Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 12 juli 2016, 06:24   #221
Peche
Banneling

Standaard

Ah neen, wat pakken ze dan aan Pandareus?
Verhoren en vrijlaten, pas als het te laat is de schuldige vaststeken.
Maar preventief, wat gebeurd er? Men spreekt nog steeds van integratie van individuen die hier totaal niet thuishoren.
Onze steden zijn hopeloos verloren en de partijen die nu de macht hebben zijn in staat zaken te hervormen. Maar ze fluiten mee met de EU en Merkel.
Wij lopen daar niet meer achter als de ratten van Hamel.
Peche is offline  
Oud 12 juli 2016, 07:26   #222
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ah neen, wat pakken ze dan aan Pandareus?
Verhoren en vrijlaten, pas als het te laat is de schuldige vaststeken.
Maar preventief, wat gebeurd er? Men spreekt nog steeds van integratie van individuen die hier totaal niet thuishoren.
Onze steden zijn hopeloos verloren en de partijen die nu de macht hebben zijn in staat zaken te hervormen. Maar ze fluiten mee met de EU en Merkel.
Wij lopen daar niet meer achter als de ratten van Hamel.
Vroeger had men niets, behalve gefragmenteerde infomatie waar niets mee is gedaan. Volgens de pers die meestal BiZa citeert heeft men nu een gedegen screening van waar de gevaarlijke predikanten zitten.
Ik mis idd ook daadkracht. Beroepsverbod en bij de minste overtreding uitzetten. Dergelijke zaken.
Vroeger was er één (1) personeelslid om internet te screenen op extremistische websites. Een part time job dan nog. Nu werft men volop aan, al blijft het een probleem omdat 90% van die zaken in het arabisch zijn. Websites worden gedwongen gesloten, sociale media screent men, er zijn trouwens al enkele verdachten kunnen in kaart gebracht woren en opgepakt worden door hun surfgedrag op dergelijke websites.
Ook hier mag het wel wat meer zijn...

We leven nog altijd in een land waar meer flikken worden ingezet om mensen te pesten in het verkeer door te flitsen dan voor de echte problemen inzake openbare orde.

Mag ik erop wijzen dat geen enkel land in het westen meer effectief veroordeelde jihadisten heeft dan België ?
Dat er eindelijk schot komt in de gedwongen expulsies van veroordeelde misdadigers ?
Dat men nu in tegenstelling tot 2000 wel zicht heeft op wie binnenkomt en er dus geen idiote massa regularisatie operaties meer zullen volgen ?

Voor mij zijn dat stappen in de goede richting. Nog ruim onvoldoende, maar het gaat vooruit.
Pandareus is nu online  
Oud 12 juli 2016, 07:31   #223
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vroeger had men niets, behalve gefragmenteerde infomatie waar niets mee is gedaan. Volgens de pers die meestal BiZa citeert heeft men nu een gedegen screening van waar de gevaarlijke predikanten zitten.
Ik mis idd ook daadkracht. Beroepsverbod en bij de minste overtreding uitzetten. Dergelijke zaken.
Vroeger was er één (1) personeelslid om internet te screenen op extremistische websites. Een part time job dan nog. Nu werft men volop aan, al blijft het een probleem omdat 90% van die zaken in het arabisch zijn. Websites worden gedwongen gesloten, sociale media screent men, er zijn trouwens al enkele verdachten kunnen in kaart gebracht woren en opgepakt worden door hun surfgedrag op dergelijke websites.
Ook hier mag het wel wat meer zijn...

We leven nog altijd in een land waar meer flikken worden ingezet om mensen te pesten in het verkeer door te flitsen dan voor de echte problemen inzake openbare orde.

Mag ik erop wijzen dat geen enkel land in het westen meer effectief veroordeelde jihadisten heeft dan België ?
Dat er eindelijk schot komt in de gedwongen expulsies van veroordeelde misdadigers ?
Dat men nu in tegenstelling tot 2000 wel zicht heeft op wie binnenkomt en er dus geen idiote massa regularisatie operaties meer zullen volgen ?

Voor mij zijn dat stappen in de goede richting. Nog ruim onvoldoende, maar het gaat vooruit.
dat is toch problematisch? Dat er zoveel zijn en dat men jaren de problemen heeft ontkend en mensen die ervoor waarschuwden aan de schandpaal werden genageld?
In wat voor soep ben ik beland?

Bovendien zijn er fouten gemaakt en hadden we misschien toch lessen te leren van de Amerikanen. Als een land ons de hand reikt, moeten we dat misschien aangrijpen?

Wij moeten niet enkel Europees samenwerken tegen terrorisme maar internationaal. Samen met Amerika, Rusland en China. Iedereen gewoon.

In plaats van een U place te bouwen, bouw grenskampen en extra gevangenissen. Dat creëert ook banen en minder stress voor de cipiers.
Peche is offline  
Oud 12 juli 2016, 08:03   #224
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
dat is toch problematisch? Dat er zoveel zijn en dat men jaren de problemen heeft ontkend en mensen die ervoor waarschuwden aan de schandpaal werden genageld?
In wat voor soep ben ik beland?
In een democratie mag iedereen zeggen en denken wat hij wil, zolang hij de openbare orde niet aantast. Anders moet men maar een dictatuur uitroepen.

Bij ons is het fenomeen gestart met die idioten van sharia4belgium, die bleken niet alleen gekke praat te leveren maar ook strijders voor syrië. De belgische staat blijkt uit de feiten diegene te zijn die het hardste en het efficiëntste via haar rechtsmacht heeft opgetreden tegen die misdadigers.
Wij zijn in ons land reeds zo ver dat ook de intentie hebben, of een aanzet geven tot planning van terrorisme strafbaar is. In de meeste europese landen is dit nog lang het geval niet...
Dat is wat ik verlang van mijn overheid in ruil voor de belastingen die ik betaal. Frankrijk, de UK, Nederland, Duitsland komt op dat vlak nog niet aan onze enkels als het gaat om jihadisten veroordelen.

Citaat:
Bovendien zijn er fouten gemaakt en hadden we misschien toch lessen te leren van de Amerikanen. Als een land ons de hand reikt, moeten we dat misschien aangrijpen?
Het klopt dat er fouten zijn gemaakt, info die te lang is blijven liggen, dat heeft gevolgen. Met de amerikanen heeft dat niets te maken, de fouten zijn gemaakt in informatie uitwisseling tussen frankrijk en belgië en in één dossier ook met turkije dacht ik.
Citaat:
Wij moeten niet enkel Europees samenwerken tegen terrorisme maar internationaal. Samen met Amerika, Rusland en China. Iedereen gewoon.
Mooie intentie. Tot dan blijkt dat men informatie wel mag doorgeven aan amerika en omgekeerd maar dat die niet willen dat de russen of chinezen die krijgen... Er is zelfs in europa nog onvoldoende uitwisseling van informatie. Elk land wil autonoom zijn veiligheid bewaken en dat speelt in de kaart van terroristen die in één dag van italië in belgië kunnen staan.

Citaat:
In plaats van een U place te bouwen, bouw grenskampen en extra gevangenissen. Dat creëert ook banen en minder stress voor de cipiers.
Sorry, ik heb me blijkbaar vergist en dacht dat je ernstig aan het reageren was. Niet dus...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 juli 2016 om 08:04.
Pandareus is nu online  
Oud 12 juli 2016, 10:28   #225
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel eerlijk blijven in de argumentatie hee. Mijn punt over geen expansiedrift tot 1960 ging specifiek over het salafisme, zeg maar saoudi-arabië.
De feiten zijn gemakkelijk controleerbaar : het koninkrijk was vroeger straatarm en volledig op zichzelf geënt. Het huis saoud heeft pogingen tot expansie gedaan, maar het toen oppermachtige ottomaanse leger heeft hen in de pan gehakt.
De expansie die we nu al enkele tientallen jaren zien is veel perfider, want SA doet officieel niets.
Behalve de opleiding van straatarme immams uit marokko financieren
Behalve voor miljarden subsidie aan salafisten in vroegere sovjet republieken uitdelen
Behalve in eigen land de sjiieten zwaar onderdrukken
Behalve de buurlanden te sponsoren om dat ook te doen
Behalve voor miljarden dollars steun te geven aan al nusra en IS (=salafisten) om syrië te destabiliseren en het salafisme te propageren
Behalve indertijd in afghanistan de muhajeddeen op dezelfde manier te sponsoren
Overal waar terroristen in arabische landen opstaan, zie je hun ideologie.

Maar misschien wil jij dat niet zien, dat kan.

Het is een religie die ik ook liefst zo ver mogelijk weg zou houden, maar in de geglobaliseerde wereld die er nu is kan dat niet meer.
Het enige dat onze maatschappij kan doen is veel harder dan vroeger de bestaande normen en waarden verdedigen. Op actieve wijze. De overheid zal op dat vlak sturend en ook repressiever moeten optreden.
Wie in wat gelooft is niet relevant. Wie zich niet aan basisregels zoals bv gelijkheid man vrouw wil houden moet botsen met de arm van de wet.
Wie dat komt propageren bij ons moet opgepakt worden, en uitgewezen worden. Manu militari indien nodig.
Dat zie ik nog steeds niet, overigens. Minister van BiZa Jan Jambon zijn diensten screenen de immams en lijsten de gevaarlijke predikanten op, maar er is nog geen enkele moskee gesloten, geen VZW verboden, geen enkele predikant is gedwongen uitgezet, het blijft allemaal veel te vrijblijvend. De repressie is er pas als geradicaliseerden een strafrechtelijk feit begaan hebben.
Preventief doen we niets. Volgens mij dringt zich hier de russische aanpak op.

Dat is flauwekul, en een uitspraak die ik eerder van bijvoorbeeld zipper had verwacht.
Ik verdedig de islam niet, alleen geloof ik niet dat een steriele discussie over wat wij wel of net niet denken over die religie ook maar enig gevolg kan hebben IRL. Dat is even zinvol als pissen tegen de wind in.

De sovjet unie heeft tientallen jaren lang op de hardst mogelijke manier alle religie proberen uit te roeien. Ze zijn daarin totaal mislukt. Ondergronds bleef die bestaan. Poetin pakt het nu intelligenter aan, hij laat het toe, controleert het, en als ze geen gevaar zijn voor de openbare orde moeit hij zich er niet mee. Maar hij is wel consequent : als er uitwassen komen zoals in Dagestan of Tsjetsjenië dan zet hij de repressie erop en desnoods de volle kracht van het leger.

Volledig akkoord hiermee. Jammer genoeg zijn alle salafistische predikanten aktief in moskees zonder erkenning en krijgen zij hun financiering vanuit het buitenland. Ik hoef je waarschijnlijk niet te zeggen van wie die komt ? Die geldbron is quasi onuitputtelijk...

Maar over het principe ben ik het 100% eens : financiering van religies is niet meer van deze tijd. Stopzetten zou een goede zaak zijn.

Ik zie niet in hoe je de pers gaat dwingen om anders te schrijven omdat de boodschap je niet bevalt...

Kijk, ik heb ook een grondige hekel aan de term "jongeren" als men bijvoorbeeld een artikel schrijft over rellen in schaarbeek. Dat is gewoon gelul. Als dat marokkanen zijn, mag en moet dat in het artikel staan. De richtlijn die de pers zichzelf oplegde mag wat mij betreft op de schop.

Ik weet het... Ons hele beleid ter zake is totaal mislukt. Er zal een stuk meer repressie moeten komen om orde op zaken te stellen. Binnen de rechtstaat zal dat geen gemakkelijke oefening worden. Niets doen is de ellende alleen maar laten groeien. Roeptoeteren langs de zijlijn en flyers in de mensen hun bus stoppen met opstijgende vliegtuigen en by by erop lost ook niets op.

De geitenwollensokken aanpak is volkomen mislukt. Ik kan dat enkel mee vaststellen.
Repressie dus, zoals ik eerder stelde.
Zonder repressie kan je 't niet bedwongen krijgen.
Repressie net als in hun eigenste islamitische landen.

Zonde dat 1. Dat niet gaat gebeuren om 't even hoeveel aanslagen er nog gaan komen, zelfs achteraf als 't te laat is, en dan nog wordt er blunder na blunder geslagen.
Preventief is sowieso niet aan de orde, daar is de huidige politieke bende te laf & laks voor.
't Had zelfs niet eens zo ver hoeven komen. Er werd al decennialang voor gewaarschuwd, niet enkel door 't door jou zo verguisde VB, maar ook door insiders zoals Hind Fraihi, Peter Calluy, Marij uijt den Bogaard. Wat werd ermee gedaan? Weggewuifd, de 2 laatsten werden zelfs ontslagen.
En 2. Indien er ooit iemand 't lef zou hebben, lijden wij, onze verworven vrijheden er ook onder.

We zijn sowieso de verliezers, enkel en alleen omdat politici niet doortastend te werk gaan en reeds veel eerder preventief hadden moeten optreden.
In heel Europa.
SDX is offline  
Oud 12 juli 2016, 10:44   #226
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klinkt behoorlijk defaitistisch...
Zelf ben ik pessimistisch, omdat ik vrees dat wij in west europa onvoldoende daadkracht hebben om sociale uitwassen zoals we nu zien met harde hand aan te pakken. Maar dat kan omslaan. Er begint een nieuwe wind te waaien door de gevolgen van de terreuraanslagen.
Dat maakt dat politici zaken niet langer voor zich uitschuiven.
Jij ziet enkel gevaar in terreuraanslagen, zelfs dat kan nauwelijks preventief bedwongen worden, maar zelfs dan nog, als elke aanslag vermeden zou (kunnen) worden, is al de rest wat samenhangt met de hele islam niet plots op wonderbaarlijke wijze verdwenen.
't Overaanbod van mohamedanen in gevangenissen, 't aanranden van vrouwen, 't steeds meer eisen stellen, 't steeds groeiende aantal, de onwil om te integreren, de verloederijg & vervuiling, de schooluitval, de straatschoffies, drugsbendes, hangjongeren, uitkeringstrekkers, hangmatters nooit aan 't systeem bijgedragen... enzoveelmeer, 't volk blijft morren.
Ik zie gevaar in de hele islam, niet enkel in terreuraanslagen, dat kan, als de wil en capaciteit er is, bestreden worden. De rest niet, en hoe groter in aantal, hoe meer wij, de autochtoon zich zal moeten aanpassen, zoals in elk land ter wereld waar islam groeit. Elk land, elk veroverd land, elk land waar de populatie islamaanhangers groeit.
Ik heb daar geen zin in en zal me blijven verzetten daartegen.
Want er valt niet, nergens ter wereld, vreedzaam mee samen te leven.
SDX is offline  
Oud 12 juli 2016, 13:12   #227
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Repressie dus, zoals ik eerder stelde.
Zonder repressie kan je 't niet bedwongen krijgen.
Repressie net als in hun eigenste islamitische landen.
Ik heb geen enkel probleem met repressie van salafisten en diegenen die de daad bij het woord voegen en terreur uitoefenen. Hier of in het buitenland.

Citaat:
Zonde dat 1. Dat niet gaat gebeuren om 't even hoeveel aanslagen er nog gaan komen, zelfs achteraf als 't te laat is, en dan nog wordt er blunder na blunder geslagen.
Na aanslagen groeit het momentum altijd en overal voor een staat om repressievere maatregelen te nemen, ook al gaat dat automatisch ten koste van burgerrechten. Typevoorbeeld is de VS waar na 9/11 heel veel vrijheden en rechten op losse schroeven zijn gezet. Ook in frankrijk groeit de wil om dat te doen, ook ons strafrecht is al aangescherpt.
Citaat:

Preventief is sowieso niet aan de orde, daar is de huidige politieke bende te laf & laks voor.
Dat is nochtans hetgeen ik graag zou zien : preventief haatpredikanten beroepsverbod of expulsie, en websites per direct gesloten. Financiering onmogelijk maken en overtreders hiervan penaal vervolgen. Verbeurdverklaring van hun goederen desnoods. Droog het spoor van het geld op, en je blokkeert hun offensieve capaciteit. Elimineer hun capaciteit om jongeren te radicaliseren en je droogt hun recrutering op.

Citaat:
't Had zelfs niet eens zo ver hoeven komen. Er werd al decennialang voor gewaarschuwd, niet enkel door 't door jou zo verguisde VB, maar ook door insiders zoals Hind Fraihi, Peter Calluy, Marij uijt den Bogaard. Wat werd ermee gedaan? Weggewuifd, de 2 laatsten werden zelfs ontslagen.
En 2. Indien er ooit iemand 't lef zou hebben, lijden wij, onze verworven vrijheden er ook onder.
Wat mij betreft hebben die spreekrecht, al ga ik er zeker niet naar gaan luisteren.

Citaat:
We zijn sowieso de verliezers, enkel en alleen omdat politici niet doortastend te werk gaan en reeds veel eerder preventief hadden moeten optreden.
In heel Europa.
Met te mijmeren daarover gaan we niets oplossen hoor, dat zal geen enkele terrorist tegen houden. Francken en Jambon en Geens moeten verder de ingeslagen weg ingaan en hun beleid nog meer aanscherpen. Quid dat België hier dan maar een voortrekkersrol in moet nemen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 juli 2016 om 13:12.
Pandareus is nu online  
Oud 12 juli 2016, 13:25   #228
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij ziet enkel gevaar in terreuraanslagen, zelfs dat kan nauwelijks preventief bedwongen worden, maar zelfs dan nog, als elke aanslag vermeden zou (kunnen) worden, is al de rest wat samenhangt met de hele islam niet plots op wonderbaarlijke wijze verdwenen.
't Overaanbod van mohamedanen in gevangenissen, 't aanranden van vrouwen, 't steeds meer eisen stellen, 't steeds groeiende aantal, de onwil om te integreren, de verloederijg & vervuiling, de schooluitval, de straatschoffies, drugsbendes, hangjongeren, uitkeringstrekkers, hangmatters nooit aan 't systeem bijgedragen... enzoveelmeer, 't volk blijft morren.
Ik zie gevaar in de hele islam, niet enkel in terreuraanslagen, dat kan, als de wil en capaciteit er is, bestreden worden. De rest niet, en hoe groter in aantal, hoe meer wij, de autochtoon zich zal moeten aanpassen, zoals in elk land ter wereld waar islam groeit. Elk land, elk veroverd land, elk land waar de populatie islamaanhangers groeit.
Citaat:
Citaat:
Ik heb daar geen zin in en zal me blijven verzetten daartegen
.
ik ook .... ik heb daar helemaal geen zin in om mij aan te passen en ondergeschikt te gaan leven !
de vuile muilekoek is offline  
Oud 12 juli 2016, 13:28   #229
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met repressie van salafisten en diegenen die de daad bij het woord voegen en terreur uitoefenen. Hier of in het buitenland.

Na aanslagen groeit het momentum altijd en overal voor een staat om repressievere maatregelen te nemen, ook al gaat dat automatisch ten koste van burgerrechten. Typevoorbeeld is de VS waar na 9/11 heel veel vrijheden en rechten op losse schroeven zijn gezet. Ook in frankrijk groeit de wil om dat te doen, ook ons strafrecht is al aangescherpt.

Dat is nochtans hetgeen ik graag zou zien : preventief haatpredikanten beroepsverbod of expulsie, en websites per direct gesloten. Financiering onmogelijk maken en overtreders hiervan penaal vervolgen. Verbeurdverklaring van hun goederen desnoods. Droog het spoor van het geld op, en je blokkeert hun offensieve capaciteit. Elimineer hun capaciteit om jongeren te radicaliseren en je droogt hun recrutering op.

Wat mij betreft hebben die spreekrecht, al ga ik er zeker niet naar gaan luisteren.

Met te mijmeren daarover gaan we niets oplossen hoor, dat zal geen enkele terrorist tegen houden. Francken en Jambon en Geens moeten verder de ingeslagen weg ingaan en hun beleid nog meer aanscherpen. Quid dat België hier dan maar een voortrekkersrol in moet nemen.
Ik onthou, zoals ik al eerder aanstipte, dat gaat ten koste van burgerrechten.

Tot we alle verworven rechten & vrijheden hebben moeten inleveren.

Komt dat even goed uit voor politici èn islam, want dan leven we in iets gelijkaardig aan 'n islamitische staat

Dank u verrijkende islam, duizendmaal dank!

Er was beter geluisterd, was 't niet naar 't VB, toch op z'n minst naar de anderen die ik noemde en niets met 't VB te maken hadden, zij klaagden de "radicalisering" reeds jaren geleden aan en...werden ontslagen.

BTW; hetgeen die "haatimams" prediken, is niks meer of minder dan uit de koran reciteren hoor. Daar komt 't immers allemaal vandaan, zelf verzinnen ze geen nieuwe versie van de koran hoor. 😊
SDX is offline  
Oud 12 juli 2016, 13:34   #230
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen zin in en zal me blijven verzetten daartegen.
Klopt, overal waar "ze" komen moet de lokale autochtone bevolking plooien voor hun primitieve gewoonten.
De islam bannen uit de moderne Westerse samenleving (met welke middelen dan ook) is de enig mogelijke oplossing.
Als het na vijftig jaar niet lukt (samenleven met), zal het nooit lukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 12 juli 2016, 13:37   #231
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
ik ook .... ik heb daar helemaal geen zin in om mij aan te passen en ondergeschikt te gaan leven !
I rather die on my feet than live on my knees!

Ik laat geen enkele gelegenheid voorbijgaan om mensen te informeren over de wreedaardigheden van islam.

Ook laat ik geen enkele gelegenheid voorbijgaan om mohamedanen zelf belachelijk te maken, op hun plek te zetten of gewoon met m'n lange haren in hun smoelen te wuiven.

Ik moet er niet van weten, van lui die wetens willens 'n doodscultus aanhangen die voor zoveel ellende en bloedvergieten zorgt.
Ronduit schamen moesten ze zich!
SDX is offline  
Oud 12 juli 2016, 13:42   #232
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Klopt, overal waar "ze" komen moet de lokale autochtone bevolking plooien voor hun primitieve gewoonten.
De islam bannen uit de moderne Westerse samenleving (met welke middelen dan ook) is de enig mogelijke oplossing.
Nooit!

Net 't tegenovergestelde.

Stel je voor dat je je nakomelingen, misschien dochtertjes, zo'n erfenis zou nalaten.
Onze voorouders die gestreden hebben voor őnze vrijheden draaien zich om in hun graven! 😠
SDX is offline  
Oud 12 juli 2016, 13:48   #233
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nooit!

Net 't tegenovergestelde.

Stel je voor dat je je nakomelingen, misschien dochtertjes, zo'n erfenis zou nalaten.
Onze voorouders die gestreden hebben voor őnze vrijheden draaien zich om in hun graven! 😠
en met reden, verdomme. Zij hebben Europa nog gezuiverd van het nazisme, en "wij" halen met de islam een honderdmaal sterker gif, Europa binnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 12 juli 2016, 14:43   #234
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en met reden, verdomme. Zij hebben Europa nog gezuiverd van het nazisme, en "wij" halen met de islam een honderdmaal sterker gif, Europa binnen.
Ze hebben ook tig X islam teruggedrongen.
SDX is offline  
Oud 12 juli 2016, 17:06   #235
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je overdrijft, en die moslims zijn hier om te blijven.
Gewoon proberen hen te seculariseren, en dat lukt niet door ze te negeren, ze geen job te geven, niet naast hen te willen wonen. Dat lukt enkel door hen op te nemen in de Belgische maatschappij, met zoveel mogelijk gemengde huwelijken (en geen Belgische die zich bekeert tot de Islam omdat dat moet van haar Marokkaanse man, daar gruw ik van, het zijn de Marokkanen die zich moeten integreren in onze maatschappij, niet omgekeerd). Italianen, daar werd vroeger ook op neergekeken, nu zijn die volledig geïntegreerd, vroeg of laat moet dat ook gebeuren met Marokkanen.
Maar dan moet wel gestreden worden tegen de fundamentalistisch tendenzen.

Ik heb ook lang een Marokkaanse vriendin gehad, toen die wilde dat ik me bekeerde was het op slag gedaan. Ook nu heb ik een moslima als partner, en dat geeft geen problemen, ze weet dat ik mij nooit zal bekeren, en ik probeer respect te hebben voor haar geloof, hoewel dat niet gemakkelijk is. Aan haar ouders maken we wijs dat ik christen ben, hoewel dat strikt genomen niet volledig klopt. Maar ze eet frietjes met stoofvlees, en drinkt graag eens een pintje, of meer.
Een Russische vriend van mij, die gay is, leeft samen met een Marokkaan. Geloof het of niet, zijn familie aanvaardt het en ze gaan regelmatig op bezoek bij z'n ouders. Maar het zijn zijn eigen ouders die het niet aanvaarden. Zoiets ligt dikwijls nog moeilijker in Rusland dan bij moslims.

Dat de Marokkanen en Turken niet goed geïntegreerd zijn ligt ook voor een stuk aan de Belgen zelf. Er zijn er veel die niet naast een "bougnoul" willen wonen, en er zeker niet aan verhuren of hen werk geven. Dat bevordert de integratie geenszins.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juli 2016 om 17:12.
tomm is offline  
Oud 12 juli 2016, 17:08   #236
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Citaat:
Je overdrijft, en die moslims zijn hier om te blijven.
Gewoon proberen hen te seculariseren, en dat lukt niet door ze te negeren, ze geen job te geven, niet naast hen te willen wonen. Dat lukt enkel door hen op te nemen in de Belgische maatschappij, met zoveel mogelijk gemengde huwelijken (en geen Belgische die zich bekeert tot de Islam omdat dat moet van haar Marokkaanse man, daar gruw ik van, het zijn de Marokkanen die zich moeten integreren in onze maatschappij, niet omgekeerd). Ik heb ook lang een Marokkaanse vriendin gehad, toen die wilde dat ik me bekeerde was het op slag gedaan. Ook nu heb ik een moslima als partner, en dat geeft geen problemen, ze weet dat ik mij nooit zal bekeren, en ik probeer respect te hebben voor haar geloof, hoewel dat niet gemakkelijk is. Aan haar ouders maken we wijs dat ik christen ben, hoewel dat strikt genomen niet volledig klopt. Maar ze eet frietjes met stoofvlees, en drinkt graag eens een pintje, of meer.

Dat de Marokkanen en Turken niet goed geïntegreerd zijn ligt ook voor een stuk aan de Belgen zelf. Er zijn er veel die niet naast een "bougnoul" willen wonen, en er zeker niet aan verhuren of hen werk geven. Dat bevordert de integratie geenszins.
Maar wat als ik ze niet wil en ze niet aanvaard wat dan ? en ik ben waarschijnlijk niet alleen met dat gedacht ...

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 12 juli 2016 om 17:12.
Oud 12 juli 2016, 17:13   #237
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat als ik ze niet wil en ze niet aanvaard wat dan ? en ik ben waarschijnlijk niet alleen met dat gedacht ...
Dan draag je bij aan de radicalisering van de moslims in België, en ben je dus indirect ook medeverantwoordelijk voor aanslagen zoals op Zaventem.
tomm is offline  
Oud 12 juli 2016, 17:18   #238
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
de pot op Zij hebben hier niks te veranderen en te eisen.
Oud 12 juli 2016, 17:33   #239
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de pot op Zij hebben hier niks te veranderen en te eisen.
Met zo'n mentaliteit zul je alleen maar bereiken dat er meer Islam komt, niet minder. In Rusland blijven veel Arabische studenten plakken, ze trouwen met een Russische, krijgen kinderen die Vladimir of Liudmila noemen, en drinken liters vodka.
In België worden ze niet aanvaard, en niet opgenomen in de maatschappij, met als gevolg dat ze zich terugplooien op hun religie en radicaliseren in hun eigen ghetto's.
tomm is offline  
Oud 12 juli 2016, 17:34   #240
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
sland dan bij moslims.

Van die 'veel Belgen die niet naast een bougnoul willen wonen', hoeveel schat je dat er wel naast een Spanjaard, Portugees of Griek zouden willen wonen? En hoe zou dat verschil te verklaren vallen?
TheFourHorsemen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be