![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het doet mij ook denken aan slavernij apologetics in Amerika: 'ja maar, die slaven hadden er geen probleem mee om slaaf te zijn!' Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De leiders in China, ik weet niet of ge dat weet, die worden niet verkozen door de bevolking. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Schepen
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Ben2 : 23 juli 2016 om 10:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Schepen
|
![]() Inderdaad!, en dat is ook de grote kracht van China. En de grote competentie van China.
Ik verduidelijk mij. In het Westen heb je de kans om ongeveer éénmaal om de vier jaar je stem uit te brengen. Vaak op mensen die behalve een diploma in de Rechten nog helemaal niks hebben bewezen. Vaak nemen ze beslissingen en worden er wetten gemaakt waar jij eigenlijk niet achter staat. Die carte blanche zorgde ervoor dat het Westen staat waar het nu staat: aan de rand van de afgrond. De postjes worden bovendien verdeeld binnen een gesloten politiek systeem. Je hoeft enkel een lidkaart te hebben. Op die manier is bijvoorbeeld in België minister Geens aan de macht gekomen. Die is bij zijn eerste aanstelling nooit op onze democratische manier verkozen maar gewoon naar voren gebracht door zijn partij. In Frankrijk heb je iemand als Hollande waar vandaag amper nog 14% van de bevolking achter staat. Toch kan hij lekker aanblijven omdat hij 'democratisch' is verkozen en dus gewoon zijn zin kan blijven doen. In Duitsland heb je Merkel die door haar unilaterale immigratiepolitiek heel Europa naar de haaien helpt. Maar dankzij de 'democratie' lustig verder kan doen. Allemaal totaal incompetente leiders. Wat hadden mensen als Obama en Bush echt al bewezen voor ze president werden. Niks. Het gouverneurschap stelt bitter weinig voor als je weet dat iemand als Schwarzenegger het zelfs werd. China heeft een probleem met corruptie waar hard wordt aan gewerkt maar dat politiek systeem is tenminste gebaseerd op MERITOCRATIE. Eerst heb je je langdurig moeten bewijzen! Het hoogste bestuursorgaan is het Politbureau met 25 leden waarvan de meesten uit lagere kringen afkomstig zijn. Dat orgaan is de top van een rond piramide systeem: het Party Organization Department. Om door te stoten naar hogere rangen moet je je hebben bewezen aan het hoofd van grote bedrijven. Wanneer je er in slaagt door te stoten naar het Politbureau heb je minstens dertig jaar ervaring als CEO van grote internationale bedrijven. Ik denk dat daarin de grote kracht schuilt van het huidige China en waarom ook 95% van haar bevolking er achter staat. Je hebt leiders die zich door dik en dun hebben bewezen aan de top van het bedrijfsleven en dus ook de juiste economische beslissingen kunnen blijven nemen op lange termijn voor China zelf. Getuige de enorme economische vooruitgang van China afgelopen decennia. En we zitten nog maar aan het begin want China had daarvoor 200 jaar stil gelegen. In het Westen zit je met incompetente leiders die geen flauw benul hebben hoe een economie functioneert, zero ervaring hebben en dus voortdurend de slechte beslissingen nemen. Getuige de toestand van het Westen vandaag. Laatst gewijzigd door Ben2 : 23 juli 2016 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() China voelt zich bedreigd door de omsingeling door VS basissen die nog steeds verder gaat. Eens zien hoe de VS zouden reageren moesten de Chinezen een basis bouwen in Canada on Mexico. Kaartje van de Zuid Chinese zee wat uitzoomen om een beter beeld te krijgen van de Chinese 'agressie', net zoals de Russische 'agressie' redenen voor de VS om hun wereldwijd militair imperium te verantwoorden.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 juli 2016 om 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar er zijn even zoveel anderen die het wel doen en die aan patent- en auteursrechten vierkant hun voeten vegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Schepen
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Ben2 : 24 juli 2016 om 04:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ik bedoel: geef eens een wetenschappelijke studie waaruit blijkt wat de voorkeuren zijn van het Chinese volk? Ik stel voor, dat voor ge uw gestoorde onzin hier probeert te verkopen, eens ZELF de inspanning doet om naar China te gaan, en met de Chinezen te praten. (Ik heb dat gedaan, en het is nu niet dat ik een rechtse rakker ben). Niet dat ik denk dat het uw vastgeroeste extreem linkse oogkleppen enigszins iets of wat kan losweken, maar soit... Want gij hebt echt geen flauw benul waarover ge spreekt. Dat gij hier durft pleiten voor een dictatuur, en tegen een democratie, dat is echt onwaarschijnlijk degoutant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De Europese troika is natuurlijk wel democratisch verkozen, niet. Wat gij democratie noemt, dat is in feite niet anders dan een verdoken dictatuur gekoppeld aan economisch fascisme. Maar goed, EU en VS, doe maar lekker verder zoals jullie bezig zijn, hoe langer de ontkenning, des te harder de landing. Het spijt mij dat ik geen wetenschappelijke studie heb voor u, de conclusies van Tony Saich, na onderzoek ter plaatse in China, zullen moeten volstaan. Dat impliceert natuurlijk niet dat ik uw beledigingen aan mijn adres zo maar pik. Waar haalt u het lef vandaan? Een grote mond online, zo ken ik er nog, u bent totaal onrespectvol. Mijn voorstel is dat u mij in het echt ontmoet en dan nog eens uw beledigingen aan mijn adres herhaalt. We zullen dan nog eens zien. Wat u natuurlijk zal weigeren, want zo bent u. Beledigingen online en voor de rest niets. Ik vertel u dat het Chinese Centrale gezag door de Chinese bevolking wordt gezien als de beschermer en de verdediger van de millennia oude Chinese beschaving. Het behoud van de eenheid van de Chinese beschaving is voor de Chinese bevolking het belangrijkste dat er is. Ik hoef daarvoor niet in China zijn geweest om dat te weten. Vraag het maar eens na daar, je zal nog verschieten. Wel de juiste vragen stellen. De manier waarop Chinezen naar de legitimiteit van hun regering kijken is dus totaal verschillend als de manier waarop het Westen naar hun regering kijkt. Wij zien onze regering als een noodzakelijk iets wiens macht niet te groot mag worden. De Chinezen zien hun Centrale gezag eerder als het hoofd van de familie. Een Centraal gezag dat de afgelopen generatie verantwoordelijk is voor een ongeziene ommekeer. De Chinese bevolking ziet dus vooral een zeer competente staat. Het Westen ziet hun regeringen altijd maar meer en meer falen. Wanneer het Westen China eens gaat bekijken door de Chinese bril in plaats van door westerse bril dan gaan we perplex staan kijken van het totaal verschillend paradigma. Door uw gekleurde westerse bril ziet ge alleen maar het democratisch gehalte, niet de competentie van een regering. In het Westen is die zero, in China kan je de competentie van het Centraal gezag nauwelijks onderschatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() -grin-
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens dit was een echt leuke: " in China kan je de competentie van het Centraal gezag nauwelijks onderschatten. " Kan je die zin eventueel toelichten, Ja? Cháoshī ü !
![]() |
![]() |
#55 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Ik heb hier nooit gesteld wat ik democratie noem Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gij weet niets! Gij hebt gewoon geen flauw benul wat de Chinezen denken. Gij ziet China door uw achterlijke extreem linkse dogma's. En dat is typisch Westers. En gij hebt dat niet door. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pretenderen de cultuur te kennen door kaligrafie en Tai Chi?
Gefeliciteerd, daar niet van, maar toch ietwat povertjes voor uw pretenties. Occupanional therapy for the bored housewife. Zoals hier toendertijd madam van..., die yoga ging doen. Er is ook nog zo iets als ondergedompeld worden in het leven, inclusief er werken, wonen en commuten -> dagelijks. Wat de HK "revolte" van die studentjes betreft: laat me niet lachen. Ik was er, wandelde ertussen en lachtte me een bult omtrent onkunde van een begrip als "democratie". Ze weten GVD niet eens wat het woord hoort in te houden! Zelfs niet wat de massa van jouw eigen landje denkt te weten over de inhoud van het begrip. Laat staan de fundamentele betekenis snappen. HA! Gewoon tegen iets zijn zonder het fijne te snappen. Keien in sociale media via hun smartphone, daar niet van. En maar bleiten als de flikken reageren op hun illegale bezetting van verkeerspunten in Central. Zolang de meid van pa en ma, of ma zelf, 's middags maar een portie noedels of fishballs bracht voor zoonlief. N.B. Laatste nieuws gehoord van die studenten(leider of ij?) pubers? Ze zijn terug aan 't bleiten en jammeren geslagen omdat ze juridisch gestraft worden, incl. wat gevangenis. En ze komen, dankzij de HK law nog goed weg ook. Hun toekomstige werkgevers (merendeel zouden lokaal of in 't mainland gaan werken, later.) staan te springen om ze een job te geven, geloof me. Ondertussen zullen ma en pa wel opdraaien voor hun (hier zeer dure) studieleningen. En de student ondertussen maar fier zijn, tussen 2 jammerklachten en wat gebleit door: "Je suis Charlie". Idiots!
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 25 juli 2016 om 05:21. Reden: verfijning voor taalzio's. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
En wat ge doet is cherry picking. Ik doe een heel betoog , en waar ge 2 dingen uit pikt waar ge neerbuigend (proficiat daarvoor! ![]() Maar ik heb het toch maar gedaan hé man, Chinees geleerd en al de rest erbij. Ik kan overal in China rondlopen en Chinees zijn tussen de Chinezen. En vragen stellen over hun leven. En dat is verbijsterend. Want de gewone Chinees heeft helemaal geen rooskleurig leven. Hij kan elk moment uit zijn huis gezet worden zonder enig verweer. Een sociale zekerheid zoals hier bestaat daar niet, ondanks dat het een 'communistisch' land is. Het ene voedselschandaal volgt het andere op. Chinezen die dicht bij Hong Kong wonen, en het zich kunnen permitteren gaan daar hun inkopen doen. Prostitutie en corruptie is er overal, ondanks dat er zware straffen opstaan. Op het platteland is ontvoering van meisjes en baby's nog schering en inslag. Maar dat kan u natuurlijk niets schelen. Dat raakt uw kouwe kleren niet. Maar lach maar met de studenten in Hong Kong omdat ze niet bij China Mainland willen behoren. Gaat gij maar in uw communistisch paradijs wonen. Zien hoe lang gij het daar uithoudt. Gemakkelijk praten vanuit uw gepamperd leven in het kapitalistische België. En niet vergeten, Taiwan, met zijn 23 miljoen inwoners kiest er al 50 jaar voor om NIET terug naar het 'communistisch paradijs' terug te gaan. Zijn die allemaal verkeerd. Gij hebt gelijk, en die 23 miljoen Taiwanese Chinezen, die vergissen zich? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Schepen
|
![]() Eerst hadden we Tony Saich van de Harvard Kennedy School die in zijn boek(en) stelt dat 95 % van de Chinese bevolking tevreden is over het Chinese Centrale gezag.
Nu hebben we Bruce Dickson, Professor of Political Science and International Affairs, George Washington University. Professor Dickson received his B.A. in political science and English literature, his M.A. in Chinese Studies, and his Ph.D. in political science from the University of Michigan. He joined the faculty of The George Washington University and the Elliott School in 1993. Professor Dickson's research and teaching focus on political dynamics in China, especially the adaptability of the Chinese Communist Party and the regime it governs. In addition to courses on China, he also teaches on comparative politics and authoritarianism. His current research examines the political consequences of economic reform in China, the Chinese Communist Party’s evolving strategy for survival, and the changing relationship between state and society. His research has been supported by the National Science Foundation, the Smith Richardson Foundation, the US Institute of Peace, and the Woodrow Wilson International Center for Scholars. Deze grote meneer heeft in 2010 bij bijna 4000 Chinezen én een herhaald onderzoek in 2014 bij meer dan 4000 andere Chinezen moeten vaststellen dat 60% van hen het beleid van hun regering als democratisch(!) ervaart. Deze grote meneer verwacht bovendien dat dit aantal zal blijven stijgen. https://soundcloud.com/cfr_org/asia-...y-for-survival |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gepamperd leven in kapitalistisch Belgie? Gepamperd leven? ok, zelf voor gezorgd. Belgie en kapitalistisch in 1 woord vernoemen? Hahaha... Ik in Belgie: hahaha. 2 verkeerd, 1 goed. You are the weakest link. You failed. Dismissed. ![]()
![]() |
![]() |
#60 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat kunnen we concreet doen? - Hoe kunnen we deze pretentieuze manier van doen, indijken en/of terugdringen????
![]() |