![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De term wordt zoals gewoonlijk volledig verkeerd gebruikt in woord en gedachte. Groepsdenken of kuddegevoel is een duidelijker bewoording, maar dat klinkt minder goed dan racisme, niet? (7,4 billion vandaag, gespreid over vele groepjes, right?) De aversie van anderen, puur omwille van kleur of een ander varieteitsdetail is niet onbestaande maar eerder uitzonderlijk wanneer bekeken in de algemeenheid der mensheid. Dat is blijkbaar te eenvoudig om te begrijpen?
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry dubbel
Laatst gewijzigd door bembem : 10 augustus 2016 om 03:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AKA: Positieve discriminatie: een meer negatieve instelling is ondenkbaar!
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee ik bedoelde, positief racisme als in niet-negatieve eigenschappen toekennen op basis van ras zonder dat dit een discriminerend element heeft. Zoals veronderstellen dat een Afrikaan wel hard zal kunnen lopen, een Aziaat een harde werker is, en om terug te komen op die Oost-Europeaan: die wel geen vreemde zal zijn.
Laatst gewijzigd door bembem : 10 augustus 2016 om 05:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is hoe je het bekijkt. Als ik in China ga wonen zal niemand mij daar aanzien voor een Chinees. Als ik aan de noordpool ga wonen zal niemand mij daar aanzien voor een eskimo. En als ik in de Kalahari ga wonen zal niemand me daar verwarren met een bosjesman. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch gelijk het wijf van de grootste hoerenloper die beweert dat hij haar nog graag ziet, want ze heeft een eigen kredietkaart waar hij niet over zevert. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noch het vak godsdienst, noch het vak plastische opvoeding gaan mij weerhouden mijn toekomstige kinderen te sturen naar een katholieke school als dat toevallig de beste school in de buurt is. Natuurlijk vind ik het jammer dat er minstens 4 van de 32 lesuren totaal irrelevante tijdsverspilling zijn. Die zouden beter kunnen opgevuld worden. Maar gelukkig is de kans erg klein dat het kind gelovig wordt door het volgen van lessen godsdienst. Godsdienstles is trouwens eerder les over godsdienst(en) (zoals lessen geschiedenis), aangevuld met af en toe een maatschappelijk thema waar over gesproken wordt. Van echt godsdienstonderricht is absoluut geen sprake meer. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 augustus 2016 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mochten ze dat wel doen, dan komen er onmiddellijk problemen: kinderen willen niet naar de mis; ouders gaan beginnen zagen over te opdringerigheden nog zoveel andere zaken. Zelfs de zogenaamde catechese om de plakjes brood te mogen in ontvangst nemen (eerste en laatse communie) gaat meer over dat brave negerke in Afrika moet water krijgen en co. Niks geen vragen over "allez zeg, gaan uw papa en mama maar één keer per jaar ter kerke op zondag?, laat staan dat "dat zou bij jou toch beter kunnen." .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 augustus 2016 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Het is niet omdat een Vlaming een katholieke school kiest die daarom ook gelovig is he AJ. Dat is the point.
Citaat:
Trouwens: vergeet de geschiedenis van de Vlaamse scholen niet he. Die zijn grotendeels door de Kerk gebouwd. Laatst gewijzigd door Peche : 10 augustus 2016 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer kinderen de keuze krijgen tussen zedenleer of godsdienst kiest het merendeel wel zedenleer. Niet akkoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het heeft te maken met de scheiding kerk en staat. Wanneer iemand kiest voor een instelling die rechtstreeks onder controle van een godsdienstige instantie staat, gesubsidieerd door de overheid, is dat alles behalve 'seculier' gedrag. |
|
![]() |
![]() |