![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De politiek moet eerst goed uitmaken wat precies de taken van de staat zijn, vervolgens welke procedures daar aan verbonden zijn, en dan kan men zien en het waar maken dat zoveel ambtenaren overbodig zijn.
Voorbeeld: hoe ingewikkelder de belastingswetgeving is, en hoe gecompliceerder de controle aan onnozele regeltjes onderworpen is, hoe meer personeel dat de belastingen nodig hebben. Lang geleden hebben ze zo eens een mooi initiatief genomen: de jaarlijkse belastingen op fietsen werd afgeschaft. Nu ben ik benieuwd welke "jongere" mij zot gaat verklaren dat ik hem tracht bij de neus te nemen: een belasting op het gebruik van een fiets op de openbare weg. (idem dito trouwens voor een hond) Iets minder lang geleden: de tax op televisie en radio. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zou kunnen beginnen met een taxshift te bedenken waar je alle diensten die de overheid nu gratis weggeeft voor vijftig procent van de kostprijs aan de burger aan te rekenen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoeveel verkozen politici geloven hierin? Ene? Gene? Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juli 2016 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat je beseft welke problematiek ik hier op doel. Bij gebreke aan concurrentie en een administratie daar haar eigen werk kan maken, stelt een dergelijke suggestie niets voor.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 6 juli 2016 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop dat 'verdoken subidies, aka iets een andere naam geven' je iets zegt ?
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon een keuze tussen de gebruiker betaalt, of de belastingbetaler betaalt. De gebruiker zal zich dan in elk geval meer bewust worden van de kosten, zodat er meer druk komt om er iets aan te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moet ik de gevolgen hiervan voor je uittekenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Goed idee. Hoog tijd dat die verkrachte vrouwen eens met de neus op de feiten worden gedrukt hoeveel zo'n politieonderzoek nu eigenlijk wel kost
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Walen vieren zowel 11 / 14 als /21 juli. Als er iets te vieren valt doen we mee. Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 juli 2016 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Shadowke viert alleen de Grootnederlandse feestdag...
Alleen geen kat die weet wanneer die doorgaat. ![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 13:30. |
![]() |
![]() |