik dergelijke contracten anti-liberaal omdat ze tegen het principe ingaan van verloning tegen prestaties. De kwaliteit van de prestaties worden minder relevant, het loon en de uitvoerder staan sowieso vast. Het veroorzaakt een immobiliteit waar uiteindelijk alle partijen in verliezen. Ik vind dat er een uitdoofscenario zou moeten opgesteld worden zodat we er binnen een 20-tal jaar vanaf zijn. Dit geldt trouwens ook voor verloning per anciënniteit, dit heeft ook een aantal perverse effecten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Het biedt enkel werkzekerheid indien men productief blijft.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alweer: zijn leerkrachten een ander soort van mens, dat ze hun job allemaal 40 jaar lang even graag en even goed blijven doen ? Of was burn out geen probleem in het onderwijs ? Zijn je argumenten op ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen sprake van een contract. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Leerkrachten zijn leerkrachten, er zijn leerkrachten die hun job graag doen, anderen iets minder. Ik denk niet dat dit zo verschilt met andere sectoren. - Burn out is een probleem overal, ook in het onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Telt de laatste CAO niet meer?? Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef je ze een vaste betrekking, dan presteren ze ineens niet meer goed. Het is nooit goed. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga ervan uit dat je dan weet wat die inhoudt. Wie als vastbenoemde zijn job naar behoren uitvoert (functiebeschrijving is een uitstekend instrument) vliegt na 2 onvoldoendes buiten. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Moet men het niet erg grof maken om 2 onvoldoendes te hebben? Wie beoordeelt dit? De directeur? Komt er dan geen vriendjespolitiek bij kijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De directie, soms ook een inspecteur-adviseur (voor levensbeschouwing bvb.) beoordeelt. Vriendjespolitiek zal ongetwijfeld voorkomen, waar niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Theorie, in de praktijk zo goed als niemand. De zware administratieve last en de vele procedures maken het ontslaan van een vastbenoemde zo goed als onmogelijk voor directies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In mijn omgeving heb ik genoeg gezien hoe de Vlaamse overheid solt met jonge onderwijsmensen. Het gevolg: zéér bekwame leerkrachten zijn het wachten en 'sollen' beu en verlaten het onderwijs. Laatst gewijzigd door pajoske : 5 juli 2016 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De procedures zijn er echter wel. Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 juli 2016 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |