Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 29 juli 2016, 11:57   #581
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dit is toch de Varg Vikernes van Burzum he? De man die veroordeeld is wegens brandstichting van kerken?
Burzum de black metal band (Uni is meer fan van Nocturnal Depression )

Men gaat dus nu 'proberen' iets tegen te houden wat men eigenlijk nooit had mogen toelaten in de EU en omstreken of zie ik dat weer maar eens verkeerd?
Oud 29 juli 2016, 12:11   #582
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
In Nederland, Frankrijk, Zweden, Duitsland zie je precies dezelfde problemen en bewegingen van apartheid omdat moslims zich zo organiseren. Dus nee, dit land vormt geen uitzondering, islam staat voor segregatie als ideologie en secularisering is onder voorbehoud, dat u probeert dit in de schoenen van dit land te schuiven vind in niet kunnen.
Hoe komt dat dan dat dat in landen als Rusland, Kazachstan, etc. maar ook veel Zwart-Afrikaanse landen geen probleem is?
Islam staat overigens toe dat een christelijke vrouw, zelfs al die zich niet bekeert, trouwt met een moslim man. Omgekeerd, daar bestaat geen eenduidigheid over onder theologen, maar in de praktijk gebeurt dit toch.

https://onbeingboth.wordpress.com/ca...ccess-stories/
http://www.pewforum.org/2010/04/15/e...aharan-africa/

He said that just like 20 years ago, the share of such “mixed” marriages is approximately 30 percent, an indication of the day to day comfort representatives of the two religions feel about each other at least in Tatarstan

http://www.kyivpost.com/opinion/op-e...sha-71315.html

Het kan dus wel degelijk anders.
tomm is offline  
Oud 29 juli 2016, 12:14   #583
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hoe komt dat dan dat dat in landen als Rusland, Kazachstan, etc. maar ook veel Zwart-Afrikaanse landen geen probleem is?
Islam staat overigens toe dat een christelijke vrouw, zelfs al die zich niet bekeert, trouwt met een moslim man. Omgekeerd, daar bestaat geen eenduidigheid over onder theologen, maar in de praktijk gebeurt dit toch.

He said that just like 20 years ago, the share of such “mixed” marriages is approximately 30 percent, an indication of the day to day comfort representatives of the two religions feel about each other at least in Tatarstan

Natuurlijk kan 'n christelijke vrouw met 'n moslim man huwen, de kinderen zijn sowieso eigendom van de man en worden mohamedaans opgevoed.
SDX is offline  
Oud 29 juli 2016, 12:18   #584
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Natuurlijk kan 'n christelijke vrouw met 'n moslim man huwen, de kinderen zijn sowieso eigendom van de man en worden mohamedaans opgevoed.
Nee dus, niet noodzakelijk.
tomm is offline  
Oud 29 juli 2016, 12:24   #585
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En andermaal antwoord je naast de kwestie. Ben je werkelijk zo dom of doe je enkel alsof ?

Wat stelt Sartori concreet voor met betrekking tot de (verdere) integratie van de miljoenen legale moslims binnen Europa ? Hij heeft het enkel over zij die illegaal in Europa verblijven.
Dan heb je niet goed gelezen ... of heb je de juiste tekst niet in je bezit, ik heb hem hier , grenzen strenger controleren en een strenger immigratie plan oprichten , uitgelezen aantal binnen laten per jaar , en geen stemrecht aanvaarden voor immigranten van moslim afkomst nooit, anders gaan we door hun geboorte cijfer binnen enkele jaren onder Allah moeten gaan leven , als ze politieke partijen gaan oprichten. voil�* , en stop maar met mij dom te noemen want het steekt tegen. T' is altijd je zelfde onnozel verwijt tegen mij,,
de vuile muilekoek is offline  
Oud 29 juli 2016, 12:40   #586
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dan heb je niet goed gelezen ... of heb je de juiste tekst niet in je bezit, ik heb hem hier , grenzen strenger controleren en een strenger immigratie plan oprichten , uitgelezen aantal binnen laten per jaar , en geen stemrecht aanvaarden voor immigranten van moslim afkomst nooit, anders gaan we door hun geboorte cijfer binnen enkele jaren onder Allah moeten gaan leven , als ze politieke partijen gaan oprichten. voil�* , en stop maar met mij dom te noemen want het steekt tegen. T' is altijd je zelfde onnozel verwijt tegen mij,,
Hij heeft het enkel over de migratieproblematiek, niet over de miljoenen moslims die reeds in Europa leven. Of hoe dacht hij concreet hen hun stemrecht af te nemen ? Alsof dat ergens door een grondwettelijk hof zou geraken.

Trouwens, een 91-jarige als nieuwe autoriteit van extreem-rechts ? Really ? Een leeftijdsgenoot misschien ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 29 juli 2016, 12:43   #587
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dus, niet noodzakelijk.
Niet als jij je eigen versie van islam in elkaar flanst nee.
SDX is offline  
Oud 29 juli 2016, 12:50   #588
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij heeft het enkel over de migratieproblematiek, niet over de miljoenen moslims die reeds in Europa leven. Of hoe dacht hij concreet hen hun stemrecht af te nemen ? Alsof dat ergens door een grondwettelijk hof zou geraken.

Citaat:
Citaat:
Trouwens, een 91-jarige als nieuwe autoriteit van extreem-rechts ? Really ? Een leeftijdsgenoot misschien ?
Dat had ik van je verwacht die uitspraak echt ik wist het !! ja en denk nu niet dat ge mij gaat kunnen doen zwijgen met die kuwel van antwoorden dat je altijd geeft , ik schijt op zo'n ventjes met die mentaliteit in het echte leven.
Oud 29 juli 2016, 13:02   #589
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat had ik van je verwacht die uitspraak echt ik wist het !! ja en denk nu niet dat ge mij gaat kunnen doen zwijgen met die kuwel van antwoorden dat je altijd geeft , ik schijt op zo'n ventjes met die mentaliteit in het echte leven.
ik wil je nét niet doen zwijgen.
Je enkel meer en meer verstrikken in je eigen verzinsels en leugens is veel meer fun
Oud 29 juli 2016, 13:08   #590
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Je enkel meer en meer verstrikken in je eigen verzinsels en leugens is veel meer fun
Leugens en verzinsels ? maar ik zou het op prijs stellen dat ge mij met rust laat , met die soort ga ik niet om ,ik ga dat vermijden... tof dat ge zo openhartig zelf zijt, dus ik weet nu wie ge echt zijt ...een niet te vertrouwen individu . wist ik al eerder ,,ik ga u niet meer antwoorden ge zijt lucht voor mij ge bestaat niet meer in mijn forum.

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 29 juli 2016 om 13:10.
Oud 29 juli 2016, 13:23   #591
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Leugens en verzinsels ? maar ik zou het op prijs stellen dat ge mij met rust laat , met die soort ga ik niet om ,ik ga dat vermijden... tof dat ge zo openhartig zelf zijt, dus ik weet nu wie ge echt zijt ...een niet te vertrouwen individu . wist ik al eerder ,,ik ga u niet meer antwoorden ge zijt lucht voor mij ge bestaat niet meer in mijn forum.
Welke soort bedoel je precies ?
Oud 29 juli 2016, 13:38   #592
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zwart Afrikaanse landen geen probleem???Al van Boko haram gehoord?
Meisjes die collectief ontvoerd en gedwongen tot bekering , gaat er geen belletje rinkelen?
Rusland in een dictatuur, met nog steeds grote armoede onder delen van de bevolking, of noem je Poetin een democraat die een behoorlijk werkend sociaal sysheem handhaaft? Kijk eens naar de zwerfkinderen in Rusland, levend in riolen.
Het land is dus niet te vergelijken, omwille van grootte, regime, algemene welvaart, sociale voorzieningen, bevolkingsdichtheid.
Ja, een moslim mag trouwen met een christelijke vrouw, Mohammed was immers ook getrouwd met een Koptische Egyptische, een van zijn dertien dames.
Maar omgekeerd mag niet tenzij de man zich bekeert, kinderen moeten immers opgevoed worden tot goede moslims en daar zijn mannen ( hun eer hangt immers af van het gedrag van hun familieleden) verantwoordelijk voor.
Denk dat uw kennis toch niet zo grondig is?
alice is offline  
Oud 30 juli 2016, 09:58   #593
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zwart Afrikaanse landen geen probleem???Al van Boko haram gehoord?
Meisjes die collectief ontvoerd en gedwongen tot bekering , gaat er geen belletje rinkelen?
Rusland in een dictatuur, met nog steeds grote armoede onder delen van de bevolking, of noem je Poetin een democraat die een behoorlijk werkend sociaal sysheem handhaaft? Kijk eens naar de zwerfkinderen in Rusland, levend in riolen.
Het land is dus niet te vergelijken, omwille van grootte, regime, algemene welvaart, sociale voorzieningen, bevolkingsdichtheid.
Ja, een moslim mag trouwen met een christelijke vrouw, Mohammed was immers ook getrouwd met een Koptische Egyptische, een van zijn dertien dames.
Maar omgekeerd mag niet tenzij de man zich bekeert, kinderen moeten immers opgevoed worden tot goede moslims en daar zijn mannen ( hun eer hangt immers af van het gedrag van hun familieleden) verantwoordelijk voor.
Denk dat uw kennis toch niet zo grondig is?
Ik zeg enkel dat moslims en christenen in Zwart-Afrika, meestal, er zijn natuurlijk gekke uitzonderingen als boko haram, maar ook christelijke gekke uitzonderingen als "the army of the lord" van Kony, minstens even
wreed. Maar in 99% van de gevallen leven moslims en christenen vreedzaam samen, de problemen zijn tussen stammen, niet religies. (dat wil niet zeggen dat Zwart-Afrika een voorbeeld is, maar op het vlak van samenwerking tussen religies in de meeste landen wel)
Omgekeerd mag ook, je kunt voorbeelden vinden op het internet van imams die zulke huwelijken goedkeuren.
Wat Rusland betreft, die straatkinderen zijn een fenomeen uit je jaren 90, toen de prowesterse Jeltsin het land bestuurde en totaal failliet liet gaan. Vergelijking nu is het gemiddelde loon in Rusland 500 euro per maand, toen Putin aan de macht kwam, na jaren Jeltsin wanbeleid, 50 euro per maand...
Maar Rusland (met uitzondering van Tsjetsjenië) toont goed aan dat moslims en christenen perfect kunnen samenleven, samen trouwen, etc. zonder de minste problemen.

Laatst gewijzigd door tomm : 30 juli 2016 om 09:59.
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 10:02   #594
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niet als jij je eigen versie van islam in elkaar flanst nee.
Is niet mijn eigen Islam.
http://www.ibtimes.com/south-africa-...-marry-1855788
tomm is offline  
Oud 30 juli 2016, 10:54   #595
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
IK heb geen verzinsels en ik lieg niet, feitelijk ben ik liever eerlijk altijd, En ik wil ook met U geen discussie meer op het forum , omdat U een uitdagende negatieve mens zijt tegen mij. Ik zou het dan ook op prijs stellen de pesterijen en verwijten op mijn adres achterwege te laten. Ik ben hier niet om vuilgemaakt te zijn en of mee te doen aan deze flauwe zever , maar om met mensen van dezelfde soort om te gaan, En zo kan iedereen dit nu meelezen en is het opgelost ,voor mij wel. Vriendelijke groeten van Muilekoek.
Oud 30 juli 2016, 11:04   #596
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
IK heb geen verzinsels en ik lieg niet, feitelijk ben ik liever eerlijk altijd, En ik wil ook met U geen discussie meer op het forum , omdat U een uitdagende negatieve mens zijt tegen mij. Ik zou het dan ook op prijs stellen de pesterijen en verwijten op mijn adres achterwege te laten. Ik ben hier niet om vuilgemaakt te zijn en of mee te doen aan deze flauwe zever , maar om met mensen van dezelfde soort om te gaan, En zo kan iedereen dit nu meelezen en is het opgelost ,voor mij wel. Vriendelijke groeten van Muilekoek.
Muilekoek, je moet u niet laten vangen door deze linkse trollen. Zij hebben niets liever dan dat onze maatschappij naar de kloten gaat. De linkse bende verwijt anderen, wat zij zelf constant doen. De negeerlijst is uw vriend.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 30 juli 2016 om 11:05.
Lukkas is offline  
Oud 30 juli 2016, 11:06   #597
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar precies zie jij dan pesterijen of verwijten ? Ik vraag enkel meer toelichting. Daar dient een discussieforum toch voor ?

Als jij stelt dat Sartori een oplossing heeft voor de toenemende islamisering van Europa en ik daar op repliceer dat hij enkel iets voorstelt met betrekking tot de huidige migratiegolf en niet mbt miljoenen moslims die reeds jarenlang in Europa wonen, stel ik vast dat je met je mond vol tanden staat.

Dat jij dat beschouwt als pesterijen of verwijt laat ik dan ook volledig voor je eigen rekening.
Oud 30 juli 2016, 11:07   #598
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg enkel dat moslims en christenen in Zwart-Afrika, meestal, er zijn natuurlijk gekke uitzonderingen als boko haram, maar ook christelijke gekke uitzonderingen als "the army of the lord" van Kony, minstens even
wreed. Maar in 99% van de gevallen leven moslims en christenen vreedzaam samen, de problemen zijn tussen stammen, niet religies. (dat wil niet zeggen dat Zwart-Afrika een voorbeeld is, maar op het vlak van samenwerking tussen religies in de meeste landen wel)
Omgekeerd mag ook, je kunt voorbeelden vinden op het internet van imams die zulke huwelijken goedkeuren.
Wat Rusland betreft, die straatkinderen zijn een fenomeen uit je jaren 90, toen de prowesterse Jeltsin het land bestuurde en totaal failliet liet gaan. Vergelijking nu is het gemiddelde loon in Rusland 500 euro per maand, toen Putin aan de macht kwam, na jaren Jeltsin wanbeleid, 50 euro per maand...
Maar Rusland (met uitzondering van Tsjetsjenië) toont goed aan dat moslims en christenen perfect kunnen samenleven, samen trouwen, etc. zonder de minste problemen.
Moslims leven niet samen, hoogstens naast anderen.
Neen, moslima's mogen niet trouwen met mannen die niet tot het geloof behoren, ookal vond u op het internet een uitzondering, dat is de algemene regel.
Ik heb het al gezegd, ik deel uw fascinatie voor Rusland niet, legde ookal uit waarom ik vind dat je dit land niet kunt vergelijken met de situatie hier, waarom blijft u daar dan over doordrammen?
alice is offline  
Oud 30 juli 2016, 11:11   #599
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Muilekoek, je moet u niet laten vangen door deze linkse trollen. Zij hebben niets liever dan dat onze maatschappij naar de kloten gaat. De linkse bende verwijt anderen, wat zij zelf constant doen. De negeerlijst is uw vriend.
Lol, nu wordt het nog mooier. Nu maak ik al deel uit van de "linkse bende"

Enkel omdat ik wat nuance bepleit en niet achter Muyle haar mantra sta dat alle moslims moeten buitengesjot worden.

Enkel de vraag stellen "naar waar ga je ze dan sjotten" en vaststellen dat daar nog nooit een antwoord is op gekomen, maakt iemand hier al links. Interessant.
Oud 30 juli 2016, 11:14   #600
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar allé dit is toch niet ernstig meer, er staat duidelijk in het artikel dat dit soort huwelijken niet kunnen binnen de islam, en toch blijft u beweren van wel, op basis van één imam die tegen die regel in gaat.

Dat is gelijk aan beweren dat de kerk homoseksuele priesters zou toe laten, omdat er een is die openlijk homo is en preister, op dat moment.

Een uitzondering verandert niet het standpunt binnen een ideologie, denk dat u dat ook wel weet.
alice is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be